Kansanedustajien avustajille

enmeneenäätöihin

reilu palkankorotus 40 %. Huhtikuun alusta. Ovat jo pitkään valittaneet huonosta palkasta. Palkka nyt 2.400 e /kk.. että saillai..

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikästuossa

      Eiköhän sinunkin sitten kannata hakeutua niihin tehtäviin..

      • opelius

        Mihin kansankusettaja tarvitsee avustajaa? Kas ovat taas lomilla johan sitä tulikin paskaa puhuttua pitkän joululoman jälkeen.


      • okjuy

        palkankorotus 40 %. Huhtikuun alusta. Ovat jo pitkään valittaneet huonosta palkasta. Palkka nyt 2.400 e /kk.. että saillai..


    • sinustaeiedesolisisiihen

      Lähtisitkö itse niihin hommiin 2400€/kk? Satun tuntemaan ihan henkilökohtaisesti muutaman tälläisen avustajan, sekä yhden ministerin avustajan. Tuollainen korvaus siitä työstä on aivan naurettava, samalla koulutuksella saa mistä vaan muualta paljon paremmin palkkaa.

      • eijärkeväätouhuaei

        Juu,mutta ne voitais sanoa irti edustajat pärjäs ennenkin ilman niitä ja pärjäis nytkin jos haluaisivat turhaa julkisen sektorin lihottamista.


      • haluttupesti

        Silti kansanedustajan avustajan pesti on ollut hyvin haluttu pesti. Niihin on ollut yllin kyllin halukkaita, sillä moni on saanut avustajan pestistä hyvän ponnahduslaudan ylempiin virkoihin tai toimiin. Aika aikansa kutakin. Jos vertaa vaikka sairaanhoitajan vaativaan työhön, niin sh ei saa tuon suurempaa palkkaa ja päivätyössä tuskin tuotakaan, ainakaan vastavalmistunut.


      • sinustaeiedesolisisiihen
        haluttupesti kirjoitti:

        Silti kansanedustajan avustajan pesti on ollut hyvin haluttu pesti. Niihin on ollut yllin kyllin halukkaita, sillä moni on saanut avustajan pestistä hyvän ponnahduslaudan ylempiin virkoihin tai toimiin. Aika aikansa kutakin. Jos vertaa vaikka sairaanhoitajan vaativaan työhön, niin sh ei saa tuon suurempaa palkkaa ja päivätyössä tuskin tuotakaan, ainakaan vastavalmistunut.

        Aika huono vertaus sairaanhoitajan työhön verrata kansanedustajan avustajan työtä. Vaikka sairaanhoitajat tekevät arvokasta työtä, niin paljonko oikeasti heilläkään on sitten sitä vastuuta? Lääkärit määräävät lääkkeet ja toimenpiteet, hoitajille jää se p##kan mättäminen ja tippojen laittaminen.
        Kansanedustajan avustaja jos töppää, tapahtuu pahimmillaan poliittinen itsemurha. Jotain pitää myös ihan oikeasti tietääkin...


      • kokemuksenääni
        sinustaeiedesolisisiihen kirjoitti:

        Aika huono vertaus sairaanhoitajan työhön verrata kansanedustajan avustajan työtä. Vaikka sairaanhoitajat tekevät arvokasta työtä, niin paljonko oikeasti heilläkään on sitten sitä vastuuta? Lääkärit määräävät lääkkeet ja toimenpiteet, hoitajille jää se p##kan mättäminen ja tippojen laittaminen.
        Kansanedustajan avustaja jos töppää, tapahtuu pahimmillaan poliittinen itsemurha. Jotain pitää myös ihan oikeasti tietääkin...

        Näkee, ettet tiedä kuin paljon sairaanhoitajalla on vastuuta. Siitä tulisi pitkät perustelut jos alkaisin listaamaan ja sattuu olemaan oma kokemus akuuttisairaanhoidosta päivystyksestä kuin vuode-osastoilta. Ei suinkaan ole lääkäri joka hetki paikalla, ei osastolla, eikä päivystyksessä. Potilaiden hengestä on kyse.


      • kokemusta_minullakin
        kokemuksenääni kirjoitti:

        Näkee, ettet tiedä kuin paljon sairaanhoitajalla on vastuuta. Siitä tulisi pitkät perustelut jos alkaisin listaamaan ja sattuu olemaan oma kokemus akuuttisairaanhoidosta päivystyksestä kuin vuode-osastoilta. Ei suinkaan ole lääkäri joka hetki paikalla, ei osastolla, eikä päivystyksessä. Potilaiden hengestä on kyse.

        Ei voi silti verrata sairaanhoitajan työtä. Omat kokemukseni on olla mukana hoitovirheiden kohteena... Ja siitä potilaiden hengestä, googleta vaikkapa hakusanalla: sairaanhoitaja tuomittiin.
        Sairaanhoitajat tekevät arvokasta työtä, mutta niin tekevät monet muutkin tässä yhteiskunnassa, myös kansanedustajan avustajatkin.


      • haluttuatyötä
        kokemusta_minullakin kirjoitti:

        Ei voi silti verrata sairaanhoitajan työtä. Omat kokemukseni on olla mukana hoitovirheiden kohteena... Ja siitä potilaiden hengestä, googleta vaikkapa hakusanalla: sairaanhoitaja tuomittiin.
        Sairaanhoitajat tekevät arvokasta työtä, mutta niin tekevät monet muutkin tässä yhteiskunnassa, myös kansanedustajan avustajatkin.

        Jokainen tekee joskus virheitä työssään, en ole tavannut täydellistä virheetöntä tai erehtymätöntä ihmistä pitkäm elämäni aikana.
        En väheksy kansanedustaja avustajan työtä, en mitään rehellistä työtä joka on laillista. Vaikuttaa siltä, että avustajan työ on hyvin haluttua työtä, vaikka monesta muusta työstä saisi paremman tulon.


    • tietäjätär

      Ei kansanedustaja mitään avustajaa tarvi. Eiole mullakaan vaikka olen yrityksen sihteeri, ja työtä on niin paljon että ylitöiks menee lähes joka viikko, enkä silti tarvi avustajaa. Kansanedustjalla on niin vähän töitä että suurinosa menee pelkkään istumiseen ja napin painamiseen ja puheiden pitämiseen jotka joku muu on tehnyt. Kansaedustaja on se edustaja joka vaan puhuu, ei tee töitä. Samanmoinen kuin presidentti, muut tekee työt pressa vaan puhuu ja esittelee asian.

    • Pitkäaikatyötön

      Jopa oli aloitus täyttä soopaa. Osa avustajista TOIVOO 27-40 prosentin tasokorotusta.
      "Eduskunnan kansliatoimikunta pohtii parhaillaan, pitäisikö kansanedustajien avustajille antaa palkankorotus. Keskisuomalaisen saamien tietojen mukaan esillä on ollut 2,5 prosentin suuruinen indeksikorotus, joka tulisi voimaa aprillipäivänä eli 1. huhtikuuta. Rahassa korotus olisi noin 60–80 euroa." http://www.ksml.fi/kotimaa/Kansanedustajien-avustajille-harkitaan-palkankorotusta-–-osa-haluaisi-27–40-prosenttia/744866

    • ei-tulevaisuutta

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1735
      Vaatii kansanäänestystä Sipilän hallituksen luottamuksesta. Käykää itse lukemassa perustelut ja levittäkää sanaa.

      Samaan aikaan kun kansanedustajat nostavat omia ja avustajiensa palkkoja, leikataan 75 vuotiaiden vammaisten etuuksia.

      Mikä meni väärin!

      • OikeinTahiVäärin

        Tuo "75 vuotiaiden" meni väärin. Kyse on yhdyssanasta 'seitsemänkymmentäviisivuotiaiden', joka voidaan kirjoittaa myös '75-vuotiaiden'.


      • NykyäänOikein
        OikeinTahiVäärin kirjoitti:

        Tuo "75 vuotiaiden" meni väärin. Kyse on yhdyssanasta 'seitsemänkymmentäviisivuotiaiden', joka voidaan kirjoittaa myös '75-vuotiaiden'.

        Nykyään on ihan oikein käyttää myös väliviivatonta muotoa, eli 70 vuotiaiden.


      • OikeinTahiVäärin
        NykyäänOikein kirjoitti:

        Nykyään on ihan oikein käyttää myös väliviivatonta muotoa, eli 70 vuotiaiden.

        Ei ole oikein nykyään, vaan kyse on edelleenkin pienestä kirjoitusvirheestä, koska se on yhdyssana. 75-vuotias on 75 vuotta vanha, eli jälkimmäiseen muotoon ei väliviivaa kirjoiteta, sillä kyse on erillisistä sanoista.


    • MalttiOnValttia

      Tuohan on selkeästi PALKKAMALTTIA, muutenhan ne olis vaatineet 50% korotuksen!

    • Jeespoksss

      Joka kerta kun köyhiltä viedään, niin "herroille" annetaan. Avustajan työssä on jo tarpeeksi suuri palkka, jos ei kelpaa, niin pitää etsiä parempi palkkaista duunia, niin tässä moni muukin tekee. :) Ajoitus on myös kyllä todella hyvä, sille peukku.

    • jghwerthrewrt

      Täälaisessa tilanteessa, kun halutaan säästöjä niin täälaiset uutiset kylvävät eripuraa ihmisiin koska kokevat tämän epäreiluksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1489
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1218
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe