Daavidin Tähti

Jaabes1

Jumala lupasi kunnigas Daavidille kaksi asiaa. Ensinnäkin hän sanoi 1 Aikakirja 17:
8. Ja minä olen ollut sinun kanssasi kaikkialla, missä sinä vaelsit, ja olen hävittänyt kaikki vihollisesi sinun tieltäsi. Ja minä teen sinulle nimen, suurimpien nimien vertaisen maan päällä.
Siellähän se Daavidin tähti liehuu YK:n päämajan edustalla. Tuo Jumalan lupaus siis toteutui.
http://www.haaretz.com/world-news/1.675466
Jumala antoi myös toisenkin lupauksen Daavidille samassa luvussa:
11. Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lähdet isiesi tykö, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka on yksi sinun pojistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
12. Hän on rakentava minulle huoneen, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
Tämä on selvä lupaus Messiaasta, jonka valtaistuin on pysyvä ikuisesti. Daavidille koitti siis vielä suurempi kunnia. Nimittäin Jeesusta kutsuttiin Daavidin pojaksi. Hän onkin se Daavidin jälkeläinen, joka on halliteseva ikuisesti uudessa Jerusalemissa, ei vanhassa. Johanneksen Ilmestyksessä kerrotaan siitä ihmeellisestä paikasta:
2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Valitettavaa on kun juutalaiset eivät vielä ymmärrä, ketä heidän lippunsa todellisuudessa symboloi. Raamatun viimeisessä luvussa se kerrotaan:
16. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

37

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joopa Davidin poika Salomon rakensi rakennutti todelakin Jumalan temppelin.
      Sekoat vähän nimissä ja ajassa , ei muuten.

• Jaabes1

Onko Salomonin valtaistuin ikuinen? Ei varmasti. Kyllä Jumala Salomostakin puhui, mutta ennen kaikkea Messiaasta, joka on hallitseva ikuisesti.

• Jaabes1 kirjoitti:

Onko Salomonin valtaistuin ikuinen? Ei varmasti. Kyllä Jumala Salomostakin puhui, mutta ennen kaikkea Messiaasta, joka on hallitseva ikuisesti.

Nytkö hän hallitsee vai? Miksi on niin kurjaa ja onnetonta? Messiaan tultua pitäisi alkaa rauhankausi.

• Jaabes1
        SB222 kirjoitti:

Nytkö hän hallitsee vai? Miksi on niin kurjaa ja onnetonta? Messiaan tultua pitäisi alkaa rauhankausi.

Jeesus tuleekin pian perustamaan tuhatvuotisen rauhanvaltakunnan, josta varsinkin Jesaja puhuu. Sen jälkeen vasta tulee uusi Jerusalem. Mutta on hän Kuningas tänäkin aikana. Hän ei vain hallitse vielä maan päällä, vaan taivaassa. Vielä hetken aikaa saatana hallitsee maapalloa. Mutta ei onneksi enää kauaa. Johannes 18:
        33. Niin Pilatus meni taas sisälle palatsiin ja kutsui Jeesuksen ja sanoi hänelle: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?"
        34. Jeesus vastasi hänelle: "Itsestäsikö sen sanot, vai ovatko muut sen sinulle minusta sanoneet?"
        35. Pilatus vastasi: "Olenko minä juutalainen? Oma kansasi ja ylipapit ovat antaneet sinut minun käsiini. Mitä olet tehnyt?"
        36. Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".
        37. Niin Pilatus sanoi hänelle: "Sinä siis kuitenkin olet kuningas?" Jeesus vastasi: "Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni."

• Jaabes1 kirjoitti:

Jeesus tuleekin pian perustamaan tuhatvuotisen rauhanvaltakunnan, josta varsinkin Jesaja puhuu. Sen jälkeen vasta tulee uusi Jerusalem. Mutta on hän Kuningas tänäkin aikana. Hän ei vain hallitse vielä maan päällä, vaan taivaassa. Vielä hetken aikaa saatana hallitsee maapalloa. Mutta ei onneksi enää kauaa. Johannes 18:
        33. Niin Pilatus meni taas sisälle palatsiin ja kutsui Jeesuksen ja sanoi hänelle: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?"
        34. Jeesus vastasi hänelle: "Itsestäsikö sen sanot, vai ovatko muut sen sinulle minusta sanoneet?"
        35. Pilatus vastasi: "Olenko minä juutalainen? Oma kansasi ja ylipapit ovat antaneet sinut minun käsiini. Mitä olet tehnyt?"
        36. Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".
        37. Niin Pilatus sanoi hänelle: "Sinä siis kuitenkin olet kuningas?" Jeesus vastasi: "Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni."

Taivaassa hallitsee niinkuin maan päälläkin Jumala.Saatana vain yrittää saada ihmisiä valtaansa.

• Hell.valheita

Aloittaja sekoaa kaikessa. Häneltä valhe luistaa aivan sujuvasti.

Hän kirjoittaa, aivan kuin ainoastaan Israelin lippu liehuisi YK:n päämajan edustalla.

Ja vielä: nk. Daavidin tähti on melko uusi kuvio. Raamatussa se ei esiinny, eikä Daavidilla ollut sen muotoista kilpeä.

Helluntaimessiaaniset luottavat siihen, ettei heidän seuraajillaan ole kovin laajaa yleissivistystä, joten mitä tahansa voi heille valehdella.

Internetissä heidän valheensa eivät kauaa menesty.

• Jaabes11111

Aloittaja saattaakin erehtyä. Mutta Raamattu ei erehdy koskaan. Daavid on yksi historian tunnetuimmista henkilöistä. Eikä Israelin lipulla sinänsä ole siinä asiassa merkitystä. En ymmärrä mikä viha ns. helluntaimessiaanisia vastaan. Tosin minua itseäni ei voi sellaiseksi mielestäni luokitella. Mutta yksi selvimmistä merkeistä siitä, että Rauhanruhtinas tulee pian perustamaan tuhatvuotisen valtakunnan, on se, että juutalaisia on viime vuosikymmeninä kääntynyt runsain joukoin Jeesuksen puoleen. johanneksen Ilmestyksessä sanotaan seuraavasti. Luvussa 7:
        4. Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
        5. Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        6. Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7. Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        8. Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä
        Ja luvussa 14:
        1. Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2. Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
        3. Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
        4. Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
        5. eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.
        Ehkäpä Jumala kokoaa parhaillaan noita 144 000 israelilaista.

• Uususkonnon.harhoja
        Jaabes11111 kirjoitti:

Aloittaja saattaakin erehtyä. Mutta Raamattu ei erehdy koskaan. Daavid on yksi historian tunnetuimmista henkilöistä. Eikä Israelin lipulla sinänsä ole siinä asiassa merkitystä. En ymmärrä mikä viha ns. helluntaimessiaanisia vastaan. Tosin minua itseäni ei voi sellaiseksi mielestäni luokitella. Mutta yksi selvimmistä merkeistä siitä, että Rauhanruhtinas tulee pian perustamaan tuhatvuotisen valtakunnan, on se, että juutalaisia on viime vuosikymmeninä kääntynyt runsain joukoin Jeesuksen puoleen. johanneksen Ilmestyksessä sanotaan seuraavasti. Luvussa 7:
        4. Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
        5. Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        6. Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7. Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        8. Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä
        Ja luvussa 14:
        1. Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2. Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
        3. Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
        4. Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
        5. eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.
        Ehkäpä Jumala kokoaa parhaillaan noita 144 000 israelilaista.

Aijaha. "Aloittaja saattaakin erehtyä". Aloittaja ei vain saata, vaan myös erehtyy. Hän kuitenkin ryhtyy suureen työhön: aloitukseen, jossa hän alkaa opettaa muita, eritoten foorumin juutalaisia, sillä tämänhän kai pitäisi olla juutalaisten palsta, mutta loitus ei sisällä mitään juutalaisuudesta, vaan on, ei edes kristinuskoa, vaan vapaiden suuntien "erehdystä", eli harhaoppia.

Noinko kevyesti te selvitätte tekonne, jossa ensin suurisuisesti johdatte ihmisiä harhaan, eli opetatte ohi totuuden, ts. valehtelette, puhutte puutaheinää, mutta siitä itseasiassa yhtään piittaamatta? "Joo. Ehkä aloitus onkin erehdystä!"

Aloitus ei ole ainakaan juutalaisuutta, jota tämä foorumi edustaa, eikä klassista kristinuskoakaan sikäli, että kristityt eivät pyöri täällä tyrkyttämässä oppejaan juutalaisille, vaan amerikkalaisperäinen uususkonto, helluntaimessiaanisuus.

• Jaabes11111
        Uususkonnon.harhoja kirjoitti:

Aijaha. "Aloittaja saattaakin erehtyä". Aloittaja ei vain saata, vaan myös erehtyy. Hän kuitenkin ryhtyy suureen työhön: aloitukseen, jossa hän alkaa opettaa muita, eritoten foorumin juutalaisia, sillä tämänhän kai pitäisi olla juutalaisten palsta, mutta loitus ei sisällä mitään juutalaisuudesta, vaan on, ei edes kristinuskoa, vaan vapaiden suuntien "erehdystä", eli harhaoppia.

Noinko kevyesti te selvitätte tekonne, jossa ensin suurisuisesti johdatte ihmisiä harhaan, eli opetatte ohi totuuden, ts. valehtelette, puhutte puutaheinää, mutta siitä itseasiassa yhtään piittaamatta? "Joo. Ehkä aloitus onkin erehdystä!"

Aloitus ei ole ainakaan juutalaisuutta, jota tämä foorumi edustaa, eikä klassista kristinuskoakaan sikäli, että kristityt eivät pyöri täällä tyrkyttämässä oppejaan juutalaisille, vaan amerikkalaisperäinen uususkonto, helluntaimessiaanisuus.

Jeesus oli juutalainen ja Daavidin jälkeläinen. Eikö Jeesus sitten kuulu juutalaisosioon? Samoin kaikki uuden testamentin kirjoittajat Luukasta lukuunottamatta, olivat juutalaisia. Paavalikin oli perehtynyt vanhaan testamenttiin todella paljon. Hän kirjeissään puhuu paljon niistä asioista. Suosittelen niitä sinullekin.
        Mutta anteeksi. Mikäs minä tietenkään pakanana olen juutalaisia neuvomaan. Sen vain sanon ja tiedän, että Jeesus on se josta Mooses ja profeetat puhuvat.
        Jeesushan sanoi samarialaiselle naiselle, joka ei ollut juutalainen, Johannes 4:
        21. Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
        22. Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
        23. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
        24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
        25. Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
        26. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi".

• JeesusOnHerra.EiJeshua
        Jaabes11111 kirjoitti:

Jeesus oli juutalainen ja Daavidin jälkeläinen. Eikö Jeesus sitten kuulu juutalaisosioon? Samoin kaikki uuden testamentin kirjoittajat Luukasta lukuunottamatta, olivat juutalaisia. Paavalikin oli perehtynyt vanhaan testamenttiin todella paljon. Hän kirjeissään puhuu paljon niistä asioista. Suosittelen niitä sinullekin.
        Mutta anteeksi. Mikäs minä tietenkään pakanana olen juutalaisia neuvomaan. Sen vain sanon ja tiedän, että Jeesus on se josta Mooses ja profeetat puhuvat.
        Jeesushan sanoi samarialaiselle naiselle, joka ei ollut juutalainen, Johannes 4:
        21. Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
        22. Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
        23. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
        24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
        25. Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
        26. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi".

Tunnet Raamatun, tai ainakin esiinnyt sellaisena. Jeesus oli juutalainen, mutta juutalaiset kielsivät Hänet. Hänestä tuli pakanoiden Messias. Näin ollen Hän ei enää ole juutalainen, sillä Hänen oppinsa ei ollut, eikä ole juutalaista uskontoa.

Te uskontohuijarit pelaatte mielikuvilla. Minullakin on juutalaisia juuria, mutta esivanhempani kääntyivät kristinuskoon. En siis ole juutalaisuskontoinen, vaan kristitty.

Samoin on Jeesus Nasaretilainen kristittyjen Herra, ei juutalaisten. "Heillä on Mooses ja profeetat, kulkoot heitä", sanoi tämä taannoinen ex-juutalainen itsekin.

Te helluntaimessiaaniset huijaatte ihmisiä pinnallisilla sepustuksillanne. Häiriköitte juutalaisia juutalaisten omalla foorumilla, ette salli juutalaisille edes tätä vähää. Teillä on virkamiehenne poliisilaitoksilla, joten rikosilmoitukset teitä vastaan eivät etene mappi-ö:tä pidemmälle.

Tämä on juutalaisen uskonnon ja juutalaisen kansan foorumi. Jeesus ei edusta tätä uskontoa. Te valehtelette, sillä teillä on oma, rasistinen vapaamuurareiden lähetyskäskynne kiusata niin kristittyjä, kuin juutalaisia.

Te tunnette totuuden, siksi teidän syntinne pysyy. Te olette pitkälle menneet vihassanne juutalaisia ja kristittyjä vastaan. Teidän "juutalainen jeesuksenne, Jeshua" ei ole ainakaan Raamatun tuntema Jeesus Nasaretilainen.

• Jaabes11111
        JeesusOnHerra.EiJeshua kirjoitti:

Tunnet Raamatun, tai ainakin esiinnyt sellaisena. Jeesus oli juutalainen, mutta juutalaiset kielsivät Hänet. Hänestä tuli pakanoiden Messias. Näin ollen Hän ei enää ole juutalainen, sillä Hänen oppinsa ei ollut, eikä ole juutalaista uskontoa.

Te uskontohuijarit pelaatte mielikuvilla. Minullakin on juutalaisia juuria, mutta esivanhempani kääntyivät kristinuskoon. En siis ole juutalaisuskontoinen, vaan kristitty.

Samoin on Jeesus Nasaretilainen kristittyjen Herra, ei juutalaisten. "Heillä on Mooses ja profeetat, kulkoot heitä", sanoi tämä taannoinen ex-juutalainen itsekin.

Te helluntaimessiaaniset huijaatte ihmisiä pinnallisilla sepustuksillanne. Häiriköitte juutalaisia juutalaisten omalla foorumilla, ette salli juutalaisille edes tätä vähää. Teillä on virkamiehenne poliisilaitoksilla, joten rikosilmoitukset teitä vastaan eivät etene mappi-ö:tä pidemmälle.

Tämä on juutalaisen uskonnon ja juutalaisen kansan foorumi. Jeesus ei edusta tätä uskontoa. Te valehtelette, sillä teillä on oma, rasistinen vapaamuurareiden lähetyskäskynne kiusata niin kristittyjä, kuin juutalaisia.

Te tunnette totuuden, siksi teidän syntinne pysyy. Te olette pitkälle menneet vihassanne juutalaisia ja kristittyjä vastaan. Teidän "juutalainen jeesuksenne, Jeshua" ei ole ainakaan Raamatun tuntema Jeesus Nasaretilainen.

Raamatun mukaan Jeesus on edelleenkin Juutalaisten Messias, koska ei Jumala kutsumistaan ja valitsemistaan kadu. Eivät he tietenkään pelastumisen kannalta ole yhtään muita edellä, koska pelastusanoma kuuluu kaikille. Jeesushan sanoi lähetyskäskyssään Luukas 24:
        46. Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47. ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        Näin opetuslapset myös toimivat. He aloittivat Jerusalemista, josta evankeliumi lähti leviämään kaikkialle maailmaan. Ja se tulee saavuttamaan kaikki heimot ennen Jeesuksen tuloa. Ja sillä asialla, onko Jeesukseen uskova juutalainen, suomalainen tai arabi, ei ole mitään merkitystä, koska Paavali sanoo Galatalaiskirjeessä:
        27. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista (pakanaa), ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        Ei siis sukupuolella, yhteiskunnan asemalla tai millään muullakaan ole mitään merkitystä. Tämä on oikeaa tasa-arvoa. Ja sinun syytöksesi vaikuttavat aika vainoharhaisilta. En tahdo ärsyttää mitenkään, mutta pelkään että totuus kirvelee. Sanoihan Stefanus Israelin neuvostolle Apt. 7:ssä totuuden sanoja, josta kerrotaan:
        51. Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin.
        52. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,
        53. te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."
        54. Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa.
        55. Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
        56. ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".
        57. Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä
        58. ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.
        59. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
        60. Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.

• Kristinusko on harahaoppi, se on lagennut syntiin ja armoon. Ei tunne oikeaa ja väärää.

• Kristinusko on harhaoppi, se on langennut syntiin ja armoon. Ei tunne oikeita tekoja ja vääriä tekoja, koska sen tehtävä on olla kapinallinen ja jankuttaa: ei teoista, ei teoista, teoilla ei pelastu. Ei omia ansioita, armoa armon päälle ja kuolema on voitto.

• Jaabes11111

Kyllä Jaakob sanoo:
        14. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
        15. Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
        16. ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
        17. Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        18. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        19. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
        20. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        21. Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        22. Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
        23. ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
        24. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
        25. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
        26. Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
        Voimme siis todeta, että elävä usko saa aina aikaan tekoja, jotka syntyvät rakkaudesta Jumalaan. Mutta laki saa aikaan vihaa ja orjuutta.

• Uudessa liitossa ei kyetty lakia noudattamaan, se näkyy ihmisten turmeltuneesta luonnosta.

• Jaabes11111

Ei kyllä vanhassakaan liitossa kyetty noudattamaan. Jumalahan sanoi Jeremia 31:
        31. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        32. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
        33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
        Kun ihmisen sydän kääntyy Jeesuksen puoleen, toteutuu hänessä tuo Jeremian ennustus. Nimittäin ainoastaan yksi ihminen on kyennyt täyttämään lain. Hän on Jeesus. Hän itse sanoi Matteus 5:
        17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        Jeesus täytti lain meidän puolestamme. Paavali sanoo tämä asian selvästi Galatalasikirjeessä ja vetoaa nimenomaan vanhaan testamenttiin:
        7. Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
        8. Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
        9. Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
        10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta (Habakuk 2:4)."
        12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
        13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        14. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.

• dggagnanrgnsgng

Euroopan ja Venäjän khasaarijuutalaiset veivät khasaarikarvalakkinsakin Palestiinaan, vaikka siellä on lämmintä kesät talvet :D

http://aijaa.com/udR90G
      http://aijaa.com/GvQrOp

Benjamin Freedman syyttää kirjassaan heimoveljiään khasaarialkuperänsä tahallisesta salaamisesta, jotta nämä saisivat kristityt uskomaan, että heidän alkuperäinen kotimaansa olisi Palestiina, vaikka se todellisuudessa onkin jossain Keski-Aasiassa.

http://aijaa.com/9TYkHn

KENRAALI PATTON:

Minä tunnen sanonnan "Kadonneista Israelin heimoista" sovellettavan heimoihin jotka katosi -- ei siihen juutalaisten heimoon mistä nämä nykyiset huoranpenikat ovat kotoisin, se on kuitenkin minun henkilökohtainen mielipiteeni että tämä on myöskin kadonnut heimo -- kadottanut kaiken säädyllisyytensä.
      http://aijaa.com/xiFpq6
      http://aijaa.com/WJqk6V

Sattui olemaan Yom Kippur juhla, joten ne kaikki oli kerääntyneet suureen puiseen rakennukseen, jota he kutsuivat synagogaksi.

Kenraali Eisenhowerin oli määrä pitää puhe heille. Menimme sisään synagogaan, jonne oli kerääntynyt maailman suurin joukko haisevaa ihmiskuntaa, jonka olen koskaan nähnyt.

Päästyämme noin puoliväliin ylös, tuli kenraalia vastaan päärabbi, jonka päässä oli Englannin Henrik VII tyylinen karvahattu ja päällä voimakkaasti kirjailtu saastainen messupaita.
      http://aijaa.com/R5lKlV

Haju oli niin hirveä, että melkein pyörryin, ja itse asiassa, vielä kolmen tunnin päästä tämä kuvottava ajatus vaivasi minua, enkä kyennyt syömään lounastani.

http://gbe.oxfordjournals.org/content/5/1/61/F1.large.jpg

http://gbe.oxfordjournals.org/content/5/1/61/F2.large.jpg

http://www.patriootti.com/newyorkilaiset-haastavat-juutalaisia-oikeuteen-elainraakkayksesta/

Ryhmä New Yorkin brooklynilaisia asukkaita on haastanut neljä rabbia, useita juutalaisia seurakuntia sekä kaupungin oikeuteen pyrkimyksenä lopettaa juutalaisten vuosittaiset eläinrääkkäysrituaalit. Uskonnollinen rituaali pitää sisällään kanojen retuuttamista ympäriinsä ja niiden teurastamista julkisilla kävelykaduilla.

”Barbaarinen perinne aiheuttaa tarpeetonta kauhua linnuille ja muuttaa julkiset kävelykadut teurastamoiksi kymmeneksi päiväksi”, Manhattanin korkeimmalle oikeudelle annetuissa papereissa sanotaan. ”Kuolleita kanoja, kituvia kanoja, kanan verta, kanan sulkia, kanan virtsaa ja ulosteita sekä muut myrkyt ja roskat valtaavat kadut”, haasteessa kerrotaan. Sen mukaan poliisi ja terveysviranomaiset jopa avustavat juutalaisia rituaalin järjestämisessä sulkemalla katuja heitä varten, vaikka viranomaisilla olisi oikeus puuttua juutalaisten toimintaan terveys- ja eläinsuojelusäännösten nojalla.

Asukkaita edustavan asianajajan mukaan juutalaisten julkinen eläinrääkkäys on vain lisääntynyt viime vuosina. ”Kymmenen vuotta sitten sitä harjoittivat vain muutamat perheet ja se tapahtui pienillä kujilla tai synagogien parkkipaikoilla. Rituaali on kuitenkin kasvanut joka vuosi ja nyt se on lähtenyt täysin kontrollista”, asianajajat Jessica Astrof ja Nora Constance Marino kertovat. Heidän mukaansa tapahtuma luo karnevaalitunnelmaa väkivallan ympärille.

Juutalaisten rituaalista on tullut myös merkittävä varainkeruutapahtuma, sillä osallistujat ostavat kanoja seurakunnilta ja tekevät samalla lahjoituksia. Rituaalin ideana on, että rääkkäämällä kanaa ja rukoilemalla samanaikaisesti juutalainen siirtää syntinsä kanalle. Lopulta kana tapetaan, jolloin synnit ”katoavat”. Rituaalia harjoitetaan Jom kippur -juhlaa edeltävänä kymmenenä päivänä.

http://edition.cnn.com/2015/07/30/middleeast/jerusalem-gay-pride-parade-stabbings/
      http://cdn.timesofisrael.com/uploads/2015/07/attack-c2-b.jpg

Bulan was a Khazar king who led the conversion of the Khazars to Judaism. His name means "elk" in Old Turkic. In modern Turkish, it means The one who finds (Bul an).

Bulan oli khasaari kuningas, joka käännytti mahtavan khasaarikansan JUUTALAISUUTEEN. Hänen nimensä "BULAN" on vanhaa turkin kieltä ja tarkoittaa hirveä.

Palestiinaa laittomasti miehittävät "juutalaiset" ovatkin siis itse asiassa sukujuuriltaan turkkilaisia.

• Jaabes111111

Kyllä se niin on, että vaikka juutalaisten vihaajat mitä sanoisivat, eivät he voi mitään Israelin Jumalaa vastaan. Sinäkin olet pelkkä tomuhiukkanen, joka sokeudessasi vihaat heitä omaksi vahingoksesi. Hesekiel 39 sanoo seuraavasti:
        25. Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Nyt minä käännän Jaakobin kohtalon ja armahdan kaikkea Israelin heimoa ja kiivailen pyhän nimeni puolesta.
        26. Ja häpeänsä ja kaiken uskottomuutensa, jota he ovat minulle osoittaneet, he unhottavat, asuessaan nyt maassansa turvallisina, kenenkään peloittelematta.
        27. Kun minä tuon heidät takaisin kansojen seasta ja kokoan heidät heidän vihamiestensä maista, niin minä osoitan heissä pyhyyteni lukuisain pakanakansain silmien edessä.
        28. Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa, kun minä, vietyäni heidät pakkosiirtolaisuuteen pakanakansojen luokse, kokoan heidät omaan maahansa enkä jätä sinne jäljelle ainoatakaan heistä.
        29. Enkä minä enää kätke heiltä kasvojani, sillä minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, Herra."

• OlematonJeesus
        Jaabes111111 kirjoitti:

Kyllä se niin on, että vaikka juutalaisten vihaajat mitä sanoisivat, eivät he voi mitään Israelin Jumalaa vastaan. Sinäkin olet pelkkä tomuhiukkanen, joka sokeudessasi vihaat heitä omaksi vahingoksesi. Hesekiel 39 sanoo seuraavasti:
        25. Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Nyt minä käännän Jaakobin kohtalon ja armahdan kaikkea Israelin heimoa ja kiivailen pyhän nimeni puolesta.
        26. Ja häpeänsä ja kaiken uskottomuutensa, jota he ovat minulle osoittaneet, he unhottavat, asuessaan nyt maassansa turvallisina, kenenkään peloittelematta.
        27. Kun minä tuon heidät takaisin kansojen seasta ja kokoan heidät heidän vihamiestensä maista, niin minä osoitan heissä pyhyyteni lukuisain pakanakansain silmien edessä.
        28. Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa, kun minä, vietyäni heidät pakkosiirtolaisuuteen pakanakansojen luokse, kokoan heidät omaan maahansa enkä jätä sinne jäljelle ainoatakaan heistä.
        29. Enkä minä enää kätke heiltä kasvojani, sillä minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, Herra."

Israelin Jumala on pelkkä valhe, jonka avulla juutalaiset huijaavat typeriä gentiilejä omaksumaan "moraalin", jonka mukaan poskenkääntäminen on järkevä reaktio hyökkäykseen. Jos joku on niin vajakki, että oikeasti noudattaa Raamatun säädöksiä kirjaimellisesti hän eläisi köyhyydessä (tai jakaisi omaisuuden uskonveljiensä kanssa) ja selibaatissa (tai vaihtoehtoisesti harrastaisi seksiä pelkästään lisääntymisen vuoksi) sekä ryöstäjän kohdatessaan antaisi tälle kaiken mitä ryöstäjä haluaa ilman vastarintaa.

Kristinusko on orjauskonto.
        http://see_the_truth.webs.com/
        http://dawn666blacksun.angelfire.com/Main.html
        http://www.joyofsatan.org/

• Jaabes111111
        OlematonJeesus kirjoitti:

Israelin Jumala on pelkkä valhe, jonka avulla juutalaiset huijaavat typeriä gentiilejä omaksumaan "moraalin", jonka mukaan poskenkääntäminen on järkevä reaktio hyökkäykseen. Jos joku on niin vajakki, että oikeasti noudattaa Raamatun säädöksiä kirjaimellisesti hän eläisi köyhyydessä (tai jakaisi omaisuuden uskonveljiensä kanssa) ja selibaatissa (tai vaihtoehtoisesti harrastaisi seksiä pelkästään lisääntymisen vuoksi) sekä ryöstäjän kohdatessaan antaisi tälle kaiken mitä ryöstäjä haluaa ilman vastarintaa.

Kristinusko on orjauskonto.
        http://see_the_truth.webs.com/
        http://dawn666blacksun.angelfire.com/Main.html
        http://www.joyofsatan.org/

Juutalaiset eivät opeta tietääkseni kääntämään toista poskea, vaan Jeesus opetti niin. Mooseksen laissa oli silmä silmästä ja hammas hampaasta jne. Kaikki muukin mitä sylki suuhusi toi, on taas niin epämääräistä, että ihmettelen. Mutta minä uskon Jeesukseen, joten haluan kääntää sinulle toisen posken, enkä vastata samalla mitalla. Lisäksi Jeesus sanoi Matteus 5:
        43. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        46. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        47. Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        48. Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
        Näin kun kaikki toimisivat, loppuisuvat sodat nopeasti.

• alfa123om2222

Jumala on todella antanut suuruutensa näkyä siinäkin, että on suosinut lukemattomia maan päällä eläviä ihmisiä suunnattoman suurella maineella. Kuuluisia eri alojen henkilöitä on paljon, mutta on ilmeistä, että kuningas Daavidin nimi tulee aina korotetuksi kaikkein korkeimpien nimien rinnalle.

Ja itseäni ihastuttaa juuri tuo korotustapa. Esimerkiksi Daavidin tähti symboli on hieno. Molemmat kuninkaat ovat elossa ja jos on saanut pyhän hengen voi kuulla heidän puhuvan. Kuningas Daavid esimerkiksi kielsi minua laulamasta Psalmeja ennen vuotta 2028, johon pitäisi saada uusi ja parempi Psalttarin käännös. Nykyiset Psalttarin käännökset eivät ole vielä täydellisiä ilmeisesti. Pyhälle Hengelle kaikki ovat eläviä.

Psalttaria voisi kutsua nimellä Kuningas Daavidin Psalmit. Tuollainen nimi korottaisi häntä paremmin UT:n hahmojen rinnalle ja ohi.

• Jaabes111111

Bileam sanoo 4 Mooses 24:
      16. Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen ja saa tietonsa Korkeimmalta, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan:
      17. Minä näen hänet, en kuitenkaan nyt, minä katselen häntä, en kuitenkaan läheltä. Tähti nousee Jaakobista, ja valtikka kohoaa Israelista. Se ruhjoo Mooabilta ohimot, päälaen kaikilta Seetin pojilta.
      18. Ja Edomista tulee alusmaa, Seir joutuu vihollistensa omaksi; mutta Israel tekee väkeviä tekoja.
      19. Ja Jaakobista tulee valtias, hän hävittää kaupungeista niihin pelastuneet."
      Kyllä siis jo Mooseksen aikaan puhuttiin ensimmäistä kertaa tähdestä, joka nousee Israelista. Jaakobin siunatessa poikiaan, hän Juudan kohdalla sanoo 1 Mooses 49:
      10. Ei siirry valtikka pois Juudalta eikä hallitsijansauva hänen polviensa välistä, kunnes tulee hän, jonka se on ja jota kansat tottelevat.
      Tuo tähti siis kohdentuu Juudan sukuun, josta Daavid oli. Danielin kirjan 70 vuosiviikkoa, jotka ovat 490 vuotta, kohdistuvat tarkalleen Jeesuksen syntymään. Hänen syntymästään sanotaan Matteus 2:
      1. Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin,
      2. ja he sanoivat: "Missä on se äsken syntynyt juutalaisten kuningas? Sillä me näimme hänen tähtensä itäisillä mailla ja olemme tulleet häntä kumartamaan."
      9. Kuultuaan kuninkaan sanat he lähtivät matkalle; ja katso, tähti, jonka he olivat itäisillä mailla nähneet, kulki heidän edellään, kunnes se tuli sen paikan päälle, jossa lapsi oli, ja pysähtyi siihen.
      10. Nähdessään tähden he ihastuivat ylen suuresti.
      11. Niin he menivät huoneeseen ja näkivät lapsen ynnä Marian, hänen äitinsä. Ja he lankesivat maahan ja kumarsivat häntä, avasivat aarteensa ja antoivat hänelle lahjoja: kultaa ja suitsuketta ja mirhaa.
      Tämäkin vahvistaa Jeesuksen olevan se Messias, josta Mooses ja profeetat puhuvat. Kunpa vain käsittettäisiin, että juuri hän on Mooseksen, Aabrahamin, Daavidin jne. Herra. Vaikka hän ei ensimmäisessä tulemuksessaan tullut hallitsijana, vaan kuten Jesaja 53 puhuu, kärsivänä Jumalan Karitsana, tulee hän toisen kerran ja toteuttaa loput ennustukset itsestään. Mutta nytkin hän voi hallita sydämissä, kuten Pietari sanoo tuosta samasta tähdestä, 2 Pietari 2:
      19. Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.

• PoliisiEiPiittaa

Ja vihakirjoitukset juutalaisia vastaan vain jatkuvat.

• arabeistaKirjoittavat

wannabe zionistit,
        tihkuu murhanhimoa...

• "Mitä Jeesus sanoi, jota Hillel ei olisi sanonut ? Mitä viisauksia hän julisti, joita Gamaliel ei olisi puhunut? Mitä hänen sammaltelunsa on Filon viisauden rinnalla ? Mitä symbaaleja hän soitti, joita ei olisi soitettu jo ennen hänen syntymäänsä? Mitä kukaan voi sanoa sen jälkeen kun Jesaja on puhunut ? Kuka uskaltaa laulaa sen jälkeen kun Daavid on laulanut? Ja syntyykö enää viisautta sen jälkeen kun Salomo pääsi isiensä luo?

Hänellä ei ollut muuta tehtävää kuin murtaa leipää, jonka meidän isämme olivat jo leiponeet ja kaataa pikariin viiniä, jonka he olivat pyhillä jaloillaan jo musertaneet vanhoista rypäleistä.

Minä pyydän, älkää rasittako korviani toistamalla hänen puheitaan ja kertomalla hänen teoistaan. Sydämeni on ääriään myöten täynnä entisajan profeettoja ja se riittää."

Kesarealainen Jefta, Mies joka oli kyllästynyt Jeesukseen.

Mestarin sanoja: Kahlil Gibran. (lyhennetty)

• Jaabes111111

Anteeksi kun rasitan hieman sinua vastauksessani. Jeesus sanoi mm. Matteus 11:
        28. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        29. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        30. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
        Näin ei ole sanonut kukaan muu historiassa. Hän on myös ainoa ihminen historiassa, joka on kyennyt lausumaan Johannes 8:
        29. Ja hän (Isä), joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
        Jeesus siis teki aina Jumalan tahdon elämässään. Niin ei tehnyt edes Mooses, koska hän ei päässyt luvattuun maahan. Ja vaikka nuo Vanhan Testamentin uskovat olivatkin monella tapaa viisaita, vanhurskaita, taitavia soittamaan jne, sanoi Jeesus kuitenkin Matteus 12:
        Etelän kuningatar on heräjävä tuomiolle tämän sukupolven kanssa ja tuleva sille tuomioksi; sillä hän tuli maan ääristä kuulemaan Salomon viisautta, ja katso, tässä on enempi kuin Salomo.
        Ei ole ketään, jota voisi verrata Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Poikaan. Salomokin itse asiassa puhuu Jeesuksesta koko Snl 8 luvun ajan, jossa viisaus sanotaan persoonaksi Jeesus on tuo Jumalan Viisaus. Siellä Viisaus sanoo mm:
        Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!
        35. Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
        36. Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."
        Jeesushan nimenomaan sanoi Johannes 14:
        6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja e l ä m ä ; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

• Oletko lukenut Hilleliä tai Gamalielia, tai Filonia.

Mooses ei ollut tehnyt mitään väärin, hän kuittasi kansan napinan. Kärsi kansan puolesta rangaistuksen. Rakkaudesta... pelasti, lunasti, sovitti. Kuoli kansan puolesta, kansa pääsi luvattuun maahan.

Viisaus on tarinoissa jumalan puoliso, eli femi, kreik. Sofia. Mutta sekin on vain tarinaa, tietenkin.

Viisautta ei kukaan voi nähdä, se on idea. voi nähdä vain tekoja, jotka ovat joko viisaita, tai tyhmiä. Senkin näkee vasta seurauksista.

• Jaabes111111

En ole lukenut mainitsemiasi henkilöitä. Varmaan olivat älykkäitä henkilöitä, mutta mInä perustan uskoni ainoastaan Raamattuun, koska uskon sen olevan Jumalan ilmoitus.
        Mooses oli ilman muuta uskollinen omassa tehtävässään ja yksi suurimpia Jumalan palvelijoita. Mutta ei hänkään päässyt luvattuun maahan. Hänelle Jumala sanoi 5 Mooses 32:51. "Koska te lankesitte uskottomuuteen minua kohtaan israelilaisten keskellä Meriban veden ääressä Kaadeksessa, Siinin erämaassa, kun ette pitäneet minua pyhänä israelilaisten keskellä.
        52. Niin, sinä saat katsella sitä maata matkan päästä, mutta sinne sinä et pääse, siihen maahan, jonka minä annan israelilaisille."
        Muutenkin Jumala sanoi Moosekselle 5 Mooses 18:18. "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        Mooses ei ollut lunastaja, vaan vanhan liiton välimies Jumalan ja ihmisten välillä. Jeesus on hänen kaltaisensa välimies tässä uudessa liitossa Jumalan ja ihmisten välillä. Hän lunasti kansansa heidän synneistään.
        Jeesuksesta sanotaan myös Paavalin 1 kirjeessä Korinttolaisille 1:30. "Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi."
        Hän on siis Raamatun mukaan Jumalan viisaus, joka on annettu hänen omilleen.

• Koskaan ei tullut Mooseksen kaltaista profeettaa, joka olisi puhunut Jumalan kanssa kasvoista kasvoihin. Se sanotaan Mooseksen viidennen kirjan lopussa.

Sokrateesta sanottiin: Hän on viisauden poika. Hän toi viisauden alas taivaasta ja vei sen kansan keskuuteen. Teologia pisti paremmaksi ja sanoi jeesus on viisaus. Folosofian ja teologian kilpalaulantaa. Ei sen kummempaa.

En aio jatkaa tätä höpötystä, nämä on kasitelty moneen kertaan ja sinä jauhat aina vain samaa.

• nitistäSe

vääräuskoinen...

• Jaabes111111
        fari.g kirjoitti:

Koskaan ei tullut Mooseksen kaltaista profeettaa, joka olisi puhunut Jumalan kanssa kasvoista kasvoihin. Se sanotaan Mooseksen viidennen kirjan lopussa.

Sokrateesta sanottiin: Hän on viisauden poika. Hän toi viisauden alas taivaasta ja vei sen kansan keskuuteen. Teologia pisti paremmaksi ja sanoi jeesus on viisaus. Folosofian ja teologian kilpalaulantaa. Ei sen kummempaa.

En aio jatkaa tätä höpötystä, nämä on kasitelty moneen kertaan ja sinä jauhat aina vain samaa.

Ok. Viisautta on monenlaista. Sokrateksen viisauteen en ole tutustunut, mutta hengellisestä viisaudesta sanotaan Psalmi 111:10. "Herran pelko on viisauden alku, hyvä ymmärrys kaikille, jotka sitä noudattavat. Hänen ylistyksensä pysyy iankaikkisesti."
        Tämä elämänfilosofia on kaikkein paras. Se viisaus kantaa iankaikkisuuteen, eikä ole katoavaa. Jumalanpelosta sanotaan myös, että se on pahan vihaamista. Sen pelon kun omistaa, elää elämänsä oikein ja välttää kaikki karikot. Jumalahan lupasi Jeremian kautta luvussa 32: "Ja minä annan heille yhden sydämen ja yhden tien, niin että he pelkäävät minua kaiken elinaikansa, ja niin heidän käy hyvin ja heidän lastensa heidän jälkeensä. Ja minä teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton, niin etten käänny heistä pois, vaan teen heille hyvää; ja minä annan pelkoni heidän sydämiinsä, niin etteivät he minusta luovu."
        Tässä sitä Jumalan viisautta, joka johtaa onneen. Sokrates kehotti viimeisinä päivinään etsimään totuutta. Hän ei siis ollut löytänyt sitä. Mutta Jeesus sanoi itsestään: "Minä olen totuus". Kannattaako siis nostaa Sokratesta liikaa jalustalle, jos hän itsekin tunnusti, ettei ole löytänyt totuutta?
        Mooseksen kohdalla vielä voi sanoa, että Herra, jonka kanssa hän puhui kasvoista kasvoihin, oli itse Jeesus. Vaikka Mooses puhuikin Herran kanssa kasvoista kasvoihin, sanoo 2 Mooses 33:20 kuitenkin: "Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon". Tämä siksi, koska Jumala on kolmiyhteinen: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Isän kasvoja ei ole kukaan voinut koskaan katsoa. Mutta Pojan, siis Jeesuksen kanssa Mooses kykeni puhumaan kasvoista kasvoihin. Näin ainakin itse uskon. Johannes 1 luku sanookin: "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut."

