Tätä en ymmärrä!

toisteensuostu

Jos ostan uuden puhelimen ja se alkaa temppuilemaan jo parin viikon päästä, niin silloin kun kipasen sen ostettuun liikkeeseen, niin miksi se puhelin lähetetään korjattavaksi??? Pari kertaa on näin käynyt ja puhelin on ollut korjauksessa sitten useamman viikon. Jos noinkin uusi puhelin hajoaa ilman asiakkaan syytä, niin miksei liike voi suosiolla heti antaa sieltä liikkestä uutta puhelinta?

Jos maksan useamman satasen siitä laitteesta, niin haluan käyttää sitä silloin niin, että se laite on oikeasti uusi. Korjaamosta tullut puhelin ei minusta vaan enää tunnu ihkauudelta vaan se on ollut viallinen ja nyt korjattu laite.

14

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eijymmarra

      aivan samaa olen ihmetellyt...

      • toisteensuostu

        Minusta meidän asiakkaiden ei pitäisi suostua tuollaiseen ollenkaan. Takuukorjaus...mikä ihmeen takuukorjaus tehdään UUDELLE puhelimelle..

        Seuraava kerta jos tuolleen käy, niin en takuulla suostu odottamaan puhelintani viikkotolkulla ja en suostu ottamaan korjattua puhelinta vastaan. Minä ostin uuden ja uuden myös haluan.


      • rikkaallaeihätää

        juuri noin kannattaa toimia....jos se hajoo ja menee takuuseen.....ostat toisen uuden ja myyt sitten sen takuukorjatun....rahaahan se vain on..


      • toisteensuostu
        rikkaallaeihätää kirjoitti:

        juuri noin kannattaa toimia....jos se hajoo ja menee takuuseen.....ostat toisen uuden ja myyt sitten sen takuukorjatun....rahaahan se vain on..

        Siis haluan kyllä liikkeestä samantien uuden puhelimen.Minulla on oikeus saada rahoilleni uuden ehjän puhelimen.


      • äiti_maksaa

        Höpö-höpö. Mä haluun, mä haluun... ja äiti auttaa. Jos äiti ei enää auta, niin tervetuloa aikuisten maailmaan. Takuu tarkoittaa sitä, että takuuaikana vikaantunut laite korjataan.

        Sinulla ei ole mitään erityistä "oikeutta", sinun "suostumustasi" ei kysytä, eikä se edes kiinnosta ketään. Mikä tässä on vaikeaa?


      • Höhhöhhöö
        äiti_maksaa kirjoitti:

        Höpö-höpö. Mä haluun, mä haluun... ja äiti auttaa. Jos äiti ei enää auta, niin tervetuloa aikuisten maailmaan. Takuu tarkoittaa sitä, että takuuaikana vikaantunut laite korjataan.

        Sinulla ei ole mitään erityistä "oikeutta", sinun "suostumustasi" ei kysytä, eikä se edes kiinnosta ketään. Mikä tässä on vaikeaa?

        Oikeassa olet. Mistä se myyjäkään tietää tutkimatta, onko se puhelin edes hajonnut takuun korvaamalla tavalla? Kahden viikon käytön jälkeen temppuileva puhelin voi temppuilla monestakin syystä.


      • voielämänkeväthuh
        äiti_maksaa kirjoitti:

        Höpö-höpö. Mä haluun, mä haluun... ja äiti auttaa. Jos äiti ei enää auta, niin tervetuloa aikuisten maailmaan. Takuu tarkoittaa sitä, että takuuaikana vikaantunut laite korjataan.

        Sinulla ei ole mitään erityistä "oikeutta", sinun "suostumustasi" ei kysytä, eikä se edes kiinnosta ketään. Mikä tässä on vaikeaa?

        No kuule et viitsisi aikuiselle ihmiselle kirjoittaa kuin pienelle lapselle. Minä ostin kerran kalliin puhelimen ja se joutui aika nopeaan takuukorjaukseen. Kesti toista kuukautta kun se puhelin oli siellä ja kun viimein tuli, niin puhelimessa oli jatkuvia ongelmia. Jos käytän useamman satasen uuteen puhelimeen, niin eikö minulla muka ole oikeus saada silloin toimiva puhelin??


      • voielämänkeväthuh
        Höhhöhhöö kirjoitti:

        Oikeassa olet. Mistä se myyjäkään tietää tutkimatta, onko se puhelin edes hajonnut takuun korvaamalla tavalla? Kahden viikon käytön jälkeen temppuileva puhelin voi temppuilla monestakin syystä.

        Puhelimessa oli sellainen ongelma, ettei myyjän tarvinnut millään lailla kyseenalaistaa asiaa, vaan lähetti puhelimen korjaukseen.


      • 2.18

        Sinun oikeutesi on lueteltu kuluttajansuojalaissa. Myös mahdolliseen kaupan purkuun liittyvät tilanteet. Kuluttajariitalautakunnan ratkaisuista (suosituksista) näkee, miten kuluttajansuojalain tulkinnanvaraisia sanontoja tulkitaan.

        Pääsääntö on, että sinulla on oikeus saada toimiva (=korjattu) puhelin. Ei uutta puhelinta. Jos syntyy kaupan purku, sinä saat takaisin maksamasi hinnan miinus saamasi käyttöhyöty. Et siis välttämättä edes koko maksamaasi hintaa.

        Sinun omat mielipiteesi tai "vertaistuki" joltain nimettömältä nettipalstalta ei vaikuta asiaan.


    • tehtaanvikaseon

      Ei korjattua laitetta voi todellakaan sanoa enää uudeksi laitteeksi.

      • syö.lääkkeesi

        Hieno oivallus. Näkee, että olet tosi älykkö. Saat takuuehtojen mukaisesti oman, vähän käytetyn laitteesi takaisin korjattuna. Sinä seisot kadulla peukalo en-sano-nyt-missä ja toteat nerokkaasti: "ei tämä ole uusi". Wau, upeaa ajattelua!


      • vitunsairasmulkku
        syö.lääkkeesi kirjoitti:

        Hieno oivallus. Näkee, että olet tosi älykkö. Saat takuuehtojen mukaisesti oman, vähän käytetyn laitteesi takaisin korjattuna. Sinä seisot kadulla peukalo en-sano-nyt-missä ja toteat nerokkaasti: "ei tämä ole uusi". Wau, upeaa ajattelua!

        Mene hoitoon!!!!


    • Jjkklolooooo

      Osta Apple niin ei tarvi lähettää korjattavaksi.

      • appelkloloooo

        Pojallani takuuaikana jo kolmas Apple iPhone 6. Siis rikki menneenä, ei pudotettuna ja murskaantuneena. Aina on tullut tehdaskunnostettu vaihtokone viikossa tilalle. Uudella akulla ja uusilla kuorilla. Toisaalta - olisihan se kivempaa, kun olisi pysynyt ehjänä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1908
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1476
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      986
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      956
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      929
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe