Motox FullSyn 5W40 ok?

kyselijä_

Onko tää öljy ok 300tkm ajetulle saksalaiselle pirssille? Halpaa on ainakin, 22,90€/5L.

Motox 5W40 FullSyn on täyssynteettinen, polttoainetta säästävä öljy, joka soveltuu käytettäväksi uudenaikaisissa bensiini- ja dieselmoottoreissa. Se tuottaa kylmäkäynnistyksessä nopeasti vakaan öljykalvon. Täyttää vaatimukset sekä luokitukset API SL/SM/CF, ACEA A3/B3 A3/B4, VW 502.00 / 505.00, MB 229.1 / 229.3

http://www.motonet.fi/fi/tuote/599501/Motox-FullSyn-5W-40-5l-SMCF

44

6801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudestaAstiSäästöä

      Öljyissä kannattaa aina säästää, siinä voi vaikka rikastua useamman kympin vuodessa ja senkin rahan voi sijoittaa lähiöbaariin.

    • oilgirl

      Kyllä se siihen käy, ei ehkä paras, mutta riittää.

    • RahaaSäästyy

      Jos se täyttää autosi moottorin vaatimukset.

    • 34763763

      Ihan hyvin se Motox toimii, itsekään en viitsi maksaa öljystä merkkilisää.

      2004 Mazdan vaatimus on 5w-30 ACEA A5 API SL polttoaineensäästö-öljy. Motoxin 5w-30 A5 maksaa 22,90 5L. Esim Castrolin vastaava 45e 4L(=60e 4 1L) ja Mazdan oma öljy 65e 5L.

      EIkä ole mitään ongelmia Motoxin kanssa ja täyttää kaikki vaatimukset.

      • 3633643

        Eli yli puolet halvemmaksi tulee Motox ja puhutaan sadoista euroista muutamassa vuodessa. Motox kuitenkin täyttää kaikki vaatimukset.


      • Laskuk0ne
        3633643 kirjoitti:

        Eli yli puolet halvemmaksi tulee Motox ja puhutaan sadoista euroista muutamassa vuodessa. Motox kuitenkin täyttää kaikki vaatimukset.

        Lasketaanpa hieman näitä huimia säästöjä.

        Valmistajan oma öljy merkkiliikkeessä maksaa autooni 54 euroa. Ajan liki 40 tkm vuodessa ja vaihtoväli on 15 tkm. Öljyt vaihtuvat keskimäärin 2,6 kertaa vuodessa. Öljykulut ovat siis noin 140 euroa. Jos käyttäisin Motoxia niin vuotuiset öljykuluni olisivat vain 50 euroa. Säästäisin 90 euroa vuodessa.

        Samassa ajassa pelkkään polttoaineeseen kuluu n. 3000 euroa. Tähän päälle vakuutukset, verot, katsastus, huollot, rengaskulut yms. niin autosta aiheutuvat vuosikulut ovat karkeasti arvioiden 5000 euroa.

        Öljyssä säästäminen pienentäisi vuotuisia autosta aiheutuvia kuluja 1,6 %. Tämä huima säästö siis tinkimällä auton tärkeimmässä komponentissa eli moottoriöljyssä. Jokainen tehkööt niin kuin parhaaksi näkee, mutta itse en koe tätä säästöä järkeväksi.


      • pakollinen_vastine_8P

        On kaksi tapaa ajatella - toisille se pienikin säästö on säästöä, silloin tilillä onkin se jokin euro enemmän. Ei se välttämättä kitsautta ole, mutta menot on suhteutettava tuloihin, muutehan tulee henk.koht. konkurssi jos elää yli varojensa pidemmän päälle. Helpompi on säästää pienistä asioista sieltä-täältä kuin vetää osasta ostoksia "hanat kiinni" ja sitten vastavuoroisesti ostella kaikenmaailman premium öljyjä :D Ei siis haeta mitään säästöjen graalin maljaa, vaan joskus voi olla tarpeen nipistellä vähän kaikesta...

        Autossa on muutakin tärkeää huollettavaa ja maksettavaa kuin öljy, kuten kirjoititkin, joten miksi panostaa siihen öljyyn tarpeettoman paljon kun muutakin osaa joutuu aika-ajoin vaihtamaan, eikä nekään halpoja välttämättä ole... 90e:llakin vuodessa maksaa jo muita pieniä kuluja, esim kännykkälaskuja tms pois alta tai vaihtaa sen yllättäen hajonneen auton osan.

        Öljynlaatu on kuitenkin riittävä, jos se (Motox esimerkiksi) täyttää moottorin laatuvaatimukset. Silloin öljy antaa riittävän hyvän suojauksen millä moottori on suunniteltu toimimaan. Öljy mikä ei täytä laatuvaatimusta, tai joka ei sovi ajoympäristöön (esim 20w öljy talvella) tai jota ei vaihdeta riittävän usein voi rikkoa moottorin. Laatuvaatimukset täyttävän öljyn en ole kuullut rikkovan moottoreita :)


    • OstanTeboilia

      En osta Motoxia, koska valmistajasta ei ole mitään tietoa.

      • retos7

        Eurol


      • yttyyy

        Hmm missähän Hollanissa on öljyjalostamo????? tuleee Latviasta ,Puolasta


    • sanonmitenasiaoonn

      motox ei heikennä auton moottorin kestävyyttä. ehkä huippuöljyjen osalta käykin niin että niihin luotetaan liikaa ja ajetaan pidemmälle. mitä pidemmät vaihtovälit sitä helpommin moottori kuluu. siispä halpaa öljyä ja tieät vaihtovälit säästää moottoria. mieti itte kumpi on parempi vaihtaa 7000km välein halpaöljyt vai ajaa 20tkm kalliilla öljyillä jotka kuitenkin kuluttaa enemmän konetta sen erotuksen ajan eli 13tkm.

      parasta koneelle olisi huippuöljyt 5000tkm välein vaihdettuina. sellainen moottori ei edes kulu jos se vielä lohkomämmittimessä on.

    • motox.on.kuraa

      Motoxin lisäaineistus pettää paljon nopeammin, kuin laatuöljyissä, joten vaihtovälin oltava tiheämpi.

    • Motonomi1

      Koskahan herrat mahtaisivat oppia että ne öljyissä olevat luokitukset ovat standardeja. Niillä ei ole mitään tekemistä laadun kanssa. Väännetäänpä rautalangasta. Valaisimissa täytyy olla se E-hyväksyntä. Se täyttää tietyt luokitukset ja standardit. Se ei kuitenkaan takaa että valaisin olisi hyvä. Samoilla vaatimuksilla valmistetaan hyviä valoja ja huonoja valoja. Ihan sama pätee voiteluöljyissä.

      • mistäteitävieläsikiää

        Öljyissä, API- ja ACEA- luokituksessa on kyse nimenomaan laadusta ja öljyn on läpäistävä tietyt moottorikokeet ne luokitukset saadakseen. "Herra" voisi opiskella asioita ennen kuin aukoo turpaansa ja tekee itsestään tyhmän oloisen. Asia ei ole verrattavissa lamppuihin ja E-hyväksyntään vaikka maallikko niin voi luulla.


      • Anonyymi
        mistäteitävieläsikiää kirjoitti:

        Öljyissä, API- ja ACEA- luokituksessa on kyse nimenomaan laadusta ja öljyn on läpäistävä tietyt moottorikokeet ne luokitukset saadakseen. "Herra" voisi opiskella asioita ennen kuin aukoo turpaansa ja tekee itsestään tyhmän oloisen. Asia ei ole verrattavissa lamppuihin ja E-hyväksyntään vaikka maallikko niin voi luulla.

        Luokitukset ovat niin löyhät, että mineraaliöljystä valmistettu hydrokrakattu öljy täyttää ihan yhtä lailla ne tiukemmatkin vaatimukset kuin kaasusynteesillä maakaasusta tai eteenistä valmistettu. Ironista kyllä, moottoria huonommin suojaavat hydrokrakatut öljyt yleensä kuluvat hitaammin kuin puhtaat kaasusynteesillä valmistetut.

        Nykyäänhän mitä tahansa paskaa saa myydä jopa täyssynteettisenä, se on vain markkinointitermi.


    • Öljysheikki

      Oikein kun säästää öljyissä niin säästää mukavan pesämunan siihen väistämättömään koneremonttiin, Longlife on myös yksi tapa säästää.

    • Motonomi1

      Tämä sivusto taitaa olla ainut jossa osalla tänne kirjoittelijoista yhdistyy sekä tietämättömyys että tyhmyys. Jaellaan agressiivisesti suurta MuTu- ja VaTi-tietoutta (musta tuntuu ja vaimo tietää) itsestään selvyyksinä. Tietämätön ei ole tyhmä, mutta tyhmä pysyy tietämättömänä jos ei viitsi ottaa asioista selvää.

      Suosittelisin käymään alkuun jonkun yliopiston kirjastossa tonkimassa hyllyriviä kohdasta "poltto- ja voiteluainetekniikka". Siitä varmasti löytyy myös vierestä semmoinen kuin "tribologia" joka liittyy oleellisesti aiheeseen.

      Välillä ei jaksa näitä teinien tarinoita, kun ei ole viitsitty peruskoulussa istua edes fysiikan eikä kemian tunneilla. Ja ainut alkoholi joka tunnetaan on etanoli.:)

      • seivailenytsiinäpelle

        Sinähän kirjoittelit MuTu:asi moottoriöljyjen laatuluokituksista ja vertasit niitä lamppujen E-hyväksyntään mikä oli täysin naurettavaa tietämättömyyttä, joten älä nyt enää edes yritä esittää mistään mitään tietävää.


      • jhdbvjkhsbfdkjh

        Turhaa itkeä sivustosta tai sille kirjoittelijoista samalla kun itse edustaa sitä mutuntuputtaja-osastoa. Höpötit omiasi öljyjen laatuluokituksista ja sinut oikaistiin.

        Moottoriöljyjen laatuluokitukset muodostuvat osakokeista, "sekvensseistä" jotka öljyn on läpäistävä saadakseen tietyn luokituksen. Niitä luokituksia ei siis "lätkäistä purkin kylkeen" purkittajan omantunnon mukaan kuten jotkut vieläkin luulevat.

        Laitan seuraavaan viestiin linkin esimerkkiin, seuraavaan siksi että Suomi24:n tekoälysensuuri poistelee ulkomaisia linkkejä.

        Esimerkissä näkyy mitä osa-alueita kussakin sekvenssissä testataan.

        Esimerkissä näkyy myös kuinka nyt ollaan siirtymässä nykyisestä SN- luokituksesta tulevaan SN-Plus ( ) -luokitukseen, pääasiassa siksi että nykyinen SN ei täytä suorasuihkutusmoottoreiden vaatimuksia LSPI:n (Low Speed Pre-Ignition) matalan kierrosluvun nakutuksen torjunnan suhteen. Nykyisen luokituksen öljyjen sisältämä kalsium aiheuttaa palotilaan päästessään esisytytyksen eli nakutuksen aiheuttavia paikallisia saturaatiopisteitä, ja siksi sitä ollaan uudessa luokituksessa korvaamassa magnesiumilla.


        Mutta se varsinainen pointti on että moottoriöljyjen laatuluokitukset eivät ole mitenkään verrattavissa valaisimien E-hyväksyntöihin.


      • kjhvbkjhfkjhfkvj
        jhdbvjkhsbfdkjh kirjoitti:

        Turhaa itkeä sivustosta tai sille kirjoittelijoista samalla kun itse edustaa sitä mutuntuputtaja-osastoa. Höpötit omiasi öljyjen laatuluokituksista ja sinut oikaistiin.

        Moottoriöljyjen laatuluokitukset muodostuvat osakokeista, "sekvensseistä" jotka öljyn on läpäistävä saadakseen tietyn luokituksen. Niitä luokituksia ei siis "lätkäistä purkin kylkeen" purkittajan omantunnon mukaan kuten jotkut vieläkin luulevat.

        Laitan seuraavaan viestiin linkin esimerkkiin, seuraavaan siksi että Suomi24:n tekoälysensuuri poistelee ulkomaisia linkkejä.

        Esimerkissä näkyy mitä osa-alueita kussakin sekvenssissä testataan.

        Esimerkissä näkyy myös kuinka nyt ollaan siirtymässä nykyisestä SN- luokituksesta tulevaan SN-Plus ( ) -luokitukseen, pääasiassa siksi että nykyinen SN ei täytä suorasuihkutusmoottoreiden vaatimuksia LSPI:n (Low Speed Pre-Ignition) matalan kierrosluvun nakutuksen torjunnan suhteen. Nykyisen luokituksen öljyjen sisältämä kalsium aiheuttaa palotilaan päästessään esisytytyksen eli nakutuksen aiheuttavia paikallisia saturaatiopisteitä, ja siksi sitä ollaan uudessa luokituksessa korvaamassa magnesiumilla.


        Mutta se varsinainen pointti on että moottoriöljyjen laatuluokitukset eivät ole mitenkään verrattavissa valaisimien E-hyväksyntöihin.

        Ja se linkki mistä näkyvät ne sekvenssit:

        https://www.oronite.com/images/spider.gif


    • Motonomi1

      Se laatukin jaetaan klassiseen että filosofiseen laatuun. Siihenkin kannattaa tutustua.:)

      • nyymimikänyymi

        Ehkä sun olisi tuolla tietotasolla parempi pysyä siellä filosofian puolella, sillä kun ei tarvitse olla mitään tekemistä tämän todellisuuden kanssa...


    • Fkffkfkfkkfkf

      Kovasti on taas länkytetty, mutta mitään näyttöä halvemman öljyn huonommuudesta ei esitetty.

    • Huippulaatuasiis

      Tuon motoxin on kerrottu olevan PAO-öljy.

      • MilläänEtHajotaKonetta

        Tuskin se hintansa puolesta on, ja aika harva öljy nykyään edes on juuri sen hinnan johdosta. Eikä sillä ole väliä mikä sen perusöljyn tyyppi on, ainoastaan luokitusten täyttymisellä on. Ei se "Rallivormulakaan" ole enää aikoihin ollut PAO:ta vaan Grp III- vetykrakattua maaöljyä. Niin tai näin, kaikki on vähintään riittävän hyvää ja lisäaineistus on se määräävä tekijä ja sekin riittää jos luokitus on saatu. Edelleen on näyttämättä että mistään luokitukset täyttävästä öljystä olisi johtunut mikään moottoririkko tai edes ylimääräinen kuluminen.


    • HyväParempiMotox
    • Kurax

      Mielenkiitoista, tästä keitoksesta ei löydy faktatietoa! Yleensä kaikista öljystä löytyy safet data sheef josta voi lukea sisällön.

      Mikä vittu tätä öljyä riivaa, kun moponet ei ole uskaltanut niitä julkaista? Motox on moponetin ilmeisesti oma privat label merkki?

      EN OSTA SIKAA SÄKISSÄ, PITÄKÖÖT SALAILIJAT ÖLJYNSÄ, ÄÄNESTÄN KIELTEISELLÄ OSTOPÄÄTÖKSELLÄ, YAH!

      • Kysyvätietää

        Eiköhän tuon kokoiselta firmalta löydy nuo safety datasheetit, koska niiden olemassaolo vaaditaan maahantuojilta.
        Oletko kysynyt sellaista heiltä?


      • vaankuneiedeskysy
        Kysyvätietää kirjoitti:

        Eiköhän tuon kokoiselta firmalta löydy nuo safety datasheetit, koska niiden olemassaolo vaaditaan maahantuojilta.
        Oletko kysynyt sellaista heiltä?

        Ne saa pyydettäessä varaosatiskiltä printattuna. Mutta ilmeisesti tuolla pakkomielteisellä motoxista itkijällä on jo ihan fyysinenkin porttikielto motonettiin.


    • Kamux_BMW

      En osta motoxia, en tarvitse paskaa kun en omista peltoakaan.

      • blackholes

        Kyllä kelpaa kamux bemariin aivan hyvin ja sormenpää testillä voi testata lipsuuden, jos alkaa epäilyttää!


    • Huujaa

      Käytin motoxia pojan mönkiässä kone rempan jälkeen ja seuraavassa koneen aukaisussa huomasin että mäntä oli aivan naarmuilla, en suosittele mihinkään koneeseen.

      • Asijantuntiat

        Mikä on "monkiä"?


    • EI.IKINÄ

      Motox 😂😂😂😂😂😂
      Ruahahahahaaaaaaaa

    • Asiallinen.vastaus

      Entisessä autossani 5w-40 Motoxia kului huomattavasti enemmän kuin 5w-50 tarjous-Mobilia.

      • niin.ysäriä

        No kai niin koska se 50 on saatu aikaan melkoisella polymeeripuurolla. Siksi rallivormula tai nykyään FS on suosittua korollamiesten keskuudessa, se pysyy väljässäkin myllyssä.


      • MotoxKurax
        niin.ysäriä kirjoitti:

        No kai niin koska se 50 on saatu aikaan melkoisella polymeeripuurolla. Siksi rallivormula tai nykyään FS on suosittua korollamiesten keskuudessa, se pysyy väljässäkin myllyssä.

        Suurin syy kuitenkin on motoxin surkea lisäaineistus.


      • AiEtVai
        MotoxKurax kirjoitti:

        Suurin syy kuitenkin on motoxin surkea lisäaineistus.

        Missäs olet lisäaineet analysoinut tai moottorikokeet tehnyt? Annapa tulla dataa eikä mitään mutua.


      • Parhautta
        MotoxKurax kirjoitti:

        Suurin syy kuitenkin on motoxin surkea lisäaineistus.

        Motoxissa on oikein hyvä lisäaineistus.


      • täyttä.paskaa
        Parhautta kirjoitti:

        Motoxissa on oikein hyvä lisäaineistus.

        😂😂😂😂


    • Anonyymi

      Katsotaas teinit että aamupuurossanne on lisä aineistus kohdallaan muusta ette vielä ymmärrä

    • Anonyymi

      Synteettistä tuon hintaisessa öljyssä on se muovikannu.

    • Anonyymi

      On nykyään Comman öljyä. Voi jopa ostaa.

    • Anonyymi

      Fullsyn viittaa täyssynteettisyyteen. Niitähän on synteettisistä vain harvat. Aral Supertronic on ainakin täyssynteettistä. . Ilmeisesti Motox Fullsyn on myös täysin synteettistä PAO-perusöljyä, joka on parasta? Näin olen kuullut väitettävän. Ainakin näyttää oikein hyvin pysyvän koneessa. Motox EcoEnergyllä moottorin ääni pysyi 1000-2000 km pehmeämpää kuin Teboilin tai Castrolin tuotteilla ja kuluikin vähemmän.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe