Tänään hyvä saarna Lahden Vapaaseurakunnassa

olitkokuulolla

Pastori Henry Elfving piti hyvän saarnan tänään.

Aihe oli Joh 4:4-26

Jeesus kulki Samarian kautta juuri tuosta tuon naisen tähden, joka häpeän ja syyllisyyden tähden oli tullut kaivolle keskellä päivää. Jeesus halusi kohdata tuon naisen yksin ilman opetuslapsia.

Jeesus kohtaa tuon samarialaisen naisen tasavertaisena, ei syytä mistään, vaan pyytää vettä, joka osoittaa, että Jeesus kunnioittaa naista.

Sen jälkeen Jeesus johdattaa puheen taivasasioihin, pelastukseen ja sitten hän tuo sanan, totuuden naisen elämästä.

Nainen pelastuu ja tulee uskoon ja lähtee kertomaan, että hän on tavannut Messiaan, Kristuksen ja kutsui väkeä Jeesuksen tykö.

Sanoman ydin oli se, että Jeesus tulee ihmisen luo, joka kantaa häpeää ja syyllisyyttä ja haluaa ottaa ne pois, niin että ihminen pääsee vapauteen... uskaltaa jälleen olla ihminen.

Älä siis yritä kätkeä sisintäsi, älä yritä piiloutua Jeesukselta, hän tuntee sinut ja rakastaa sinua, tuo siis häpeäsi, syyllisyytesi ja kaikki taakkasi Jeesukselle, hän on ne jo kantanut Golgatan ristillä ... ei hän sinua tuomitse, vaan haluaa armahtaa, juuri siksi hän tuli meidän tykömme, juuri siksi hän otti meidän paikkamme ristillä ..

Tässä oli ehkä jotain jyviä tuosta saarnasta ..

3

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amen, oli varmasti hyvä saarna. Minusta olisi mukavaa, jos palstalle jatkossakin kirjoitettaisiin referaatteja esim. hyvistä ja puhuttelevista saarnoista.

• Henry Elfving on kypsä hengellinen johtaja.

• Ylösnousemuksenjuhla

Tänään oli sitten erinomainen runo- ja laulutilaisuus Lahden Vapaaseurakunnassa. Puitteetkin oli rakennettu kauniisti. Kristuksen ylösnousemuksen kertomus ihanasti esitettynä, hauta ei voinut valoa ja elämää pitää vankinaan.

Yhden kuolema toi elämän kaikille muille. Ihmisen kaipaus saa täyttymyksen pääsiäisen tapahtumissa, uusi elämä voi alkaa.

Kiitos teille kaikille, jotka olitte rakentaneet tuon juhlatilaisuuden.

Voi kun tuon olisi saanut nettiin videoitua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      219
      1490
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1296
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1157
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1156
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      958
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      930
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      895
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      870
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      41
      828
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      813
    Aihe