Jeesus on sinun turvasi.
”Niin kuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet.” (Room.5:12)
Sairaudet ovat osa kuolemanprosessia, joka on tullut ihmisen osaksi syntiinlankeemuksen kautta. Se ei ole seurausta yksilön tekemistä vääristä valinnoista, vaan jo vuosituhansia sitten tehdystä väärästä valinnasta Eedenin paratiisissa. Kuolema ei johdu perkeleestä, vaan Jumalasta. Se on Jumalan tekemä päätös syntiinlankeemuksen seurauksena.
”Ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen.” (Hepr. 9:27
Evankeliumi on ilosanoma, joka perustuu Kristuksen täydelliseen voittoon. Perkele on voitettu Golgatalla ja kun me olemme Kristuksessa, olemme turvassa. Pelkäävän, sielunvihollista kauhistuvan ihmisen sydän voi täyttyä rauhalla, kun hän ymmärtää, että Jeesus on voittanut sielunvihollisen. Tuosta totuudesta kumpuaa se suuri ilo ja voima, joka saa meidät liikkeelle kertomaan Kristuksesta myös muille.
Raamattu sanoo: ”Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.” (Kol. 2:15)
Voittoisaa kristillisyyttä on se, että me uskomme Jeesuksen voittoon Golgatalla ja ajatuksemme ja sydämemme on täytetty sillä Jumalan sanalla, joka tuota voittoa julistaa.
”Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.” (1 Joh.3:8)
Sielunvihollinen on kyllä olemassa, mutta se ei ansaitse minkäänlaista huomionosoitusta Kristuksen seurakunnan keskellä. Vain sillä tavalla me annamme kaiken kunnian ja kiitoksen Jumalalle. Siksi saatana-keskeisyys on vakavasti otettavaa harhaa.
Jeesuksen omien katse on pidettävä Kristuksessa, ei sielunvihollisessa. Ihmisen syntiinlankeemuksen tähden maailma turmeltui ja monet vaikeudet, sairaudet ja ongelmat tulivat ihmisen ja luomakunnan osaksi. Ne eivät ole seurausta meidän valinnoistamme tai siitä, että sielunvihollinen saisi tulla Jeesuksen omien elämään. Jeesuksen oman sydämessä asuu Kristus itse ja sinne ei ole pääsyä sielunvihollisen voimilla. Sinä et siis sairasta sen tähden, että sielunvihollinen on tullut sinun elämääsi ja tuonut sairauden sinun ruumiiseesi. Mistä sairaudet sitten tulevat?
Syntiinlankeemuksen seurauksena, Jumala salli meidän geenistöömme tulla virheitä, osa sairauksista johtuu siis noista geenivirheistä. Osa sairauksista johtuu siitä, että maailma on turmelluksen tilassa, jolloin sairauksia aiheuttavia viruksia ja bakteereita on päässyt kehittymään ja kehittyy yhä lisää. Kiitos Jumalalle, että hän on avannut viisauden lähteitä ja meillä on tietoa ja taitoa, jota lääkärit osaavat hyödyntää tuoden apua monenlaisiin sairauksiin. Osa sairauksista johtuu siitä, että emme noudata terveellisiä elintapoja, joten olemme osittain itse aiheuttamassa itsellemme joitakin sairauksia väärien epäterveellisten elintapojemme tähden. Tässä ovat siis Jeesuksen omien sairastumisen syyt, niitä ei Jeesuksen omille aiheuta sielunvihollinen. Voit siis olla levossa, sinä et sairasta siksi, että olisit huono uskovainen.
Jeesus on luvannut olla meidän kanssamme myös sairauden kohdatessa ja sairauden kanssa kulkiessamme. Ei meillä ole selityksiä sille, miksi joku saa elää terveenä varsin pitkään ja joku toinen sairastaa koko elämänsä ajan – syntymästään saakka. Tosiasia kuitenkin on se, että kuolemanprosessit käynnistyvät jo kohdussa, koska Jumala sääti syntiinlankeemuksen seurauksena kuoleman. Harva terveenä kuolee, vaan useimpien lähtö johtuu tuon Jumalan säätämyksen mukaisesta elimistön heikentymisestä vanhuuden tullessa. Jossakin kohtaa tulee lähdön hetki. Jotkut jouduttavat tuota hetkeä omilla väärillä elämäntavoillaan ja jotkut saavat pidennettyä elämäänsä terveellisillä elämäntavoilla. Onnettomuudet ja toisten ihmisten päätökset voivat tosin päättää elämämme äkistikin.
Oikea tapa kohdata sairaita on rukoilla heidän puolestaan, että Jumala parantaisi. Emme voi koskaan mennä yli Jumalan tahdon ja vaatia sairautta pois, mutta pyytää voimme. Myös sairaiden öljyllä voiteleminen on raamatullinen tapa (Jaak. 5:14).
Jeesuksen omana, älä koskaan salli kenenkään rukoilla puolestasi niin, että hän alkaa ajaa sairauden henkeä sinusta ulos. Jeesuksen omana sinulla ei ole minkäänlaisia sielunvihollisen henkiä sisimmässäsi – Jeesus asuu jo sinun sisimmässäsi ja muilla ei ole sinne silloin pääsyä, olet turvassa ja olet vapaa.
jatkuu ...
Sielunvihollisen asema ja todellisuus
9
237
Vastaukset
- Jeesuksenoma
Jeesus paransi sairaita ja parantaa tänäkin päivänä, mutta Jeesuksen kohde tuossakin asiassa on aina se, että ihmiset uskoisivat, että Jeesus antaa iankaikkisen elämän ja hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Jeesus parantaa jonkun ja jättää toisen sairastamaan. Jumalan salaisuudeksi jää se, miksi Jeesus tekee ihmeen toiselle ja jättää jonkun toisen ilman ihmeen kokemista. Syy ei kuitenkaan ole sinussa, ole turvallisella mielellä, vaikka Jeesus ei annakaan selityksiä, miksi hän parantaa toisen ja jättää toisen ilman apua jopa kuolemaan, hän on sinun kanssasi sairautesi keskellä ja kuolemankin hetkellä.
Pelastus on Jeesuksen tahto numero yksi. Hän on luvannut, että kerran saamme olla iankaikkisuuden hänen kanssaan ja siellä ei ole enää sairauksia, eikä kuolemaa, ei kyyneleitä, ei murhetta, eikä tuskaa. Siellä on iankaikkinen ilo, sitä kohti me kuljemme ja siitä me kiitämme meidän Herraamme ja Vapahtajaamme Jeesusta Kristusta, johon meidän katseemme täällä on alati kiinnittynyt.
Turvallista matkaa Jeesuksen kanssa, lepää Hänessä, joka sinua vahvistaa ja vie sinut perille asti. - Jeesuksenoma
Uskovan asema Kristuksessa – kärsimys ja sairaudet
”Minä olen ainoa, ei ole muuta jumalaa minun rinnallani. Minä lähetän kuoleman, minä annan elämän, minä lyön ja minä parannan, minun vallassani on kaikki.” (5. Moos. 32:39).
Matt 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Jumala ei aiheuta pahaa mutta sallii sen. Hän on suvereeni hallitsija kaikkien pahan mahtien yläpuolella, eivätkä nämä ole mitään itsenäisiä toimijoita vaan Jumalalle alisteisia. Kristus siis hallitsee.
Sielunvihollinen on luotu enkeliolento ja hän voi olla tasan yhdessä paikassa kerrallaan. Hän ei ole Jumala, vaan hyvin rajallinen toimija ja hän tarvitsee Jumalan luvan kaikkeen toimintaansa. Hän ei siis ole kaikkialla läsnä oleva, eikä hänellä ole mitään valtaa, mitä Jumala ei hänelle anna. Sielunvihollinen ei siis ole hallitsijana täällä maan päällä, Kristus on hallitsija ja hänellä on kaikki valta. Miksi sitten Kristus ei ole asettanut vielä kaikkea kohdalleen, miksi hän ei puutu kärsimyksiin, sairauksiin, luonnonmullistuksiin?
Ihmisen synnin tähden Jumala kirosi maan: 1 Moos 3:17 .. kirottu olkoon maa sinun tähtesi…
Tuon synnin tähden tulleen kirouksen vuoksi meillä on kaikki nämä kärsimykset ja sairaudet, luonnonmullistukset, onnettomuudet jne. Eivätkä ne kohtaa meitä lainkaan tasapuolisesti tai oikeuden mukaisesti. Jeesus otti tuon asian esiin erään kerran, kun hänelle esitettiin kysymys: Joh 9:1 Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea.2 Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"3 Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.” Elämme siis kirotussa maassa ja täällä vaikeudet, sairaudet, kuolemakin kohtaavat niin Jumalan omia kuin syntisiä. Eikä täällä oikeus toteudu, täällä jumalaton voi menestyä ja pysyä terveenä pitkään ja uskova voi olla kärsimysten ja sairauksien kanssa kamppailussa koko elämänsä.
Milloin tuo kirous sitten loppuu? Ilm 22: 3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva.
Vasta siis iankaikkisuudessa kirous loppuu. Vasta sitten, kun Jumala on luonut kaiken uudeksi ja asettanut kaikki iankaikkisuutta varten. Kaikki paha on tuomittu ja Jumalan omat asettuvat iankaikkiseen osaansa.
Sielunvihollisen työkalupakissa ei siis ole mitään muuta kuin valhe – se on hänen työkalupakissaan vakiovarusteena, jota hän hyvin tehokkaasti käyttää ja sillä hän yrittää Jumalan lapsia vietellä pois Jumalan sanan totuudesta. Niin hän teki paratiisissakin, hän sai ihmisen epäilemään Jumalan sanaa ja toimimaan Jumalan sanan vastaisesti. Tänäkin päivänä tulee valtavasti pahuutta siksi, että ihmiset ovat hyljänneet Jeesuksen sanan ’rakasta lähimmäistä kuin itseäsi’ ja alkavat toimia omien halujensa ja himojensa mukaan.
Jos sielunvihollinen saisi toimia täällä vapaasti ja kaikki sairaudet ja pahuudet olisivat hänen käytössään, hän olisi aikoja sitten jo tuhonnut koko ihmiskunnan. Mutta hän ei voi, koska Jeesus Kristus hallitsee ja kaikkeen pahaan sielunvihollinen tarvitsee Jumalan luvan. Jumala tosin koettelee jokaisen ihmisen uskon, kukaan ei pääse perille ilman jonkinlaisia koetuksia, jossa kysytään, oletko uskossa sen tähden, että elämäsi on niin helpoa ja mukavaa, vai seuraatko Jeesusta iankaikkisen elämän tähden – onko Jeesus sinulle rakas. Raamatun Jumalan omien elämä ei ollut helppoa ja mukavaa, vaan pikemminkin täynnä monenlaisia vaikeuksia ja vainoakin. Jumalan omina meillä ei ole täällä ajassa etuoikeuksia, pikemminkin päinvastoin. Meidän tehtävämme on osoittaa, että ei tämä elämä ole kaikki, vaan parempaa, paljon parempaa on tulossa, jonne olemme matkalla.
5. Moos. 8:2 Ja muista kaikki, mitä on tapahtunut sillä tiellä, jota Herra, sinun Jumalasi, näinä neljänäkymmenenä vuotena on sinua kuljettanut erämaassa nöyryyttääksensä sinua ja koetellaksensa sinua ja tietääksensä, mitä sinun sydämessäsi on: tahdotko noudattaa hänen käskyjänsä vai etkö.
1. Piet. 1:7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä
jatkuu .. - Jeesuksenoma
Jumala on kuitenkin ainoa, joka voi kääntää pahan hyväksi ja sairauden siunaukseksi. Vastoinkäymisilläkin on jokin salattu tarkoituksensa. Tämä on lukemattomien ihmisten kokemus. Vain kärsimyksen kokenut voi samaistua toiseen kärsivään ja kulkea hänen rinnallaan ja osoittaa, että tästä mennään eteenpäin.
Miksi Kristus viivyttelee, ettei hän tule ja aseta kaikkea kohdalleen jo nyt?
Hän odottaa vielä sitä, että moni ihminen hylkäisi valheen ja lähtisi etsimään totuutta: Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Sitä varten hän on meidätkin pelastanut ja uudestisynnyttänyt Jumalan lapseksi, että me kertoisimme tuosta tiestä oman elämämme kautta ja näyttäisimme etsiville ihmisille Jeesuksen ristiä, joka kertoo meille, että meidän syntimme on sovitettu ja meidän rangaistuksemme on kärsitty, Jeesus itse otti meidän paikkamme ristillä. Meidät on armahdettu ja Jeesus itse kulkee meidän kanssamme koko tien perille asti, mitä se sitten itse kunkin kohdalla onkaan.
Siunattua matkaa Jeesuksen seurassa. Älä pelkää, hän sinua rohkaisee, hän sinua vahvistaa, hän sinua lohduttaa, hän antaa voiman kohdata kaiken, mitä elämä eteesi tuo. ”Mikä voi erottaa meitä Kristuksen rakkaudesta? Tuskako tai ahdistus, vaino tai nälkä, alastomuus, vaara tai miekka?” (Room. 8:35-39).- 2Jeesuksenoma
Onpa pitkästä aikaa rohkaiseva ja hyvä kirjoitus. Kiitos Jeesukselle, että hän vie omansa taivaan kotiin. Kiitos että Jeesus sovitti syntimme Golgatan keskimmäisellä ristillä, siinä on turvamme.
- VoimatonVoima
Koti., uskonto ja isänmaa, siinä kolme asiaa jotka liki jokanen niistä on harhaa, mielikuvituksen tuote.....
ValtioUskontona
Valtio on myös mielikuvitteelinen tuote, toisten mielestä niin todellinen ja toisten mielestä pelkkää harhaa ja illuusiota.
Niin kuin epäjumala... - pyhäpyhäpyhä
Ilmestyskirjassa taivaskohtia . Valkoiset vaatteet päällä palmunlehvät käsissä lauletaan hallelujaata Jeesuksen valtaisuimen edessä . Kunnia Karitsalle .
- Vapaapirkko
Sielunviholliseni päivät ovat luetut.
- Rienaustapeliin
Siis sielunvihollinen ja Pyhä Henki Yksi ja sama.
- Jeesusonrakkaus
Miksi ystäväni?
Miksi rakkaus on sinulle niin vastemmielistä, oletko kokenut kamalia omassa elämässäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579