Tsunamista

onko Jumala tsunamin takana vai kenties Al-Gouaida tai paholainen?Pystyisikö Jumala aiheuttamaan tsunamin entä estämään sen.Molempiin vastaus on kyllä.Miksi se sitten tapahtui,ihminen ei itse välttämättä pysty ymmärtämään kokonaissyytä siihen miksi.Aiheuttiko ihmisten synnillinen käyttäytyminen sen(mm.epäjumalan palvonta,prostituutio,jne).No olennaisempaa on miten jatkossa saada Jumalan apu tällaisissa tilanteissa.En väitä että tsunami on Jumalan rangaistus, enkä ota kantaa siihen kuinka syyllinen kukakin on kohtaloonsa mutta fakta on että Jumala ei katso sikailuja ikuisesti läpi sormien.

Kaikissa maanosissa sikaillaan mutta ei euroopassakaan olla niin puhtaita.Täällä on moraalitonta seksuaalikäyttäytymistä,iljettävää okkultismia ja saatananpalvontaa,täällä esitetään
asiassa kuin asiassa musta valkoisena ja päinvastoin, kannatetaan roska-arvoja kuten poliittinen korrektius,täällä monella on hedonistinen itsekäs elämäntapa.

Elikkä välttämättä tsunami ei ollut Jumalan rangaistus mutta fakta on että elleivät ihmiset muuta käyttäytymistään ja suvaitsevat kaikenlaista paskaa niin rangaistusta on luvassa tuli se sitten missä muodossa tahansa.
Kenties maanjäristys?
Vai onko niin että tätä minun sanomistani ei tarvitse ottaa vakavasti,sinä siinä joka olet tätä mieltä saat sinä oppia asiat kantapäänkin kautta jos haluat.

20

910

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Manu

Hyvää juttua viestin täydeltä :)

• käyneenä..

..jään miettimään, että jos jonnekin piti sitten muistutus antaa, niin miksi juuri Phuketiin, joka on nimenomaan perhelomapaikka.

Miksei ruoska sivaltanut Bangkokiin ja Pattayalle, missä enemmänkin irstailuja harjoitetaan?

• se olisi välttämättä Jumalan työtä.Ja moneen miksi kysymykseen ei löydy vastausta.

• lapsesi

Aivan niin!
      Täälläkin on vielä joitakin jotka uskovat Jeesuksen sovitustyöhön, eikä niille ole mennyt perille sinun julistuksesi ja aito Jumalan sana, että Jumala rankaisee eikä pelasta syntisiä.

Uskokaa nyt jo kaikki tätä kirjoittajaa ja luopukaa rukouksistanne ja alkakaa julistaa Jumalan vihaa, sillä Ebankeliumin ja Jeesuksen sovitustyön ja Jeesuksen rakkauden ja lempeyden julistaminen on harhaoppia!

te eksyneet!
      uskokaa jo, että syntisä kohtaa Jumalan viha ja se on kristinuskon sanoma. teidän pitää julistaa Jumalan vihaa ja Jumalan rangaistusta, sillä vain siten te tulette Jumalan tuntemaan ja Jumala kutsuu teitä rangaistuksilla ja vihalla luokseen!

Älkää kuvitelkokaan, että Jumala teitä rakkaudella kutsuisi!
      Uskokaa LJH-saarnaajaa, joka tietää Jumalan kutsuvan ihmisiä luokseen vihalla ja rangaistuksilla, sillä ihmiset rakastavat vihaa ja rangaistuksia, jotka LJH:n mielestä ovat Jumalan keskeisimmän ominaisuudet.

Lopettakaa siis jo uskomasta Jeesuksen rakkauteen ja ottakaa päällenne LJH:n sanoma Jumalan olemuksesta:

Jumala on täynnä vihaa ja rangaistuksia ja niillä Hän teitä kutsuu. Rakkaudella ja lempeydellä Jumala ei teitä kutsu!

• Tiedonjyvä

Miksi ihmiset jaksavat päivästä toiseen lukea ja saarnata raamattua, mutta eivät viitsi edes tutustua palloon jolla elämme? Näkisitte nyt edes sen verran vaivaa että tutustuisitte hiukan esim. geologisiin ilmiöihin ja muihin luonnonilmiöihin niin huomaisitte ettei niihin tarvita mitään jumalia.

Tosiasia on se että maanjäristyksiä, tulivuorenpurkauksia, tulvia ym. ilmiöitä on ollut iät ja ajat, jo paljon ennen kuin ihmisiä oli edes olemassa. Maapallon sisus elää edelleen ja mannerlaatat liikkuvat jatkossakin. Se taas aiheuttaa purkauksia ja järistyksiä.

Ei luonnonilmiöitä voi millään siveellisellä elämällä lopettaa. Luonnonilmiöitä tapahtuu vaikka kaikki ihmiset hävitettäisiin.

• en usko että nämä tapahtuisivat itsekseen ilman että kukaan pyörittäisi prosessia.

• on peräisin
        L.J.H kirjoitti:

en usko että nämä tapahtuisivat itsekseen ilman että kukaan pyörittäisi prosessia.

Ei olemattomasta voi sattumalta syntyä näin paljon energiaa mitä maailmankaikkeudessa on. Itse uskon, että se on luotu Jumalan Sanalla.

• ........

"Tosiasia on se että maanjäristyksiä, tulivuorenpurkauksia, tulvia ym. ilmiöitä on ollut iät ja ajat, jo paljon ennen kuin ihmisiä oli edes olemassa. Maapallon sisus elää edelleen ja mannerlaatat liikkuvat jatkossakin. Se taas aiheuttaa purkauksia ja järistyksiä."

Tottahan tuo on, mutta voidaan myös ajatella (en ole yhtään varma), että välillä on rauhallisia jaksoja pallollamme, ja toisinaan tulee kausia, jolloin joka puolella järisee tiuhaan. Ja tämä on yksi niistä merkeistä, jota Jeesus käski seurata. Jos maapallon sisus pysähtyisi, niin mitä silloin tapahtuisi? Eikö se synnytä suojaavan magneettikentän pallon ympärille?

"Ei luonnonilmiöitä voi millään siveellisellä elämällä lopettaa. Luonnonilmiöitä tapahtuu vaikka kaikki ihmiset hävitettäisiin."

No niinkauan, kun tää pallo pyörii ja on tällä radallaan, niin kaikki menee niinkuin ennenkin -kunnes tulee loppu.

• Minä ite
        on peräisin kirjoitti:

Ei olemattomasta voi sattumalta syntyä näin paljon energiaa mitä maailmankaikkeudessa on. Itse uskon, että se on luotu Jumalan Sanalla.

Jos näkisimme vaikkapa 1000 valovuoden päässä olevan planeetan pinnalle, ja huomaisimme, että sielläkin on toimivia tulivuoria, niin väitätkö niiden toimivan tarkasti Jumalan ohjauksessa? Ja jos väität näin olevan, niin koitappa hieman perustella väitettäsi.

• kysyn vaan
        Minä ite kirjoitti:

Jos näkisimme vaikkapa 1000 valovuoden päässä olevan planeetan pinnalle, ja huomaisimme, että sielläkin on toimivia tulivuoria, niin väitätkö niiden toimivan tarkasti Jumalan ohjauksessa? Ja jos väität näin olevan, niin koitappa hieman perustella väitettäsi.

olevan universumin ulkopuolella 2) miksi oletatte jumalan toimivan ihmismielen tavoin?

• Minä ite
        kysyn vaan kirjoitti:

olevan universumin ulkopuolella 2) miksi oletatte jumalan toimivan ihmismielen tavoin?

1.) Itse oletan, ettei mitään jumalaa tai muutakaan paranormaalia ole olemassa. Se, että Jumalan oletetaan OLEVAN jossakin, johtunee siitä yksinkertaisesta syystä, että jos jokin on olemassa, pitää sen myöskin jossakin olla ihan fyysisestikin. Raamatussa on useassa kohdassa maininta taivaasta henkiolentojen asuinpaikkana, ja väitetäänpä nähdyn liikennettäkin taivaan ja maan välillä, peräti jyrinän ja lieskojen kera. Koska lähiavaruus tunnetaan kohtalaisen tarkasti eikä siellä ole havaittu mitään mikä Jumalaan viittaisi, pitänee siirtyä Jumalan sijaintia pohdittaessa aina vaan pidemmälle. Mitenkähän se viestiliikennekin mahtaa sujua, kun valon nopeudellakin rukousten vasteaika tulisi kovin pitkäksi.

2.) Olettaa sopii, että ihmisten jumala toimisi ihmismielen tavoin, semminkin, koska hän kuulemma loi meidät omaksi kuvakseen.

Jumala ja Pyhä henki kuuluvat samaan kastiin ufojen, kummituksien, Allahin ja Joulupukin kanssa. Satuja kaikki tyynni, vaikka kauniita sellaisia. No joo, helvetti ei ole kovin kaunis paikka, eikä ilmestyskirja kovin kaunista luettavaa.

• minä taas
        Minä ite kirjoitti:

1.) Itse oletan, ettei mitään jumalaa tai muutakaan paranormaalia ole olemassa. Se, että Jumalan oletetaan OLEVAN jossakin, johtunee siitä yksinkertaisesta syystä, että jos jokin on olemassa, pitää sen myöskin jossakin olla ihan fyysisestikin. Raamatussa on useassa kohdassa maininta taivaasta henkiolentojen asuinpaikkana, ja väitetäänpä nähdyn liikennettäkin taivaan ja maan välillä, peräti jyrinän ja lieskojen kera. Koska lähiavaruus tunnetaan kohtalaisen tarkasti eikä siellä ole havaittu mitään mikä Jumalaan viittaisi, pitänee siirtyä Jumalan sijaintia pohdittaessa aina vaan pidemmälle. Mitenkähän se viestiliikennekin mahtaa sujua, kun valon nopeudellakin rukousten vasteaika tulisi kovin pitkäksi.

2.) Olettaa sopii, että ihmisten jumala toimisi ihmismielen tavoin, semminkin, koska hän kuulemma loi meidät omaksi kuvakseen.

Jumala ja Pyhä henki kuuluvat samaan kastiin ufojen, kummituksien, Allahin ja Joulupukin kanssa. Satuja kaikki tyynni, vaikka kauniita sellaisia. No joo, helvetti ei ole kovin kaunis paikka, eikä ilmestyskirja kovin kaunista luettavaa.

tutustunut sellaiseen teoriaan, jonka mukaan maailmankaikkeus olisikin hologrammi jolloin esimerkiksi valonnopeus, johon lyhyesti viittaat, ei olisikaan viestin kulun kannalta niin tärkeässä asemassa, vaan maailmankaikkeuden kaikki osat, kaikki planeteetat, eliöt, atomit ym, olisivatkin yhteydessä toisiinsa.

• Nosturi

Ennenkuin vedät johtopäätöksiä ihmisten Raamatunluvusta niin muista että liikut alueella josta sinulla ei ole tuntemusta. Toiset lukee Raamattua mutta se ei todista että he eivät tuntisi luonnonilmiöitä, kuka paremmin, kuka heikommin. Olen itse sitä ikäluokkaa jolle tuo mainitsemasi luonnonilmiöiden kaava opetettiin jo kansakoulussa.

Ihmiset lukevat Raamattua koska se on erittäin mielenkiintoinen kirja, se antaa kuvan ajasta jossa elämme, menneisyydestä ja eskatologisesta tulevaisuudesta. Se antaa eväitä elämää varteen

Sinulla on ilmeisesti jotakin tietoa että Jumala ei kontrolloi kaikkea mitä tapahtuu. Kerrotko?
        Lainaan sanojasi, näkisit sen verran vaivaa että lukisit Raamattua. Ongelma voi olla että et uskovaisena voi sitä käsittää ellei Jumala tee sitä eläväksi. Jeesus odottaa sinuakin, hänen kauttaan Raamatun sanoma aukeaa ja tulee eläväksi.Oikotietä ei ole

Siveellinen elämä ei lopeta luonnonilmiöitä. Mutta on hyvä tietää että jos joutuu onnettomuuteen ja kuolee niin seuraava osoite on Herran tykönä. Se antaa suunnan ja toivon katsoa eteenpäin.

• Minä ite
        minä taas kirjoitti:

tutustunut sellaiseen teoriaan, jonka mukaan maailmankaikkeus olisikin hologrammi jolloin esimerkiksi valonnopeus, johon lyhyesti viittaat, ei olisikaan viestin kulun kannalta niin tärkeässä asemassa, vaan maailmankaikkeuden kaikki osat, kaikki planeteetat, eliöt, atomit ym, olisivatkin yhteydessä toisiinsa.

En ole, kvanttifysiikkaa lähestynet, josta en ikinä oikein päässyt pintaa syvemmälle. Varmastikin tiede kehittyy tästä vielä pitkälle eteenpäin, eli nyt mahdottomana pidetyt asiat eivät enää joskus tulekaan olemaan mahdottomia. Mutta ei se sentään sitä tarkoita, että kaikki olisi mahdollista.

Jumalasta puheen ollen moni asia tulee jatkossakin olemaan mahdotonta. Vaikkapa kuolleiden ylösnousemus.

• T.J
        Nosturi kirjoitti:

Ennenkuin vedät johtopäätöksiä ihmisten Raamatunluvusta niin muista että liikut alueella josta sinulla ei ole tuntemusta. Toiset lukee Raamattua mutta se ei todista että he eivät tuntisi luonnonilmiöitä, kuka paremmin, kuka heikommin. Olen itse sitä ikäluokkaa jolle tuo mainitsemasi luonnonilmiöiden kaava opetettiin jo kansakoulussa.

Ihmiset lukevat Raamattua koska se on erittäin mielenkiintoinen kirja, se antaa kuvan ajasta jossa elämme, menneisyydestä ja eskatologisesta tulevaisuudesta. Se antaa eväitä elämää varteen

Sinulla on ilmeisesti jotakin tietoa että Jumala ei kontrolloi kaikkea mitä tapahtuu. Kerrotko?
        Lainaan sanojasi, näkisit sen verran vaivaa että lukisit Raamattua. Ongelma voi olla että et uskovaisena voi sitä käsittää ellei Jumala tee sitä eläväksi. Jeesus odottaa sinuakin, hänen kauttaan Raamatun sanoma aukeaa ja tulee eläväksi.Oikotietä ei ole

Siveellinen elämä ei lopeta luonnonilmiöitä. Mutta on hyvä tietää että jos joutuu onnettomuuteen ja kuolee niin seuraava osoite on Herran tykönä. Se antaa suunnan ja toivon katsoa eteenpäin.

Myönnän että viestini oli kärjistetty, mutta varmasti tajusit mitä hain takaa. Luonnonilmiöiden tuntemus ei varmasti ole riippuvainen siitä lukeeko Raamattua vai ei, mutta joillakin näyttää olevan tapana pistää kaikki ilmiöt Jumalan tekosiksi.

"Sinulla on ilmeisesti jotakin tietoa että Jumala ei kontrolloi kaikkea mitä tapahtuu. Kerrotko?"

