hävittäminen ja fuusio PKS:ään lainkaan tarpeellinen teko? Pohjanmaalla on edelleenkin lukuisia pieniä sähkölaitoksia ja hyvin niillä menee. Miksei olisi mennyt täälläkin ihan yhtä hyvin.
Tosin en tunne LS:n taloustilannetta tuohon aikaan, oliko pakkoliitos vaiko vain herrojen kotkotuksia. Mutta selvää on ainakin nykyisen sähkölain voimassa ollen, että Lieksan taajaman kuluttajat maksavat suolaisesti maakunnnan maakaapeloinnista vaikkei se heitä itseään hyödytäkään.
Olikohan Lieksan Sähkön
12
<50
Vastaukset
- sähkötön
Tuossa on asiaa olen samaa mieltä
- a.ylppö
Kuka tietää tarkemmin miksi niin tehtiin
- kaik.män
Joensuun herrat puhuivat Lieksan herrat ympäri. Meni paikallinen hyvä sähkölaitos, kalliiksi käy. Kaupunki, isot osuusliikkeet ja kaiketi seurakuntakin rahastivat silloin, lyhyellä tähtäimellä. Nyt maksavat kaiken takaisin pitäjän maakaapeloinnissa eikä silloin saatu raha edes riitäkään.
- niin.siinä.kävi
kaik.män kirjoitti:
Joensuun herrat puhuivat Lieksan herrat ympäri. Meni paikallinen hyvä sähkölaitos, kalliiksi käy. Kaupunki, isot osuusliikkeet ja kaiketi seurakuntakin rahastivat silloin, lyhyellä tähtäimellä. Nyt maksavat kaiken takaisin pitäjän maakaapeloinnissa eikä silloin saatu raha edes riitäkään.
Lieksalaiset tarjosivat itse että ostakaa sikäli mikäli minä tiedän.
niin.siinä.kävi kirjoitti:
Lieksalaiset tarjosivat itse että ostakaa sikäli mikäli minä tiedän.
Vai niin siinä kävi, että ite tarjosivat.
Se on ollut todellakin hyvin iso virhe, mutta ei ainoa mitä noissa yrityskaupoissa on tehty.
Mielestäni olisi ollut tärkeä pitää Lieksan Sähkö paikallisessa omistuksessa ja johdossa.- nyt-se-riemastuu
Et tunne asiaa joten kita kiinni pöhlö
- MeeHaeApua
nyt-se-riemastuu kirjoitti:
Eikö lääkkesi toimi?
nyt-se-riemastuu kirjoitti:
Jahas, olet herännyt.
Taisit nukkua tänään tavallista kauemmin.
- luupiät
Hyvä kun joku osti joutu mennä
Luulen niin, että jos olisi pysynyt omana, niin sähkö voisi olla halvempaa Lieksassa.
- sddgrfbht
Luulen niin,että jos Nokian kännykät......?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432130Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711903- 1161332
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96952
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73899Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691