Hämeessä vapaita vilejypalstoja yllin kyllin

sivustaseurannutt

Tuo villitys ei ole vielä levinnyt Hämeeseen. Täällä kun katsoo viljelypalstoja, niin siellä näkee paljon tyhjiä palstoja. Täällä on jopa varaa valita toisin kuin Helsingissä missä palstat viedään käsistä ja halukkaat eivät saa palstaa moneen vuoteen.
Miksiköhän innostus ei ole levinnyt tänne asti.
KEVÄÄN 2015 TILANNE Helsingin palsta-alueissa:

Annalasta vapautui 5 kpl, 323 kpl hakemusta
Kumpulasta vapautui 2 kpl, 316 kpl hakemusta
Haagasta vapautui 12 kpl, 190 kpl hakemusta
Nummisuutarista vapautui 7 kpl, 27 hakemusta
Karviaismäki Malmi vapautui 8 kpl, 60 hakemusta
Moisionpolku vapautui 12, 25 hakemusta

5

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palstailija

      Tarvitaan uusi sukupolvi viljelyyn. Siirtola- ja ryhmäpuutarhojen toiminta taitaa olla liian sosiaalista ja rajattuakin somenuorisolle. Aarimaille ainakin Tampereen lähellä alkaa olla kysyntää maahanmuuttajien joukossa, mutta moni heistä kyllästyy kasvukauden lyhyyteen ja siihen, että kotimaasta tutut kasvit ei menestykään näillä leveysasteilla

      • pottuapalstalta

        Itsekkin olen seurannut ulkomaalaisia, jotka viljelevät. Ensimmäisenä vuonn tullaan juhannuksena ja kylvetään siemenet, mutta parin vuoden päästä homma alkaa jo onnistumaan.
        Työn määrä keväällä on myös monelle yllätys. Kuvitellaan, että kun keväällä kylvää, niin elokuussa voi hakea luomusadon pois pellolta. Olen itse nähnyt rikkaruohon valtaamia palstoja jotka ovat jääneet vuoden kokeiluksi.


    • Anonyymi

      Hämeenlinnassa neljä h kerho otti vastuun palstoista kaikki menee päin persettä ihme sääntöjä laativat eivät osaa järkevästi hoitaa asioita

      • Anonyymi

        Olen ollut siinä luulossa että 4h kerho on asiantuntija ja ymmärtäväinen. Mutta päinvastoin ei osaa hommia hoitaa ei välitä mistään pikkutytöt asialla. Palsta vuokrat osaa vaan kerätä. Se taitaa olla tärkeintä luopukaa jo leikistä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      360
      4175
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1779
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      1520
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1306
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe