Tuollaisella pienellä Moulinex-silppurilla hienonsin Juhla Mokka -pavut ja saman tien suodattimeen. En pysty erottamaan makua valmiista suodatinjauhatuksesta tehdystä kahvista.
Maku oli pehmeä, mutta enpä näe perustetta sille makuaistia kosiskelevalle sanonnalle "tuore,vastajauhettu kahvi..."
Onko Sinulla toisenlainen kokemus?
Jauhoin pavuista kahvia- ei eroa
7
<50
Vastaukset
- UbeW1UP5
Olisi pitänyt myös paahtaa pavut itse.
- pööna
JahaS..luulin, että pavut oli jo paahdettu..vai niin..-no, se ei taida oikein uuninpellillä onnistua?? ;)
- Kfldddldldld
pööna kirjoitti:
JahaS..luulin, että pavut oli jo paahdettu..vai niin..-no, se ei taida oikein uuninpellillä onnistua?? ;)
Onnistuu! Itseasiassa se onnistuu juurikin uuninpellillä. Itse aikoinaan paahdoin papuja lisää, se oli sitä aikaa kun suomesta ei kunnollisia tummapaahtoja saanut. Mutta nyt on kaupan hyllyillä metritolkulla ruotsalaista löfbergin kahveja.
Hämmästy mitä kaikkea tavallisella uunilla voikaan tehdä:
http://mustakulta.blogspot.se/2012/08/iso-ohje.html
- kahvicoffee
Vaaleapaahtoiset pavut ovat niistä kaikista huonoimpia ja Juhla Mokka on juuri sellainen. Osta tummaa Presidenttiä, Brazilia tai sitten niitä ruotsalaisia löfbergejä. Niistä ainakin itse pidän ja taatusti valmiiksi jauhettuja parempia.
- pööna
Selvä, pitää tuonnempana kokeilla sitä tummaa laatua.
- PauligJuhlaMokka
Muistiko kusta papujen joukkoon ? Paahtamolla aina kustaan papujen joukkoon, kun niitä paahdetaan
- Tämä_eiolemainos
Lidlistä saa Kunnon Bellaromin Extra Dark papuja, niistä tulee kunnon Capuccino.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 153329
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061577Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2251075Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 124871
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2836Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29807- 10805
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks45789