tällainen yliopistomatematiikan tutkintorakenne voisi olla
1 muu matemaattinen logiikka paitsi todistusmenelmät matemaattinen logiikka todistusmenetelmät matematiikassa eli yht 5x
1 alkeisjoukko-oppi, lukualueiden johdanto ( on parempi korostaa aiheita, eli kerralla enemmän) 5x
1 mahdollisesti muuta kuin matematiikkaa
2 johdanto funktio-oppiin, relaatiot 5x
2 lineaarialgebra ja matriisit ensimmäinen 5x
2- mahdollisesti muuta kuin matematiikkaa 5x
3 analyysi 1-kurssi 5x
3 lineaarialbra ja matriisilaskenta 2-kurssi 5x
3- mahdollisesti muuta kuin matematiikkaa 5x
4 analyysi 2-kurssi 5x
( matematiikan perusopinnot päätty, eli 3 kertaa 2 plus 1, eli 7 kurssia)
4 mahdollisesti muuta kuin matematiikkaa 5x
edelliset mainitut matematiikkakurssit muodostaisivat matematiikan perusopinnot, eli 2 kertaa 4 kertaa 5x,
jossa x on kerroin, joka toimii kurssien kertoimena, mutta mahdollisissa muissa ei-matemaatikkakurssit
eivät välttämättä ole yhtäsuuria kuin niiden rinnakkaiset matematiikkakurssit
voi pohtia pitäisikö jompi kumpi analyysi 2-kurssi tai lineaarialgebra ja matriisilaskenta 2-kurssi
laittaa valinnaiseksi, mutta vähintään 35 opx olisi perusopinnot, pääaineessa 40 opx on pakollinen
mitään logiikkaa oli se sitten mitä tahansa logiikkaaa
ei kannata paljoa opettaa ja lukea, koska logiikka on liian kapeakatseista ja se jättää pois
erittäin turhaan aikaisessa vaiheessa vaihtoehtoja pois, matemaattisen logiikan vähän ymmärtää,
mutta ei ehdottomasti muita logiikoita
pakolliset kurssit matematiikan pääaineessa:
analyysi 3-kurssi
analyysi 4-kurssi
analyysi 5-kurssi
algebra 1 kurssi algebra 2 kurssi yhdessä
topologia 2-kurssi 3 kurssi yhdessä
vektori-analyysi 2-kurssi 3 kurssi yhdessä
mitta ja integraali 5a
verkot 1 kurssi 5a
kaikki edelliset pakolliset ja aineopintokurssit olisi n. ja vähintään 5 opintopisteen suuruisia
tutkimuskurssi 5a
kanditutkielma 10a ensimmäinen kanditutkielma plus toinen kanditutkielma 10a
valinnaiset kurssit
differentiaaliyhtälöt 5a 1kurssi
differentiaaliyhtälöt 5a 2kurssi
algebra 5a 3 kurssi
algebra 5a 4 kurssi
analyysi Sa 6 kurssi
topologia 2 5x kurssi
verkot 2 5a kurssi
pakollisisista kursseista tulisi 45 opx 65 opx valinnnaiset kurssit (4 kurssia niistä) eli n. 35 50 kanditutkielmat, eli kanditutkielmista 20 = 105 opintopistettä vähintään
ensimmäisessä tutkimuskurssissa harjoiteltaisiin tutkimista ja kanditutkielmat olisivat pienempiä kuin maisteritutkielmat, mutta ehkä kehittäviä
kannattais ehkä laittaa mahdolliseksi matematiikka sivuaineeksi, koska ensinnäkin siinä ei olla niin ennakkoluuloisia tai se tuota sitä se tukee muuta matematiikkaa siitä saattaa nauttia enemmän kuin muusta aineesta
sivuaineessa voisi olla tutkimuskursseja tai yksi tutkimuskurssi, joka olisi n. 25 opintopistettä yhdestä tutkimuskurssista tai monta kurssia
maisteritutkinto voisi koostua yhdestä maisterin tutkielmasta 30 opintopistettä 45- 50 syventävistä erikoistumiskursseista ja yksi kurssi olisi vähintään 5 opintopistettä
turha mun on sanoa kurssien kertoimista, koska siitä ei ole hyötyä.
