Mäntsälä on Uudenmaan persläpi.
Vanha totuus pitää edelleen
6
176
Vastaukset
- Haisetkinvielä
Ja sinä sen tuotos.
- Mänttälä
Ei oooo!
- Mielessäin
Mäntsäläläiset pitävät itseään sitkeästi pääkaupunkiseutulaisina, mutta ...voihan katekismuksen 16. kirja, kun eivät sitä ole.
Tuntemus luultavasti johtuu muuttoliikkeestä etelästä normaalia pohjoisemmaksi - sinne jonne ei aiemmin ihmisillä ollut edes aikomus muuttaa, mutta hinta ratkaisi.
Mäntsälään on aikojen saatossa vaadittu lentokenttää, uimahallia, leffateatteria, kunnon ravintolaa, bordellia ja isoa ostoskeskusta ym. kulutuskeskittymää ja palveluja... Vain hieno iso tanssilava on toteutunut - tosin sekin oli olemassa jo ennen kuin itse Mäntsälää tiedettiin edes olevan.
Toisaalta siinä säästyy rahat kun pitää edelleen ajaa 50 km lähimpään kunnon kauppaan, mutta onneksi liikunnan ilo ja kunto säilyy taivalta iloisesti taittaessa.
Joskus aikoinaan tehtiin Kake Singersin toimesta laulu "Mäntsälä mielessäin", jota sitten hoilattiin ympäri ämpäri Suomea juovuspäissään, jopa selvin päin ainakin viimeistään Mäntsälän läpi ajettaessa ja paikan kuuluisuus veti porukkaa kuin tonnin seteli Laihian torilla.
Siellä sitä lippalätsät hankkijan logot vilkkuen ihmeteltiin tämän oudon kylän menoa, mutta samana kyläpahasena se pysyi vaikka kuinka tuijotti ja hämmästeli, eikä asukkaatkaan olleet kummoisia vaikkakin oudon salaperäisiä.
Tiedä sitä sitten, mutta Mäntsälä on silti edelleen Mäntsälä ja ei sinne oikein eksy kukaan... paitti tietysti itse Mäntsäläläiset ja ohi ajavat ..laulaen.... - Motarillakulkija
Mä kävin kerran Mäntälässä lounaalla. Siinä pääkadulla oli tosi kiva kahvila, josta sai salaatteja
- Silmätkuinkissalla
Ja kaunis nuori pitkätukkainen neito salaattia tarjoilija. Missähän neito asustelee nyt. Ei kai enää tuolla lävessä?
- Everi
Jospa se siitä...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984