Pohjanmaan tulvat kesällä 2004 ja Aasian Katastrofi

Suomalainen

Viime kesänä Pohjanmaalla Vöyrin ja Oravaisten seudulla kärsittiin mittavista tulva vahingoista.
Suomen valtiolla oli tai on edelleenkin vaikeuksia löytää rahoitusta tulva-alueella asuville ja kärsiville ihmisille.
On hienoa ja oikein, että avustetaan Aasiassa olevia katastrofin uhreja, sekä maita joihin Tsunami teki tuhoja.
Peräänkuluttaisinkin Suomen valtiolta suurempaa vastuuta, että myös Suomalaisia autettaisiin, kun tulee luonnon mullistuksia kotimaassamme.

2

398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pohojalaane

Etpä voisi olla enempää oikeassa. Ymmärrän kyllä Aasian katastrofin laajuuden ja vaikutukset, mutta liika on liikaa.
      Jos monilta SUOMALAISILTA menee koti tulvien vuoksi järjestyy tähän rahaa. Joo, mutta mikä summa? Jossain taidettiin puhua 600.000 eurosta. HALOO!!
      Me joka vuosi syydämme rahaa köyhiin maihin todella suuria summia, mutta täälläkin asuu köyhiä, terveydenhuolto on rempallaan, eikä kaikille ole töitä (no, osa ei edes halua töitä).
      Mihin meidän rahat oikeastaa siellä Aasiassa menevät? Ei ne mene niille jotka niitä tarvitsevat kipeimmin. Siellä varmasti jo rikkaat rakentavat rahoillamme uusia hotelleja ensi kaudeksi.
      EN siis tarkoita, etteikö Aasia apua ja rahaa nyt tarvitsisi. Kyllä tarvitsee. Mutta Nyt menee jo överiksi ja pahasti.
      Vöyrin tulvien uhreille riittäisi varmasti 15% siitä summasta mitä me Aasiaan laitamme. Kyllä näin on asiat, MINUN MIELESTÄNI.

• Marru82

Oon justiin samaa mieltä! Suomalaasilla on kamalat ehdot, että ei saa rahaa jos esim. ei oo varautunu mahdolliseen tulvaan!!!
      Surullistahan se Aasian katastrofi oli, mutta kun täällä Suomessakin tarvitaan apua! Köyhät työttömät joutuu olla loppukuukauden syömättä kun rahat loppuu, eikä valtio avusta heitä!!! Kyllä mä muistan kuinka kauheeta oli olla työtön ja yrittää elää 186€ tuloilla...auton vakuutukset maksettu (joihin meni 185€ yhdessä erässä.) loppukuukauden piti pyöritellä sormia ja toivoa, että jääkaapin sisältöä olisi jäljellä kuukauden verran!!! Asun kyllä kotona, mutta vanhemmat ei avusta minua rahallisesti. Kotitöitä pitää tehdä, että saan asua kotona!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      83
      4283
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      162
      3528
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3139
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      195
      1930
    5. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      44
      1756
    6. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      27
      1747
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      23
      1744
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1597
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18