Fiskars aloittaa yt:t 286

loooo0

Kuluttajatuotteita valmistava Fiskars aikoo keskittää leikkaavien puutarhatyökalujen valmistuksen Puolaan ja aloittaa Billnäsin tehtaalla yt-neuvottelut.

Uhattuna on 107 työpaikkaa. Neuvottelut koskevat 286 Billnäsin työntekijää.

17

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valtiontuet

Varmaan on svekosuruille shokki, kun taantuma iskee myös surualueille kaikesta tukemisesta huolimatta!?

• visstejaginte

Alla de här fabriksarbetarna är svenskspråkiga ?Hur passar det ihop med fennornas påståenden att alla svenskspråkiga bara sitter och trycker på välbetalda "skyddsarbetsplatser ",räknas fabriksarbete till sådana ?

• västnyland
        visstejaginte kirjoitti:

Alla de här fabriksarbetarna är svenskspråkiga ?Hur passar det ihop med fennornas påståenden att alla svenskspråkiga bara sitter och trycker på välbetalda "skyddsarbetsplatser ",räknas fabriksarbete till sådana ?

Vad lever finskspråkiga invånare på då ?På understöd antagligen eftersom det inte berör dem.

• perversamänniskor
        västnyland kirjoitti:

Vad lever finskspråkiga invånare på då ?På understöd antagligen eftersom det inte berör dem.

Skadeglädje över att människor blir arbetslösa hör till språkaktivisternas största glädjeämnen.

• rättvist
        perversamänniskor kirjoitti:

Skadeglädje över att människor blir arbetslösa hör till språkaktivisternas största glädjeämnen.

Ska vi hoppas att någon finskspråkig familjeförsörjare möjligtvis också blir arbetslös ?

• oiuyttyuu

Nyt ainakin tiedetään, mitä ne verrokkimaat on. Maamme kuuluu siis lähinnä itäblokin ryhmittymään. Palkka 3€\tunti. Siinä sitä tavoitetta.

Fiskarsin omistajat eivät maksa veroja lainkaan osingoistaan. Tuotto viime tilikaudelta ennätyssuuri.

• työkkäristä

Nyt huoli osuu paikkaan, jossa vois huutaa valtiota apuun. Nähdäkseni kompetenssia löytyy eri tavalla kuin tavan firmalla(brändi, historiallisuus etc.). Vois apinoida mallia maataloudesta, aletaan maksaa Fiskarssille tuotantotukee, jotta saadaan tuotanto jatkumaan. Valtion tuella sitten dumpataan tuotteet maailmalle, eihän niitä varastoihin mahdu määräänsä enempää. Se nyt sattuu vähän veronmaksajan kukkaroon, mut säilyyhän työpaikat ja saadaan halvalla korkealaatuisia kotimaisia puutarhatyökaluja, eiks jeh? :)

• Surueliitti

Nämä irtisanomiset ovat surueliitin eroilmoituksia tavalliselle ruotsinkieliselle rahvaalle: Kiitos kannatuksesta. Me siirrämme rahamme Ruotsiin ja lähdemme sinne paremman elintason perään. Voikaa hyvin sen aikaa kun voitte.
      Huom. ei palautusoikeutta.

• saatanan-saatana-perkel

Sääliksi käy kun nuori ahne uusi ruotsinkieleinen sukupolvi tuhoaa yhden suomen vanhimmista teollisuusyhteisöistä. Ei riitä että voitot piilotetaan verottajalta vaan lisää on saatava. Tuo nykyinen johto on vain sätkynukke joka toteuttaa ahneita ruotsinkieleisten rahasukujen käskyjä. Olisin jo fiskarsin nykyjohtajan ottanut ritolat mutta raha ratkaisee ja rahan houkutus on kuin hunaja mehiläiselle.

• Suvut.paniikissa

Ehrnroothin suku tuntuu olevan Suomesta pois-muuton kannalla näistä ruotsinkielisistä. Ainakin kun siirtelee tehtaita toisiin maihin, kuten Fiskarssin.
      Mutta eikös tämä suku joutunutkin veronkierrosta tutkintaan? Olisiko syynä veropakolaisuus, jos ovat muuttamassa?

• Kypsä.peruna

Hurriviljelijät sopivat hinnanalennuksista sipsitehtaan kanssa. Kohta sieltä tulee lisätukianomus Suomelle.

• Det går som för Turun sinappi. Försäljningen rasade då den blev Lodzin sinappi direkt från Polen. Nu får man inte marknaden tillbaks, trots aggressiva försök. Bra så.
      Fiskars försäljning väntar samma öde i Finland, Norden och Skandinavien. När man sedan kommer tillbaks, är brandet förstört.

Chips handlade betydligt vettigare. Marknadsandelen kommer att öka i Finland. Kanske annanstans också, nu när ursprunget har fått publicitet?

• fdgfhfgjhj

(Anteeksi, etten ruotsinkielisten palstalla kirjoita ruotsiksi; vaikka koulussa siitä tuli aina kiitettävä, se on minulle täysin vieras kieli.)

Olisikohan Fiskarsin kaltaisen ennen maailman parhaiden saksien valmistajan kannattanut pitäytyä laadussaan? Aikoinaan toisella puolen maailmaa innostuin, kun löysin kaupasta Fiskarsin sakseja. Ostin heti, mutta havaitsin surukseni, että ne eivät olleet sitä vanhaa laatua, joka sanaan Fiskars oli yhdistynyt. Ne oli valmistettu lisenssillä Yhdysvalloissa tai Kiinassa. Iso erehdys luottaa Fiskarsin nimen kaikuun kaukomaissa. Siellä tuote olisi myynyt laadullaan, korkeaan hintaansa, mutta yhtenä kiinalaissaksina muiden samantasoisten joukossa sillä ei ollut mitään syytä mennä kaupaksi.

Olin niin surullinen tästä, että kirjoitin yhtiölle ja pyysin tilata sakseja suoraan heiltä. Sain vastauksen, mutta se oli vain kehoitus tilata Yhdysvalloista.

Tietysti ongelmaa pahentaa tämä tietoinen yrittämisen alasajo älyttömin pakkomaksuin ja -veroin, mutta kyllä laadusta on valmis maksamaan se osa ihmisistä, joilla on rahaa. Miksei sitä käytetä hyväksi? No, jos tavoite on vain lyhyen tähtäimen voitto, silloin saattaa olla kiusaus myydä kultamunia muniva kana. Sääli. Hirveä sääli. Saattaa kyllä olla totta sekin, että ne, jotka tietävät enemmän kuin me Suomen lähitulevaisuudesta, pakenevat ajoissa. Niinhän rotatkin tekevät. Sota? Ydinlaskeuma? Talouden täydellistä romahdusta seuraava väkivaltainen sekasorto? Joku sitä kaikkea suunnittelee, minä vain tarkkailen, eikä minulla ole kristallipalloa.

• entinenfiskarsilainen

en ihmettele yhtään. työmotivaatio laskee kyseisellä työpaikalla kun tapahtuu työpaikkakiusaamista johon ei puututa ollenkaan. sanoin itseni irti kun ei otettu minun asioita ollenkaan huomioon. en saanut koskaan pomolta kiitosta tai kehuja asioista joissa olin todella vahva ja hyvä omassa osaamisessani. strategiamuutoksia oli kokoajan ja älytöntä sähläämistä. lisäksi siellä uudelleen purettiin ja pakattiin kiinasta tulleita tuotteita jotka meni suoraan kotimaan myyntiin näin omin silmin ja olin tätäkin hommaa tekemässä.

• Svekokroatia

Että sellainen kotimaisuusaste. Ja pakkauksetkin taitaa tulla Virosta? Ja omistajat ei maksa latin latia osingoistaan veroa.

• Työtön.on.työtön

Työttömiä ruresseja joka puolella. Ja Hallitus leikkaa heidän ansiosidonnaista päivärahaa, jonka AY-liike on taistellut rures-eliitiltä vuosien saatossa.

• EiJatkoon

Rures = paska sana.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      104
      4703
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2425
    3. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      110
      2362
    4. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2199
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      425
      2020
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      176
      1567
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      102
      1291
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      33
      1097
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      986
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      80
      879
    Aihe