joitain laajennuksia tutkintorakenteisiin matikass
5
95
Vastaukset
- yardtukghkghd
kannattais laittaa yleisopinnot ruotsin alkeet, eli erittäin tärkeät kaikkein yleisimmät sen taidot, eli 1 tai 2 pistettä, englantia 4 tai 5 pistettä. kuitenkin kielissä ei saisi olla typeriä kysymyksiä mittaamassa taitoa. perus tietokoneohjelmataidot matematiikassa 2 pistettä, valinnainen 2 pisteen tietokone kurssi. suomen kieltä varmaan osaamme, jos haluamme me suomalaiset. valinnaisia kielikursseja vastapainoksi matematiikalle 3 tai 4 tai 5 pistettä mahdolliseksi per periodi.
tieteen ja teknologian kehittyminen saattaa haitata meitä, koska se auttaa himojen nousussa helpottaen niiden täyttämistä, aseteollisuuden täyttämisessä mahdollistaen tappamiseen helppoutta. kuten internet nostaa rosvoutta, koska se heikentää
järjestyksen ylläpitoa rosvousta vastaan. mitä enemmän teknologiaa, sitä helpommin uhat täyttyy mm. aseet, joita poliisit ei auta voittamaan helposti. aseet halventuu, koska teknologia kasvaa. elämisen helppous auttaa turhan spekuloinnin suurempaa keskittymistä,
kuten kriisien kannattamista, jota johtamisessa jotkut ja monet kannattaa, koska he kuvittelee niistä tulevan innovaatioita. mitä enemmän rauhaa, sitä parempi elämä kaikin puolin. mitä enemmän aikaa turhaan spekuloida,
kuten tieteessä ei ole ollenkaan vähän vaan paljon johtamisen kaltaista tosi pahaa tai älyttömän typeriä typeryyksien kannattamista ja niille annetaan aikaa yhä enemmän.
siksi, tiede ja teknologia alas ja matematiikka tulkoon faktojen ja järkevyyden kaikenlaiseksi edistäjäksi. siksi ei vähän vaan paljon tieteen sekä teknologian auttaminen matematiikalla alas ja matematiikka kaikenlaiseksi terveyden, jonka voi ymmärtää tosi monella tavalla, se ja ne ylös. - dkygkyd
voi olla näin tehdä
matematiikka kaikista luonnontieteellisistä tutkinnoista jättäis yliopistoon ja kaikki muut yliopistoaineet laittais ammattikorkeakoulun, ja kielet ehkä ammattikouluun, koska kieliteknologiaa ei tartte kehityksekseen, nyt se on varmasti riittävä, ei myöskään filologiaa.
sitten: matikasta poistettais todennäköisyysasiat, ne tuottaa epäilyä stereotypisoimista aina vain huonommaksi menevää rajoittamista kaikkialla, samoin atk-t, tilastotieteet laittais ammattikouluun ehkä pidempänä miten haluaa.
intuitiolla arvaan, että puhtaassa matikassa, joka vain jäis yliopistoaineista parhaiten, niin väikkärit on täysin liian jäykkiä, byrokraattisia, samoin lisensiaatin tutkinnot ja tää intuitio on tosi vahva tässä kohtaa.
koska yliopistoaineet vähenis, niin ei tarttis rakenteisiin muita aiheita, kuten kemian osaa, tai mitä tahansa valtsikan, humanistiosaa tai vaikka lääketieteellistä osaa.
lääkkeitä ei mitenkään tartte kehittää, se on kallista, epäonnistumisia on nähty luullakseni satoja tuhansia tai enemmän hoidossa samoin farmaseuttiasiassa. tiede on giganttinen epäonnistuja tai enemmän, tutkijan luonteessa,
koska on tieteilijä epäillä ja siksi epäonnistua giganttisesti ottaen.
turha epäily on tieteen käsittämättömän valtava syy kieltää se. Ja tiedeaiheita riittää tuhota niitä järjellä ottaen tosta noin vain sanoen.
