Olen 70 plus vuotias ja olen kuljettanut kimppakyydissäni kolmea muuta mummoa silloin, kun menemme 10 km:n etäisyydellä olevaan paikkaan.
Matkalla on moottoritietä ja muita teitä useitakin.
Jos jotain sattuisi, korvaisiko minun voimassa oleva liikennevakuutukseni muuta kuin autoni ja omat vaurioni?
Hei, kuka tietää?
5
156
Vastaukset
- Olimitäolit
Liikennevakuutus korvaa henkilövahingot ja muille aiheuttamasi vahingot.
Se ei korvaa omia vahinkoja. Eli ei korvaa autoasi.
Verottaja sitten tutkii kimppakyytisi. - Jaggekerbiili
Kimppakyytihän on nykyään oikein suositeltua! Hölmö!--> olimitäolit.
- aikansakutakin
Luovuin autosta, etten tarvii kuskata koko ajan muita, ajattelin myös heidän turvallisuutta ja itsenikin ym.liikenteessä olevia.
- 40Plus
Kimppakyydillä ei ole vaikutusta vakuutuksien voimassaoloon. Jos ajat kolarin, liikennevakuutus korvaa mahdolliset henkilövahingot mikäli vain ehdot täyttyvät. Esimerkiksi ylikuormatilanteessa saattaisi asia olla eri. Kaskovakuutus korvaa sitten tuhoja laajemmin vaikka ajaisit kolarin omasta syystäkin.
Liikennevakuutus korvaa aina henkilövahingot, kuljettajan ja kaikkien matkustajien, siinä ei ole mitään ylikuormaehtoja tms. Voi antaa autosi vaikka kortittomalle, liikennevakuutus korvaa kaikki vahingot. Kortitton saa tietysti sakon mahdollisen, mutta vakuutus korvaa.
Poikkeuksia vain jos annat juopuneelle. Samoin poikkeuksia kalliissa, suurissa onnettomuuksissa, silloin voi joutua osavastuuseen, esim 15 % laskusta. Esim jos vastaantulija kertoo onnettomuuden aiheuttajaksi YLLÄTTÄEN häikäisevät valot, Kiinan zeronit, tai tummennetut etusivuikkunat tms. Mutta nämä vain todella poikkeuksia, vakuutusyhtiö yrittää vaatia jos vaikka tulee elatusvelvollisuuksia yms.
Jos olet täysin syytön, vastapuolen liikennevakuutus korvaa sinun autosi kärsimykset.
Jos sulla on uudehko vaikkapa yli kymppitonnin auto, yleensä kannattaa pitää oikea kasko, koska silloin on kivampi väistää vaikka ojaan, kolhut sattuu aina. Kasko maksaa 200 e vanhemmilla, mulla aivan uusi 35000 e superkasko 150 e omavastuula maksaa 350 e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481208Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 127988
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13835Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
- 39812