XC90 - vikoja joita varoa ?

...

Onks noissa XC90:ssä tyyppivikoja joita sietää varoa/vatvoa? Minkälaiset ovat auton etenemiskyvyt paksussa lumessa jossa jäätä alla, verrattuna esim uuteen Land Cruiseriin joka tunnetusti on lukkoineen aika menijä? Ostanko siis Volvon vai Lantikan ?

26

28363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saku

      Minä olen haaveillut, että voisin joskus omistaa juuri tuon Volvon tai sitten Land Cruiserin.
      Taitaa olla, ettei ainakaan uutena kumpaakaan pysty ostamaan.
      Tuttavani osti kesällä Volvon, hieno peli.
      Yritti saada tosin Land Cruiserin, mutta toimitusaika olisi ollut joku aivan järjetön silloin ja osti Volvon.( sekin piti tilata ja odottaa aika kauan)
      En osaa sinua neuvoa muuta kuin siinä, että jomman kumman minäkin ottaisin, jos ostamaan pystyisin.

    • Emir

      Nykyisin S60:llä ajelevana vaihdoin sitten pois Volvosta, ja tilasin juuri jouluviikolla tuollaisen Tojon KDJ120 LC:n, 3.0 D-4D tomaatti yhdistelmällä.

      Volvo XC90 vaan ei tuntunut sopivan käteen, tojota oli viikonlopun koeajossa ja ei siinä sitten mikään muu auttanut kuin nimi paperiin.

      Helmikuussa pitäisi tulla, saas nähdä harmittaako....

      • Aulis

        Aika outo pari vertailtavaksi. Lantikka on aina 100 %sti nelivetoinen. Se on tosi tärkeä ominaisuus mm. kun hinataan perävaunua liukkaalla jäisellä tiellä.

        XC90 on pääosin etuvetoinen ja takarenkaat tulee apuun vain jos eturenkaat hieman sutii. Valitettavasti tuo sutina jo heikentää eturenkaan sivuttaispitoa ja ohjattavuutta, yleensä juuri sen verran ettei rengas enää ohjaa.

        => vetohommiin ilman muuta jatkuva neliveto !

        Samoin lantikan katu-uskottavuus on ihan toistaluokkaa kuin Volgalla. Myös vikoja on tiedossa vähemmän.

        Molempia olen kokeillut yli 200 km itse.

        Aulis


      • Äksviis
        Aulis kirjoitti:

        Aika outo pari vertailtavaksi. Lantikka on aina 100 %sti nelivetoinen. Se on tosi tärkeä ominaisuus mm. kun hinataan perävaunua liukkaalla jäisellä tiellä.

        XC90 on pääosin etuvetoinen ja takarenkaat tulee apuun vain jos eturenkaat hieman sutii. Valitettavasti tuo sutina jo heikentää eturenkaan sivuttaispitoa ja ohjattavuutta, yleensä juuri sen verran ettei rengas enää ohjaa.

        => vetohommiin ilman muuta jatkuva neliveto !

        Samoin lantikan katu-uskottavuus on ihan toistaluokkaa kuin Volgalla. Myös vikoja on tiedossa vähemmän.

        Molempia olen kokeillut yli 200 km itse.

        Aulis

        Vikojen suhteen taitaa kuitenkin olla niin, että vulvassa on niitä vähemmän.


      • Emir
        Äksviis kirjoitti:

        Vikojen suhteen taitaa kuitenkin olla niin, että vulvassa on niitä vähemmän.

        Itse ainakin pistin osittain painoarvoa myös siihen että tuossa lukee tuo paljon parjattu tojo keulalla, ja aikaisemmista japanin ihmeistä on itsellä ihan positiivisia kokemuksia toimivuuden osalta. Ei silti, pari edellistä volvoa on toiminut kilometrihin nähden ihan asiallisesti, joten eipä mitään kauhukokemuksia noistakaan ole jäänyt mieleen.

        Nimimerkkisi mukaan ajat itse saksalaisella, onkos ollut huoletonta kulkua?


      • Emir
        Aulis kirjoitti:

        Aika outo pari vertailtavaksi. Lantikka on aina 100 %sti nelivetoinen. Se on tosi tärkeä ominaisuus mm. kun hinataan perävaunua liukkaalla jäisellä tiellä.

