Kun kerran täällä ateistien palstalla julistatte kovaan ääneen ja isoin kirjaimin jumalanne elävän niin kertokaa, mitä se teidän jumalanne teille puhuu?
Lienee selvää, että pyhän hengen kautta mielessänne/unissanne??
Kysymys uskovaisille
30
<50
Vastaukset
- Toimiisataprosen
Pyhä henki on ihmiselle avustaja, tuki ja turva kaikkiin tilanteisiin.
- selevinpäin
Monille on tosiaan Spiritus Fortis tukena kaikissa oudoissa tilanteissa.
- nää_on_näitä
Kun se mitä minä koen ja ymmärrän vaikkapa " PH.n puheesta" on juuri minulle. Sinulle hän ilmaisee jotain minkä vain juuri sinä tarvitset ja ymmärrät.
Jospa esim. sinä sanot kumppanillesi että "rakastan sinua" ymmärtänet että jos minä sanon sinulle "rakastan sinua". Tietty ero on lopputuloksessa-- eikö? Entä jos minä sanon sinun kumppanillesi kaiken kansan ja sinun kuulen rakastan kumppaniasi. Käy juuri kuten suomi24 palsatalla jatkuvasti näkyy....helevetillinenporu kaikenmaailman hörhöttimistä.
Ei näillä lakeuksilla jumalautaole vara sanoa kaverin kommentista mitään myönteistä
Jätetään uskonto jumalat ja muut ateistit sivun ja katsotaan käytännössä ei leikkikoululaisele puhuta kuin lukiolaiselle jne... Sisäpiiri jutuista puhumattakaan.
jatketaan vain jokaisen parjaamista ettei potkita aisan yli vai asian- jumalansanoma
Eli varsin sekavia näyttää pyhän hengen kautta tulevat viestit olevan. Samoin kuin Raamattu->pitää tulkita ja selittää (ph vaikutukseksi voi laittaa ainakin kaiken hyvän muttei pahaa?)
Vaarana on, että selitykset ovatkin ihmisen omia keksittyjä selityksiä ja näitä pidetään jumalan sanana, eikö? jumalansanoma kirjoitti:
Eli varsin sekavia näyttää pyhän hengen kautta tulevat viestit olevan. Samoin kuin Raamattu->pitää tulkita ja selittää (ph vaikutukseksi voi laittaa ainakin kaiken hyvän muttei pahaa?)
Vaarana on, että selitykset ovatkin ihmisen omia keksittyjä selityksiä ja näitä pidetään jumalan sanana, eikö?"Vaarana on, että selitykset ovatkin ihmisen omia keksittyjä selityksiä ja näitä pidetään jumalan sanana, eikö?"
Juuri tämä on fundamentalismissa iso riski. Saarnamies saattaa itsekin uskoa olevansa Jumalan äänitorvi Pyhän Hengen vaikutuksesta. Hänen sanomaansa ei voi silloin kyseenalaistaa, koska silloin ihminen puhuisi itseään Jumalaa vastaan. Tällaisen aseman yhteisössä saavuttanut henkilö voi olla täydellinen despootti.
Tietääkseni joissain suunnissa, kuten jehovantodistajilla; on jonkinlainen vanhemmisto, joka tarkasti määrittelee oikean opin. Jos et ajattele samoin, ainoa mahdollisuus olisi erota seurakunnasta ja samaalla käytännössä kaikista läheisistäsi. Tämä JT oppia koskeva väitteeni perustuu vuosia sitten käymiini keskusteluihin hyvin tuntemani todistajan kanssa.- jumalansanoma
agnoskepo kirjoitti:
"Vaarana on, että selitykset ovatkin ihmisen omia keksittyjä selityksiä ja näitä pidetään jumalan sanana, eikö?"
Juuri tämä on fundamentalismissa iso riski. Saarnamies saattaa itsekin uskoa olevansa Jumalan äänitorvi Pyhän Hengen vaikutuksesta. Hänen sanomaansa ei voi silloin kyseenalaistaa, koska silloin ihminen puhuisi itseään Jumalaa vastaan. Tällaisen aseman yhteisössä saavuttanut henkilö voi olla täydellinen despootti.
