Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

SX 4 neljänneksi vähävikaisin Suomessa.

kikkelinpää

http://www.iltalehti.fi/autot/2016031521271368_au.shtml


Jälleen kerran Suzuki pärjää hienosti kesstävyyttä ja luotettavuutta puntaroivassa tilastossa.

48

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inssi.-

      Kestävyyttä ja lutettavuutta puntaroivassa tilastossa? Tuohan on vain katsastustilasto.

      • hepin_nupin_näyttäjä

        Eiköhän ihan aikuisten oikeesti kestävät ja luotettavat autot ole juurikin niitä, jotka menestyy hyvin katsastustilastoissa.


      • ranskis
        hepin_nupin_näyttäjä kirjoitti:

        Eiköhän ihan aikuisten oikeesti kestävät ja luotettavat autot ole juurikin niitä, jotka menestyy hyvin katsastustilastoissa.

        Aikuisten oikeesti ei ole. Sieltä puuttuu vaikka mitä tietoa, ennen kuin voidaan tehdä tulkinta luotettavuudesta. Sehän tsekkailee vain kuluvia osia. Esimerkiksi Volkkareiden TSI ja DSG -ongemat eivät näy katsastustilastoissa.

        Tosin mukavahan se on uskoa informaatiota joka itseään miellyttää.


      • Japanis
        ranskis kirjoitti:

        Aikuisten oikeesti ei ole. Sieltä puuttuu vaikka mitä tietoa, ennen kuin voidaan tehdä tulkinta luotettavuudesta. Sehän tsekkailee vain kuluvia osia. Esimerkiksi Volkkareiden TSI ja DSG -ongemat eivät näy katsastustilastoissa.

        Tosin mukavahan se on uskoa informaatiota joka itseään miellyttää.

        Aikuisten oikeesti ei ole mukavaa uskoa ranskista, joka itseään tyydyttää.

        Jos auto menestyy hyvin Suomen katsastustilastoissa, on se hyvä ja laadukas auto. Näin se nyt vaan ikävä kyllä on.


      • VTI120

        "Jos auto menestyy hyvin Suomen katsastustilastoissa, on se hyvä ja laadukas auto. Näin se nyt vaan ikävä kyllä on."

        Voisitko perustella asiaa mitenkään..? Mitä katsastustilasto mittaa jotta voit todetan sen todistavan olevan hyvä auto?


    • Jarrut

      Niin se on, että nelivetoinen SX 4 pääsee katsastuksesta läpi helpommin, kun sen jarruja ei voi testata dynamometrillä. Nelivetoisen jarrut testataan vain koeajolla, eli auto menee läpi katsastuksesta vaikka jarrut ei ole kunnossa. Pelkällä katsastushallin pihalla ajo ei kerro katsastusmiehelle jarrujen kunnosta mitään.
      Toivottavasti nyt kukaan Suzukisti ei rupea väittämään, että minun auto testataan dynamometriillä.

      • hepin_hei_heiluttaja

        Niin se on, että myös kaikki muut nelivetoiset katsastetaan juurikin samalla tapaa, kuin SX 4 ja ne löytyvät tuosta katsastustilastosta sijoilta.......... jotakin, heh.
        Minä olen myös Suzukisti ja väitän todellakin, että 4x4 Suzukini jarrut on testattu joka ikinen kerta katsastuksessa jarrudynamometrillä, siis todellakin väitän! Autoni on Grand Vitara ja kyseisistä autoista löytyy koelaudasta kytkin, josta saa valittua vapautettua keskitasauspyörästön, esim autoa voi hinata etu tai takapää ylösnostettuna. Otappa paukapää asiosta selvää, jottet aina nolaa itseäsi. Äläkkä idiootti ala inttään, että tarkoitit SX nelosta pelkästään, sillä kirjoitit yleisesti Suzukisteista, mölli.


