Ma 17:04 KP24 | Päivitetty: Ma 18:53
Kivimaa ulos Toholammin valtuustosta
Mika Kivimaa (ps.) käskettiin siirtymään yleisölehterille, kun hän yritti osallistua Toholammin valtuuston kokoukseen eronpyynnön jättämisen jälkeen.
Kuva: Kaisa Suomala
Toholammin kunnanvaltuuston kokous päättyi erikoiseen näytelmään, kun eroa pyytänyt perussuomalaisten valtuutettu Mika Kivimaa yritti osallistua kokoukseen ja tuli pikavauhtia erotetuksi.
Tilanne alkoi, kun Kivimaa tuli saliin kokouksen kestettyä reilun tunnin. Valtuusto käsitteli valtuutettujen esille ottamia asioita, ja Kivimaa olisi halunnut jättää kokouksessa kaksi valtuustoaloitetta.
Kokousta johtanut kunnanvaltuuston varapuheenjohtaja Jouko Isosaari (kesk.), sihteerinä toiminut vs. hallintojohtaja Vesa Tuunainen ja kunnanhallituksen puheenjohtaja Ilkka Piispanen (kesk.) veivät kokouksen saman tien tauolle. Tauon jälkeen Kivimaan puheenvuoropyynnöt sivuutettiin ja hänet jätettiin huomiotta uudessa nimenhuudossa.
Kivimaa on pyytänyt eroa Toholammin valtuustosta paikkakunnalta muuton vuoksi. Sähköpostitse jätetty eronpyyntö ei ollut maanantaina Toholammin kunnanhallituksen tai valtuuston listoilla. Kivimaa itse oli siinä käsityksessä, että hän on velvollinen hoitamaan luottamustointaan siihen asti, että hänen tilalleen on valittu toinen henkilö.
Isosaari nosti eronpyynnön käsiteltäväksi kiireellisenä ja esitti puheenjohtajana Kivimaan erottamista kaikista Toholammin kunnan luottamustoimista. Päätös hyväksyttiin ilman vastalauseita ja kokous nuijittiin päättyneeksi.
Muokattu 21.3.klo 18.52: poistettu sana "viikonloppuna"
Persu valtuutettu sai pikaisen eron
Sai_mitä_pyysi
0
53
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko212181Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy162153Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1561738Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82231261Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1241251Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861124Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661055Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.98914Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j70852- 80843