tällainen yliopistomatematiikan tutkintorakenne voisi olla
1 muu matemaattinen logiikka paitsi todistusmenelmät matemaattinen logiikka 5x
1 todistusmenetelmät matematiikassa 5x
1- mahdollisesti muuta kuin matematiikkaa 5x
2 alkeisjoukko-oppi, lukualueiden johdanto ( on parempi korostaa aiheita, eli kerralla enemmän) 5x
2 johdanto funktio-oppiin, relaatiot 5x
2- mahdollisesti muuta kuin matematiikkaa 5x
3 analyysi 1-kurssi 5x
3 lineaarialbra ja matriisilaskenta 1-kurssi 5x
3- mahdollisesti muuta kuin matematiikkaa 5x
4 analyysi 2-kurssi 5x
4 lineaarialgebra ja matriislaskenta 2-kurssi 5x
4 mahdollisesti muuta kuin matematiikkaa 5x
edelliset mainitut matematiikkakurssit muodostaisivat matematiikan perusopinnot, eli 2 kertaa 4 kertaa 5x,
jossa x on kerroin, joka toimii kurssien kertoimena, mutta mahdollisissa muissa ei-matemaatikkakurssit
eivät välttämättä ole yhtäsuuria kuin niiden rinnakkaiset matematiikkakurssit
ehkä pitäisikö jompi kumpi analyysi 2-kurssi tai lineaarialgebra ja matriisilaskenta 2-kurssi
laittaa valinnaiseksi, mutta vähintään 35 opx olisi perusopinnot, pääaineessa 40 opx on pakollinen
mitään logiikkaa oli se sitten mitä tahansa logiikkaaa
ei kannata paljoa opettaa ja lukea, koska logiikka on liian kapeakatseista ja se jättää pois
erittäin turhaan aikaisessa vaiheessa vaihtoehtoja pois, matemaattisen logiikan vähän ymmärtää,
mutta ei ehdottomasti muita logiikoita
pakolliset kurssit matematiikan pääaineessa:
analyysi 3-kurssi
analyysi 4-kurssi
algebra 1 kurssi algebra 2 kurssi yhdessä
topologia 2-kurssi 3 kurssi yhdessä
vektori-analyysi 2-kurssi 3 kurssi yhdessä
mitta ja integraali 5a
verkot 1 kurssi 5a
tutkimuskurssi 5a
kanditutkielma 10a ensimmäinen kanditutkielma plus toinen kanditutkielma 10a
valinnaiset kurssit
differentiaaliyhtälöt 5a 1kurssi
differentiaaliyhtälöt 5a 2kurssi
algebra 5a 3 kurssi
algebra 5a 4 kurssi
analyysi 5a 5 kurssi
topologia 2 5x kurssi
verkot 2 5a kurssi
analyysi 5-kurssi
pakollisisista kursseista tulisi perusopinnot 40 opx 60 opx valinnnaiset kurssit (4 tai 5 kurssia niistä) eli n. 20 opx eli n. 120opx
ensimmäisessä tutkimuskurssissa harjoiteltaisiin tutkimista ja kanditutkielmat olisivat pienempiä kuin maisteritutkielmat, mutta ehkä kehittäviä
kannattais ehkä laittaa mahdolliseksi matematiikka sivuaineeksi, koska ensinnäkin siinä ei olla niin ennakkoluuloisia tai se ei tuota sitä se tukee muuta matematiikkaa.
toisenlainen tutkintorakenne matematiikassa
khsff
1
130
Vastaukset
- fjeoiagjeopijawpo
Aha
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2514535Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1272971Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412742Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741710Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051553Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201451- 551304
- 921216
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2041083- 471075