om jag . för att bli godkänd som fullvärdig finsk medborgare ( enligt fennokrav ) skulle överge mitt modersmål och min kultur.
Det vore ett otroligt svek mot mina förfäder,för allt de kämpat och offrat både liv och hälsa för.Det skulle kännas som att helt och hållet förlora min identitet,det som är jag.
Jag skulle nog känna mig väldigt konstig
6
<50
Vastaukset
- fosterländsk
Det räcker inte att man är svenskspråkig finländare det enda som duger är finskspråkig finländare.Som finskspråkig finländare har man enligt yttrandefriheten rätt att hata och ser ner på den svenskspråkiga finländaren,(det skrevs idag här på forumet )
- Peppu-Reino
Färdigt hukat. Nu tar vi spalten tillbaks. Sedan gör vi något annat.
Solen börjar skina, sommartiden är snart här, vinterkläderna sätts i malpåse och när vi nästa senhöst är tillbaks, har Kimi Räikkönen blivit F1 mästare och fennona hittat ett eget forum. Utöver detta flyger korna.
P.S. hoppas på riktigt att Kimi sopar hem bucklan i år och Valtteri därifrån framåt. Nico får gärna plocka den med. Må bästa finländare vinna.- loppuslut
Kanske den här spalten slopas liksom pakkoruotsi ?
- baratomt
Språkrasisterna kommer med så huvudlösa förslag ibland att man undrar hur det står till i hjärnkontoret ?
- zopper
vilket hjärnkontor? ;)
- 56431298
zopper kirjoitti:
vilket hjärnkontor? ;)
Det tomma rummet överst i skallen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341952Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651890Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3801782Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248- 921113
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34970- 95765
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15698Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise47665- 32664