puhelimitse. M i k s i k ö h ä n puhelimella??? Näin on tehty jopa VVO:n omistamassa ASO-Kodeissa. Ainakin pääkaupunkiseudulla asumisoikeusasuntojen vastikkeet ovat nousseet markkinavuokrien tasolle ja ylikin.
Iltasanomissa oli 17.3.2016 VVO:n ja Metalliliiton hallituksen puheenjohtaja Riku Aalto väitti, että "minulla ei ole käsitystä kuinka moni asukkaistamme saa vuokratukea - eikä se tietysti meille kuulu". Kun asia ei VVO:lle kuulu, miksi asukkailta kysellään asumistuesta?
VVO myi ASO-Kodit Oy:n AY-taustaiselle Asuntosäätiölle 2014.
Kauppahinta on s a l a i n e n . Asukkaat eivät saaneet ostaa asuntoaan, vaikka asukas maksaa jo rakennuskustannuksista 15 %. Vastikkeissa peritään lainoja ja korkoja korjausrahastojen lisäksi, mutta ARA-lainoja on lyhennetty hyvin vähän.
Tiedossa ei ole siirtyivätkö etukäteen rahastetut jättimäiset lainanlyhennykset ja "korjauskulut" kaupan mukana Asuntosäätiölle. ASO-Kodeissa ei ole tehty peruskorjauksia ja perusparannuksia, vain muutaman kohteen julkisivumaalauksia.
Asukkaille ei avata kulurakennetta.
VVO kyselee asukkaiden asumistuet
5
<50
Vastaukset
- härski_kiskonta
Helsingin kaupungin omistamissa asumisoikeusasunnoissa vastikkeet (vuokrat) ovat olleet pienissäkin asunnoissa noin 200 euroa matalammat kuin ASO-Kodeissa. Myös TA-Asumisoikeusasunnot ja AvainAsumisoikeusasunnot perivät korkeampia vuokria. Sanomattakin on selvää, että kaupunkien omistamien vuokra-asuntojen vuokrat ovat huomattavasti pienemmät.
Käytännössä ASO-asukkaan maksama 15 %:n osuus rakennuskustannuksissa on kynnysraha ja ylisuuri vuokravakuus nimellisen vuokravakuuden lisäksi.- OmistajaOmistaa
Mitä valitat ? Osta asuntosi, miksi oletat jonkun kustantavan asumisesi ?
- älä-taivastele
Mainostavat ASO-asuntoja turvallisina omistus- ja vuokra-asumisen välimuotona. Harhaanjohtavaa markkinointia. Asumiskulut vaan nousee. Se tuo turvattomuutta ei turvallisuutta. Eläkeläinen ei voi enää vaikuttaa tulotasoon.
Pätkätyöt vaikka tutkinnot. Työtön ja lapsia. Onko kukaan kuullut?
Vanhukset ei pärjää omakotitalossa ja rivitalossa. Korjaukset maksaa ja putkityöt maksaa. Siitä tulee paljon lainaa. Taitettu työeläke ei riitä. Lumityöt ei iäkkäältä onnistu. Vanhasta omistusasunnosta ei saa paljoa rahaa. Myynti kestää ja ahdinko alkaa. Lainaa ei saa, kun pienet eläkkeet.
- hgjknb
Mafialla mafian tavat ja miljardit
VVO:n asukkaat pelkää - up-up
up up
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2522672Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172187Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3281912- 1031639
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901566Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001260- 671210
- 251131
- 501093
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731036