Uskovatko ateistit satuolentoihin?

Sivustahavainnoitsija

Älykäs ateisti kuuluu tunnetusti katoavaan kansantarustoon ja heitä esiintyy vain ateistlapsille tarkoitetuissa satukirjoissa.

Nämä internetin keskustelupalstat ovat ainakin jo osoittaneet sen, ettei älykkäitä ateisteja esiinny reaalitodellisuudessa.

13

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enuskosaatanaan

Eivät usko.

Minun sanavarastooni sana usko kuuluu vain sanan en jälkeen.

Kysynkin, uskooko uskovainen myös paholaiseen? Jos uskoo, onko silloin huonompi ihminen kun sellainen, joka ei usko?

• regytrygtr

Ajattelusi on nyt kyllä aika yksipuolista. Mitään kun ei voi tietää varmasti. Jos oikeasti väität ettet usko mihinkään vaan tiedät uskot erittäin naiivin vahvasti.

• Muumitaikuri

Mä olen niin tyhmä, että soramontun kivetkin on mua viisaampia.

Ei jumalanpelko vaivaa, joten mikäpä tässä ollessa. Evoluution nielen mukisematta ja tiede on auktoriteettini. Jeesukset, paholaiset, enkelit ja jumalat ovat mulle naurettavaa hölmöyttä. Raamattu blaah blaah ei voisi vähempää kiinnostaa.
      Elän ja elostelen ilman omantunnontuskia. Itkekää uskovat vaan kohtaloani ja pyyhkikää kyyneleenne tieteen keinoin tehtyihin nenäliinoihin.

• Muumitaikuri

On muutes kiva kuulua myös katoavaan kansantarustoon! Meitä ateisteja kun on Rehellisen Kristillisen Tieteen tutkimusten mukaisesti elänyt vielä 1600-luvulla satoja miljoonia. Sama tutkimus kiistatta todistaa, että ateistit vähenevät sivistysvaltioissa jatkuvasti, koska Jeesus-taikuri hokkuspokkustaa ihmisiä HEREILLE! Heh heh, tyhmä kun olen, en huomaa henkimaailman kalenterissa lopunajan tempauksen olevan ihan kohta. Voi vitsi voi harmi, kun on näin tyhmä. Heh heh, sori vaan Yurkit ja muut.
      Tähän loppuun vielä lista mistä hihhulit voi poimia aloituksen, niin ei tartte itse miettiä:

Heh heh, tyhmä...
      Ateisti ei...
      RAPTURE...
      Evoluutio on mykkä...
      Tiede ei tiedä mitä mulla on taskussa...
      *sata jaetta Raamatusta*...

• Tasapuolisesti.Uskomaton

Mä oon kans tyhmä ku vasemman jalan saapas mutta en usko mielikuvitusolentoihin, jotka on keksitty pronssikaudella. Mihinkään niistä tuhansista mitkä silloin keksittiin.
      Enkä usko näihin nykyisin keksittyihin uskontoihinkaan. Mitä niitä nyt onkaan.

• "Mä oon kans tyhmä ku vasemman jalan saapas mutta en usko mielikuvitusolentoihin, jotka on keksitty pronssikaudella. Mihinkään niistä tuhansista mitkä silloin keksittiin.

Enkä usko näihin nykyisin keksittyihin uskontoihinkaan. Mitä niitä nyt onkaan."

Me kristityt uskovatkaan emme usko mainitsemiisi asioihin, joten ainakin tässä suhteessa sinä uskot samoin kuin mekin.

• "...heitä esiintyy vain ateistlapsille tarkoitetuissa satukirjoissa."
      Anteeksi, että häiritsen runkkaamistasi kysymyksellä, mutta voisitko kertoa yhden "ateist(i)lapsille tarkoitetun satukirjan"?

• Muumitaikuri

Koska ollaan katoamassa, niin meidät varmaan julistetaan uhanalaiseksi ja rauhoitetuksi. Voidaan sitten seurakuntien kolehtikassan verotuksista elättää meidät. Lämmin asunto, ruokaa, lava kaljaa kerran kuussa ja syntistä elämää. Syntistä ilonpitoamme voi sitten esitellä varoittavana esimerkkinä nuorille, jos onnistuvat ensin ratkaisemaan mikä loitsu, rukous, jumala ja oppi on se oikea.
      Rauhallinen ja leppoisa ateistinen elämä suattaapi näyttää liian hirveältä uskontojen taistelukentältä katsottuna, joten ehkä meidät kannattaa eristää tieteinemme ihan omaan valtioon ja pysyä siitä kaukana. Voimmehan houkutella ihmisiä eksytykseen. Me voidaan jäädä tänne kylmään pohjolaan, teidän pyhä maanne on paratiisin jälkihehkussa paistatteleva lähi-itä. Siellä se uskonnon ihanuus näyttää nykyisinkin olevan.

• Nämä keskustelupalstat taitavat olla osoitus siitä etteivät sinunkaltaisesi tunnista älyä koska ymmärryskykynne ei selvästikään siihen riitä, itseasiassa ette tunnista edes älyn puutetta, muutenhan ette osoittaisi sitä aina ja kaikkialla.

• "Nämä keskustelupalstat taitavat olla osoitus siitä etteivät sinunkaltaisesi tunnista älyä koska ymmärryskykynne ei selvästikään siihen riitä, itseasiassa ette tunnista edes älyn puutetta, muutenhan ette osoittaisi sitä aina ja kaikkialla."

Ateistit puhuvat älystä, mutta eivät pysty selittämään kuin äly voi ilman Jumalaa syntyä ilman älyä ja tietoisuutta olevasta elottomasta aineesta.

• Muumitaikuri
        Mark5 kirjoitti:

"Nämä keskustelupalstat taitavat olla osoitus siitä etteivät sinunkaltaisesi tunnista älyä koska ymmärryskykynne ei selvästikään siihen riitä, itseasiassa ette tunnista edes älyn puutetta, muutenhan ette osoittaisi sitä aina ja kaikkialla."

Ateistit puhuvat älystä, mutta eivät pysty selittämään kuin äly voi ilman Jumalaa syntyä ilman älyä ja tietoisuutta olevasta elottomasta aineesta.

Mä voin selittää: minä loin kaiken. Maailmankaikkeudesta tuli vähän sekava ja vaikeasti hahmotettava paikka, sori siitä.

• Teuvoo

Kaikesta yrityksistänne huolimatta, ihmeellinen evoluutio suoltaa uutta ateismista sukupolvea kuin >turkin hihasta<.

• fda

Ja mielensäpahoittajan valhekampanja uskonnon nimissä jatkuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      208
      2834
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2511
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1172
    4. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1015
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      124
      1002
    6. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      67
      1000
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      952
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      320
      921
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      768
    Aihe