• Onko sitten Sofia ja Isä tehneet pojan Jeesuksen? Sentähden on pakko ottaa mukaan tarinaan ikuinen neitsyt Maria/Sofia jonka inhimillinen luonto sitten myöhemmin korotettiin Taivaan Kuningattareksi ja Pojasta tehtiin Taivaan Varakuningas ,prinssi.
        Tarinan lopussa prinssi kuitenkin alennetaan jälleen inhimilliseen tajuntaan ja se onkin kaiken loppu, vai uusi alku?

• Jaabes111111
        SB222 kirjoitti:

Onko sitten Sofia ja Isä tehneet pojan Jeesuksen? Sentähden on pakko ottaa mukaan tarinaan ikuinen neitsyt Maria/Sofia jonka inhimillinen luonto sitten myöhemmin korotettiin Taivaan Kuningattareksi ja Pojasta tehtiin Taivaan Varakuningas ,prinssi.
        Tarinan lopussa prinssi kuitenkin alennetaan jälleen inhimilliseen tajuntaan ja se onkin kaiken loppu, vai uusi alku?

Katolinen kirkko on nostanut Marian väärään asemaan. Hän oli vain välikappele siinä, että Jumalan piti syntyä ihmiseksi. Mariaa ei Raamatussa palvota. Siinä kirjassa palvotaan vain kolmiyhteistä Jumalaa. Jeesus sanoi Johannes 10:30. Minä ja Isä olemme yhtä." Hän on se Jumalan Karitsa, joka löytyy VT:n uhreissa. Ne olivat vain esikuvia Jeesuksesta. Ei kai kukaan usko, että eläinuhri voisi toimia sovituksena ihmisen synneistä? Tarvittiin synnitön i h m i n e n sovittamaan ihmisen. Jos minä lainaan sinulta rahaa, tuskin hyväksyt että maksan velan leikkirahalla. Samoin viaton eläinkään ei voi saada aikaan sovitusta.
        Teidän kommenteista paistaa läpi kaikenmaailman filosofiat ja ihmisopit, eikä Vanha Testamentti. Jeesus sanoikin aikansa juutalaisille Johannes 5:
        45. Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
        46. Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
        47. Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

• Jaabes111111 kirjoitti:

Katolinen kirkko on nostanut Marian väärään asemaan. Hän oli vain välikappele siinä, että Jumalan piti syntyä ihmiseksi. Mariaa ei Raamatussa palvota. Siinä kirjassa palvotaan vain kolmiyhteistä Jumalaa. Jeesus sanoi Johannes 10:30. Minä ja Isä olemme yhtä." Hän on se Jumalan Karitsa, joka löytyy VT:n uhreissa. Ne olivat vain esikuvia Jeesuksesta. Ei kai kukaan usko, että eläinuhri voisi toimia sovituksena ihmisen synneistä? Tarvittiin synnitön i h m i n e n sovittamaan ihmisen. Jos minä lainaan sinulta rahaa, tuskin hyväksyt että maksan velan leikkirahalla. Samoin viaton eläinkään ei voi saada aikaan sovitusta.
        Teidän kommenteista paistaa läpi kaikenmaailman filosofiat ja ihmisopit, eikä Vanha Testamentti. Jeesus sanoikin aikansa juutalaisille Johannes 5:
        45. Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
        46. Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
        47. Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

Ehei, mutta kirkko on lainannut gnostilaisuudesta viisauden, joka oli gnostisessa Johanneksen E:,ssa väitetty Jeesukseksi. Jeesuskin oli vain ihmisen poika ,välimies jota ei edes välttämättä tarvita ,ainakaan rukoilla.
        Miksi siteeraat vain Johannesta joka on lähinnä mystinen, gnostilainen kirja?

• Juutalaisuudessa ei ainakaan nykyjuutalaisuudessa tunneta ihmisuhreja, joten ihmisen veri uhrina on aivan käsittämätön ja korkein synti.

• "Sofia (m.kreik. Σοφία 'viisaus') viittaa gnostilaisessa perinteessä Jumalan viimeiseen ja alimpaan emanaatioon. Useimmissa ellei kaikissa gnostilaisissa myyteissä, kuten klassisessa setiläisen gnostilaisuuden myytissä, Sofia sai aikaan epävakauden jumalallisessa Pleromassa eli Täyteydessä, mikä sai vuorostaan aikaan materiaalisen maailman luomisen. Myönteinen tai kielteinen asenne aineelliseen maailmaan riippuu näin ollen siitä, kuinka Sofian tekoihin suhtaudutaan."

• Juurikin näin ja Johanneksen viisauden kirjassa se sanotaan aika tarkkaan, mutta mystisesti, kreikaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17073
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4814
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2728
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      144
      2016
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1597
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1534
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1507
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      23
      1348
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1223
    Aihe