Liian iso ponilleni

lellea

Shettikselleni olisi tulossa aloittelijoita ratsastamaan. Tiedän että poni tulee vikuroimaan/ iloittelemaan mm. pukittelemalla....hän tekee näin kun ei olla ratsastettu pitkiin aikoihin. (on raviponi)
Mietin siis että voisinko käydä yhden kerran ponin selässä jotta saan sille kuria päähän. Poni on siis 104 cm ja itse olen 176cm ja 58kg
Tiedän että minulla on 8 kg ylipainoa shettikselle mutta silti....

5

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • z--

      Olet aivan liian pitkä ponille. Painoa on jo turhan paljon ja siihen päälle vielä 30cm liikaa pituutta. Ei hyvä.

      Pahimmillaan aiheutat vain lisää ongelmia, sillä et oikeasti pysty tuolla pituudella ponia läpiratsastamaan. Apusi tulevat aivan väärin (esim. pohkeet väärässä paikassa, istut liian takana satulassa jne...).
      Ja tietysti huonolla tuurilla vielä aiheutat kipua, mikä ei tosiaan tilannetta helpota.

    • perriilijä

      Minkäänlaiselle elukalle, saati sitten settikselle, ei saa järkeä päähän istumalla sen päälle.
      Aloittelijaa joudut jokatapauksessa taluttamaan, joten minkä vuoksi pilaisit suhteesi poniin käymällä selässä vielä yhden kerran, "jotta saan sille kuria päähän" metodilla ratsastaen?
      Settikset ja suokkarit ovat nk. "yhden ihmisen" hevosia käyttösuuntauksesta riippumatta.
      Eli, vaikka se poni toimisi sinun "persiin alla" ihan ok. , niin vieraan kanssa se tekee mitä huvittaa.

    • vieras88

      missä päin talli asustaa?

    • lellea

      Kyllä se on toiminut aina tuo "kuriin takominen" ennekin kun pienempi siskoni on käynyt selässä ojentamassa ponia (hän on nyt opiskelemassa kauempana) Poni on mennyt niin kiltisti kun aloittelijan on seuraavaksi istuttanut hölskymään satulaan. Kysessää ei ole siis mitään raipalla ropsuttelua vaan sitä että laukkaisin pellon päästä päähän ja saan pukittelun vähänemään.

      (nyt huomasin että tämä oli täysin väärä paikka edes kysyä. Täällä ostaan liian "paljon haha")

    • Ufkwk

      Juoksuta sitä ennen sitä talutusta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe