Oletteko jalankulkijat tyhmiä vai sokeita

väistelijä

..kun kävelette vierekkäin vallaten koko jalkakäytävän ja vastaantulevan kävelijän täytyy väistää pyörätielle vaarantaen näin sekä itsensä että pyöräilijät. Kyllä pitäisi sen verran tapoja ja maalaisjärkeä olla, ettei kävellä kuin maailmanomistajat. Asia korostuu vielä näin talvikelillä kun auratut lumet vie pahimmillaan yli puolet jalkakäytävän leveydestä. Ottakaa kanssakulkijat paremmin huomioon, kiitos. Ei pitäisi olla kenellekään ylivoimainen tehtävä.

6

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leveilijä

      Kaikilla ei ole ns. maalaisjärkeä..

      Vaikka tuo sähkösykkeli kulkee kevyesti painoonsa nähden, silti hiljennän vauhtia jos tulee koiran ulkoiluttaja vastaan ja jos väylällä kulkee (etenkin viikonloppuiltaisin) porukkaa koko väylän leveydeltä, kilautan kelloa ja tokaisen, jos minä tästä jostain välistä teidän ohi mahtuisin ja sanon kiitos kun tie aukeaa.

      Myönnän, jotta itsekkin tulee "hyödynnettyä" sopivalla porukalla koko saatavissa oleva tila, eikä silloin aina huomaa jos joku pyrkii ohi, ei se enempää vaadi kuin suunsa avaa, toivottaa samalla hyvät illanjatkot tms. Varsinkin kun nuo fillarit (myös oma) on niin hiljaisia ettei niitä aina huomaa..

      Mitä jos sinäkin ensi kerralla sanosit vaan, jotta täältä tullaan, ohi haluaisin, sainoisit edes hei. Ei se niin vaikeaa pitäisi olla..

      • Tilaa_vai_ei

        Noi kun kaikki olisivatkin noin järkeviä ja huomaavaisia. Mitään ongelmia ei olisi, jos jokainen pyöräilijä ja autoilija käyttäisi järkeviä nopeuksia ja pitäisi sopivia välimatkoja kävelijöihin ja pyöräilijöihin.

        Pyörässä on äänimerkinantolaitteena soittokello (ajoneuvoasetus) jota soittamalla kävelijä kätevästi tunnistaa lähestyvän ajoneuvon oikein. Riittävän kaukaa soittamalla tilaa tulee yleensä jonnekin. Yli kahta koiraa ulkoiluttaviin mikään sääntö ei päde...

        Kävelijöiden keskinäisiin suhteisiin ei toimi mikään järkevä systeemi. Tieliikennelaki ei ohjaa kävelijöitä, eikä heidän edes odoteta tuntevan lakia. Suomessa on periaatteessa oikeanpuoleinen liikenne. Jos vastaantulija tulee suoraan kohti, minä ainakin pysähdyn ennen törmäystä. Silloin päälle tulija selkeästi on syyllinen törmäykseen. Silti välillä aina joku _tosi_tärkeä_ henkilö tulee suoraan päälle.


      • Leveilijä

        On mullakin vielä parantamisen varaa, oon aika ujo käyttämään sitä soittokelloa, toisaalta sähköpyörän hankinnan jälkeen on ns. tilannenopeudet hidastuneet, vaikka keskinopeus nousi 5km/h, vaikkei tuo ole kuin se 250w, mutta äkkiä sillä vauhdin kerää takaisin.

        Juuri lapsien ja koirien takia on helpompi nykyään hiljentää, koirista ei tiedä haluaako ne ihmetellä, haukata palan nilkasta vai järsiä sen pyörivän renkaan, lapsilla näyttää nykyään olevan todella usein napit korvilla niin kovalla ettei kuule sitä kelloa ja sitten saakin sitä kansainvälistä merkkiä...

        Kyllä mä "väärältäkin" puolelta väistän vastaantulevia jos niistä näkee ettei kiinnosta mikä sieltä on tulossa, olettaen, että muuten on tilaa, eikä se mun mielestä haittaa.

        Känniset siksakkikulkijat olen aikasemminkin tottunut "väistämään" ajotien puolelta tilanteen salliessa.

        Meitä on monenlaista suhailijaa, mun autokoulusta vähän yli 30v. jotkut merkit muuttuneet ja jotkut säännöt mutta tuota älytöntä kiirettä (liikkuu sitten jalkaisin tai pyörillä) en vaan ymmärrä, stressiähän siitä vaan tulee...


    • Tosi_kuin_vesi

      Monet ihmiset ovat kertakaikkiaa tyhmiä. Ei kyetä rationaaliseen ajatteluun. Näin se valitettavasti on.

    • melukka

      ei tarvi soittaa jos on koko leveydeltä kävelijöitä
      tähtää keskelle niin tilaa tulee.
      Ajoin itse kerran yhden ämmän haarojen väliin pyörän renkaan.
      akka alko huutamaan
      mä sanoin turhaan ulvot mee muualle käveleen.
      samoin teen muslimi pelleille
      spr ei ole opettanut että kantaväestöä pitää väistää
      ovat elukoita

    • Jurpii

      Sitten on nää pysäkillä puhelintansa tuijottajat törpöt.Ei auttanut soittokellot, mutta kun karjasin"latua per...le", niin johan auma aukesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe