Itse > 30 v. vl piireissä aikoinaan talostelleena, osti tämän suositun kirjan.
Raskauttaa pitää itkeä muut siitä iloitsee.
Mutta voi herrajeestas, miten kirja avartaa tämän vl nurjan, raadollisen, onnettomien ihmisten, puolen.
"Taivas-laulu" kirjasta kommentteja.
7
<50
Vastaukset
- määrättyjaa
On kielletty kirja. Lapsellista holhoamista SRK taholta, kielletään lukemasta tosiasioita.
Ei saa ostaa, eikä lukea.
"Siitä huolimatta teatterit täynnä väkeä.
kohta näkee Areenasta.- Koori
Kukahan sen on mahtanut kieltää? Ei lestadiolaisten keskuudessa kukaan. Ja sekös sinua taitaa harmittaa? Ois niin mukava ilmeisesti ajatella edelleen että vl:ä joku käskee, kieltää ja kontrolloi.
Se ettei ehkä monet vanhoillislestadiolaiset oo sitä lukeneet, johtuu siitä ettei vaan jaksa kiinnostaa... Taas yksi entisen vl:n kirjoittama tarina, se tyypillinen, jossa nähdään lestadiolaisuudessa nähdään paljon pinnallista, mutta itse uskoa ei ymmärretä...
Oon ymmärtänyt, et se on kauniisti kirjoitettu ja kieli kaunista ym. Voisin sen vaikka lukasta, jos käteen sattuu tuleen :) - kiintoisaaa
Kylässä kävi uskovaisia. "Pohjoisesta ja etelästä. Oli puhe tästä kirjasta.
Sanoivat, että seuroissa on sanottu, että kirjaa ei saa ostaa, eikä lukea.
- Isaw
Pauliinako pitää äidinkielen oppituntia?
- noinyleisesti
Kai se on niin, et nää viis välittää mistään hengellisestä.
Sinne mennään minne tuuli kuljettaa, turha yrittää opettaa mitään Raamatusta.
Ei mee enää perille. - bbdrfghjk
""Ois niin mukava ilmeisesti ajatella edelleen että vl:ä joku käskee, kieltää ja kontrolloi. ""
Mahdotonta sanoa, ettei vanhoillislestadiolaisuudessa olisi kontrollia. En ymmärrä tällaista uskovaisten valehtelua, samoin kuin pf-ongelman kieltäminen kun se aikanaan paljastui. Sen jälkeen vielä puolustelu ja asian väheksyminen, että muilla olisi enemmän. EI USKOVAISET TOIMI NÄIN!!!!!! Asiassa täysin nöyrrytään, myönnetään, tehdään parannusta ja sovitetaan ja pyydetään anteeksi. Syntinsä tunnustava syntinen saa anteeksi. syntien puolustaja EI. - lukassut
oon lukenu, ei paha. Kauniistikin sanottu moni asia .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672395- 661377
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww731177EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41107- 79835
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780- 43668
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe24638- 30616