joitain laajennuksia tutkintorakenteisiin matikass

ayrayrd

tällainen yliopistomatematiikan tutkintorakenne voisi olla


1 muu matemaattinen logiikka paitsi todistusmenelmät matemaattinen logiikka todistusmenetelmät matematiikassa eli yht 5x

1 alkeisjoukko-oppi, lukualueiden johdanto ( on parempi korostaa aiheita, eli kerralla enemmän) 5x

1 mahdollisesti muuta kuin matematiikkaa

2 johdanto funktio-oppiin, relaatiot 5x

2 lineaarialgebra ja matriisit ensimmäinen 5x

2- mahdollisesti muuta kuin matematiikkaa 5x

3 analyysi 1-kurssi 5x

3 lineaarialbra ja matriisilaskenta 2-kurssi 5x

3- mahdollisesti muuta kuin matematiikkaa 5x

4 analyysi 2-kurssi 5x
( matematiikan perusopinnot päätty, eli 3 kertaa 2 plus 1, eli 7 kurssia)
4 mahdollisesti muuta kuin matematiikkaa 5x



edelliset mainitut matematiikkakurssit muodostaisivat matematiikan perusopinnot, eli 2 kertaa 4 kertaa 5x,
jossa x on kerroin, joka toimii kurssien kertoimena, mutta mahdollisissa muissa ei-matemaatikkakurssit
eivät välttämättä ole yhtäsuuria kuin niiden rinnakkaiset matematiikkakurssit

voi pohtia pitäisikö jompi kumpi analyysi 2-kurssi tai lineaarialgebra ja matriisilaskenta 2-kurssi
laittaa valinnaiseksi, mutta vähintään 35 opx olisi perusopinnot, pääaineessa 40 opx on pakollinen

mitään logiikkaa oli se sitten mitä tahansa logiikkaaa
ei kannata paljoa opettaa ja lukea, koska logiikka on liian kapeakatseista ja se jättää pois
erittäin turhaan aikaisessa vaiheessa vaihtoehtoja pois, matemaattisen logiikan vähän ymmärtää,
mutta ei ehdottomasti muita logiikoita

pakolliset kurssit matematiikan pääaineessa:

analyysi 3-kurssi

analyysi 4-kurssi

analyysi 5-kurssi

algebra 1 kurssi algebra 2 kurssi yhdessä

topologia 2-kurssi 3 kurssi yhdessä

vektori-analyysi 2-kurssi 3 kurssi yhdessä

mitta ja integraali 5a

verkot 1 kurssi 5a

kaikki edelliset pakolliset ja aineopintokurssit olisi n. ja vähintään 5 opintopisteen suuruisia

tutkimuskurssi 5a

kanditutkielma 10a ensimmäinen kanditutkielma plus toinen kanditutkielma 10a


valinnaiset kurssit

differentiaaliyhtälöt 5a 1kurssi

differentiaaliyhtälöt 5a 2kurssi

algebra 5a 3 kurssi

algebra 5a 4 kurssi

analyysi Sa 6 kurssi

topologia 2 5x kurssi

verkot 2 5a kurssi


pakollisisista kursseista tulisi 45 opx 65 opx valinnnaiset kurssit (4 kurssia niistä) eli n. 35 50 kanditutkielmat, eli kanditutkielmista 20 = 105 opintopistettä vähintään

ensimmäisessä tutkimuskurssissa harjoiteltaisiin tutkimista ja kanditutkielmat olisivat pienempiä kuin maisteritutkielmat, mutta ehkä kehittäviä

kannattais ehkä laittaa mahdolliseksi matematiikka sivuaineeksi, koska ensinnäkin siinä ei olla niin ennakkoluuloisia tai se tuota sitä se tukee muuta matematiikkaa siitä saattaa nauttia enemmän kuin muusta aineesta

sivuaineessa voisi olla tutkimuskursseja tai yksi tutkimuskurssi, joka olisi n. 25 opintopistettä yhdestä tutkimuskurssista tai monta kurssia

maisteritutkinto voisi koostua yhdestä maisterin tutkielmasta 30 opintopistettä 45- 50 syventävistä erikoistumiskursseista ja yksi kurssi olisi vähintään 5 opintopistettä

turha mun on sanoa kurssien kertoimista, koska siitä ei ole hyötyä.

5

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yardtukghkghd

      kannattais laittaa yleisopinnot ruotsin alkeet, eli erittäin tärkeät kaikkein yleisimmät sen taidot, eli 1 tai 2 pistettä, englantia 4 tai 5 pistettä. kuitenkin kielissä ei saisi olla typeriä kysymyksiä mittaamassa taitoa. perus tietokoneohjelmataidot matematiikassa 2 pistettä, valinnainen 2 pisteen tietokone kurssi. suomen kieltä varmaan osaamme, jos haluamme me suomalaiset. valinnaisia kielikursseja vastapainoksi matematiikalle 3 tai 4 tai 5 pistettä mahdolliseksi per periodi.

      tieteen ja teknologian kehittyminen saattaa haitata meitä, koska se auttaa himojen nousussa helpottaen niiden täyttämistä, aseteollisuuden täyttämisessä mahdollistaen tappamiseen helppoutta. kuten internet nostaa rosvoutta, koska se heikentää

      järjestyksen ylläpitoa rosvousta vastaan. mitä enemmän teknologiaa, sitä helpommin uhat täyttyy mm. aseet, joita poliisit ei auta voittamaan helposti. aseet halventuu, koska teknologia kasvaa. elämisen helppous auttaa turhan spekuloinnin suurempaa keskittymistä,

      kuten kriisien kannattamista, jota johtamisessa jotkut ja monet kannattaa, koska he kuvittelee niistä tulevan innovaatioita. mitä enemmän rauhaa, sitä parempi elämä kaikin puolin. mitä enemmän aikaa turhaan spekuloida,

      kuten tieteessä ei ole ollenkaan vähän vaan paljon johtamisen kaltaista tosi pahaa tai älyttömän typeriä typeryyksien kannattamista ja niille annetaan aikaa yhä enemmän.

      siksi, tiede ja teknologia alas ja matematiikka tulkoon faktojen ja järkevyyden kaikenlaiseksi edistäjäksi. siksi ei vähän vaan paljon tieteen sekä teknologian auttaminen matematiikalla alas ja matematiikka kaikenlaiseksi terveyden, jonka voi ymmärtää tosi monella tavalla, se ja ne ylös.

    • dkygkyd

      voi olla näin tehdä

      matematiikka kaikista luonnontieteellisistä tutkinnoista jättäis yliopistoon ja kaikki muut yliopistoaineet laittais ammattikorkeakoulun, ja kielet ehkä ammattikouluun, koska kieliteknologiaa ei tartte kehityksekseen, nyt se on varmasti riittävä, ei myöskään filologiaa.

      sitten: matikasta poistettais todennäköisyysasiat, ne tuottaa epäilyä stereotypisoimista aina vain huonommaksi menevää rajoittamista kaikkialla, samoin atk-t, tilastotieteet laittais ammattikouluun ehkä pidempänä miten haluaa.

      intuitiolla arvaan, että puhtaassa matikassa, joka vain jäis yliopistoaineista parhaiten, niin väikkärit on täysin liian jäykkiä, byrokraattisia, samoin lisensiaatin tutkinnot ja tää intuitio on tosi vahva tässä kohtaa.

      koska yliopistoaineet vähenis, niin ei tarttis rakenteisiin muita aiheita, kuten kemian osaa, tai mitä tahansa valtsikan, humanistiosaa tai vaikka lääketieteellistä osaa.

      lääkkeitä ei mitenkään tartte kehittää, se on kallista, epäonnistumisia on nähty luullakseni satoja tuhansia tai enemmän hoidossa samoin farmaseuttiasiassa. tiede on giganttinen epäonnistuja tai enemmän, tutkijan luonteessa,

      koska on tieteilijä epäillä ja siksi epäonnistua giganttisesti ottaen.
      turha epäily on tieteen käsittämättömän valtava syy kieltää se. Ja tiedeaiheita riittää tuhota niitä järjellä ottaen tosta noin vain sanoen.

      eräs peruskivi tuhota tiede, on turha epäily, toinen on rahan säästö, toinen on epäilysstä pääsemisen tuotttama rauha, lopuksi: äskeisessä väitekokoelmassa olevat asiat

    • udkgkdugdkg

      tuli vähän nopeasti kirjoitettua, mutta hitaasti sanon, että

      rahan meno, on haitaksi
      epäilyn tuottama aikahaitta ja monet ajan menettämiset, kun kannatetaan ko. tiedettä, investoidaan ehkä sen mukaan ja ko. tiedeajatusten omien ajatusten muuntumisen aikahaitta
      epäilyn tuottama ajatteluharhapoluille menon tuottama haitta, eli harhaan joutumisen haitta JA suuri haitta täsmennän, että ko. väite saattaa tehdä siis suuresti tai pienesti typeräksi

      joskus tämä typeryys saattaa johtaa vuosien tai viisivuotisten tai vuosikymmenten typerille harhapoluille ja se saattaa helposti tuoda mukanaan vaikka tosi haitallisia himoja, vaarallisuutta terrorismin muodossa tai vaikka mitä tahansa, miten typerä ajattelu esiintyy, joskus suureksi nähty ajattelu sen takia onkin luova, älykäs, mutta tässä ko. asiassa mennyt totaalisesti hakoteille
      rauhan menettämisen haitta

    • jstsdjh

      en välitä, että tää ei kuulu ehkä tänne, mutta tässä saa nipussa kaikki ne:

      kannattais varmaan tehdä ammattikorkeakoulut niin, että joka aineessa olisi yhdestä muutamaan tai muutamiin professoroihin, jotka lukisi oman alansa tiedekirjoja ja ehkä yleistä tiede asioita, kuten tiedemerkityksiä, eli mikä ja miten tiede on parasta.

      minusta olisi paras poistaa internet tieteestä, mitä vähemmän internettiä maailmassa sitä parempi, (palaan siihen myöhemmin) ja laittaa professorit tekemään tieteestä kirjoja yksin tai suuremmassa porukassa ja heillä olisi käytännön apulaisia. ammattikorkeakoulujen opettajat opettaisivat tiedekirjojen perusteella ja miettisivät ajatuksia yksin tai porukassa opettajanaan professori.

      professori ei heidän opettajanaan pitäisi luentoja, vaan kommentoisi ja arvostelisi opettajien ajatelmia, joita hän olisi saanut heiltä. Näin ammattikorkeakoulusta ei tulisi ammattikoulu

      internet on siksi huono, koska sen oleminen maailmassa suurentaa aina enemmän hakkereiden määrää ja virusten ja roskapostien määrää, koska netin käyttäjien määrä kasvaa sekä teknologian kasvu monipuolistaa it-teknologiaa. näin sen takia inhottava huolehtimnen kasvaa, koska se suurentaa aina vain enemmän olla tietoinen atk-asioista netin takia, eli siihen panostamisvaatimus kasvaa, jotta ei joutuisi jollain tavalla onnettomalle tielle.

      netin ja sen suurenemisen takia vaadittu nettikouluttaminen kasvaa, sen vaatimat investoinnit kasvaa ja sen vaatimat nettiin liittyvät tavaroiden määrä ja monipuolisuus kasvaa.

      ja se helpottaa himojen toteuttamista, kuten sadistiparin löytämistä, rikostoverin löytämistä, turhien seurustelukriteerien kasvamista, koska se on helpompaa, eli elämän helppous ja huolettomuus katoaa, kuten seurustelukriteerien kasvaessa,

      unohtamatta sen muita huonoja edellä mainittuja asioita. huolettomuus katoaa, koska teknologia netin tuotttamana ja netti kasvattaa kriteerejä. voi sanoa, että netti tekee yhteiskunnan yhä enemmän yli-inhimillisen laiseksi, koska teknologia sen takia tekee yhden tai useamman tavan mukaan uskomattoman laiseksi.

    • hrahrafk

      yritän parhaani ja haluaisin, että en kirjottaisi nettiin etenkään tähän kokoelmaan enää. tää tutkiminen on tosi jäistä, monella tapaa jäistä. mitä hyötyä on tässä on. tää on irrallaan kaikissa kohdin muusta elämästäni

      sanon kuitenkin sen, että netin olemassaolo vaatii on myös niin, että se vähentää rajoja investoinneissa ja siten on sen helppo vaatia itselleen investointeja ihmisten käyttämänä, eli

      ei se itse, vaan ihmiset helposti pakonomaisesti tahdottomasti vaatii ko. investointeja, koska vaatimukset pienenee. myös netti saattaa vaatia tutkimista, että toiset eli vastapuoli ei voittaisi omaa puolta tuhoa kohti.

      Eli rajojen pieneneminen saattaa vaatia netissä mukanaoloa ja yhtenä piirteenä tutkimuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2403
    2. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

      Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      907
    4. Miten suomalaiset miehet

      On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      848
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

      näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      841
    6. Mitkä asiat tekevät

      kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      807
    7. Muistatko vielä

      Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      776
    8. Eräs läheinen sanoi

      Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      755
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

      – On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

      Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      694
    Aihe