Olen 13v poika jolla on vaikeuksia niellä ruoka sujuvasti alas. Yleensä otan melko pienen palan ruokaa kerrallaan ja pureskelen huolella ja nielen. Sen päälle sipaisen vettä koska menee niin helpommin. Ongelmani ei ole suuri, mutta olen meinannut tukehtua ollesani yksin kotona ja silloin löin palleaani keittiön ruoanlaittotasoon ja oksensin ruoan pois. Vierestä katson kun kaikki pistää ruokaa suuhun ja mietin, että itse tukehtuisin jos ottaisin noin ison palan. Kuinka pienen palan otankin, pitää ottaa aina juotavaa päälle. Ärsyttävää ja haluaisin ratkaisun.
Vastaukset 2
- KatariinaT
Kuulostaa siltä, ettei sinulla ole mitään varsinaista vikaa nielemisessä vaan juurikin tuo pelko tukehtumisesta saa sinut miettimään syömistä ja nielemiesi palojen kokoa. Pelot voivat kasvaa joskus kohtuuttomiksi ja joskus pelon ymmärtäminen ja aika auttavat, joskus niiden voittamiseen tarvitaan ulkopuolistakin apua. Jos asia vaivaa sinua paljon niin juttele asiasta kouluterkkarille tai vanhemmillesi.
- ouyoypyip
Kantsii mennä lääkäriin, on aika tärkeetä syödä tarpeeks. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51871
Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍92838Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust15716Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,3670Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.1564- 56551
Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it184539- 61533
- 70533
Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista24496