Olin kuukausi sitten kovassa flunssassa josta hajuaisti katosi.KOKOajan on polttanut ja kirvellyt nenän sisältä,limakalvot tulipunaiset ja kipeät.Sain n yt antibiottosalvaa kuurina mutta luin ms tautiin ja sarkoisiin liittyvitä hermostoperäisitä kirvely ja poltteluoireista,lisäksi yleiskuntoni on huono,hikoilen alvariinsa ja olo tokkurainen.Poskiontelot terveet,veriarvot ok verenkuvassa,ei tulehdusta,hemoglobiini 140.olen 51 v nainen.liittyykö sarkoisiin tai ms tautiin nenän polttelua,hajuaistin menoa?Aistin vain voimakkaat hajut,bensan katkua,savukkeen käryt ja parfyymit,,,,eli jotain sentään.Nenä tuntuu tukkoiselta ja pitkään oli särkyä poskissa ja silmien välissä.Antibioottisalva 3pvä ja särkyyn ainakin auttanut.jos jollain on vastaavaa niin kirjoitatko kokemuksia tai alan lääkäri...
onko nenän polttelu ja kirvely oire ms taudista?
hämmentynty
2
3174
Vastaukset
- TohtoriTolonen
Sinulla on nyt vain alkanut vaihdevuodet eli mummotauti.
Sinä nyt vain alat pikkuhiljaa muuttua mummoksi.
Siitä nämä oireet nyt johtuvat.
Varaa aika lääkärille.Oloasi voidaan kyllä helpottaa ja hoitomuotoja kyllä löytyy. - muuma
Mistä siis päättelet?Estrogeenihoito saattaa helpottaa limakalvoja mutta miten se nenään liittyy?Minä olen mummi mutta ei mummotauti ihan ykskaks ala...kait
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611165
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html472545- 372236
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131761Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421654Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351246Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61046Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo100986