      • jarrut

        Nimen omaan kirjoitin nelivetoisesta SX4. Sellaista olen muutaman kerran katsastuttanut. SX4:n kojelaudassa ei löydy sellaista nappulaa josta vapautetaan keskitasauspyörästö. Sinun kannattaisi kehittää hieman lukutaitoa.


      • heppi_hei_luu
        jarrut kirjoitti:

        Nimen omaan kirjoitin nelivetoisesta SX4. Sellaista olen muutaman kerran katsastuttanut. SX4:n kojelaudassa ei löydy sellaista nappulaa josta vapautetaan keskitasauspyörästö. Sinun kannattaisi kehittää hieman lukutaitoa.

        Missäköhän kohtaa tuossa mainitsit SX nelosen? "Toivottavasti nyt kukaan Suzukisti ei rupea väittämään, että minun auto testataan dynamometriillä"
        Siis minä olen Suzukisti ja minun Suzuki testataan jarrujen osalta dynamometrillä.

        Toinen asia, tuossa katsastustilastossa ei ole eriteltynä 2wd/4wd SX nelosta ja etuvetoisia on SX nelosista noin kolmannes.

        Kolmanneksi, ainakin pääkaupunkiseudulla löytyy katsastusasemia, joissa nelivetoisten jarrut testataan jarrudynamometrillä. Noissa auton testattava akseli on jarrudynamometrin rullilla ja toinen akseli rullaa mukana kumihihnan päällä.

        Neljänneksi, väittämäsi ettei SX nelosen jarruja voi testata dynamometrillä on virheellinen.


      • jarrut
        heppi_hei_luu kirjoitti:

        Missäköhän kohtaa tuossa mainitsit SX nelosen? "Toivottavasti nyt kukaan Suzukisti ei rupea väittämään, että minun auto testataan dynamometriillä"
        Siis minä olen Suzukisti ja minun Suzuki testataan jarrujen osalta dynamometrillä.

        Toinen asia, tuossa katsastustilastossa ei ole eriteltynä 2wd/4wd SX nelosta ja etuvetoisia on SX nelosista noin kolmannes.

        Kolmanneksi, ainakin pääkaupunkiseudulla löytyy katsastusasemia, joissa nelivetoisten jarrut testataan jarrudynamometrillä. Noissa auton testattava akseli on jarrudynamometrin rullilla ja toinen akseli rullaa mukana kumihihnan päällä.

        Neljänneksi, väittämäsi ettei SX nelosen jarruja voi testata dynamometrillä on virheellinen.

        Ok, asia selvä. Tuli kirjoitettua väärin ja tuota etuvetoisten osuutta en ajatellut lainkaan. Sitä, kun keksii jotakin omasta mielestä näppärää kommenttia, niin tulee malttamattomana heti kirjoitettua ne liiemmiten asiaa enemmän ajattelemati.

        Mulla vaan on Suzukia kohtaan negatiivinen asenne, koska haluaisin neliveto SX nelosen ja olen kauppaakin useammasta hieronut, mutta kaikki kaatuu aina negatiiviseen päätökseen rahoitusyhtiön osalta. On tullut nuita rahaasioita hoideltua miten sattuu ja luottotiedot ovat menneet sen mukaan.

        Trollien on turha tähän "vittuilla" asia on näin ja piste. Minä olen tuo ylempänä nimimerkillä "jarrut" kirjoittava henkilö. Enkä kommentoi asiaa enempää tässä keskustelussa.


      • hepin_hei_heiluttaja
        jarrut kirjoitti:

        Ok, asia selvä. Tuli kirjoitettua väärin ja tuota etuvetoisten osuutta en ajatellut lainkaan. Sitä, kun keksii jotakin omasta mielestä näppärää kommenttia, niin tulee malttamattomana heti kirjoitettua ne liiemmiten asiaa enemmän ajattelemati.

        Mulla vaan on Suzukia kohtaan negatiivinen asenne, koska haluaisin neliveto SX nelosen ja olen kauppaakin useammasta hieronut, mutta kaikki kaatuu aina negatiiviseen päätökseen rahoitusyhtiön osalta. On tullut nuita rahaasioita hoideltua miten sattuu ja luottotiedot ovat menneet sen mukaan.

        Trollien on turha tähän "vittuilla" asia on näin ja piste. Minä olen tuo ylempänä nimimerkillä "jarrut" kirjoittava henkilö. Enkä kommentoi asiaa enempää tässä keskustelussa.

        Hienoa, kun joku tälläkin palstalla myöntää olleensa väärässä tai kirjoittaneensa jonkin asian väärin. Tänne kaivattaisiin lisää sinun kaltaisia suoraselkäisiä kirjoittajia ainaisen "vittuilun" sijaan. Mukavaa kevättä sulle ja etköhän vielä saa nuo finassipuolen asiasi hoidettua kuntoon ;=)


      • jarrut
        hepin_hei_heiluttaja kirjoitti:

        Hienoa, kun joku tälläkin palstalla myöntää olleensa väärässä tai kirjoittaneensa jonkin asian väärin. Tänne kaivattaisiin lisää sinun kaltaisia suoraselkäisiä kirjoittajia ainaisen "vittuilun" sijaan. Mukavaa kevättä sulle ja etköhän vielä saa nuo finassipuolen asiasi hoidettua kuntoon ;=)

        Minä en ole mitään myöntänyt joten älä selitä.


      • jarrut
        jarrut kirjoitti:

        Minä en ole mitään myöntänyt joten älä selitä.

        Siis tossa kaljat oli vähissä päivällä, kun myönsin, mutta nyt taas känni päällä, joten mitään ei myönnetä.


    • Dynam

      Missä pääkaupunkiseudun katsastusasemilla voidaan nelivetoisen SX 4 jarrut testata jarrudynamometrillä. Olisi tärkeää tietää, että voisi ne asemat kiertää kaukaa.

    • Sairaus

      Voi tuota yhtä raukkaa, joka höpisee eri nimimerkeillä. Lääkitys ei ole kunnossa. Mutta minkäs sille voi. Tällä palstalla hän on jatkuvasti sotkemassa. Todella säälittävä tapaus.

      • nakuilija_

        Samaa mieltä. Tuo nimimerkki "jarrut" tosiaan höpisee omiaan, mutta löytyypä hänestä myös munaa myöntää olevansaa väärässä. Mitäpä tuota asiaa enenpää täällä ruotimaan, koska asia tuli selväksi. Olisit muuten voinut itse näyttää esimerkkiä ja kirjoittanut samalla nimimerkillä tässä ketjussa.


      • suzukisti

        Minun Sx4 on aina testattu jarrut dynamometrillä ,ei se ole sen vaikeampaa painaa vaan 2 WD nappia ja ajaa dynamometrille ja katsastusmies toteaa jarrujen olevan huippukunnossa.


    • ÄSäxmies

      Pieni selvennys lienee paikallaan. SX 4 neliveto versio on varustettu myöskin 2 wd kytkinellä. Joten jokaikinen SX nelonen testataan jarrujen osalta jarrudynamometrillä. 2 wd asennossa auto on normaali etuvetoinen ja jarrujen testaus onnistuu kuten etuvetoisissakin autoissa.
      Keksikäähän jotain muuta höpinää, miksi SX nelonen sijoittui niin hyvin katsastustilastossa. Oliskohan vaikka kaikki katsastajat lahjottu maahantuojan toimesta, joo niin sen täytyy olla varmaankin......

    • suzukikuski

      Tuo tilastohan on sikäli väärää kuvaa antava, että Suzuki SX nelosilla keskimäärin ajettu 36 tuhatta km ja esim Skoda Superbeilla 130 tuhatta km.
      Jos jostain saisi tilaston, joissa kaikilla autoilla olisi ajettu esim 150 tuhatta km, niin uskoisin listauksen olevan kovastikkin erinäköinen. Tuonlainen tilasto olisi todella oikean kuvan antava.

