Olemme syntyperäisiä syrjäytyjiä, sinäkin!

taaltapesee

Suomalaisuudessa on kansanpiirre, jota ei muiden maiden kansalaisissa ole lainkaan. Suomalainen on syntyperäinen syrjäytyjä. Se taitaa olla geeneissä.

Ajattele vaikka ruotsalaista, venäläistä tai amerikkalaista tavallista kaduntallaajaa ja sitä ylenpalttista itsensä hyväksyntää ja itsevarmuutta, joilla nämä runnovat vihellellen läpi koko elämänsä.

Samaan aikaan suomalainen kyselee vähän säikähtäneenä, että mitähän tuokin minusta ajattelee. Onko tässä syy jatkuvaan henkiseen pahoinvointiimme, joka näkyy valtavina itsemurhalukuina ja ihmisyyttä ruoskiviin kristillisiin äärilahkoihin liittymisinä.

5

412

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ms-world

Negatiivisuus, kateus, pahantahtoisuus, kyräily....... vois jatkaa pitkäänkin.
      Suomalaiset ovat kamalia ihmisiä. Minä kuitenkin uskon, että se ei ole mikään kiveenkirjoitettu ominaisuus. Nimittäin olen itse suomalainen, Suomessa syntynyt ja suomalaiset vanhemmat. Suurimman osan elämästä asunut muualla.
      Nuo yllämainitut ominaisuudet se mitä aloittaja maintsee, on selkeästi havaittavissa Suomessa asuvista suomalaisista. Mutta annas olla kun on kyse vuosia ulkomailla asuneesta, kyllä ero on huomattava! Meillä on fb:ssa montakin ulkomailla asuvien ryhmää, yhteen kuulun itse. Kyllä ero on valtava; niin ennakkoluulotonta avointa porukkaa! Ehkä se, että asutte siellä syrjässä ettekä tiedä muusta maailmasta oikein mitään, tekee teistä mykkiä ja syrjään vetäytyviä?

• dsfghjkjjhgfd

Tälläisihän me ollaan, mutta onko se riittävä syy Suomen kulttuurin tuhoamiseen???

• Hei.

En näkisi itse tilannetta noin synkkänä. Suomessa on syrjäytyneitä, mutta on muuallakin. Suomessa ja osa suomalaisista on toisaalta oikein sosiaalisia ihmisiä. Meitä on kaikenlaisia niinkuin on muuallakin asuneita. Toisaalta me voimme itse vaikuttaa asiaan sikäli, että meidän kannattaa pyrkiä vähentämään syrjäytymistä; kysymään mitä kuuluu, olemaan yhteydessä muihin ja olemaan kiinnostuneita sekä jakamaan elämää muiden kanssa. Voimme joka päivä yrittää tehdä maailmasta vähän paremman paikan.

Tiedän hyvin, että on moniongelmaisia ihmisiä, he kaipaavat meitä lähelleen. Mutta samalla tavalla ongelmia ihmisillä on kaikkialla ja on ollut aina.

Hyvää kevättä toivottaen,
      Pirkko-pappi

• dsfghjkjjhgfd

Hallitus toimii jatkuvasti niin, että suomalaisten syrjäytyminen lisääntyy. Suomalaisuutta ei enää kunnioiteta, vaan kaiken täytyy olla kansainvälistä. Heikoimpia sorretaan. Islam valtaa Suomen. Näin se vain on.

• Anonyymi00004

Syrjäytyminen johtuu vain siitä suomalaisten mongolitausta, mikä on todettu
      olevan tuhansien vuosien takainen juttu, mutta sitä ei ole aiemmin kovin
      laajalti tutkittu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      301
      1273
    2. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1047
    3. 64
      867
    4. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      71
      847
    5. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      420
      705
    6. Onko kaivattusi

Kummallinen jossakin suhteessa?
      Ikävä
      47
      629
    7. Mies, olenko ymmärtänyt oikein?

Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen
      Ikävä
      72
      598
    8. Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena

Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M
      Kitee
      77
      574
    9. Kauanko olet kaivannut kaivattuasi ja

koska hänet löysit?
      Ikävä
      38
      572
    10. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      450
      563
    Aihe