Kiinnostus uskontoihin on mitä?

vaihtakaavälilläaihetta

Se tässä pistää ihmetyttään, miksi ateisteja niin suuresti kiinnostaa kirkonmenot ja kirkon asiat, erilaisten seurakuntien touhut ja jumalat. Luulis ettei ateistina olis kiinnostunut sellaisista asioista. Tai edes niinku normaalina ihmisenä.

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskonnonharjoitus häiritsee oikeuttani uskonnottomaan elämään. YLE jostain syystä ei toteuta laissa määrättyä kansansivistystehtäväänsä, vaan lähettää taikauskoa ylläpitävää ohjelmistoa viikottain.

Uskonharha vaikuttaa yhteiskunnan kehitykseen esimerkiksi yrittämällä estää samaa sukupuolta olevien pariskuntien normaalin osallistumisen yhteiskunnan rakentamiseen. Uskonnon vaikutus tieteen kehityksen jarruna lienee kaikille selvää, jos uskonharhaiset saisivat päättä yksinään, ei tieteellistä tutkimusta harjoitettaisi lainkaan.

Uskonharhan aiheuttamat sodat, konfliktit ja kansanmurhat jäävät historiaan, kun saamme nämä harhaiset luopumaan taikauskostaan.

Laissa on suojattu uskonrauha, mutta minun korviani ei kukaan suojaa esimerkiksi kirkonkellojen kalkatukselta. Harkitsen vakavasti kantelun tekemistä oikeuskanslerille uskonnottomuusrauhani rikkomisesta.

Asia kannattaa varmaan käsitellä ennenkuin rukouskutsut alkavat raikaa kilpaa kirkonkellojen kanssa.

• 051240130544

Ainakin radiosta tulee sunnuntaisin ihan liikaa uskontoa ja urheilua ja oma aviopuolisoni kuuntelee kirkonmenot joka arkiaamu ja sunnuntaisin, jos on kotona ja minähän taas uskonnottomana en niitä välittäisi kuunnella, mutta kieltääkkään ei voi....sikäli on ongelma...

• näinseon

Ei minua häiritse jumalanpalvelukset tai muutkaan uskonharjoitukset. Kirkkorakennukset kello moikaa joskus mutta sen ääni hukkuu muun hulinan alle. Hyväksyn uskovat niinkauan kun he eivät häiritse minua. Täytyyhän tässä yhteiskunnassa sallia toisinajattatelijat. Mutta sensijaan uskovaisuus itse asiana ja mahdollisuutena on niin absurdi, ei sille voi mitään.

• parempaa.tarjontaa

Minua kiinnostaa kirkonmenoissa se, että milloinkahan ehtoollistilaisuuksien tarjonta saadaan vastaamaan nykypäivän vaatimuksia. Kuka nykyisellä pikaruuan renessanssikaudella arvostaa jotain hikistä öylättiä ja huikkaa hapanta menua? Ei kukaan.

• A.Teisti

Ei minua kiinnosta ollenkaan kirkonmenot tai seurakunnan touhut, ei kiinnostanut silloinkaan kun uskoin Jumalaan...
      Kun tällainen ateismi-palsta täällä on niin tulee vierailtua ja joskus kirjoiteltuakin. Uskonnot kiinnostaa siinä mielessä, että miten vielä nykypäivänä jotkut ottavat uskonnot ihan tosissaan. Ei minua haittaa, jos vanhat mummot käyvät sunnuntaina kirkossa vanhasta tottumuksesta, ei sen puoleen että muutkaan. Mutta se on minusta käsittämätöntä, että jotkut ottavat uskonnon ihan tosissaan ja vielä kiihkoilevat sen takia. Ja nyt eletään sentään jo 2000-lukua...

• Teuvoo

Miten niin kiinnostaa ??
      Kirkonmenoissa ei ole mitään sellaista joka kiinnostustani herättäisi, paitsi "pippelipappien" sekoilut.

• ateistina.vaikeaa

On se niin vaikeeta toi ateistina oleminen. Kirkonkelloja soitetaan kirkoissa. Rasittaa jos sitä joutuu kuuntelemaan. Ja sitten on ne sukulaisen penteleet, ne kuuntelee radiosta jumalanpalvelusta ja muuta, jota ei itse halua kuunnella. Ja kirkon tarjoomisetkin on ihan vääränlaisia. Kyllä pitäis saada makkaraa metwurstilla tai jotain järkevää! Ja sit ne uskovaisen penteleet, perkele! Ne tekee syntiä!

Ei se tosiaan oo helppoo olla ateistina.

• uskonpasko

Uskonto ei häiritsisi minua millään tavalla, jos uskovat vain tajuaisivat että uskonto ja usko ovat ihmisen yksityisasioita, joita ei aina joka paikassa väkisin tuputeta toisille, eikä varsinkaan vaadita niitä uskonnon äärimmäisen ahdasmielisiä ja suvaitsemattomia näkemyksiä yhteiskunnan kaikkien lakien ja säädösten perustaksi.

Mutta koskas maailmassa uskovat olisivat tämän tajunneet. Tai nyt ylipäänsä muutenkaan yhtään mitään.

• 8765

Aloittaja, vaihda sanan "uskonto" tilalle vaikka "tikanheitto".
      Mitä mieltä itse olisit, jos tikanheittokerhoille annettaisi verotusoikeus, verovapaus, oikeus tarjoilla viiniä alaikäisille yms. yms.?

• viinionviisastenjuoma

Onhan isojen poikien tikanheittokerhoilla kaikenlaisia oikeuksia. Niitä kutsutaan valtioiksi. Eliittiryhmän julistautuessa alueen hallitsijaksi, uhatessa kaikkia väkivallalla ja pakottaessa ihmiset alaisuuteen, eikö sinulla siihen ole mitään vastustusta?

Valtiosta ei pääse eroon millään.

Kirkkoon ei ole pakko kuulua.

• uskonpoika-atte

Uskonnollisia ohjelmia saisi tulla kokoajan. Se on kaunista ja lohduttavaa.

• fda

Kyllähän se kirkko syö kaikkien pöydästä ja heikentää Suomen mahdollisuuksia islamin haittapuolien torjumisessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2523
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1039
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      63
      789
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      690
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      668
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe