Nyt kaipaisin vähän jelppiä tyhmän kysymyksen kanssa.. Eli kun sivukuluthan pitää tilinpäätökseen saada todellisten pårosenttien mukaan, niin lasketaanko tyel ja työttömyysvakuutusmaksu työnantajan prosentin 18,9 % vai kokonaisprosentin 24,6 % mukaan? Ja tvm:ssä sama juttu.
Palkan sivukulujen jaksottaminen tp:ssä
6
1719
Vastaukset
- 18plus7
Eikö kukaan osaa vastata? :)
- 434234
Kokonaisprosentin mukaan. Vertaa ennakkopalkkasumman mukaan veloitettua ennakkomaksua ja toteutuneiden palkkojen mukaan laskettua lopullista maksua keskenään ja kirjaa erotus saatavaksi tai velaksi.
- NoTilkkari
No, tee kerralla oikein;
- palkkavelka- ja lomapalkkojen henkilösivukulut jaksotetaan vain työnantajan maksettavien prosenttien mukaisesti eli sun tapauksessa käytetään tuota 18.9 %.
- tarkistus; kun palkka lasketaan, maksetaan loput pidätetään tuosta palkasta ja tietty tulee uudet tyel- yms. prosentit, mutta ne sitten täsmätään vaan. - 3563
NoTilkkari kirjoitti:
No, tee kerralla oikein;
- palkkavelka- ja lomapalkkojen henkilösivukulut jaksotetaan vain työnantajan maksettavien prosenttien mukaisesti eli sun tapauksessa käytetään tuota 18.9 %.
- tarkistus; kun palkka lasketaan, maksetaan loput pidätetään tuosta palkasta ja tietty tulee uudet tyel- yms. prosentit, mutta ne sitten täsmätään vaan.Aloittaja ei kysynyt palkkavelka- tai lomapalkkojen sivukulujen vaan tyel-maksun jaksottamista....
- keka.tietaako
Kun ilmoitat vuosipalkat tarpeeksi ajoissa, niin saat vuosilaskelmat ajoissa tai sitten soitat palkan päälle ja saat tasoitusluvut.
- 2423424
Niin tai jos tilittää tyel-maksut kuukausittain, niin ei ole tarvetta jaksotella kunhan muistaa kirjata tilinpäätöskuukauden maksun velaksi....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181