eräs peruskivi tuhota tiede, on turha epäily, toinen on rahan säästö, toinen on epäilysstä pääsemisen tuotttama rauha, lopuksi: äskeisessä väitekokoelmassa olevat asiat - udkgkdugdkg
tuli vähän nopeasti kirjoitettua, mutta hitaasti sanon, että
rahan meno, on haitaksi
epäilyn tuottama aikahaitta ja monet ajan menettämiset, kun kannatetaan ko. tiedettä, investoidaan ehkä sen mukaan ja ko. tiedeajatusten omien ajatusten muuntumisen aikahaitta
epäilyn tuottama ajatteluharhapoluille menon tuottama haitta, eli harhaan joutumisen haitta JA suuri haitta täsmennän, että ko. väite saattaa tehdä siis suuresti tai pienesti typeräksi
joskus tämä typeryys saattaa johtaa vuosien tai viisivuotisten tai vuosikymmenten typerille harhapoluille ja se saattaa helposti tuoda mukanaan vaikka tosi haitallisia himoja, vaarallisuutta terrorismin muodossa tai vaikka mitä tahansa, miten typerä ajattelu esiintyy, joskus suureksi nähty ajattelu sen takia onkin luova, älykäs, mutta tässä ko. asiassa mennyt totaalisesti hakoteille
rauhan menettämisen haitta - jstsdjh
en välitä, että tää ei kuulu ehkä tänne, mutta tässä saa nipussa kaikki ne:
kannattais varmaan tehdä ammattikorkeakoulut niin, että joka aineessa olisi yhdestä muutamaan tai muutamiin professoroihin, jotka lukisi oman alansa tiedekirjoja ja ehkä yleistä tiede asioita, kuten tiedemerkityksiä, eli mikä ja miten tiede on parasta.
minusta olisi paras poistaa internet tieteestä, mitä vähemmän internettiä maailmassa sitä parempi, (palaan siihen myöhemmin) ja laittaa professorit tekemään tieteestä kirjoja yksin tai suuremmassa porukassa ja heillä olisi käytännön apulaisia. ammattikorkeakoulujen opettajat opettaisivat tiedekirjojen perusteella ja miettisivät ajatuksia yksin tai porukassa opettajanaan professori.
professori ei heidän opettajanaan pitäisi luentoja, vaan kommentoisi ja arvostelisi opettajien ajatelmia, joita hän olisi saanut heiltä. Näin ammattikorkeakoulusta ei tulisi ammattikoulu
internet on siksi huono, koska sen oleminen maailmassa suurentaa aina enemmän hakkereiden määrää ja virusten ja roskapostien määrää, koska netin käyttäjien määrä kasvaa sekä teknologian kasvu monipuolistaa it-teknologiaa. näin sen takia inhottava huolehtimnen kasvaa, koska se suurentaa aina vain enemmän olla tietoinen atk-asioista netin takia, eli siihen panostamisvaatimus kasvaa, jotta ei joutuisi jollain tavalla onnettomalle tielle.
netin ja sen suurenemisen takia vaadittu nettikouluttaminen kasvaa, sen vaatimat investoinnit kasvaa ja sen vaatimat nettiin liittyvät tavaroiden määrä ja monipuolisuus kasvaa.
ja se helpottaa himojen toteuttamista, kuten sadistiparin löytämistä, rikostoverin löytämistä, turhien seurustelukriteerien kasvamista, koska se on helpompaa, eli elämän helppous ja huolettomuus katoaa, kuten seurustelukriteerien kasvaessa,
unohtamatta sen muita huonoja edellä mainittuja asioita. huolettomuus katoaa, koska teknologia netin tuotttamana ja netti kasvattaa kriteerejä. voi sanoa, että netti tekee yhteiskunnan yhä enemmän yli-inhimillisen laiseksi, koska teknologia sen takia tekee yhden tai useamman tavan mukaan uskomattoman laiseksi. - hrahrafk
yritän parhaani ja haluaisin, että en kirjottaisi nettiin etenkään tähän kokoelmaan enää. tää tutkiminen on tosi jäistä, monella tapaa jäistä. mitä hyötyä on tässä on. tää on irrallaan kaikissa kohdin muusta elämästäni
sanon kuitenkin sen, että netin olemassaolo vaatii on myös niin, että se vähentää rajoja investoinneissa ja siten on sen helppo vaatia itselleen investointeja ihmisten käyttämänä, eli
ei se itse, vaan ihmiset helposti pakonomaisesti tahdottomasti vaatii ko. investointeja, koska vaatimukset pienenee. myös netti saattaa vaatia tutkimista, että toiset eli vastapuoli ei voittaisi omaa puolta tuhoa kohti.
Eli rajojen pieneneminen saattaa vaatia netissä mukanaoloa ja yhtenä piirteenä tutkimuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768