Oletko hankkinut moniteholasit hiljattain?

taittovirhe

PItäisi uudet silmälasit hankkia, mutta hintaahan niille tietenkin tulee.

Onko tietoa millaiseen hintahaitariin törmää kun moniteholaseja lähtee hankkimaan?
Viimekertaisesta silmälasinostoreissusta on jokunen vuosi aikaa eikä niitä kuitteja tähän hätään löydy.

Kyllähän näistä näkee vaikka minkälaista tarjousta, mutta yleensä ne "hinnat hengen salpaa" kun lähtee asiaan lähemmin tutustumaan. Vai voisiko jostakin kohtuuhinnalla moniteholasit löytää. Helsingin alueelta itse näitä etsin, mutta saa niitä esimerkkejä kertoa laajemmaltakin alueelta. Netistä en sentään uskalla silmälaseja lähteä tilaamaan, koska niitä kuitenkin joutuu muotoilemaan enkä siihen hommaan uskalla itse ryhtyä.

22

434

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lasit

Sosiaalitoimi auttaa aika hyvin lasien hankitaan jos pienituloinen. Muistaakseen omavastuu on 10-20 euroa, joka menee pinnoituskustannuksiin. Naarmusuoja 10 ja häikäisynesto 10€. Kun menee sitten jo sosiaalisen valikoimman luokse liikkeeseen, niin ottaa myyjän avuksi ja kyselee, mikä on ollut suosituin malli. Myöskin myyjä jo näkee suoraan, että mikä malli mahdollisesti käy parhaiten. Ne kun on harjaantuneet tehtäväänsä ja näillähän on oma etu, että asiakas on tyytyväinen. Tulee sitten uudestaan. Todennäköisesti joudut maksamaan linsseistä enemmän, jos monitehot, tai jos et ole S-klubin jäsen niin kaikki. Näin tämä vain Suomessa (onneksi) menee. Jokatapauksessa kunnon silmälasit nostaa elämänlaatua. Joten kannattaa ajoissa hommata.

• taittovirhe

Kiitos vastauksesta. Vaikka olen tosi köyhä, niin yritän mieluummin omin avuin saada nuo silmälasit ostetuksi, joten jätetään tuo sosiaalitoimi sivuun. Mutta ihan hyvä toisaalta että tuokin puoli asiasta on nyt kerrottu, koska moni muukin näitä keskusteluja lukee ja aika moni joutuu moniteholasit hankkimaan.

• hulluajoo
        taittovirhe kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Vaikka olen tosi köyhä, niin yritän mieluummin omin avuin saada nuo silmälasit ostetuksi, joten jätetään tuo sosiaalitoimi sivuun. Mutta ihan hyvä toisaalta että tuokin puoli asiasta on nyt kerrottu, koska moni muukin näitä keskusteluja lukee ja aika moni joutuu moniteholasit hankkimaan.

Minkä takia jättäisit oikeutesi käyttämättä?. Silkkaa tyhmyyttä tai saamattomuutta...

• tyytyväinenköyhä

Minä hankin viime kesän lopulla moniteholasit erään suuren optikkoketjun tarjouksesta ja ne maksoivat 20€, samalla tarkistettiin näkö, eli en voi sanoa kalliiksi. Hankin toisetkin monitehot, kun sattuu vastaava tarjous taas kohdalle.
      Mikä parasta, valinnan varaa oli tosi paljon sankojen suhteen, koska tuo tarjous koski melkoista valikoimaa silmälaseja. Sain lisäksi näöntarkistuksesta takuutodistuksen, joten uusien lasien tilaaminen onnistuu hyvin, jos jotain ilmenee 2 vuoden sisällä.
      Ohessa takuutodistus http://aijaa.com/NVHkGi

• perusta

Näytti olevan Nissenin. Pikaisesti katsoen nyt halvin 99 € mutta niitä saa kolmet.

• tyytyväinenköyhä
        perusta kirjoitti:

Näytti olevan Nissenin. Pikaisesti katsoen nyt halvin 99 € mutta niitä saa kolmet.

Tarjoukset vaihtelee eri optikkoliikkeillä. Minä nyt hankin monitehot toisenlaisesta tarjouksesta ja maksoi tuon 20€.

• tyytyväinenköyhä
        tyytyväinenköyhä kirjoitti:

Tarjoukset vaihtelee eri optikkoliikkeillä. Minä nyt hankin monitehot toisenlaisesta tarjouksesta ja maksoi tuon 20€.

..tuossa vielä kuittikin tuosta monitehojen hankinnasta
        http://aijaa.com/6sYwkN

• tyytyväinenköyhä

..tuossa kuittikin siitä hankinnasta http://aijaa.com/6sYwkN

• toinentyytyväinen

Kyttäile vaan optikkoliikkeiden tarjouksia ja osta vaikka lasit kaverin kanssa kimpassa, kun on tarjouksia ja jaatte edut. Ei tule kalliit lasit kummallekaan. Monta kertaa on tarjouksia kolmet lasit yksien hinnalla ja ostatte vaan ne lasit mitä saa sillä tarjouksella. Saatat yllättyä, että miten halvalla saat kunnolliset lasit. Jos maksaa vaikka 79€ ja sillä saa kolmet lasit, ei ole kallista. Ja korjaavat vielä takuuseen, jos pitää säätää sankoja tai talloja. Minäkin hankin lasit samasta paikasta, kuin tuo nimim. tyytyväinenköyhä (näkee siitä takuusta).

• ei.kannata

Köyhä tartte muuta kuin suurennuslasin. Ja kaljalasin.

• HarIeyman

Ja ajolasit ettei ajoviima käy silmiin sekä Harley Davidsonin (1600cc).

• rälläkkämies

• dfgyhuickzx

Hoh hoh, että kaverin kanssa monitehoja ostamaan? Tuplatarjouksella molemmille yhdet lasit?

Kulkeeko se tyhmyys varattomuuden kanssa käsikynkkää? Monitehojen linssit ovat yksilölliset. Mikä on justiinsa sopiva kaverille, ei sovi sinulle.

• yksisilmäinenkyklooppi

Minä olen yksisilmäinen kyklooppi. Haluan Sinun kanssa ostaa yhteiset lasit - minulle siis riittää vain se yksi linssi ja puolikaskehys. Kai siitä tarjouksesta saa viellä edullisemman kun ostetaan puolettoista lasit? Millonka tehdään treffit optikolle?

• kimpassaostanut

"Hoh hoh, että kaverin kanssa monitehoja ostamaan? Tuplatarjouksella molemmille yhdet lasit?

Kulkeeko se tyhmyys varattomuuden kanssa käsikynkkää? Monitehojen linssit ovat yksilölliset. Mikä on justiinsa sopiva kaverille, ei sovi sinulle."

Tässä taasen nähdään miten köyhä voi olla tyhmä ja ajattelematon!!! Pitää lukea optikkoliikkeiden tarjoukset tarkkaan, että mitä niissä luvataan ja toimia kaverin kanssa sitten niin, että sieltä tulee molemmille käypäset moniteholasit.
        Totta kait ne linssit on jokaiselle erilaiset ja siksi pitää toimia kimpassa, että molemmille tulee omat käypäset lasit, kulut pistetään tasan hyödyn mukaan. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa.
        Pitääkö teille pöljille uus'avuttomille aina kaikki neuvoa kädestä pitäen!! Miten ihmeessä te ylipäärään pärjäätte tässä elämässä??

• fgdfgfdgdsggd
        kimpassaostanut kirjoitti:

"Hoh hoh, että kaverin kanssa monitehoja ostamaan? Tuplatarjouksella molemmille yhdet lasit?

Kulkeeko se tyhmyys varattomuuden kanssa käsikynkkää? Monitehojen linssit ovat yksilölliset. Mikä on justiinsa sopiva kaverille, ei sovi sinulle."

Tässä taasen nähdään miten köyhä voi olla tyhmä ja ajattelematon!!! Pitää lukea optikkoliikkeiden tarjoukset tarkkaan, että mitä niissä luvataan ja toimia kaverin kanssa sitten niin, että sieltä tulee molemmille käypäset moniteholasit.
        Totta kait ne linssit on jokaiselle erilaiset ja siksi pitää toimia kimpassa, että molemmille tulee omat käypäset lasit, kulut pistetään tasan hyödyn mukaan. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa.
        Pitääkö teille pöljille uus'avuttomille aina kaikki neuvoa kädestä pitäen!! Miten ihmeessä te ylipäärään pärjäätte tässä elämässä??

Äitini ja veljeni ostivat lasit kaveritarjouksena. Kyllä ne ihan kummallelin tehtiin omien vahvuuksien mukaan. Sama juttu kuin muissakin pakettitarjouksessa, eli väkisin myytiin kaikki erikoiskäsittelyt, joilla lasien hinta saatiin aika huimasti ylöspäin. Toinen piti pintansa ja otti peruslasit, toinen alistui pakkomyyntiin.

• halppislasit

Kaikkein halvimpiin optikkoliikkeiden laseihin myydään yleensä väkisin kaikki erikoiskäsittelyt ja erikoislinssit, jolloin hinta on jopa kymmenkertainen tarjoukseen nähden. Tarkouspaketin saa, jos kantti riittää pitää pintansa, vaikka myyjä roikottaa suunpieliään alaspäin ja näyttää maansa myyneeltä.

Erilliset lukulasit ovat halvin vaihtoehto, jos lukunäkö ei ole vielä kovin heikko (luokkaa 1). Itselläni on omilla vahvuuksilla Favopticilta tilatut 20 e lukulasit. Eli se tarkoittaa lasien vaihtamista aina tarvittaessa. Tuoteselosteita varten ajattelin hankkia suurennuslasin, niitä kun ei näe aina edes lukulaseilla.

Kuulemma peruslinssien ja nk. ohennettujen ero on muovilaadussa. Mitään laseja ei todellisuudessa "ohenneta". Ainakin itselläni on ohennetut linssit sievät, kun miinusta on reippaasti. Tosin eivät ole olleet yhtään kestävämmät kuin nk. peruslinssit ilman kovikekäsittelyitä. Eli ostaisin mieluummin halvat lasit usein kuin kalliit harvoin. Oikeasti kalliidenkin muovilinssien pinta menee huonoksi ajan myötä, vaikka olisivat kaapissa koko ajan. Ihan kuin niihin olisi sisäänrakennettu joku käyttöaika, jonka jälkeen ne oletetaankin uusittavan.

Näön voi tarkastuttaa optikkoliikkeessä (maksaa yleensä sen halpispaketin verran, eli muutaman kympin) ja tilata lasit netistä, jos riskinottokykyä riittää.

• juiol

kyllä näitä rääväsuita joka ketjun asiallisuuden riittää pilaamaan.
      Onko jokin päässänne vialla vai mikä mättää, kun aina jutut menee ala-arvoisiksi.
      Mitä tällä haette elämäänne. Monta kertaa olisi asiallista keskusteltavaa ja siitä moni saisi ihan hyvää tietoa, mutta inhottaa todella kun aina sotketaan asiat ja kirjoitetaan ivaavaa tai muutoin täysin asiatonta.
      Mitä tämä ihminen kirjoituksellaan oikein yrittää itsestään tuoda esiin jai mikä häntä riivaa.

• halpislasit_ostanuut

Kuka täällä on ollut rääväsuu? Vaan mikään pakko ei ole ostaa mitään kalliita silmälaseja, jos tarjouksessa on halvat taikka ilmaiset. On vain omaa hentomielisyyttä sortua myyjien puheisiin. Optikkoliikkeissä on ihan hyviä tarjouksia ja niistä saa näöntarkastuksen hinnalla laadukkaat silmälasit.

• gloijhöflghj

Monesti ne tarjoukset on kyllä ihan huijausta, jos paljon tarvitsee laseja ja on tosi huono näkö vaikka kaihin takia, niin hintaa kertyy helposti satoja euroja. Tarvitsee vielä ne kalliit heijastuksen estotkin, ja linssien paksuuden takia on vähän valikoimaa kehyksissäkin.
      Tosin silmälaseja kyllä tarvitaan päivittäin ja töissäkin, joten jonkun verran kannattaa satsata laatuun ja mukavuuteen, toisin kuin vaikka uuteen vaatteeseeen, jota tulee ehkä harvoin käytettyä.

• tyytyväinenköyhä

En minä ainakaan ole kokenut itseäni huijatuksi, kun olen mennyt jonkun halvan tarjouksen perässä ostoksille optikkoliikkeeseen. Selkeästi on näytetty, että mitä saan ilmaiseksi ja tosi hyvät valikoimat ovat olleet.

• tyytyväinenköyhä

En minä ainakaan ole kokenut itseäni huijatuksi, kun olen mennyt jonkun halvan tarjouksen perässä ostoksille optikkoliikkeeseen. Selkeästi on näytetty, että mitä saan ilmaiseksi ja tosi hyvät valikoimat ovat olleet.

Tuossa vielä kuvakin 28.08.2015 tarjouksesta ostamistani 20€ moniteholaseista, kotelokin tuli mukaan http://aijaa.com/u1xC53

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      129
      6441
    2. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      72
      6328
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6225
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      347
      4016
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2452
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2379
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      131
      1466
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1359
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      190
      1156
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      980
    Aihe