Urpo Ranta Oy

ErittäinPettynyt

Hinnoittelu on aivan posketonta. Jos harkitset kodinkoneen korjausta, voin lämpimästi suositella suoraan uuden hankkimista korjaamisen sijasta, on meinaan sen verran tyyristä mitättömänkin vian korjauttaminen U.P:lla.

35

1040

Vastaukset

  • Suomalainen työ maksaa. On telliä, lelliä, sotu maksuja, veroja yms. Viestisi pitää lähettää ammattiyhdistyksille ja hallitukselle

    • Ja omistajien pitää saada muutaman vuoden välein uusi iso citymaasturi ja päästä kaukolomailemaan useamman kerran vuodessa ;) Tämänkin takia suomalaiset palvelut maksavat liikaa.


    • MiksiMaksaa kirjoitti:

      Ja omistajien pitää saada muutaman vuoden välein uusi iso citymaasturi ja päästä kaukolomailemaan useamman kerran vuodessa ;) Tämänkin takia suomalaiset palvelut maksavat liikaa.

      Sehän se on tavallisen palkkatyöläisenkin tavoite


    • Ei ihme, jos suomalaiselle työlle ei enää ole kysyntää, hinnoittelu on karannut käsistä. Pienehkölläkin kodinkoneen korjauksen hinnalla saat kaupasta uuden tilalle, takuulla totta kai.


  • Lisää veroja yrittäjille, muutenhan kaikki alkais yrittäjiks.

  • Kuka nyt yleensäkin korjaa enää koneita - > ainoa lienee juuri Urpo Ranta .
    Miksi sitten itkeä, jos näin on käynyt??
    Hintaa korjaukselle saa kysyä ennen toimenpiteitä.
    Itselläni on firmasta vain hyviä kokemuksia.

  • Kannattaako aina ostaa se halvin kodinkone, joka laukeaa takuun jälkeen, eikä sitä kannata/pysty korjaamaan... ja sitten ostetaan taas uusi halpa kone ja kierre on valmis... maailma hukkuu huonosti tehtyihin romuihin, olisiko aika slkaa vaatimaan sitä hiukan kalliimpaa mutta laadukkaampaa kodinkonetta? Urpo-Ranta kertoo milellään mitä kannattaa välttää ja mitä suosia...

  • Urpo rannalla?! Heh heh....

  • Jos itse ei osaa, pysty tai kykene kannattaisiko kysyä joltain joka tietää, on korjannut ja huoltanut laitteita? Moni laadukas merkki iäkkäämpänäkin on parempi kuin tarjousmarketin alepoistokone uutena. Meillä mikroaalto-uuni täyttää 30 vuotta (Panasonic) kesäkuussa ja toimii edelleen. Pyykinpesukone meni 18 vuoden jälkeen uuden perheen käyttöön ja toimii edelleen (pääkontaktori uusittu, AEG LAVAMAT ÖKÖ). Kannattaa ottaa selvää ja kysellä mitä ostaa ja kuinka usein. Romuja ei kannata haalia.

  • Kun nyt näistä jonkinlaisista kansalaistalkoista puhutaan, niin selkeä hyvätyö suomalaisuuden ja suomalaisen työn puolesta on korjauttaa kodinkoneita.
    Ostamalla uuden, tuet eniten jotain ylikansallista rahoitusyhtiötä, joka ketjut omistaa.

    Jos korjauskysyntä lisääntyy, ilmestyy alueelle myös uusia huoltoliikkeitä, joka taas kilpailutilanteessa vaikuttaa positiivisesti korjausten hinnoitteluun.

    Itse juuri korjautin vanhan pesukoneen. Hiilien vaihto maksoi n. 140e, jota en pidä kalliina. Jos tolla pärjää muutaman vuoden, voikin jo uudemman hankkia.

    ps. alueella myös muutama muu korjaaja, jotka hyvän työtilanteensa vuoksi viettävät joinkinlaista hiljaiseloa, ollen mainostamatta palvelujaan.

  • no just..itke ittes uneen..

  • Harmiksemme ja ymmärtämöttömyyttämme ostimme uuden Gigantista ilmapämpöpumpun, jonka asentajaksi suositeltiin heidän uutta yhteityökumppaniaan Urpo Rantaa. Virhe. Asennus toki sujui säädetysttä ajassa, mutta eipä enää koneen korjaus, joka tuli vastaan parin kk:n jälkeen ostotapahtumasta. Useidenkaan vikailmoitusten emme saaneet minkäänlaista tietoa, koska takuunalainen koneemme tullaan korjaamaan. Joten otimme yhteyttä toiseen firmaan, jonka kautta homma hoitui 3 tunnissa. Pysykää kaukana Urpo Rannan "palveluista". Nettotappio meille 456 €.

    • Mitenkä Gigantti kommentoi asiaa?


    • vääräävalitusta kirjoitti:

      Mitenkä Gigantti kommentoi asiaa?

      gigantin tarvitsi enää kommentoida mitenkään. Kun takuuajan alla olevaa konetta menee nikkaroimaan joku muu kuin myyjän valtuuttama taho niin takuut raukeavat samoin tein. Monella kohtaa huomannut tuon takuukorjauksen pitkittämisen olevan isommilla liikkeillä ihan "rehellistä" taktikointia. Asiakas hermostuu ja tilaa korjauksen muualta ja näin myyjä pääsee vastuistaan takuun suhteen.


    • Tokkopa kirjoitti:

      gigantin tarvitsi enää kommentoida mitenkään. Kun takuuajan alla olevaa konetta menee nikkaroimaan joku muu kuin myyjän valtuuttama taho niin takuut raukeavat samoin tein. Monella kohtaa huomannut tuon takuukorjauksen pitkittämisen olevan isommilla liikkeillä ihan "rehellistä" taktikointia. Asiakas hermostuu ja tilaa korjauksen muualta ja näin myyjä pääsee vastuistaan takuun suhteen.

      Autopuolellahan tuo ei pidä paikkansa. Miksei sama periaate koskisi kaikkia kuluttajille myytyjä esineitä?

      Ja varsinkin jos on jäänyt jotain, esim. sähköpostiviestintää todisteeksi siitä, että olet antanut Gigantille/Urpo Rannalle mahdollisuuden korjata takuuehtojen mukaisesti, niin kyllä nuo kulut pitäisi olla veloitettavissa Gigantilta.

      Kuluttaja-asianieheltä voi kysyä.


  • Ei ole ihme, että maailma hukkuu jätteisiin kun korjaukset ja osat maksavat 30-70% uuden laitteen arvosta. Herää vain kysymys, kannattaako kodinkoneita enää korjata.
    Sama ilmiö on työkoneissa, esim. pumppukärryt joissa pahimmillaan pyörät maksavat puolet laitteen ostoarvosta + vaihtotyöstä puhumattakaan, työkalut menevät rikkoutuessaan oitis roskiin ja jokainen vähänkin halvempi laite lähtee kuin ammus kaatopaikalle hajotessaan.
    Järvenpään kaatis on aina umpitäynnä pesukoneita, helloja, pakastimia ja jääkaappeja - samoin kontit täynnä mikroja, dvd-soittimia, telkkareita, tietokoneita, imureita, ym, ym.... siis aina täynnä.
    Miten on edes mahdollista, että ne on aina täynnä? - menet milloin vaan, niin siellä on vuorellinen hajonneita laitteita...siis järvenpää, kerava, tuusula - alueelta tuollainen jumalaton paskavuori laitteita ja saat ähkiä tunnin, että saat vanhan 32-tuumaisen kuvaputkiteeveesi konttiin...?

  • Miele:pesukone ikä 18 v, astianpesukone 18v, toimivat kuin uudet. Elektrolux jääkaappi ja pakastinkaappi 18 v sekä liesi 18v made in Sweden, toimivat kuin uudet, tv Sony 18 v toimii kuin uusi....

    • Eivät ole enää samanmoisia. Nimittäin uudet.


  • Nopea ensiasennus palvelu, siihen palvelu alttius sitten jääkin. Ilmalämpöpumppu toimi vain vuorokauden tähän kylmään aikaan. Soitin ja lupasivat olla yhteydessä pikimiten... kaikki on toki suhteellista... sillä yhteyden ottoa ei kuulunut. Viikon päästä huoltomies soitti että olisi tulossa katsomaan mikä vikana... Uuden laitteen piirilevy oli viallinen, jälleen kerran minulle sanottiin ollaan pikaisesti yhteydessä, jotta saan lämmöt kotiini. Ei ole kuulunut yhteydenottoa, nyt soitellut lähes päivittäin kahden viikon ajan, että toivon nyt jonkun kertovan missä mennään...
    En vain pysty ymmärtämään näin huonoa asiakaspalvelua. En voi suositella !!!!

  • Kodinkoneiden osien hinnoittelusta voisi vetää vertauksen tulostusmusteisiin...
    Kannattaako enempää kertoa.. Canon pixma ovh 49,9o ja musta kasetti siihen 23,90....

    Kallista on.

    Hyvää, reilua kilpailua huolto-alalle ei tule, koska maahantuojat eivät anna taustatukea, kuin omille sopimusliikkeilleen. Alueella maahantuojien kriteerit täyttäviä liikkeitä on vain 2. Urpo Ranta, tai oikeammin nykyään Järvenpään kodinkonehuolto ja Tammistossa Huoltopalvelu Murtoaro.
    Upo esimerkiksi otti -07 useita kymmeniä huoltosopimuksia pois hyvin toimivilta pikkuliikkeiltä, perusteluinaan palveluiden parantaminen asiakkaiden suuntaan.
    Helpommat liikesuhteiden hoidot olivat se oikea syy ja "maksajina" ne UPO/ Gorenje asiakkaat hitaampina ja kalliimpina korjauspalveluina.
    Siinähän otus puri taas omaan nilkkaansa, mutta ilmeisen tietoisena, että se viimeinen ateria tulee omasta takaa... tai edestä.

  • Jaa -07 ? tais kuitenkin olla 2017 kun huoltoliikeluettelo köyhtyi.

    Hyviä pikkufirmoja oli mm. Terholassa, Tuusulassa ja Saviolla.

    Ei ole enää.

  • Juu..Meidän firmaan asennettiin uudet kylmälaitteet n.2 vuotta sitten ja sen jälkeen onkin sitten UR:n(sittemmin vaihtoi nimeään) korjaaja tullut tutuksi..käy nimittäin kerran 2:ssa kuukaudessa säätämässä laitetta..Ensinnäkin tämä kyseinen asentaja ei puhu ei pukahda..jotain mutisee..Mistä lie lapista rassukka eksynyt ihmisten ilmoille..Vanhatkin laitteet olisivat vielä toimineet mutta halusimme vain uudistaa laitteet energiataloudellisiksi..Saas nähdä kun takuu näistä laitteista menee umpeen..yhtäkään laskua en tälle nykyiselle enkä entiselle UR:lle maksa.Vieköön helvattiin koko laitoksen..Otan jatkossa ammattilaiset hoitamaan laitteitamme.

    • Urpo Ranta Oy asensi meillekin uudet koneet reilu vuosi sitten, mutta kyllä minä olen ihan itse osannut niitä "säätää", ei siihen tarvita lapin ressukoita eikä edes järvenpään juntteja


    • 30.3.2016 asti yrityksen nimi on ollut Kodinkonehuolto Urpo Ranta Oy, eli ei ole vaihtanut nimeään. Aputoiminimiä kyllä löytyy sitten useampikin


  • Hinnoista valittajien pitää muistaa että yrittäminen on kallista, on monenmoista maksua ja veroa ja jos on useampi työntekijä, niin nekin maksaa joten ei kannata yrittäminen Suomessa ei.

  • llill
    Kannattaako Urpon ketään palkata jos työntekijä vain tuottaa kuluja firmalle..minä laittaisin lapun ovelle heti jos työntekijät tuottaisivat vain kuluja firmalle..Kyllä ne on ne katumaasturit sun muut poreammeet mitkä työnantajalle maksaa ja niitähän pitää Urponkin saada..eikö..Jos Urpo nyt vähän panostaisi työntekijöihinsä ja mm.työkaluihin ja työtiloihin voisi työn jälkikin parantua..vaan ei kun ei..se poreallas omistajan pihalla on huomattavasti tärkeämpi..

  • Ne piirtää joilla on liitua ;)

  • Typerä äijä se nykynen omistaja, ei voi muuta sanoa.

    • Joo siis aivan täysi huijari, suosittelen kiertämään kyseisen putiikin kaukaa. Haastaa riitaa ja öykkäröi kaikille, varsinkin kännissä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Joo siis aivan täysi huijari, suosittelen kiertämään kyseisen putiikin kaukaa. Haastaa riitaa ja öykkäröi kaikille, varsinkin kännissä.

      Kyllä just ! Tänäänkin oksensi ravintolan lattialle.
      En ole varma kuka se oli, mutta varmaan juurikin tämä josta puhutaan.


  • Riippuu tietty koneesta ja sen hinnasta, mitä kannattaa korjata mutta oikeassa olet, suomalainen työ on jäätävän kallista, eikä vain kylmälaitteiden korjauksissa - kaikki muukin työ maksaa helposti enemmän kuin uusi, varsinkin jos homma menee pilkkihaalareissa seisoskeluksi ja ihmettelyksi.
    Lämpöpumppu ja uudehko tonnin pakastinjääkaappi nyt lienee kuitenkin aina sellainen, että kannattaa korjata - maksoi mitä maksoi, vaikka talous pakkaselle menisikin.

  • Eikös Urpo Ranta ole yksityishenkilö !
    Kuinkas ylläpito sietää tällaisen ketjun, eikä poista sitä sääntöjensä vastaisena ?

    Mää gauhiast ihmettele tätä erisgummallist asia.

    • Kodinkonehuolto Urpo Ranta on vaihtanut omistajaa 2016. Tämän jälkeen ei Urpo Rannalla, eikä hänen sukulaisillaan ole ollut osaa yrityksen tekemisiin tai tekemättä jättämisiin.
      Kyseessä on yrityksen nimi, ei yksityishenkilö, siksi siitä saa kommentoida.


  • Olen kyllä vahvasti eri mieltä ja aionkin tutkituttaa asian. / U. Ranta.

  • Köyhien nillitystä koko ketju.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.