Koko järviseutu on köyhtyvä paikka sillä alajärveltä muuttaa väkeä vimpelistä,lappajärvelta ja evijärveltä syy miksi muuttaa on ettei vaa ole niitä vitun työ paikkoja
järviseutu
11
151
Vastaukset
- pilhelman
lappajärvellä ei kaivata alajärveläisiä
- Kalajärveltä
Kauhava oli suurin menettäjä noin sataneljäkymmentä asukasta. Nyt on varmaan tilanne muutunut ,kun monta sataa maahanmuuttajaa on kotoutettu.
- tilasto
Mihin ne alajärveläiset ovat sitten muuttaneet, kun 2010 heitä oli 10 634, nyt taitaa olla jo alle 10 000?
- kaisaanneli
Niin taitaa, luvin äskettäin että asukasluku on yli 10 000.asukkasta. Lehtimäeltähän ei asukaat vähene kuin keskimäärin 70 asukasta vuodessa. kuten viimeiset kymmenen vuotta.
- ennustajaemmi
Väki pakenee Alajärveltä Lapua/Seinäjoki-suuntaan.
Sinnehän koko järvikin menee ajanmyötä. - Forrester1
Ketjun aloittaja on Kauhavalainen, joka koittaa lietsoa eripuraa järviseudulle.
- alajärveläinen
Enkä kuule ole sanoin vaa niinku asiat on menkää vaikkaa kattoo kaikkien järviseudun kuntien asukas lukuja ja ne on kyllä laskussa 90luvulla täällä asu joka kunnassa ja lukuu ottamatta alajärveä joka on kaupungi nii kaikissa asu paljon enemmän sitte lähti asukas luku laskuu joka paikassa järviseudussa kun tahtovat vaan muuttaa sinne seinäjoelle
- kuihtuukuihtuu
Nyt ja tulevaisuudessa kasvukeskukset vetävät asukkaita joissa säilyy palvelut ja
järviseutu kuihtuu- perkölappaj
Vuonna -15 vain seinäjoella asukasmäärä lisääntyi.
- stindemarkka
Kyllä se on SEINÄJOKI joka vie koko potin alle 10:ssä vuodessa joten totutellaan siihen ME maalaiset.
- alajärveläinen
Näin on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348