Olen 70 plus vuotias ja olen kuljettanut kimppakyydissäni kolmea muuta mummoa silloin, kun menemme 10 km:n etäisyydellä olevaan paikkaan.
Matkalla on moottoritietä ja muita teitä useitakin.
Jos jotain sattuisi, korvaisiko minun voimassa oleva liikennevakuutukseni muuta kuin autoni ja omat vaurioni?
Hei, kuka tietää?
5
165
Vastaukset
- Olimitäolit
Liikennevakuutus korvaa henkilövahingot ja muille aiheuttamasi vahingot.
Se ei korvaa omia vahinkoja. Eli ei korvaa autoasi.
Verottaja sitten tutkii kimppakyytisi. - Jaggekerbiili
Kimppakyytihän on nykyään oikein suositeltua! Hölmö!--> olimitäolit.
- aikansakutakin
Luovuin autosta, etten tarvii kuskata koko ajan muita, ajattelin myös heidän turvallisuutta ja itsenikin ym.liikenteessä olevia.
- 40Plus
Kimppakyydillä ei ole vaikutusta vakuutuksien voimassaoloon. Jos ajat kolarin, liikennevakuutus korvaa mahdolliset henkilövahingot mikäli vain ehdot täyttyvät. Esimerkiksi ylikuormatilanteessa saattaisi asia olla eri. Kaskovakuutus korvaa sitten tuhoja laajemmin vaikka ajaisit kolarin omasta syystäkin.
Liikennevakuutus korvaa aina henkilövahingot, kuljettajan ja kaikkien matkustajien, siinä ei ole mitään ylikuormaehtoja tms. Voi antaa autosi vaikka kortittomalle, liikennevakuutus korvaa kaikki vahingot. Kortitton saa tietysti sakon mahdollisen, mutta vakuutus korvaa.
Poikkeuksia vain jos annat juopuneelle. Samoin poikkeuksia kalliissa, suurissa onnettomuuksissa, silloin voi joutua osavastuuseen, esim 15 % laskusta. Esim jos vastaantulija kertoo onnettomuuden aiheuttajaksi YLLÄTTÄEN häikäisevät valot, Kiinan zeronit, tai tummennetut etusivuikkunat tms. Mutta nämä vain todella poikkeuksia, vakuutusyhtiö yrittää vaatia jos vaikka tulee elatusvelvollisuuksia yms.
Jos olet täysin syytön, vastapuolen liikennevakuutus korvaa sinun autosi kärsimykset.
Jos sulla on uudehko vaikkapa yli kymppitonnin auto, yleensä kannattaa pitää oikea kasko, koska silloin on kivampi väistää vaikka ojaan, kolhut sattuu aina. Kasko maksaa 200 e vanhemmilla, mulla aivan uusi 35000 e superkasko 150 e omavastuula maksaa 350 e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1395544
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253506Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1142750- 472458
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631841Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491780Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201596- 321587
- 211582
- 281530