Pitäisikö ilmoittaa lastensuojeluun? Yksi -ja 4- vuotiaat lapset, joiden vanhemmat hurahtaneet Luther-säätiöläisiksi. Lapset saavat syödäkseen pelkkää perunaa, kulkevat rievuissa, palelevat laihoina ja kalpeina. Vanhemmat antavat kaiken liikenevän rahan Luther-säätiölle. Suku asuu toisella paikkakunnalla, eivät tiedä tilannetta. Tuttavapiiri vähintään yhtä hurahtanutta.
Luther säätiö
24
2660
Vastaukset
- mikäjutttää
Missä näin tapahtuu, kun en huomannut vaikka lähellä?
- Anonyymi
Oletko peittänyt silmäsi, senkin Juudas Iskarios.
- Anonyymi
Eroa mistä tahansa uskonnosta
Lähettämällä lomake
https://maistraatti.fi/Documents/Lomakkeet/Kotikunta- ja väestötiedot/VRK 1.70 fien.pdf
tai
sähköisesti
https://maistraatti.fi/fi/Palvelut/kotikunta_ja_vaestotiedot/Uskonnolliseen-yhdyskuntaan-liittyminen-ja-eroaminen/
- vuosiaseurannut
Pitäisikö ilmoittaa lastensuojeluun monien vapaiden suuntien johtohenklöiden kyvyttömyydestä hoitaa jälkikasv unsa tarpeet,kun vain oman egon buustaaminen ja "palvelustehtävä" ovat rahan ohella tärkeitä???? Lapset ovat seurakunnissa nykypäivänä niin rakkaudenjanoisia,että en voi käsittää sitä touhua???Pienissä sivuhuoneissa keskenään tai pari vuotta vanhempien lasten vahtimina,kun isi ja äiti ovat lavalla tai jossain hurmostilassa kaatuilemassa..kotona sitten vain on kavereina tietokoneet,pelit ja telkkari,kun vanhemmat lukevat raamattua tai hoitavat tärkeitä aikuisten juttuja työhuoneissaan.. Mennarit ja hurmoskarismaatikot ovat lapsille vaarallista porukkaa!
- keksitytJuttusi
"Pitäisikö ilmoittaa lastensuojeluun "
Olisithan jo kilkkuen ja kiivasti ilmoittanut, jos jotain ilmoitettavaa olisi! - tietototuudesta
Kiitos tästä ilkeästä ja tyhjänpäiväisestä kommentistasi! Ja sitten lähden ilmoitusta tekemään,ettäs tiedät,ääliö!
Moi!
Luthersäätiöläisyys tai hurahtaminen eivät ole perusteita lastensuojeluilmoituksen tekemiseen. Eikä sekään, jos vanhemmat antavat kaiken rahansa Luther-säätiölle. Mutta jos ”lapset saavat syödäkseen pelkkää perunaa, kulkevat rievuissa, palelevat laihoina ja kalpeina”, on syytä huolestua. Lasten hyvinvointi on vakava asia. Mitä itse arvelet, pitääkö tehdä lastensuojeluilmoitus?
Terv Päivi-pappi- kammottavaakatsoa
Kouluunkaan lähtiessä noille lapsille ei ole antaa leipää mukaan. Tupataan vain reppu täyteen seteleitä. Kyllä osaa uskovainen olla kylmä lapselleen.
"Luthersäätiöläisyys tai hurahtaminen eivät ole perusteita lastensuojeluilmoituksen tekemiseen. Eikä sekään, jos vanhemmat antavat kaiken rahansa Luther-säätiölle. "
Tämähän on parasta toimintaa.
Ensin kirkko verottaa.
Sitten Luther-säätiö kumartaa avuliaalle sielulle
jolla paljon fyrkkaa.
Oikein kivaa.
Kuten nykyään kuuluu ollakin.
- KummastunutOpettaja
Itse ihmettelen lähinnä sitä, että "uskovaisissa" perheissäkään ei aseteta lasten etua aina ykköseksi. Hurskaasti kokouksissa käydään ja ulospäin näytetään kertakaikkisen hienoilta ihmisiltä. Käytännössä esim. lasten koulunkäynnistä ei piitata tai harrastuksista ei välitetä.
- läheltäseurannut
Eikö tämä ole vielä yleisesti ymmärryksessä? Uskovat ovat usein ateisteja piittaamattomampia ihmisiä myös mitä lapsiin tulee,herätkää!!! Minulla olisi monta surullista tarinaa kerrottavanani,mutta jääköön nyt sikseen,jottei oma mieli taas mustu. Uskokaapa huviksenne,että srkssa lapset eivät todellakaan mene Jeesuksen luokse ensin,vaan aikuiset,joilla niin paljon tarpeita,että lapset hakevat rakkautta ja hyväksyntää mistä vain-vaikka ventovierailta! Elettyä elämää...suojele lasta,älä luota fanaattiseen (srk kaikkein tärkeintä,hienot puitteet,supliikki sujuu jne.makeilua)hihhuliin koskaan,käytä järkeäsi!
