Hei testaa helposti yleistietosi - ja anna aikaa itsellesi.
Mulla meni näin vaikka helposti keskittymällä olisin päässyt liki 15:ta!
Historian kysymykset jotka luulin hallitsevani palauttivat maan pinnalle! :O
--------------------
Onko sinulla hyvä yleissivistys? Testaa 15 kysymyksellä!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001145211.html
--------------------
Sait 11/15 oikein!
Yleistietoni on hyvällä tasolla. !!! (Näin sanoo kone !)
Kiitos -tattis.
Onko sinulla hyvä yleissivistys? Testaa 15 kysym.!
12
294
Vastaukset
- kaksi.pieleen
Teemun seura ja Pähkinäsaaren rauha.
- Satasenaika
Teemun team ei kuulu yleissivistykseen.
- muistin.muutaman.väärin
Sait 12/15 oikein!
Yleistietoni on hyvällä tasolla. - jöörkki
Minä sain 10/15, olen pelkän peruskoulun käynyt, että ei siihen nähden huono.
- Ymmärrätkö_Jumalan
Perustiedoista ja ajan tajusta ajassamme tässä vaan on myös kysymys -ei mitenkään ylimaailmallisesta tähtitieteestä!
Yleistietoa kertyy kaiken aikaa, kun tulee ikää, peruskoulupohjaltakin. Akateemisillakin ihmisillä saattaa olla huono yleistietous, jos keskittyvät vain omaan alaansa. Samoin poliitikot saattavat olla huonosti perillä maan asioista.
Muistan, kun takavuosina olin junassa (Helsingistä Kouvolaan päin) , ja siellä oli joku senaikainen kansanedustaja seurueensa kanssa. Juttelivat kaikenlaista, ja joku mainitsi, että nyt sitten ollaan rakentamassa rautatietä Mäntsälän kautta Lahteen (oikaisuprojekti, jolla on ollut suuri merkitys esim. työmatkaliikenteessä). Herra kansanedustaja äimisteli, että todellako?! Sentään valtion rahoissa ja yhdyskuntasuunnittelussa aikasen merkittävä asia, eikä ollut mies kuullutkaan asiasta.- Tietoviisaskin
jjeeves kirjoitti:
Yleistietoa kertyy kaiken aikaa, kun tulee ikää, peruskoulupohjaltakin. Akateemisillakin ihmisillä saattaa olla huono yleistietous, jos keskittyvät vain omaan alaansa. Samoin poliitikot saattavat olla huonosti perillä maan asioista.
Muistan, kun takavuosina olin junassa (Helsingistä Kouvolaan päin) , ja siellä oli joku senaikainen kansanedustaja seurueensa kanssa. Juttelivat kaikenlaista, ja joku mainitsi, että nyt sitten ollaan rakentamassa rautatietä Mäntsälän kautta Lahteen (oikaisuprojekti, jolla on ollut suuri merkitys esim. työmatkaliikenteessä). Herra kansanedustaja äimisteli, että todellako?! Sentään valtion rahoissa ja yhdyskuntasuunnittelussa aikasen merkittävä asia, eikä ollut mies kuullutkaan asiasta.KYLLÄ, sanoi jo vanha viisas Esko "kyllä" Kivikoski!
Eikä ollut kouluttautunut, mutta kylläkin lukenut!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Esko_Kivikoski
"Kivikoski kävi keskikoulun ja työskenteli metsätyömiehenä, peltiseppänä, VR:n liikenneosastolla ja vuosikymmeniä Keskon palveluksessa, mm. tiedotussihteerinä "
Esko Kivikosken isä - vanhemmat.
" https://fi.wikipedia.org/wiki/Sven_Elof_Kristiansson
Sven Elof Kristiansson (29. marraskuuta 1880 Saarijärvi – 1929 Venäjä?) oli suomalainen toimittaja ja uskontokriitikko. Hän oli Vapaa Ajatus -lehden julkaisija ja päätoimittaja 1909–1917.
Hän julkaisi ja suomensi myös kirjallisuutta. Hän oli sisällissodan aikana punaisella puolella ja toimi vallankumouksellisen ylioikeuden sihteerinä"
- oletko.yleissivistynyt
On tuo adblock päällä muutenkin niin jää tuollaiset testit tekemättä.
Ja lopuksi ikää kalvava epätietoisuus että onko minulla hyvä yleissivistys... - ei.kuulu.ei
Neitihinttiselänne ei kuulu sivistykseen.
- ai.kamalaa
KOuluyleissivistystä enemmäkseen mitattiin. Mutta selänteen tiesin kun siellä oli kariya samaan aikaan.
- roletaari
Lätkäilijä ja kitaristi eivät kuulu yleissivistykseeni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2453273
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1302338Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta151845Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2221804Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3221681Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita491344- 551325
- 1111100
- 981048
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan591037