taidollaan, mutta mennäänpä tuonne länsirannikon hurrien tuppukyliin, niin ei siellä nuorisokaan mitään loistavaa englantia osaa. Muista vieraista kielistä nyt puhumattakaan, eihän siellä osata usein edes suomea.
Hurreilla ei ole vara puhua kielitaidosta mitään.
Hurrit tuntuvat kehuskelevan Englannin kielen
8
63
Vastaukset
- outoa_sakkia
Todellakin löytyy paljon puolikielisiä suruja, jotka eivät osaa yhtäkään kieltä kunnolla!
Koska suomea ei haluta opetella periaatteesta ja ruotsia taas ei pääse käyttämään tarpeeksi. Englannin taito nyt on mitä on.- karmeaa
Karmeaa......
- fkfjhfhfdhd
karmeaa kirjoitti:
Karmeaa......
Tukholmassa vaan nuoriso puhuu Englantia kun Ruotsi turisteille junttia ja muutenkin.Täällä kallliit ylen lähetykset vaikka pääsääntöisesti seurataan Ruotsin lähetyksiä kun kun mokomien junttien seurassa pitää elää ja sentään puoli eurooppaa aikoinaan valloitettu jossa uskossa edelleen eletään.
- mitä.kieltä
Möllikät ankkalammikossaan mölisee ihan käsittämättömiä.
- xxorr
Om du är intresserad av vad vi säger så skulle det ha lönat sig att lyssna på lektionerna i skolan
- Finlandilainen
Att svenskan skulle ta tiden från engelskan är en dålig ursäkt. Man har ju all tid att lära sig bättre engelska pga. nästan alla filmer och serier i TV:n är på engelska. Hör finnen dåligt och måste läsa filmen som en bok? Kanske man skulle borda lyssa bättre och även härma karaktärena så att man skulle få uttalet rättare. Det blir inte bättre av att finska reklamer uttalar enkla ord som "stage"och "store" som det skrivs.Animerade filmer dubbas och många spel riktade till äldre textas till finska.
Så att klaga på svenskan bara för att man är antingen lat eller annars bara trög i skallen är en dålig ursäkt.
Skulle man kunna bättre svenska i landet så skulle man kunna sälja sina produkter och tjänster till övriga Norden bättre. Men man ser hellre på den osäkra marknaden i Ryssland. Det är även lite försent för finnar/finländare att lära sig arabiska men man hinner ännu med tanke på Iran som är en potentiellt stor marknad. Finland borde ta mer risker och så att säga stoppa näsan i blöt. Mar hör alltid att svenska företag etablerar sig lite här och där, medan finnen väntar på "rätt" tillfälle och då vet man ju hur det går. Utlänska (ofta svenska/norska) köper upp finska företag eller etablerar sig här och äter upp marknaden och allt det gamla är borta som skulle ha kunnat bli stort om man skulle vara bättre på marknadsföring. - svekoperiaate
Monet svekosurut eivät periaatteessa opettele englantia, kun houreissaan pitävät sitä ruotsin kielen kilpailijana!? ;-)
Tälläkin palstalla heikäläisiä pyörii.... - doldis
Suomalainen käyttää paljon sanoja jotka vielä enemmän alentavat hänen statustaan. Voisihan asioista keskustella hieman hillitymmästi. Ei se sättimiminen aiheuta mitään rakentavaa. Ennen opetettiin lapsille hyvää käytöstä mutta se kait ei tänä päivänä ole aktuellia. Mitenkähän ulkomaalaiset vieraat tämän asian kokevat?
On myös hyvinkäyttäytyviä mutta ei ihan joka taholla. Sekin riippuu varmaan koulutuksesta että osaa sosiaaliset pelisäännöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2752875Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771151