- ovatkoKuuroja
läheltäseurannut kirjoitti:
Eikö tämä ole vielä yleisesti ymmärryksessä? Uskovat ovat usein ateisteja piittaamattomampia ihmisiä myös mitä lapsiin tulee,herätkää!!! Minulla olisi monta surullista tarinaa kerrottavanani,mutta jääköön nyt sikseen,jottei oma mieli taas mustu. Uskokaapa huviksenne,että srkssa lapset eivät todellakaan mene Jeesuksen luokse ensin,vaan aikuiset,joilla niin paljon tarpeita,että lapset hakevat rakkautta ja hyväksyntää mistä vain-vaikka ventovierailta! Elettyä elämää...suojele lasta,älä luota fanaattiseen (srk kaikkein tärkeintä,hienot puitteet,supliikki sujuu jne.makeilua)hihhuliin koskaan,käytä järkeäsi!
Uskovathan katsovatkin kaihoten esim. ateistien sukupuolineutraalien uusperheiden puoleen siinä, että kuinka upeita kasvatustuloksia siitä suunnasta koko ajan saadaan. Ei osaa uskovaislapsi notkua sillä tavoin treenatun tehokkaana sossun luukulla. Kouluun on pistettävä uskovaislapsi jo varhain. Eikö muka uskovaispiireissä ole kuultu koulutusneutraalista yhteiskunnasta?
- kaatuva_kirkko
Puhu ensin lasten vanhempien kanssa.
Daiju-pappi- pysyOnnessasi
Tai voit jatkaa keskustelua itsesi kanssa keksimästäsi aiheesta. Vaikea saada mitään keksittyjä vanhempia juttusille.
- aina.lapsi.maksaa
Jos aloittaja on oikeassa, niin totta kai asiaan on puututtava. Alkakoon neuvolasta. Valita sinne, ett lapset ovat heitteillä.
- eiTahdoeikähaluu
Vaikka aloittajaa väkisin vietäisiin neuvolaan, niin se kimpoaisi sen ovesta. Ei se neuvolaan halua eikä mitään valituksia tekemään, koska juttunsa ovat keksittyjä. Tänne se haluaa älämölisemään.
- lasara
Ei ole varmaankaan aivan perätöntä juttua. Menisin itse rohkeasti kysymään vanhemmilta että mitä voisin tehdä heidän hyväksi. Voisihan sitä saada kenkää takamuksiin mutta aina on parempi ottaa selvää asiasta ja jos ei tule asiaan parannusta vaan lapset ovat edelleen hoitamattoman näköisiä niin ei muuta kuin ilmoittamaan virkakunnalle.
- shoshanamiriam
Lastensuojelu tuskin saa mitään hyvää aikaan. Ojasta allikkoon joutuvat. Tee itse itse lasten hyväksi. Vie heille ruokaa. Juttele vanhempien kanssa, ole kontakti todelliseen maailmaan ja järjen ääni.
- lasara
Taidatpa olla oikeassa
Terv. lasara
- Niiin
Tilastot kristittyjen perheen lapsista kertovat päinvastaista kuin täällä on kirjoitettu.
Henkilökohtainen viha josta on motivoitunut aloituskirjoitus ei nyt oikein satu maaliin ja se että luther säätiö olisi syyllinen on absurdia,joka edustaa vanhaa luterilaista uskoa.
Kannattais hiukan perehtyä asioihin ettei hörhöile sanomisillaan.
Ihmisiä on monenlaisissa tilanteissa ja monista lähtökohdista mutta ei raamatun mukainen usko ketään vie väärään suuntaan elämässä. - Näinpitäätoimia
Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä maallikko nimettömänä. Jos virkamies tekee ilmoituksen, silloin täytyy ensin kertoa vanhemmille, että aikoo tehdä ilmoituksen.
- Anonyymi
Luther säätiön hörhöt vanhat ukkelit ovat sekopäisiä. Luulevat olevansa ainoita oiketa Raamatun tulkitsijoita ja muniaan raapien puhuvat ilman alaleukaa. Kaikki sekopäiset luther säätiön papit on erotettu jo aikoja sitten ev.lut-kirkosta pappisvalan rikkomisen takia.
"Pitäisikö ilmoittaa lastensuojeluun?"
Ei tietenkään.
Ei virkamiestä nyt näion pienen asian takia kannata häiritä.
Syökööt perunaa vaan.
Kyllä se keripukki sitten kouluruokailussa häviää.- Anonyymi
Ei luttersäätiö ole sitä mieltä että lapset saa jäädä ilman,olen varma koska olen virallinen jäsen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076992Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992