Tehdas Puolaan, kiitos SAK vitusti..

Ei_sovi_meille

Nanso Group ilmoitti maanantaina lopettavansa Tornion sukka­hou­su­teh­taan tuotannon ensi syksyn aikana. Tuotannon lopettaminen Torniossa johtaa yhteensä 104 henkilön työsuhteen päättymiseen syksyllä.

37

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SAKvastaus

      Miele­nil­mauk­sena tehtaan tuotannon lopet­ta­mi­selle Nanson toimihenkilöt ja osa työn­te­ki­jöistä marssi ulos Tornion sukka­hou­su­teh­taalta maanantaina.

    • Eroa-Sipilä

      Vitun Sipilä minkä menit tekemään

      • Tämätodistaa

        Sipilää tarvitaan..


    • Omistiko SAK Nanson tehtaat ? Ainoastaan omistaja voi tuollaisen päätöksen tehdä.

      • Oletoikeassa

        Nanson mukaan tekstiiliteollisuutta oli hinnan takia mahdotonta enää pitää Suomessa, joten yhtiö myi osan brändeistään norjalaisen monitoimiyhtiö Orklan tytäryhtiölle. Lakkautettavan Tornion sukkahousutehtaan pääluottamusmiehen mukaan henkilöstöllä oli viimeiseen asti toivonkipinä, mutta säästöideat eivät kelvanneet työnantajalle...


      • O.M.Pelimo

        Ihme, että näinkin kauan oli tämän alan teollisuutta Suomessa. Kokeiltiinko paikallista sopimista?


      • O.M.Pelimo kirjoitti:

        Ihme, että näinkin kauan oli tämän alan teollisuutta Suomessa. Kokeiltiinko paikallista sopimista?

        Aika vaikeaa on täällä kilpailla lapsi-/orjatyövoimalla teollisuutta harjoittavien kanssa.


      • Siitäselähtee

        palkoilta rajasuoja pois !


      • TollojenKlubinIdeat
        Siitäselähtee kirjoitti:

        palkoilta rajasuoja pois !

        Verot valtion maksettaviksi !


      • näitätuleelisää
        Oletoikeassa kirjoitti:

        Nanson mukaan tekstiiliteollisuutta oli hinnan takia mahdotonta enää pitää Suomessa, joten yhtiö myi osan brändeistään norjalaisen monitoimiyhtiö Orklan tytäryhtiölle. Lakkautettavan Tornion sukkahousutehtaan pääluottamusmiehen mukaan henkilöstöllä oli viimeiseen asti toivonkipinä, mutta säästöideat eivät kelvanneet työnantajalle...

        Vai eivät säästöideat kelvanneet työnantajalle, no millaisia suunnitelmia oli tarjolla ?? Ettekö yhtään ymmärrä tilannetta, ei yksityinen sektori jaksa enään kustantaa lopun suomen menoja. Toisaalta eihän suurin osa edes ymmärrä että mitä tarkoittaa kun tilauksia ja kysyntää enään ole. 104 henkilön ylläpitäminen maksaa ihan reippaasti plus saikuttelut päälle.


      • näitätuleelisää kirjoitti:

        Vai eivät säästöideat kelvanneet työnantajalle, no millaisia suunnitelmia oli tarjolla ?? Ettekö yhtään ymmärrä tilannetta, ei yksityinen sektori jaksa enään kustantaa lopun suomen menoja. Toisaalta eihän suurin osa edes ymmärrä että mitä tarkoittaa kun tilauksia ja kysyntää enään ole. 104 henkilön ylläpitäminen maksaa ihan reippaasti plus saikuttelut päälle.

        Se ei ole työntekijöiden vika.


    • vatulisippis

      Kepu suomessa ei enää rehellinen yrittäminen kannata, kepu on vatuloinut kaiken vituralleen.v

      • Kukasanoikaan

        tämä ei meille käy ?


    • Kylmää_kyytiä

      Sipilä sanoi, että kyllä hän uskoo teollisuuden kantavan vastuunsa. Teollisuuden vastuu on vain rahojen kerääminen ja kun kaikki on saatu, niin jätetään "paskat" ja vaihdetaan "pesää".

      • Höhlä-

        Teollisuus on työantaja


      • Ethuomaamut

        Nanson mukaan tekstiiliteollisuutta oli hinnan takia mahdotonta enää pitää Suomessa, joten yhtiö myi osan brändeistään norjalaisen monitoimiyhtiö Orklan tytäryhtiölle. ..


      • Kylmää_kyytiä
        Ethuomaamut kirjoitti:

        Nanson mukaan tekstiiliteollisuutta oli hinnan takia mahdotonta enää pitää Suomessa, joten yhtiö myi osan brändeistään norjalaisen monitoimiyhtiö Orklan tytäryhtiölle. ..

        Näinhän Nanso kantoi sen Sipilän lupaaman vastuun investoinneista?


      • Haaparantaanvaan

        Sipilä myi oman salatun osuutensa ulkomaille.


      • Minkävastuun
        Kylmää_kyytiä kirjoitti:

        Näinhän Nanso kantoi sen Sipilän lupaaman vastuun investoinneista?

        yhteiskuntasopimus hylätty viidesti!


      • Suo25mlaineN
        Kylmää_kyytiä kirjoitti:

        Näinhän Nanso kantoi sen Sipilän lupaaman vastuun investoinneista?

        Niin olisiko lopettanut, jos SAK ei olisi ilmoittanut halustaan kaataa mahdollisimman paljon suomalaisia yrityksiä?


      • 56790

        Kunhan elinkustannukset pudotetaan Puolan tasole niin sitten puhutaan palkkojen alennuksesta.


    • hiilisukahousut

      Jos ja kun yhdenkoon sukahousuja aletaan Puolassa valmistamaan niin ainut väri on musta.

    • vääräraha

      Markka takaisin että päästään kelluttaan rahanarvo suomessa kohdalleen . Mahdoton taistella 10 e päivä tienaavien kanssa jos täällä menee 100 e palkkoihin .

    • Ikuisetrutisijat

      Agraarisosialistien ammattiyhdistys MTK on kaikkien kitisijöiden äiti ja isä

      • Saatkojotain

        hoitoa tuohon se voi vielä pahentuakkin.


    • seonviisautta

      Tornio on vokki-paikka. Ei siellä kukaan uskalla enää tehdasta pitää. Pakko mennä Puolaan. Puola on viisas maa. Puola ei muslulaumoja maahan päästä.

      • Vielänyt

        etelään ne valuu kun saavat paperit käteensä.


    • Pienenä.jatkaa.sitten

      Ay liike lakkauttaa muutamaksi vuodeksi, saataisiin maa paremmaksi.

      • Ainakintulossa

        luottamusmiesjäjestelmään muutos, luottamusmiehen ei aina tarvi olla sosialisti.


    • Poliittisuudesta

      pyrkii AY-liikkeen jäsenistöstä suurin osa eroon, kommunistivetoinen järjestelmä ei palvele enää palkkaväen etuja muuttuneessa maailmassa..

      • Ay-liikkeessä on näköjään "Yhteistoimintamiehiä".


    • Mene_puolaan_orjaksi

      Ei ole millään tavoin sak:oon syytä tuokaan, mutta ainahan voit mennä tehtaan mukana Puolaan ilmaisorjaksi, joten tervemenoa, emme jää valheellisia käsityksiäsi asioista kaipaamaan.

      • Britaniassa

        AY-liike nujerrettiin ja maassa menee vahvasti.


    • Miten tuo liittyy SAK;hon ?

      • Ellettajua

        itse, niin turha on seliittääkään..


      • Ellettajua kirjoitti:

        itse, niin turha on seliittääkään..

        Etkä siihen kykenisikään !


      • Yksinkertaisesti
        Chaizzer kirjoitti:

        Etkä siihen kykenisikään !

        kyse on kilpailukyvystä jon SAK on tuhonnut..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe