Olemme syntyperäisiä syrjäytyjiä, sinäkin!

taaltapesee

Suomalaisuudessa on kansanpiirre, jota ei muiden maiden kansalaisissa ole lainkaan. Suomalainen on syntyperäinen syrjäytyjä. Se taitaa olla geeneissä.

Ajattele vaikka ruotsalaista, venäläistä tai amerikkalaista tavallista kaduntallaajaa ja sitä ylenpalttista itsensä hyväksyntää ja itsevarmuutta, joilla nämä runnovat vihellellen läpi koko elämänsä.

Samaan aikaan suomalainen kyselee vähän säikähtäneenä, että mitähän tuokin minusta ajattelee. Onko tässä syy jatkuvaan henkiseen pahoinvointiimme, joka näkyy valtavina itsemurhalukuina ja ihmisyyttä ruoskiviin kristillisiin äärilahkoihin liittymisinä.

5

394

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ms-world

Negatiivisuus, kateus, pahantahtoisuus, kyräily....... vois jatkaa pitkäänkin.
      Suomalaiset ovat kamalia ihmisiä. Minä kuitenkin uskon, että se ei ole mikään kiveenkirjoitettu ominaisuus. Nimittäin olen itse suomalainen, Suomessa syntynyt ja suomalaiset vanhemmat. Suurimman osan elämästä asunut muualla.
      Nuo yllämainitut ominaisuudet se mitä aloittaja maintsee, on selkeästi havaittavissa Suomessa asuvista suomalaisista. Mutta annas olla kun on kyse vuosia ulkomailla asuneesta, kyllä ero on huomattava! Meillä on fb:ssa montakin ulkomailla asuvien ryhmää, yhteen kuulun itse. Kyllä ero on valtava; niin ennakkoluulotonta avointa porukkaa! Ehkä se, että asutte siellä syrjässä ettekä tiedä muusta maailmasta oikein mitään, tekee teistä mykkiä ja syrjään vetäytyviä?

• dsfghjkjjhgfd

Tälläisihän me ollaan, mutta onko se riittävä syy Suomen kulttuurin tuhoamiseen???

• Hei.

En näkisi itse tilannetta noin synkkänä. Suomessa on syrjäytyneitä, mutta on muuallakin. Suomessa ja osa suomalaisista on toisaalta oikein sosiaalisia ihmisiä. Meitä on kaikenlaisia niinkuin on muuallakin asuneita. Toisaalta me voimme itse vaikuttaa asiaan sikäli, että meidän kannattaa pyrkiä vähentämään syrjäytymistä; kysymään mitä kuuluu, olemaan yhteydessä muihin ja olemaan kiinnostuneita sekä jakamaan elämää muiden kanssa. Voimme joka päivä yrittää tehdä maailmasta vähän paremman paikan.

Tiedän hyvin, että on moniongelmaisia ihmisiä, he kaipaavat meitä lähelleen. Mutta samalla tavalla ongelmia ihmisillä on kaikkialla ja on ollut aina.

Hyvää kevättä toivottaen,
      Pirkko-pappi

• dsfghjkjjhgfd

Hallitus toimii jatkuvasti niin, että suomalaisten syrjäytyminen lisääntyy. Suomalaisuutta ei enää kunnioiteta, vaan kaiken täytyy olla kansainvälistä. Heikoimpia sorretaan. Islam valtaa Suomen. Näin se vain on.

• Anonyymi00004

Syrjäytyminen johtuu vain siitä suomalaisten mongolitausta, mikä on todettu
      olevan tuhansien vuosien takainen juttu, mutta sitä ei ole aiemmin kovin
      laajalti tutkittu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe