Tuo villitys ei ole vielä levinnyt Hämeeseen. Täällä kun katsoo viljelypalstoja, niin siellä näkee paljon tyhjiä palstoja. Täällä on jopa varaa valita toisin kuin Helsingissä missä palstat viedään käsistä ja halukkaat eivät saa palstaa moneen vuoteen.
Miksiköhän innostus ei ole levinnyt tänne asti.
KEVÄÄN 2015 TILANNE Helsingin palsta-alueissa:
Annalasta vapautui 5 kpl, 323 kpl hakemusta
Kumpulasta vapautui 2 kpl, 316 kpl hakemusta
Haagasta vapautui 12 kpl, 190 kpl hakemusta
Nummisuutarista vapautui 7 kpl, 27 hakemusta
Karviaismäki Malmi vapautui 8 kpl, 60 hakemusta
Moisionpolku vapautui 12, 25 hakemusta
Hämeessä vapaita vilejypalstoja yllin kyllin
5
955
Vastaukset
- palstailija
Tarvitaan uusi sukupolvi viljelyyn. Siirtola- ja ryhmäpuutarhojen toiminta taitaa olla liian sosiaalista ja rajattuakin somenuorisolle. Aarimaille ainakin Tampereen lähellä alkaa olla kysyntää maahanmuuttajien joukossa, mutta moni heistä kyllästyy kasvukauden lyhyyteen ja siihen, että kotimaasta tutut kasvit ei menestykään näillä leveysasteilla
- pottuapalstalta
Itsekkin olen seurannut ulkomaalaisia, jotka viljelevät. Ensimmäisenä vuonn tullaan juhannuksena ja kylvetään siemenet, mutta parin vuoden päästä homma alkaa jo onnistumaan.
Työn määrä keväällä on myös monelle yllätys. Kuvitellaan, että kun keväällä kylvää, niin elokuussa voi hakea luomusadon pois pellolta. Olen itse nähnyt rikkaruohon valtaamia palstoja jotka ovat jääneet vuoden kokeiluksi.
- Anonyymi
Hämeenlinnassa neljä h kerho otti vastuun palstoista kaikki menee päin persettä ihme sääntöjä laativat eivät osaa järkevästi hoitaa asioita
- Anonyymi
Olen ollut siinä luulossa että 4h kerho on asiantuntija ja ymmärtäväinen. Mutta päinvastoin ei osaa hommia hoitaa ei välitä mistään pikkutytöt asialla. Palsta vuokrat osaa vaan kerätä. Se taitaa olla tärkeintä luopukaa jo leikistä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103045
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172741Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3671449Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess211364- 901284
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531209- 981190
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681041Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1621025- 131942