Tieteelliseltä kannalta ajateltuna lähtökohtasi on väärä. Yleensä pyritään todistemaan että jokin on totta, eikä päinvastoin. Vaikka en pysty todistamaan että Jumala ei kontrolloi kaikkea, se ei tarkoita että niin olisi.

On kuitenkin pystytty todistamaan monia luonnollisia syitä luonnonilmiöiden syntyyn, eikä niissä ole ainakaan vielä todettu olevan mitään jumalaista. Tämän hetkisen tietämyksen mukaan luonnonilmiöt eivät siis johdu Jumalasta. Niiden Jumalan rangaistuksella uhkailevien pitäisi pystyä todistamaan että Jumala on ilmiöiden takana, ei päinvastoin.

• Että vähemmän syntiset meni pohjaan että suuremmat kalat! Elikä ne jotka tiesi olevansa irstaita ja syntisiä alkais vapista synnin ranngastuisten pelosta, että milloin minullekin tulee rangaistus?
      Siunaan teit kaikk Pyhän pelkoon joka synnyttää Elämä ikuinen! Niinkuin kirjotettu on! (minä)

• Lumia

Sen aiheutin minä.

• Kaikk kiteityy yhden raamatunsanan ne exyi koska ne eivät halunneet otta vastaan rakkautta totuuteeen! Kas on vain niin että missä pato paatuneisuus, joka voi vertsikassa kuvallisesti ajatella pitävän rakkauutta ulkopuolella! Kun pato murtuu ja rakkaus päsee vapasti viemään, niin meil on aasialaisia tääl suomessa joka on lähtenyt kävelemään tänne hakemaan tuntemattoman Jumalan, mutta joka ne ihmellisesti sen tiedostaa koska ne on ottanut rakkautta vastaan joka on vienyt heidät pieneen kävelymatkaan aasiamaista suomeen! mutta kun eivät haluaa otta vastaan rakkauutta totuuteen niin jäivät jo muutama tuhatta vuotta sitten tsunaamissa kalaruoax pohjassa! Siin sinä vaan oot niin tyhmä että et ymmärrä Jumalan syvimpiä salaisuuxia ja häneen kutsunsa! Toisiinpäin se myös toimi ! Kun ihminen joka on henki ja sielu kokee sisimmässään raakauden pato murtuvan että rakkaus pääse tulemaan sisään ja ottavat vastaan rakkauutta niin totuus lähtee kaukaisesta maasta liikkeelle viemään tämän heille ! Elikä tämän lähetyssaarnan kautta lahjan Jeesus! Ja niin ne saavat kuulla evankeliumi joka ne uskontulon jälkeen tarvitsee että ne pelastuvat! Tääs olen aivan pikkuisen raottanut ihmellisen salaisuuxien syvyyden! Missä Job huusi olen turhuuxia puhunut ja Jumala panettelut? Häpe sinä joka oot syyttänyt Jumala ettei antaa jokaiselle paatuneille kadotuxen joutuva mahdollisuuden! Et oo mittään etkä tiä mittään ettekä ymmärrä mittään etkä oo yhtikäs mittään! Tomu! Rakas joka Jeesus rakastaa silti? En vaan jaxa rakkaus tajua, eikä ymmärtää vaikka niin selvästi tunnen sen olevan niin! Siunaten (minä!)

• Anonyymi

Job.5:17. Katso, autuas se ihminen, jota Jumala rankaisee! Älä siis pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta.

• selanne

että Jumala on nyt rankaissut...?
        Lukekaa raamattunne paremmin..
        Kyse on tälle ajalle liittyvistä ilmiöstä.
        ei Jumalan teosta...
        lukija löytää... kun kaivaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3891
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2273
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      125
      1714
    4. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1433
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      75
      1431
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1014
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      704
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      691
    9. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      651
    10. En uskalla nainen ottaa suhun

Yhteyttä koska oot palstan perusteella vähän ……
      Ikävä
      45
      648
    Aihe