Tietääkseni joissain suunnissa, kuten jehovantodistajilla; on jonkinlainen vanhemmisto, joka tarkasti määrittelee oikean opin. Jos et ajattele samoin, ainoa mahdollisuus olisi erota seurakunnasta ja samaalla käytännössä kaikista läheisistäsi. Tämä JT oppia koskeva väitteeni perustuu vuosia sitten käymiini keskusteluihin hyvin tuntemani todistajan kanssa.Itsellänikin on sananlaisia kokemuksia, ja minusta se on todella surullista. Miksi usko johonkin jumalaan tehdään niin vaikeaksi ihmiselle kaikkien järjettömien sääntöjen ja käskyjen avulla.
Se jos mikä on uskonjohtajien,ihmisten, julmuutta ja vallanhalua. - pohtiiii
agnoskepo kirjoitti:
"Vaarana on, että selitykset ovatkin ihmisen omia keksittyjä selityksiä ja näitä pidetään jumalan sanana, eikö?"
Tietääkseni joissain suunnissa, kuten jehovantodistajilla; on jonkinlainen vanhemmisto, joka tarkasti määrittelee oikean opin. Jos et ajattele samoin, ainoa mahdollisuus olisi erota seurakunnasta ja samaalla käytännössä kaikista läheisistäsi. Tämä JT oppia koskeva väitteeni perustuu vuosia sitten käymiini keskusteluihin hyvin tuntemani todistajan kanssa."Juuri tämä on fundamentalismissa iso riski. Saarnamies saattaa itsekin uskoa olevansa Jumalan äänitorvi Pyhän Hengen vaikutuksesta"
Muistan miten aikoinaan vanhoillislestadiolaisten seuroissa istuessani puhujat oikein kerskuivat sillä, miten Pyhä Henki antaa heille sanat suuhun. Ei tarvinnut kuulemma saarnoja valmistella, sen kun avaa Raamatun ja antaa palaa. Pyhä Henki kuulemma avasi sen Raamatunkin juuri oikealta sivulta, siltä jolla juuri sinä päivänä ja niille kuulijoille oli tärkeää asiaa. Samalla ivasivat leipäpappeja, jotka joutuvat valmistelemaan saarnansa... - nää_on_näitä
jumalansanoma kirjoitti:
Vaarana on, että selitykset ovatkin ihmisen omia keksittyjä selityksiä ja näitä pidetään jumalan sanana, eikö?"Vaarana on, että selitykset ovatkin ihmisen omia keksittyjä selityksiä ja näitä pidetään jumalan sanana, eikö?"
ei se tulkinta ole mikään vaara koska KAIKI on tulkintaa. Sanoit että hyvä on ph.n Ei se ole tulkintaa se on sinun mielipiteesi. Kysy prysselinpomittajalta tekikö hän hyvän työn. On varmasti varmoja mielipiteitä puolesta ja vastaan.
Et voi eikä kukaan voi tehdä muita kuin omia tulkintojaan. Tietenkin pystyy opettelemaan ulkolukuna isojakin kirjastoja mutta heti kun otat askeleen sen kirjan luota olet TULKINNUT ympäristöäsi niin että nyt toimin näin. Silloin mielesi sisältö on toiminut, tulkinnut, kirjastoista huolimatta.
eikä taaskaan ole kysymys mikä ismi tuli opeteltua ulkolukuna
hyvä kommentti päivän lehdestä: "kunpa ne katupartioporukat eivät pelkäsi niin paljon omia ajatuksiaan" - jumalansanoma
nää_on_näitä kirjoitti:
ei se tulkinta ole mikään vaara koska KAIKI on tulkintaa. Sanoit että hyvä on ph.n Ei se ole tulkintaa se on sinun mielipiteesi. Kysy prysselinpomittajalta tekikö hän hyvän työn. On varmasti varmoja mielipiteitä puolesta ja vastaan.
Et voi eikä kukaan voi tehdä muita kuin omia tulkintojaan. Tietenkin pystyy opettelemaan ulkolukuna isojakin kirjastoja mutta heti kun otat askeleen sen kirjan luota olet TULKINNUT ympäristöäsi niin että nyt toimin näin. Silloin mielesi sisältö on toiminut, tulkinnut, kirjastoista huolimatta.
eikä taaskaan ole kysymys mikä ismi tuli opeteltua ulkolukuna
hyvä kommentti päivän lehdestä: "kunpa ne katupartioporukat eivät pelkäsi niin paljon omia ajatuksiaan"Kyllä se näissä uskon asioissa on iso vaara, että ihmiset tulkitsevat miten haluavat ja väittävät sitä jumalan sanaksi.
Minä en väitä mitään ph:n tekosiksi, jotkut uskovat näin väittävät, ja nähtävästi ph syyksi ei voi laittaa pahaa?Vai voiko?
Jos jumala olisi olemassa tai olisi koskaan ollut, ei häneltä olisi odottanut näin sekavaa toimintaa: Raamattu-täysin ristiriitainen, ph:n vaikutus-sekavaa ja jokaisen oman tulkinnan varassa jne.jne.
Jos jumala on olemassa, on hän kiero ja sadistinen ja kaikkea siltä väliltä,koska haluaa vain sotkea pienen ihmisen,oman kuvansa, pään ja elämän omalla typerällä toiminnallaan. - nä_on_näitä
jumalansanoma kirjoitti:
Kyllä se näissä uskon asioissa on iso vaara, että ihmiset tulkitsevat miten haluavat ja väittävät sitä jumalan sanaksi.
Minä en väitä mitään ph:n tekosiksi, jotkut uskovat näin väittävät, ja nähtävästi ph syyksi ei voi laittaa pahaa?Vai voiko?
Jos jumala olisi olemassa tai olisi koskaan ollut, ei häneltä olisi odottanut näin sekavaa toimintaa: Raamattu-täysin ristiriitainen, ph:n vaikutus-sekavaa ja jokaisen oman tulkinnan varassa jne.jne.
Jos jumala on olemassa, on hän kiero ja sadistinen ja kaikkea siltä väliltä,koska haluaa vain sotkea pienen ihmisen,oman kuvansa, pään ja elämän omalla typerällä toiminnallaan.jumalansanoma
"Minä en väitä mitään ph:n tekosiksi, jotkut uskovat näin väittävät, ja nähtävästi ph syyksi ei voi laittaa pahaa?Vai voiko?"
Tietenkin voi sanoa mutta pitää ottaa huomioon että se sanoma on hänen. Siitä seuraa että sanoja jopa pommittaa metroasemaa koska hän ymmärtää niin. Ei Jumala ole sekava -- ihmisen toiminta on.
Kun jokainen tulkitsee omalla tavallaan. Siitä nyt vaan ei pääse millään verukkeelle- ei Jumalalla eikä jumalattomuudella.
Kun huomen aamulla nouset sängystä toteutatko jonkun toisen henkilön tulkintaa, Kyllä se olet sinä joka ojennat jalan sängyn ulkopuolelle.
Sama jatkuu joka sekunti hautaan saakka. Sinä (minä) toimin minun kehossani.
Kristinopin suurimpia erehdyksiä on juuri tuo että joku toimii minun (sinun) puolesta
Oletpa lukija millaisen opin kannattaja ikinä, kukaan ei elä sinun elämääsi? - jumalansanoma
nä_on_näitä kirjoitti:
jumalansanoma
"Minä en väitä mitään ph:n tekosiksi, jotkut uskovat näin väittävät, ja nähtävästi ph syyksi ei voi laittaa pahaa?Vai voiko?"
Tietenkin voi sanoa mutta pitää ottaa huomioon että se sanoma on hänen. Siitä seuraa että sanoja jopa pommittaa metroasemaa koska hän ymmärtää niin. Ei Jumala ole sekava -- ihmisen toiminta on.
Kun jokainen tulkitsee omalla tavallaan. Siitä nyt vaan ei pääse millään verukkeelle- ei Jumalalla eikä jumalattomuudella.
Kun huomen aamulla nouset sängystä toteutatko jonkun toisen henkilön tulkintaa, Kyllä se olet sinä joka ojennat jalan sängyn ulkopuolelle.
Sama jatkuu joka sekunti hautaan saakka. Sinä (minä) toimin minun kehossani.
Kristinopin suurimpia erehdyksiä on juuri tuo että joku toimii minun (sinun) puolesta
Oletpa lukija millaisen opin kannattaja ikinä, kukaan ei elä sinun elämääsi?Minäkin ajattelen, että ajatukseni ja toimintani olen yhtä kuin minä. En toimi minkään jumalan talutusnuorassa ja käskyjen täyttäjänä.
Ihmisen käyttäytyminen on monisyinen asia,jota on tietysti tutkittu ja selvyyttäkin on saatu mutta se on varma, että mikään jumala ei ihmistä pidä pelinappulanaan.
Jos jumala oikeasti vaikuttaisi ph:n avulla (tai jos raamattu olisi jumalan sanaa), hyvin todennäköisesti jumala kertoisi selkeämmin asiansa eikä jättäisi ihmisen tulkinnalle mitään sijaa, kaikkivoipa kun olevinaan on. Nythän jumala pelaa likaista peliään ihmisillä, koska ei reilusti kerro ihmiselle, mikä on totuus ja miten pitää toimia.
Kyllä ihmisen pitää itse vastata teoistaan eikä ulkoistaa omia hyviä tekoja jumalan aikaansaannokseksi eikä omia pahoja tekoja saatanan tekosiksi. Käskeepä sitten ääni päässä tekemään mitä tahansa. - nä_on_näitä
jumalansanoma kirjoitti:
Minäkin ajattelen, että ajatukseni ja toimintani olen yhtä kuin minä. En toimi minkään jumalan talutusnuorassa ja käskyjen täyttäjänä.
Ihmisen käyttäytyminen on monisyinen asia,jota on tietysti tutkittu ja selvyyttäkin on saatu mutta se on varma, että mikään jumala ei ihmistä pidä pelinappulanaan.
Jos jumala oikeasti vaikuttaisi ph:n avulla (tai jos raamattu olisi jumalan sanaa), hyvin todennäköisesti jumala kertoisi selkeämmin asiansa eikä jättäisi ihmisen tulkinnalle mitään sijaa, kaikkivoipa kun olevinaan on. Nythän jumala pelaa likaista peliään ihmisillä, koska ei reilusti kerro ihmiselle, mikä on totuus ja miten pitää toimia.
Kyllä ihmisen pitää itse vastata teoistaan eikä ulkoistaa omia hyviä tekoja jumalan aikaansaannokseksi eikä omia pahoja tekoja saatanan tekosiksi. Käskeepä sitten ääni päässä tekemään mitä tahansa.Anteeksi kaikin voimin että vaikutan jankuttajalta
Yhdyn täysin tähän:
"Minäkin ajattelen, että ajatukseni ja toimintani olen yhtä kuin minä. En toimi minkään jumalan talutusnuorassa ja käskyjen täyttäjänä.
Ihmisen käyttäytyminen on monisyinen asia, jota on tietysti tutkittu ja selvyyttäkin on saatu mutta se on varma, että mikään jumala ei ihmistä pidä pelinappulanaan"
Mutta tämä on sellainen tulkinta johon en yhdy.
"Jos jumala oikeasti vaikuttaisi ph:n avulla (tai jos raamattu olisi jumalan sanaa), hyvin todennäköisesti jumala kertoisi selkeämmin asiansa eikä jättäisi ihmisen tulkinnalle mitään sijaa, kaikkivoipa kun olevinaan on. Nythän jumala pelaa likaista peliään ihmisillä, koska ei reilusti kerro ihmiselle, mikä on totuus ja miten pitää toimia."
Kyllä terroristi iskut ja muut sellaiset kärsimykset ovat ihmisen ei jumalan peliä.
Voin miettiä miksi "jumala"- jos sellainen on- olisi halunnut luoda robotin?
Toinen kysymys jota voin mietiskellä mikä olisi parempi opettaja, kuin toinen ihminen? Tai kuka opettaisi myötätuntoa ja yhteis eloa ihmiselle paremmin kuin toinen ihminen. Miljoonasti on ihmisen toiminta muuttunut sillä hetkellä kun terroristi eli kapinallinen on voittanut, hänestä on huudettu kansallissankari.
Kyllä sekavuus on ihmisen ajattelussa ja toiminnassa, kunnes ymmärretään yhteistyö ja ykseys. Sekin on totta että raamatussa se on sangen epäselvästi esitetty, tai selkeästi se on vain muutamissa kohdissa siellä.
ps. robotista puheen ollen uutiset kertovat innokkaimmin sellaisista koneista jotka "ajattelevat itse". Eikö tässä ole juuri pyrkimys sellaiseen käytökseen joka on jonkun toisen mielestä sekavaa jos se toinen (robotti) mieli olisi päätyt johonkin toiseen ratkaisuun?
Taustalla on tietenkin kysymys, mikä ratkaisu (maailmassa)olisi kaikille täysin yksiselitteisesti ainoastaan hyvä??
Suomenkielellä siihen on vastannut Yrjö Kallinen ja monet muut. Käännöskirjallisuutta on pilvin pimein kuten Barry Longin teokset.
Edgar Tolle on uudempia, tässä nyt esimerkkinä niitä joissa ei tuputeta jumala sanaa kun se kirjainyhdistelmä lyö luukun kiinni monelta niin helposti.
Oletko törmännyt teokseen Lähdekenttä. Amerikkalaisittain jopa hauska kokoelma kaikesta mitä ikinä.... - jumalansanoma
nä_on_näitä kirjoitti:
Anteeksi kaikin voimin että vaikutan jankuttajalta
Yhdyn täysin tähän:
"Minäkin ajattelen, että ajatukseni ja toimintani olen yhtä kuin minä. En toimi minkään jumalan talutusnuorassa ja käskyjen täyttäjänä.
Ihmisen käyttäytyminen on monisyinen asia, jota on tietysti tutkittu ja selvyyttäkin on saatu mutta se on varma, että mikään jumala ei ihmistä pidä pelinappulanaan"
Mutta tämä on sellainen tulkinta johon en yhdy.
"Jos jumala oikeasti vaikuttaisi ph:n avulla (tai jos raamattu olisi jumalan sanaa), hyvin todennäköisesti jumala kertoisi selkeämmin asiansa eikä jättäisi ihmisen tulkinnalle mitään sijaa, kaikkivoipa kun olevinaan on. Nythän jumala pelaa likaista peliään ihmisillä, koska ei reilusti kerro ihmiselle, mikä on totuus ja miten pitää toimia."
Kyllä terroristi iskut ja muut sellaiset kärsimykset ovat ihmisen ei jumalan peliä.
Voin miettiä miksi "jumala"- jos sellainen on- olisi halunnut luoda robotin?
Toinen kysymys jota voin mietiskellä mikä olisi parempi opettaja, kuin toinen ihminen? Tai kuka opettaisi myötätuntoa ja yhteis eloa ihmiselle paremmin kuin toinen ihminen. Miljoonasti on ihmisen toiminta muuttunut sillä hetkellä kun terroristi eli kapinallinen on voittanut, hänestä on huudettu kansallissankari.
Kyllä sekavuus on ihmisen ajattelussa ja toiminnassa, kunnes ymmärretään yhteistyö ja ykseys. Sekin on totta että raamatussa se on sangen epäselvästi esitetty, tai selkeästi se on vain muutamissa kohdissa siellä.
ps. robotista puheen ollen uutiset kertovat innokkaimmin sellaisista koneista jotka "ajattelevat itse". Eikö tässä ole juuri pyrkimys sellaiseen käytökseen joka on jonkun toisen mielestä sekavaa jos se toinen (robotti) mieli olisi päätyt johonkin toiseen ratkaisuun?
Taustalla on tietenkin kysymys, mikä ratkaisu (maailmassa)olisi kaikille täysin yksiselitteisesti ainoastaan hyvä??
Suomenkielellä siihen on vastannut Yrjö Kallinen ja monet muut. Käännöskirjallisuutta on pilvin pimein kuten Barry Longin teokset.
Edgar Tolle on uudempia, tässä nyt esimerkkinä niitä joissa ei tuputeta jumala sanaa kun se kirjainyhdistelmä lyö luukun kiinni monelta niin helposti.
Oletko törmännyt teokseen Lähdekenttä. Amerikkalaisittain jopa hauska kokoelma kaikesta mitä ikinä....Kirjoitankin jos jumala olisi olemassa, itse en pidä kovinkaan todennäköisenä, että jumala/ph on olemassa.
Samaa mieltä, ihmisten kanssakäyminen on tärkeää, jotta opitaan toisistamme ja itsestämme. Ja tätä kautta oppisimme rakastamaan ja arvostamaan toisiamme. Mieleltään sairaat eivät kykene rakkauteen ja empatiaan, ovat he sitten opetettuja tai muuten sairastuneet->heitähän pitäisi auttaa.
Lähdekenttä teoksena on mielestäni ok. Tiedettä ja teorioita pitääkin kyseenalaistaa mutta ei pelkästään omien uskomusten perusteella, no, varmaan uskomuksestakin voi syntyä jotakin todellista. - nää_on_näitä
jumalansanoma kirjoitti:
Kirjoitankin jos jumala olisi olemassa, itse en pidä kovinkaan todennäköisenä, että jumala/ph on olemassa.
Samaa mieltä, ihmisten kanssakäyminen on tärkeää, jotta opitaan toisistamme ja itsestämme. Ja tätä kautta oppisimme rakastamaan ja arvostamaan toisiamme. Mieleltään sairaat eivät kykene rakkauteen ja empatiaan, ovat he sitten opetettuja tai muuten sairastuneet->heitähän pitäisi auttaa.
Lähdekenttä teoksena on mielestäni ok. Tiedettä ja teorioita pitääkin kyseenalaistaa mutta ei pelkästään omien uskomusten perusteella, no, varmaan uskomuksestakin voi syntyä jotakin todellista.OK. Kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta
- Jumalaonläsnäjokahetki
Mitä sitä teille kertomaan te kun ette usko kuitenkaan. Pilkkaatte vain mielisairaaksi, kun teille yrittää kertoa yhtään mitään Jumalasta.
Te jaksatte kyllä kysyä noita kysymyksiänne, mutta ette piittaa vähääkään vastauksista, ettekä ole valmis vastaanottamaan.
Vika Jumalan "olemattomuudessa" on täysin ja yksin Teissä. Te olette sulkeneet korvanne, te olette kääntäneet Hänelle selkänne.- jumalansanomaa
Aloitus on tehty ilman mitään pilkkaa ja vikaa on varmasti jokaisessa ihmisessä. Myönnän, että en ymmärrä uskovaisen päänsisäistä toimintaa, mitä se pyhähenki siellä oikein tekee.
Minulla on vahva olettamus, että ph on ihmisen oma keksintö, kun yritetään pitää jumala edes jotenkin hengissä.
"Kun kerran täällä ateistien palstalla julistatte kovaan ääneen ja isoin kirjaimin jumalanne elävän niin kertokaa, mitä se teidän jumalanne teille puhuu?
Jumala puhuu monia eri asioita. Minulle Jumala usein puhuu silloin, kun olen tehnyt jotain väärin. Hän nuhtelee minua. Sitten Hän puhuu minulle silloin kun minulla on jokin visainen ongelma ja pyydän Häneltä viisautta sen ratkaisemiseen. Usein Hän myös rohkaisee ja lohduttaa, jos minulla on huoli jostain asiasta ym.- markonjumala
Jumalasi mark5 on sinun oma mielikuvituksesi, jonka tulkitset jumalan ääneksi.
Lohdutat itse itseäsi, rohkaiset ja lohdutat itse itseäsi.
Kirjoituksiesi perusteella jumalasi on todella ankara niille, jotka ei häneen usko (kuin hitler) ja sinä myös kirjoituksillasi tuomitset kaikki muut, jotka ei usko sinun "jumalasi" ääntä oikeaksi totuudeksi. - markonjumala
Löytyisikö muuten gay -seuraa?
Kuulehan Mark-bebis, minä en ole enää aikoihin ottanut sinuun yhteyttä muuten kuin näiden keskustelusivujen kanssa. Näen että sinussa vaikuttaa saatana ja että kuvittelet hänen puheitaan minun puheikseni. Et kai kuvittele, että minä neuvoisin sinua harrastamaan sellaista metelöintiä kuin harrastat - ei, sinun suhteesi olen luopunut toivosta ja päässyt paholaisen kanssa sopimukseen siitä, että sinun osasi on kaditus ja ikuinen tulihelvetti ilman valitusoikeutta.
- markonjumala
markonjumala kirjoitti:
Löytyisikö muuten gay -seuraa?
Tämän nimimerkin ryöstäjä on varmaan se puhuva kiero käärme, mistä Raamattukin julistaa, ja piilo gay.
Jos kaikkivaltias tuntuu toimivan vain päässä jutskaten, kannattaa yrittää pitää järki kasassa jos se enää onnistuu. OIkea Kaikkivaltiashan voisi tehdä rajoituksetta mitä tahansa muutakin kuin vain pörrätä palvelijansa nuppendaalissa psyykkaamassa.
- nää_on_näitä
Elämä on valinta, jokainen valitsee joka hetki. Lopputuloksesta näkee ja kokeen kenen "ääntä" on tullut valinneeksi. Sitten jokainen selittelee, kuka mitenkin?
Eikä se taaskaan riipu ismin nimestä.
Arto Nybergin haastattelussa näyttelijä kirjailija Antti Reni kuvasi hyvin miten hän tuli kuunnelleeksi... eikä nimennyt lähdettään (tv1 20.3.2016 noin klo 18.40 - näihä.mie.haastan
"kertokaa, mitä se teidän jumalanne teille puhuu?"
Hää niinkö titattaa miul nii et korvis soi. Siitä se on sit silviissii helposti tulkittavissa. Yhteys ei pätki ankarissakaan aurinkotuulissa. Aina titattaa. Ja mie titatan takaisin ja sit mie kikatan ku täl Jumalal on sit hauskoi juttuloi. - kyttääjä
Usko on henkilökohtainen asia.
Itse klikkaan tältä sivulta tuota uhteiskunta -osiota, tuskin täällä kukaan varta vasten kyttää...- jumalansanoma
Tänne kirjoittavilla uskiksilla on valtava tarve julistaa omaa uskoaan ja valtava tarve tuomita kaikki muut eritavalla ajattelevat.
Jokin selittämätön ääni (?), joka tulkitaan jumalan ääneksi, varmaan käskee niin tekemään ja tätä "jumalan" (=oman mielikuvituksen) ääntä julistetaan totuutena, ja/tai raamatun sanaa myös julistetaan totuutena.
- kljkkljkl
Mitäs aloittaja kuulee päässään? Kenties Isä Aurinkoinen, Suuri ja Mahtava Stalin kuiskii: "murhaa viattomia!"
- jumalansanoma
Päässäni on moniakin ajatuksia niin kuin useimmilla.
Ainahan sen erottaminen ei helposti onnistu, mikä on totta ja mikä mielikuvitusta.
Mieleltään sairaat ihmiset usein toimivat juuri päänsä sisällä olevan äänen käskystä esim.tappavat,onko sekin jumalan ääni? - 11plus3
jumalansanoma kirjoitti:
Päässäni on moniakin ajatuksia niin kuin useimmilla.
Ainahan sen erottaminen ei helposti onnistu, mikä on totta ja mikä mielikuvitusta.
Mieleltään sairaat ihmiset usein toimivat juuri päänsä sisällä olevan äänen käskystä esim.tappavat,onko sekin jumalan ääni?Niinpä ja siiten väitetään että uskomuksia ei saa tutkia
Sairautensa tiedostanut skitsofreenikkokin ymmärtää "äänien" olevan vain mielensä tuotetta.
Uskovainen eroaa sellaisesta skitsofreenikosta vain siinä suhteessa, ettei ymmärrä olevansa sairas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181861Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541156Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki74920- 46815
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84791- 69772
Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä18752