        XC90 on pääosin etuvetoinen ja takarenkaat tulee apuun vain jos eturenkaat hieman sutii. Valitettavasti tuo sutina jo heikentää eturenkaan sivuttaispitoa ja ohjattavuutta, yleensä juuri sen verran ettei rengas enää ohjaa.

        => vetohommiin ilman muuta jatkuva neliveto !

        Samoin lantikan katu-uskottavuus on ihan toistaluokkaa kuin Volgalla. Myös vikoja on tiedossa vähemmän.

        Molempia olen kokeillut yli 200 km itse.

        Aulis

        Autokauppoja perustella, itsellä tuo vetotarve lienee kerran vuodessa, joten meni ihan sen mukaan kumpi sopi paremmin käteen. Mersun uusi M-sarja on vasta tulossa ja bemarin X5:n mallikin alkaa olla vanha, joten ei tuossa nyt kovin paljon valinnanvaraa ollut... Volvo oli omalla listalla vaan sen vuoksi että kun nykyinenkin on volvo, lisäksi volvo-liikkeen hyvityshinta lähti niin luokattomalta tasolta, niin jäi juttu aika nopeasti siihen.


      • ...
        Aulis kirjoitti:

        Aika outo pari vertailtavaksi. Lantikka on aina 100 %sti nelivetoinen. Se on tosi tärkeä ominaisuus mm. kun hinataan perävaunua liukkaalla jäisellä tiellä.

        XC90 on pääosin etuvetoinen ja takarenkaat tulee apuun vain jos eturenkaat hieman sutii. Valitettavasti tuo sutina jo heikentää eturenkaan sivuttaispitoa ja ohjattavuutta, yleensä juuri sen verran ettei rengas enää ohjaa.

        => vetohommiin ilman muuta jatkuva neliveto !

        Samoin lantikan katu-uskottavuus on ihan toistaluokkaa kuin Volgalla. Myös vikoja on tiedossa vähemmän.

        Molempia olen kokeillut yli 200 km itse.

        Aulis

        Niin, haldex mikä haldex mutta ilmeisen toimiva sellainen kuitenkin taitaa XC90:ssä olla. Muistan lukeneeni jonkin peräti maastossa tehdyn testin talviolosuhteissa joitta tuon volvo pärjäsi varsin hyvin näiden "oikeiden" nelivetojenkin kanssa. Vai muistankohan ihan väärin? Jos jollain on kertoa kuka/mikä/missä tuo testi oli ja kenen tekemä niin olisin kovin kiitollinen. Jokin autolehti se muistaakseni oli.

        Volvon xc90 esitteen mukaan vedetäessä kärryä perässä olisi takarenkailla aina veto päällä. Pitääköhän paikkansa ja mistä auto tietää että nyt on kärry perässä?

        Uusimmissa haldex viritelmissä ilmeisesti lähtötilanteessa on aina veto päällä automaattisesti hetken takanakin. Mitenköhän tässä xc90:ssä?

        En oikein niele tuota Toyotan ulkonäköä. Lisäksi hallintalaitteiden sijoittelu on minulle aivan liian japanilainen vaikkakin 15 vuotta olen Pajerollakin (tyytyväisenä) ajanut.

        Ja oikeastaan tärkein pointti jonkin laisen nelivedon lisäksi on turvallisuus (ja omamassa). Ja niissä en yksinkertaisesti usko Tayotan pärjäävän kummassakaan (eikä myöskään X5 yms). Ainakin tiettyjen lähteiden mukaan XC90:n kattorakenteiden vahvuus on ihan omassa luokassaan.

        Mutta kertokaa edelleen niitä subjektiivisia kommenttejanne, luen mielelläni.. !!


      • Emir
        ... kirjoitti:

        Niin, haldex mikä haldex mutta ilmeisen toimiva sellainen kuitenkin taitaa XC90:ssä olla. Muistan lukeneeni jonkin peräti maastossa tehdyn testin talviolosuhteissa joitta tuon volvo pärjäsi varsin hyvin näiden "oikeiden" nelivetojenkin kanssa. Vai muistankohan ihan väärin? Jos jollain on kertoa kuka/mikä/missä tuo testi oli ja kenen tekemä niin olisin kovin kiitollinen. Jokin autolehti se muistaakseni oli.

        Volvon xc90 esitteen mukaan vedetäessä kärryä perässä olisi takarenkailla aina veto päällä. Pitääköhän paikkansa ja mistä auto tietää että nyt on kärry perässä?

        Uusimmissa haldex viritelmissä ilmeisesti lähtötilanteessa on aina veto päällä automaattisesti hetken takanakin. Mitenköhän tässä xc90:ssä?

        En oikein niele tuota Toyotan ulkonäköä. Lisäksi hallintalaitteiden sijoittelu on minulle aivan liian japanilainen vaikkakin 15 vuotta olen Pajerollakin (tyytyväisenä) ajanut.

        Ja oikeastaan tärkein pointti jonkin laisen nelivedon lisäksi on turvallisuus (ja omamassa). Ja niissä en yksinkertaisesti usko Tayotan pärjäävän kummassakaan (eikä myöskään X5 yms). Ainakin tiettyjen lähteiden mukaan XC90:n kattorakenteiden vahvuus on ihan omassa luokassaan.

        Mutta kertokaa edelleen niitä subjektiivisia kommenttejanne, luen mielelläni.. !!

        Vaan on hieman painavampi, 7-paikkainen xc90 on jo lähellä, Suurin kokonaismassa: 2760 kg, tojossa vastaava luku 2850, omapaino tuossa volvossa 2046kg, tojossa muistaakseni hieman yli 2100 kg, 5-paikkainen xc90 on sitten vajaan 100kg kevyempi.

        Merkityksetön seikka, mutta kunhan korjasin :)


      • Volvo kevyt
        Emir kirjoitti:

        Vaan on hieman painavampi, 7-paikkainen xc90 on jo lähellä, Suurin kokonaismassa: 2760 kg, tojossa vastaava luku 2850, omapaino tuossa volvossa 2046kg, tojossa muistaakseni hieman yli 2100 kg, 5-paikkainen xc90 on sitten vajaan 100kg kevyempi.

        Merkityksetön seikka, mutta kunhan korjasin :)

        TM:n punnituksessa Land Cruiset oli 2150 kg. Siis volvoa raskaapi = turvallisempi


      • Emir
        Volvo kevyt kirjoitti:

        TM:n punnituksessa Land Cruiset oli 2150 kg. Siis volvoa raskaapi = turvallisempi

        Niin sitten pitäisi katsoa Pajeroa tai jotain Land Roveria, Discokin taitaa painaa 300-400 kg enemmän...


      • htc
        Emir kirjoitti:

        Niin sitten pitäisi katsoa Pajeroa tai jotain Land Roveria, Discokin taitaa painaa 300-400 kg enemmän...

        Entinen Discon paatoiminen korjauttaja ja huollattaja omaa kylla huomattavasti suuremman odotusarvon nykyisen 90sen omistajana...

        Hieno auto muuten tuo Disco jos talous ja aika riittaa korjauksiin.


      • xc901
        Volvo kevyt kirjoitti:

        TM:n punnituksessa Land Cruiset oli 2150 kg. Siis volvoa raskaapi = turvallisempi

        jos auto on painavampi, se ei välttämättä tarkoita, että se olisi samalla turvallisempi. kyllä veikkaan, että molemmat autot ovat yhtä turvalliset...


      • Anonyymi
        Aulis kirjoitti:

        Aika outo pari vertailtavaksi. Lantikka on aina 100 %sti nelivetoinen. Se on tosi tärkeä ominaisuus mm. kun hinataan perävaunua liukkaalla jäisellä tiellä.

        XC90 on pääosin etuvetoinen ja takarenkaat tulee apuun vain jos eturenkaat hieman sutii. Valitettavasti tuo sutina jo heikentää eturenkaan sivuttaispitoa ja ohjattavuutta, yleensä juuri sen verran ettei rengas enää ohjaa.

        => vetohommiin ilman muuta jatkuva neliveto !

        Samoin lantikan katu-uskottavuus on ihan toistaluokkaa kuin Volgalla. Myös vikoja on tiedossa vähemmän.

        Molempia olen kokeillut yli 200 km itse.

        Aulis

        Nythän ei siis mistään Volgista puhuttu.


    • Olkaapa Tarkempana

      Lantikka = Land-rover, eikä mikään Stopodan lantacruiseri....

    • myöhasyntyiset

      Havahduit kommentoimaan 7v10kk jälkeen jotta sillälailla.

    • volvo2

      osta lantikan.mulla on xc 90 v8 ja ajettu 190000 kaikkien pyörien laakerit on hajonneet kertaalleen muuten hyvä auto menee lumeessa hyvin.mutta varmasti menee lantikka paremmin lumeessa

    • jorma690000

      Meillä on ollut Volvo xc90 D5 2006 uudesta saakka ja ajettu yli 300t. Ainoastaan kulu osien vaihtoa. Hyvä ja turvallinen auto vaikka ei olekkaan mikään todellinen maastoauto.

      • Toyota kestää

        Mitä tulee auojen kestävyyteen, itsellä ollut uusia Pajeroita 2 kpl, olivat pääsääntöisesti korjaamolla. Jälkinmäiseen vaihdettiin perä kahdesti, autumattilaatikko kerran, myin kaverille kun olin ajanut 180 tkm, kuukauden päästä tuli viesti: Pajerosta hajosi kone. Se Mitsuista. Sitten laitoin Cruiserin. Ajon 246 tkm , ei mitään vikaa. Vaihdoin uuden jolla nyt ajanut 166 tkm, ei mitään vikaa. Tytöllä on Toyota Corolla vm 2005, jolla ajettu 722 tkm ( ei painovirhe) eikä mitään isompaa vikaa, jarrupalaa, öljyjä ja jakohihna kolme kertaa vaihdettu. Sitten ollut Hiace, jolla ajoimme 480 tkm, kunnes kolaroitiin ehyenä. Olisi väärin olla kehumatta Toyotan kestävyyttä. Kaverilla on Volvo XC 90, tämän tästä jotain laittamista, mutta hyvä auto aja pitkää matkaa.


    • Antimanti

      Volvo s80 v,99 ajettu 765000 km vaihodoin s60 v,03 ajoin 340000km.tulin eläkiikään vaihdoin xc90 v,06 ajettu 285000km just tänään vaihdatin ajonalo umpion jota ei ollut koskaan mennyt aijemmin no tietysti huollot on aina tehty niin kuin pitääkin ja amatson pv 144 244 240d 740d MB on käyty läpi ----pitää sanoa että MB oli kyllä pettymys ja siihen minulta meni mersu ihanne (varmaan rahat loppu) ja huono ajettavuus

    • AudiQ7

      Minkäslainen se on se uusi Audi Q7 Suomen olosuhteisiin nelipyöräohjauksella varustettuna?

      Se taitaa pysyä hyvin tiellä, kun kaikki neljä pyörää ohjaa?

    • aivansama

      Fittuuu ja sitten mä heräsi...2018

    • Anonyymi

      Olipa kauhea kokemus ajaa vm.2003 XC90...eihän tuo mene lumipolanteisilla tiellä 235 leveillä renkailla yhtään suoraan. Mittaristokin osittain rikki, pohja ja taka-apurunko aivan ruosteessa (liekö jo puhkikin), takaovien listat ärvöttää ynnä muuta.. olihan tuo jo jopa 240tkm ajettu. Toka 2.5Tkone menossa, eka hörppinyt öljyt ja jumiin. ,Ei oikein Volvo laatu vakuuta

      • Anonyymi

        max 4000e auto v2003


    • Anonyymi

      Nyt vajakkia vituttaa kun kela oli nuukalla päällä eikä ostanut uudempaa pirssiä.
      Vaikka kuinka vetos erilaisiin oireyhtymiin niin silti paali kuntosta tarjottiin,on tää niin väärin koko ikänsä (15v) on töitä yrittänyt saada muttei oo natsannut.
      Tää on viimenen oljenkorsi,sen jälkeen jatkan mopolla ajoo hautaan asti.

      • Anonyymi

        Ei edes Kela suostu rahoittamaan paskaa. Piti ostaa toisen merkkinen jossa on oikea nelivetokin eikä mitään vikavaloa polttavaa ja spooreja runkkaavaa paskaa.


    • Anonyymi

      Tsekkaa ajovalojen...siis etu- ja takavaloumpioiden pinnat. Yleensä vanhempana ihan "loppuunpoltetut", usein myös halkeilleet ellei ole vaihdettu.

      Sisusta ihan loppu varsinkin kuskin osalta jos yli 300tkm.

      Pohja ja apunrungot ihan ruosteessa, monesti niin etttä pitää vaihtaa.

      Vanhemmat XC90 on paskinta ns. volvo-Volvo laatua. Paskemaa on vain ne ei-volvo-Volvot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe