Otakoppi: Mielenkiintoinen kohta "on taivaassa" !

Johdanto: Jeesus puhuu: Joh 3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka ON TAIVAASSA." !!!

King James Bible
And no man hath ascended up to heaven, but he that came down from heaven, even the Son of man which is in heaven.

Holman Christian Standard Bible
No one has ascended into heaven except the One who descended from heaven--the Son of Man.

International Standard Version
"No one has gone up to heaven except the one who came down from heaven, the Son of Man who is in heaven.

NET Bible
No one has ascended into heaven except the one who descended from heaven--the Son of Man.

Aramaic Bible in Plain English
And no man has gone up to Heaven except he who went down from Heaven: The Son of Man - he who is in Heaven.

GOD'S WORD® Translation
No one has gone to heaven except the Son of Man, who came from heaven.

King James 2000 Bible
And no man has ascended up to heaven, but he that came down from heaven, even the Son of man who is in heaven

http://biblehub.com/lexicon/john/3-13.htm

http://biblehub.com/text/john/3-13.htm

...Tässä "lihassaan" oleva Jeesus kertoo itsestään ja sanoo preesensissä olevansa jo tässä lihallisessa muodossaankin "Taivaassa/Taivaissa"...

Mitä ihmettä Jeesus tällä tarkoittaa ?

Olisiko tässä myöhemmin kirjoitettu virhe Jeesuksen suuhun vai että Jeesus todella tarkoitti näin olevan ?

Vai onko tämä syvällisempää... "Minä ja Isä olemme yhtä"...
Murtaako Jeesus ajattelun eli kaikki ajattelumme rajat, elämän ja kuoleman. näkyvän ja näkymättömän (Hebr 12:1 Sentähden, kun meillä on näin suuri PILVI todistajia ympärillämme.")
Eikö meidän pitäisikään ajatella taivaita/taivasta/tuonelaa miksikään paikalliseksi tilaksi...vaan yhteydeksi joka alkaa tulla "näkyväiseksi" ruumiillisen kuoleman jälkeen... Vrt 2 Kor 4:18 "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä;"

Vrt Joh 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ , eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan ON SIIRTYNYT KUOLEMASTA ELÄMÄÄN."

Huom. tässä ja nyt !

Asummeko me sittenkin vain nyt "iankaikkisuuden verhon" tällä puolen näkemättä ympärillämme olevaa "pilveä" (vrt. Hebr 12 luku)

"Me, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä" ?

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
        Ateismi
        25
        2548
      2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
        Ikävä
        58
        1923
      3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
        Ähtäri
        22
        1702
      4. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
        Tuusniemi
        17
        1241
      5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
        Maailman menoa
        301
        1178
      6. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
        Ikävä
        258
        1013
      7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
        Ikävä
        60
        1003
      8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
        Ikävä
        52
        925
      9. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
        Ikävä
        146
        913
      10. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
        Ikävä
        110
        873
      Aihe