      • SX4

        Toden totta. Toinen vääristävä seikka tuossa katsastuslistauksessa on autojen myyntimäärät. Hylkäykset näytetään prosentteina ja on aivan eri asia onko autoa myyty parisataa kpl, kuten SX nelosta tai sitten kolmatta tuhatta, kuten esim Nissan Qaskaita. Olen itse vannoutunut Suzuki kuski ja voin todeta, että SX nelosessa alkaa murheet lisääntymään tossa 100 tuhannen kilometrin jälkeen, kuten toki monella muullakin merkillä.


      • Sizzalasa

        Totta. Mutta mikään surkea SX ei ole Nissan Qaskaihin verrattuna. Molemmat japanilaista laatua. Nissan Suomessa vain myy paljon paremmin! Tuskin joku Dodge Ram on surka auto, vaikka sitä arvattavasti myydään vähemmän kuin Qaskaita. Vertaus toki kärjistetty. Ei toki Dodge Ram ole samassa hinta- ja kokoluokassa kuin Suzukit.


      • suzukikuski
        Sizzalasa kirjoitti:

        Totta. Mutta mikään surkea SX ei ole Nissan Qaskaihin verrattuna. Molemmat japanilaista laatua. Nissan Suomessa vain myy paljon paremmin! Tuskin joku Dodge Ram on surka auto, vaikka sitä arvattavasti myydään vähemmän kuin Qaskaita. Vertaus toki kärjistetty. Ei toki Dodge Ram ole samassa hinta- ja kokoluokassa kuin Suzukit.

        Jos nuo molemmat ovat yhtä hyviä ja laadukkaita japanilaisia, niin miksi hemmetissä toista myydään täällä Suomessa 100% enemmän, kuin toista????


      • ranskis
        suzukikuski kirjoitti:

        Jos nuo molemmat ovat yhtä hyviä ja laadukkaita japanilaisia, niin miksi hemmetissä toista myydään täällä Suomessa 100% enemmän, kuin toista????

        Tämähän ei koske vain Suzukia vaan toteamus on yleisluontoinen.

        Uskoisin, että eri merkkien maahantuojat etsivät tähän vastauksia työkseen.


      • luuu

        luu


      • ranskis
        luuu kirjoitti:

        luu

        Hoidathan itsesi jälleen terveeksi nopeasti.


    • Renkaan_potkija

      Onko SX4 bensakoneissa (1.5, tai 1.6) jakoketju vai hihna.? Mikä on vaihtoväli, jos hihnalla ??

      • asentaja_KLi

        Hihna on ja vaihtoväli 60 tuhatta tai kolme vuotta.


      • hjgkghkgl

        Ilmeisesti löytyy sekä ketjulla, että ilman. Ainakin vuoden 2011 jälkeiset mallit ovat ketjulla.


      • luuu

        luu


      • SX4_vm_20110
        hjgkghkgl kirjoitti:

        Ilmeisesti löytyy sekä ketjulla, että ilman. Ainakin vuoden 2011 jälkeiset mallit ovat ketjulla.

        SX4 nelivetojen 1.6 koneet (tyyppi taisi olla M16A) vuoden 2010 malliuudistuksen jälkeen ketjukoneita. Vaihtoa tuskin tarvitsee, ainakaan alle 200 000 km ajoilla.


      • SX4on
        SX4_vm_20110 kirjoitti:

        SX4 nelivetojen 1.6 koneet (tyyppi taisi olla M16A) vuoden 2010 malliuudistuksen jälkeen ketjukoneita. Vaihtoa tuskin tarvitsee, ainakaan alle 200 000 km ajoilla.

        Ainakin 2006 mallissa ja uudemmissa jakoketju.


    • Scross

      SX 4 S-Cross. Moottorina on M16A, jossa on esitteen mukaan huoltovapaa jakoketju. Huoltokirjassa ei ole mainintaa sen vaihdosta (kai se on joskus vaihdettava), apulaitteita yms. käyttää hihna joka on vaihdettava tarvittaessa. Joissakin Suzukin koneissa on kyllä jakohihna.
      M16A kulutus ilmoitetaan 0,5- 1,0 litra/100 km pienemmäksi kuin vanhemman koneen.

    • Kyläkelepaa

      Jakopää hihnalla kaikissa sx nelosissa. Vaihtovälitais olla 60 tuhatta.

      • SX4_arvonta

        Pari ääntä jakohihhnalle, ja neljä ketjulle.. Ei taida SX4 omistajatkaan tietää, toimiiko jakopää remmillä, vai kettingillä.


    • Susukinajuri

      Suzukin SX4 mallit kaikki jakohihnalla. Todella helposti katkee ja kone menee vaihtoon. Hihna kannattaa vaihdattaa 20 tuhannen välein huollonyhteydessä. Silti katkeilee helpolla.

    • hihnaa_on

      Juu, hihnalla on. Kävin avaamas jakopään ja tarkistin. Vaihtoväli on 10 tuhatta tai vuosi.

      • teippiäjakuminauhaa

        Oikeastaan se kuminauha kannattaisi vaihtaa viikoittain ja sadan kilometrin välein... tai jos haluaa ottaa oikein varman päälle niin joka kerta ennen käynnistystä vaihtaa uuden kuminauhan moottoriin.


    • SuzukienkinOsalta

      Eikö jakopään identiteetti selviä myös maahantuojan ilmoittamista teknisistä tiedoista...?

    • Asiantunt

      Hihnakoneita ovat. Paljon on hihnoja katkennu ja kone vaurioitunu. Korjaus maksaa n 5600 euroa.

      • näinonaaaaaaaaaa

        Ketju on ja toyotan tekniikka.Kestää


      • Hihnanvaihtaja
        näinonaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Ketju on ja toyotan tekniikka.Kestää

        Höpö höpö. Mulla oli just uusi vitara hihnan vaihdossa, kun katkes ja kone hajos, oli ajettu vasta 2300km. Vaihtoivat koneen -01 mallisesta balenosta särkyneen tilalle ja siihen tuli uusi hihna.


      • TehdäänköTreffit

        Olet niin vakuuttava että rakastan Sinua!


      • näin_mulla

        Väärää tietoa. Hihnalla on nuo koneet. Mulla katkes S Crossista hihna kymppitonnin kohdalla ja kolmatta viikkoa oli remontissa. Laittoivat vahvemman Worttex Titan hihnan ja sen pitäisi kestää 15 tuhatta km.


      • SX4-lovers

        Mut uusien SX-autojen kohdalla: eikö maahantuoja julkaise ns. tekniset tiedot myymistään autoista?


      • Salibandy-Jimny

        Susuki-maailmassa ei saada aikaiseksi edes tekniikkaa puhumattakaan tietoa olemattomasta tekniikasta. Suzukistit eivät saa rouviakaan.


      • Salibandy-Jimny
        Salibandy-Jimny kirjoitti:

        Susuki-maailmassa ei saada aikaiseksi edes tekniikkaa puhumattakaan tietoa olemattomasta tekniikasta. Suzukistit eivät saa rouviakaan.

        Se vaan on nyt niin, että minä saan Rouvaa, nimittäin äitini on rouva ja minä saan.....


      • Salibandy-Jimny

        Ai niin, äitini asuu Brasiliassa ja minä Kontulassa. En saa siis rouvaa. Syynä se, että omistan Suzukin. Unohdin mainita... Eli Suzukistit eivät saa rouvaa. Ainakaan mä en saa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe