Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Avoimuuteni riippuu kanssaihmisestä

hiljainen_mies

En varsinaisesti ole kovin ujo, moikkaan aina työpaikalla ihmisiä ja katson silmiin. Mutta olen aika laiska puhumaan, sosiaalisuuteni vaatii hirveesti ponnisteluja kuin vuorelle kiipeäminen ja tykkään olla suurimmaksi osaksi yksin, käyn lounaalla yksin jne. Suurin osa ihmisistä on semmoisia etten tule heidän kanssa kovin helposti juttuun.

Joku vuosi sitten työharjoittelussa oli nainen joka oli siitä erikoinen (suurimpaan osaan ihmisistä), että hän oli äärimmäisen rento, pilke silmäkulmassa ja puhelias. Tämä nainen osasi ihmeellisesti tiirikoida minusta esille sen sosiaalisen puolen, sitä vain huomasi yhtäkkiä että hänen kanssa tuli rupateltua käytävällä minuuttitolkulla. Hänen ohi ei voinut kävellä että alkoi naurattamaan ja hän heitti jutellessa ilmaan asioita että keskustelu vain jatkui ja jatkui :) Kun hän lähti pois, ihan masennuin ja tuli haikee olotila :(

Kait se johtuu vähän huonosta itsetunnosta? En koskaan itse aloita varsinaisesti tutustumista kenenkään kanssa, ellei tutustuminen tule automaattisesti työnkuvan kautta jne. Tutustuminen kanssani ikään kuin vaatii sitä että toinen haluaa/viitsii ensinnäkään keskustella kanssani tai aloittaa keskustelua ja on yleensäkkin kiinnostunut keskustelemaan kanssani. Jos tätä ei tapahdu, koen automaattisesti tämmöisestä ihmisestä että jaa-a... sitä ei kiinnosta tutustua, enpä minäkään juttele sille, korkeintaan moro moi -tasoa.

Olen jaotellut ihmiset työpaikalla omiin ryhmiin. On esim. pomo-ryhmä, aspa-ryhmä ja sitten on oma-ryhmä missä minä olen. Oman ryhmän kesken olen hyvää pataa ja aika sosiaalinenkin välillä, johtuneen siitä koska työn takia ollaan paljon tekemisissä ja omassa ryhmässä on useampi hiljaisempi tyyppi kuten minäkin olen, jännä että toisten hiljaisten kesken tulen myös helpommin juttuun.

Aspa-ryhmä on melkein samanlainen kuin omakin ryhmä on, mutta koska työnkuvan takia ei olla suullisesti paljon kontaktissa, siinä ei varsinaista tutustumista pääse tapahtumaan.

Pomo-ryhmässä liikkuu hienoihin vaatteisiin pukeutuneet sosiaaliset, itsevarmat ihmiset, vähän kuin jotain Kokoomus-puolueen ministereitä olisivat. Tässä ryhmässä on myös muutama esimieheni. Näiden seuraa pyrin tietoisesti välttelemään, kovaäänistä keskustelua ja naureskelua käytävällä. En vain millään koe olevani heidän kanssa samalla tasolla/aaltopituudella, ahistaa. Vaikka ihan ok tyyppejä he on muutoin.

Eniten ahdistusta on aiheuttanut pari naista jotka on sieltä pomo-ryhmästä, koska olen jotenkin aistinut että he on yrittäneet flirttailla minulle, mutta juuri tuosta tilanteesta minkä ylempänä kerroin, olen yrittänyt välttelyä, en takuulla minkäänlaista vasta-flirttailua ole antanut takas, hyvin asialinjalla moro-moikka tasoa vain. Toinen näistä naisista pyysi minut e-mailin kautta mukaan pelailemaan yhteen liikuntaryhmään, ystävällisyyttäni kävin kerran, koska en kehdannut kieltäytyäkään. Mutta ihmettelin että miksi se minut pyysi mukaan? Miksi ei jotain muuta tyyppiä minun osastolta samalla, kyselin parilta tyypiltä mutteivät kutsua kuulemma saaneet.

No nykyään näiltä naisilta saa aika happaman näköisiä katseita joka ärsyttää ja kyrsii! En minä voi itselleni mitään, olen semmoinen kuin olen ja olen semmoisten ihmisten kesken työpaikalla joiden seurassa viihdyn.

1

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ponnistelukin-kannattaa

      Kuulostat olevan aika varautunut, ennakkoasenteinen ja vetäytyvä, ehkä siksikin hieman "tylsä" mutta ilmeisen kivannäköinen, koska vastakkainen sukupuoli kiinnostuu sinusta. Ihmekös, jos johtoportaan nainen saa päähänsä alkaa vähän "aktivoimaan" sinuakin, tosin turvallisesti vain liikuntahengessä. :)
      Sosiaalisuutta on monenlaista, eikä ole tarkoituskaan, että me kaikki oltais prikulleen samanlaisia. Syyt siihen, miksi ihminen ei mielellään astu oman mukavuusalueensa ulkopuolelle, löytyvät luonteen lisäksi usein myös henkilöhistoriasta. Ympäristö saattaa vaatia yksilöä osallistumaan erinäisiin hänelle epätyypillisiin tilanteisiin, sen sijaan siihen ei (ainakaan tässä maassa) osata kannustaa.
      Täällä työympäristössä riittää se kun työt sujuu ja vuoropuhelu työtovereiden/johdon kanssa onnistuu. Ja vaikka trendi nyt ehkä onkin yrittää "amerikkalaistaa" suomalaiset jupisijat heittämään lentävämpää läppää, jne., eivät kaikki suostu sittenkään näyttelemään mitään muuta kuin mitä kokevat rehellisesti olevansa.
      Myös ihmissuhteissa on kyettävä tekemään joskus aloitteita ihan ite, ja jos siihen ei kestakaikkiaan kykene, voi kysyä itseltään syystäkin, että mikä mua pelottaa. Mokaaminen, torjutuksi tuleminen ja siitä syntyvä häpeäntunne, ym. ovat kuitenkin vain hetkellisiä tuntemuksia, eivät ne tee kenestäkään sen huonompaa ihmistä.
      Sosiaalisisetkin taidot kehittyvät kun niitä käyttää, joten se EI ole vain muiden vika, jos ihminen ei tule "löydetyksi" ystävä- tai kumppanimielessä.
      No, sinä vaikutat myös erittäin tietoiselta ihmiseltä, joten takuulla myös valitset oman kumppanisi ihan itse, vaikka aloitteen tutustumiseen tekisikin nainen etkä sinä. Ja onneksi tässä maassa ollaan aika hienotunteisia ja vähäeleisiä, sillä jos sinut äkkäisi hyvin vahvatahtoinen ja voitonvarma nainen, sinä olisit ehkä pulassa passiivisen luonteesi kanssa, sillä aggressiivisesta ihailijasta ei yleensä pääse eroon muuten kuin loukkaamalla häntä jotenkin henk.koht., ja sillä teolla on aina tuntuvat seuraukset. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe