Ainakin tämän artikkelin mukaan.
http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/2016032321314618_ul.shtml
Kaksikieliset ovat parempia ihmisiä
11
59
Vastaukset
- svekolehti_taas
Svekolehti taas elementissään. Juttuhan viittaa suruihin, koska kaikki tietävät van heidän olevan kaksikielisiä Suomessa.
Tosin svekotoimittaja "unohti" uusimman tutkimuksen, jonka mukaan yksikieliset suomalaiset ovat kaksikielisiä suruja älykkäämpiä! - 0404216
Eli Suomessa tulisi aloittaa englannin opetus jo kotona ennen kouluun menoa.
- EiUutta
Onhan tämä tiedetty jo kauan. Ja nähty!
- ingennyhet
Det syns så tydligt redan på det här forumet.
- SosiaalisetTaidot
Fennojen sosiaaliset taidot......................... Heh, heh, heh..... Iltalehden juttu sai minut nauramaan äänen! Eipä taida äidin ja siskon kanssa asuminen Savon takamailla paljon edistää sosiaalisia taitoja. Tuskin edes moottorikelkan tai haulikon omistaminen.
- TiedänPaikanArmahan
Tällaisen freudenthalismin vuoksi me suomalaiset jo haluammekin muuttaa kielipolitiikkamme Ruotsin kielipolitiikkaa vastaavaksi.
Se on vain meistä suomalaisista kiinni, hyväksymmekö tällaiset puheet vai emme katsos:).
- KielipolitiikkaanMuutos
Onpa jännä, että suomi-ruotsi-"kaksikielisyys" ei tee ihmistä "paremnaksi" tai ole mikään etu Ahvenanmaalla tai Ruotsissa;) Järjestelmässähän se vika ei ole, ei : ).
- surusosiaalisuus
Toimittaja voisi miettiä, että mitä ihmeen "sosiaalista taitoa" ilmentää jatkuva taipumus etuiluun, vaatimiseen ja valittamiseen!?
- Aloituksen.mukaan
Eli suomalaisten tulisi opetella kaksi kieltä! Toinen on tietysti äidinkieli ja toinen englanti.
Joissakin kouluissa voisi toinen kieli olla saksa tai ranska. Itäisissä kunnissa venäjä.
Silloin koko suomi olisi täynnä onnellisia ihmisiä. - Närpiön-syvä-joki
Ruotsinsuomalaiset ovat siis parempia ihmisiä:) Mitä tuo viittaus "äidin ja siskon kanssa asuminen Savon takamailla paljon edistää sosiaalisia taitoja. Tuskin edes moottorikelkan tai haulikon omistaminen." tarkoittaa? Suomenkieliset suomalaisetko ovat tyypillisesti maaseudulla asuvia syrjäytyneitä henkilöitä ( miehiä?)? No, svekolle tiedoksi, suomenruotsalaisista suurempi suhteellinen osuus asuu maaseudulla kuin suomenkielisistä eli suomensuomalaisista. Tämä ei ole hyvä eikä huono asia, vaan totuus. Nyt sveko lähimpään suurempaan kaupunkiin ja huomaat että valtaosa asukkaista on urbaaneja suomenkielisiä.
- trespråk
Trespråkiga är ännu bättre,engelska ,finska ,svenska som de flesta yngre svenskspråkiga finländare talar.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243