Kristittyhomo

historiantotuus

Kristittyhomo on mahdottomuus, jos ajatellaan että homous on syntiä. Vain jos kirkko pystyisi perustelemaan Raamatusta, ettei homouden harjoittaminen ole syntiä, niin teoreettisesti kristittyhomo olisi mahdollinen.
Kaikki perustuu siihen ajatukseen ettei kristitty, joka harjoittaa tietoisesti syntiä katumatta sitä, voi olla Jumalan mielen mukainen rehellinen kristitty.
Raamatun mukaan synti erottaa ihmisen Jumalasta.
Nyt Raamattua tulkitsevat ihmiset, jotka sekoittavat selviä peruskäsitteitä, esim heidän mielestään, äiti voi olla mies, tai isä voi olla nainen
Tällaisten ihmisten tulkintoihin ei voi luottaa. En usko että Raamatun sanaa homouden ja lesbouden syntisyydestä voidaan perustellusti muuttaa. Käsitteet näissä asioissa ovat kautta historian olleet päivän selviä.
Sinä päivänä, kun (todistettavasti) mieheksi syntynyt synnyttää (todistettavasti) lapsia, ja (todistettavasti) naiseksi syntynyt siittää (todistettavasti) lapsia, minä hyväksyn homojen ja lesbojen vihkimisen kirkossa Raamatun mukaiseen avioliittoon ja yleisesti sukupuolineutraalin avioliiton ja sen ettei homouden tai lesbouden harjoittaminen ole syntiä.

15

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eroaValtiokirkosta

      Mytologian mukaan Jeesus viihtyi enemmän jätkäporukassa

    • Hehhah

      Heh, oliko liian haastava vastata tuohon ketjuun, jossa vastaava kirjoituksesi oli ?

      Teet itsestäsi säälittävän.

      << Kristittyhomo on mahdottomuus, jos ajatellaan että homous on syntiä. >>

      Samoin sitten tämän saman periaatteen mukaan (homoseksuaalin) tuomitsijakristittyä ei voi olla, jos ajatellaan, että tuomitseminen on syntiä (kuten se käsittääkseni Raamatussa määritellään).

      Et siis ole yhtään sen enempää kristitty kuin kuka tahansa homokaan.

      << Vain jos kirkko pystyisi perustelemaan Raamatusta, ettei homouden harjoittaminen ole syntiä >>

      En tiedä teidän satupiiristänne, kuka päättää, mikä on syntiä, mutta käsittääkseni päätösoikeuden olette antaneen sille mielikuvitusolennolle, Jumalalle. Kirkko ei siis tämän käsityksen mukaan voi päättää Jumalan yli, mikä on syntiä ja mikä ei. Tosin siis tietenkään kukaan muukaan ihminen tai ihmisistä koostuva yhteisö ei voi päättää toisen ihmisen toimista, mikä on syntiä ja mikä ei.

      • jeesusontotuus

        Kysymys ei ole siitä mitä ihmiset pitävät syntinä, vaan kyse on siitä minkä Raamattu opettaa synniksi. En tuomitse ketään Jeesus tuomitsee kaikki, kerron vain mikä Raamatun mukaan on syntiä, ja kerron ettei Jumala Raamatun mukaisesti siedä syntiä yhtään. Meidän on siis kaduttava ja lopetettava synnin tekeminen ja Jumala on luvannut armahtaa meidät Jeesuksen kautta. Synnin palkka on kuolema.
        Ne ihmiset, jotka eivät tunne, siis eivät usko Jeesukseen tuomitaan, sen mukaan mitä he ovat tehneet vähimmille veljilleen. Ovatko esim. homoilleet heidän kanssaan. Vielä kerran minä en tuomitse, vaan Jeesuksen sana tuomitsee ne, jotka eivät ole katuneet ja tehneet parannusta synneistään. Homot ja lesbot pelastuvat kun katuvat ja ottavat armon vastaan ja lopettavat homoilun ja lesboilun. Jeesus sekä tuomitsee, että armahtaan. Jeesus on Raamatun mukaan Jumalan sana, joka tuomitsee tai armahtaa kaikki ihmiset. Ihmisenä olen syntinen niin kuin kaikki muutkin ihmiset.


      • bvgbgy

        Etkö tajua, että raamattu on vain satukirja?


      • jeesusontotuus kirjoitti:

        Kysymys ei ole siitä mitä ihmiset pitävät syntinä, vaan kyse on siitä minkä Raamattu opettaa synniksi. En tuomitse ketään Jeesus tuomitsee kaikki, kerron vain mikä Raamatun mukaan on syntiä, ja kerron ettei Jumala Raamatun mukaisesti siedä syntiä yhtään. Meidän on siis kaduttava ja lopetettava synnin tekeminen ja Jumala on luvannut armahtaa meidät Jeesuksen kautta. Synnin palkka on kuolema.
        Ne ihmiset, jotka eivät tunne, siis eivät usko Jeesukseen tuomitaan, sen mukaan mitä he ovat tehneet vähimmille veljilleen. Ovatko esim. homoilleet heidän kanssaan. Vielä kerran minä en tuomitse, vaan Jeesuksen sana tuomitsee ne, jotka eivät ole katuneet ja tehneet parannusta synneistään. Homot ja lesbot pelastuvat kun katuvat ja ottavat armon vastaan ja lopettavat homoilun ja lesboilun. Jeesus sekä tuomitsee, että armahtaan. Jeesus on Raamatun mukaan Jumalan sana, joka tuomitsee tai armahtaa kaikki ihmiset. Ihmisenä olen syntinen niin kuin kaikki muutkin ihmiset.

        >En tuomitse ketään Jeesus tuomitsee kaikki, kerron vain mikä Raamatun mukaan on syntiä, ja kerron ettei Jumala Raamatun mukaisesti siedä syntiä yhtään.
        Älä yritä kiemurrella. Vastaat jokaisesta sanastasi, vaikka vain siteeraisit raamattua sanomatta mitään omaa.


      • Hehhah
        jeesusontotuus kirjoitti:

        Kysymys ei ole siitä mitä ihmiset pitävät syntinä, vaan kyse on siitä minkä Raamattu opettaa synniksi. En tuomitse ketään Jeesus tuomitsee kaikki, kerron vain mikä Raamatun mukaan on syntiä, ja kerron ettei Jumala Raamatun mukaisesti siedä syntiä yhtään. Meidän on siis kaduttava ja lopetettava synnin tekeminen ja Jumala on luvannut armahtaa meidät Jeesuksen kautta. Synnin palkka on kuolema.
        Ne ihmiset, jotka eivät tunne, siis eivät usko Jeesukseen tuomitaan, sen mukaan mitä he ovat tehneet vähimmille veljilleen. Ovatko esim. homoilleet heidän kanssaan. Vielä kerran minä en tuomitse, vaan Jeesuksen sana tuomitsee ne, jotka eivät ole katuneet ja tehneet parannusta synneistään. Homot ja lesbot pelastuvat kun katuvat ja ottavat armon vastaan ja lopettavat homoilun ja lesboilun. Jeesus sekä tuomitsee, että armahtaan. Jeesus on Raamatun mukaan Jumalan sana, joka tuomitsee tai armahtaa kaikki ihmiset. Ihmisenä olen syntinen niin kuin kaikki muutkin ihmiset.

        << En tuomitse ketään >>

        Silti halusit tuomita ja jopa rangaista homoja epäämällä heiltä ihmisoikeuksia (avioitumisoikeus).

        Liekö tuo kovin kristillistä.

        << Meidän on siis kaduttava ja lopetettava synnin tekeminen >>

        Ok. Lopeta siis homoseksuaalien tuomitseminen (ja syyttäminen). Tuo homofobiasi vie Sinut siis helvettiin oman uskomuksesi perusteella. Mitä järkeä tuossa ajojahdissasi siis on (kun kerran pidät itseäsi kärsijänä siinä) ?


    • ihana_mies_se_jeesus

      Homot rakastaa jeesusta takuulla enemmän kuin sinä.

    • >Sinä päivänä, kun (todistettavasti) mieheksi syntynyt synnyttää (todistettavasti) lapsia, ja (todistettavasti) naiseksi syntynyt siittää (todistettavasti) lapsia, minä hyväksyn homojen ja lesbojen vihkimisen kirkossa Raamatun mukaiseen avioliittoon ja yleisesti sukupuolineutraalin avioliiton ja sen ettei homouden tai lesbouden harjoittaminen ole syntiä.
      Ongelmasi tosin on, että ei ole mitään merkitystä sillä mitä hyväksyt ja mitä et. Ketään ei kiinnosta.

    • Ahnekaan ei näin ollen voi olla kristitty? Ahneuskin (ja monta muuta syntiä) on homouden ohella mainittu siinä 1. Korinttilaiskirjeen 6. luvun luettelossa, jossa kerrotaan, ketkä eivät peri Jumalan valtakuntaa. Jostain syystä tätä ahneuden kauhistusta ei uskovien keskuudessa kovin palavasti tuomita...

      • On se todellakin kumma kun nämä heterokristityt, joista useat lienevät avioliitossa, jaksavat aina vaan laittaa tikun nokkaa juuri ne homot kauhisteltavaksi ja tuomittavaksi. Mutta ahneus ja kaikki muu synti, johon nämä heterouskovat syyllistyvät ei varmaan sitten olekaan niin huono asia.


    • kutenhomoasiassa

      Johtuisko se siitäkin ettei nyt ole kovin paljoa vaadittu lakialoitteita jossa jotenkin lailla turvattaisiin ahneuden ja ahneiden jotkin määrittelemättömät oikeiudet jas samalal julistetttaisiin s esyntivapaaksi alueeksi.

    • Epäjumalienkieltäjä

      <>

      Eikös synnitön kristitty ole sekin mahdottomuus? Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

    • yhetruth

      Avaus osoittaa että älynlahjoiltaan vähäisimmät ovat altteimpia hihhuloitumaan.

    • TervaveneSilmässä

      Kristitty on ihminen, joka tunnustaa omikseen 3 vanhan kirkon uskontunnutusta. Näissä uskontunnustuksissa ei mainita Ramattua sanallakaan. Raamatusta ovat epäjumalan tehneet itselleen lähinnä luterilais-lahkolaiset ja muut kristinuskon valtavirrasta irrottautuneet hereetikot.

      Jos nyt sitten vähän siteerataan sitä, mikä tekee kristitystä kristityn, niin näin se menee: "Oikea oppi on tämä: Me uskomme ja tunnustamme, että meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Yhtä lailla Jumala ja ihminen."

      Jos aloittaja lukee tämän lauseen oikein hitaasti ja rauhallisesti, aloittaja saattaa huomata ettei siinä puhuta homoista mitään.

    • "Kristittyhomo on mahdottomuus, jos ajatellaan että homous on syntiä. Vain jos kirkko pystyisi perustelemaan Raamatusta, ettei homouden harjoittaminen ole syntiä, niin teoreettisesti kristittyhomo olisi mahdollinen."

      Eikös opin mukaan kaikki ole syntisiä.
      Joten logiikkasi kääntyykin niin päin, että kaikki ovat homoja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe