Mulla hiustenlähtöä aiheuttaa e-pillereiden lopetus. Merkkinä Yasmin. Yasminin keltarauhashormonihan eli drospironi on tehty spiron johdannaisesta.
Mulla on spiroa määrätty, haluaisin lopettaa e-pillerit niiden aiheuttamien sivuvaikutusten takia, mutta hiustenlähtö pelottaa kun sen kanssa on taisteltu.
Jos nyt alottaisin spiron ja söisin sitä e-pillereiden kanssa samaa aikaa about 2kk ja sitten lopettaisin e-pillerit ja jatkaisin spiroa esim 6kk kokoajan vähentäen annostusta, sillain hiljalleen. Voisikohan se toimia, että välttyisi hiustenlähdöltä lopetuksen yhteydessä?
Spironolaktonin avulla e-pillereiden lopettaminen?
6
755
Vastaukset
- Lääkitysmuutos_haitaksi
Todennäköisesti hiustenlähtö yltyy taas kun lopetat spironolaktonin.
Mihin sairauteen sinulla on määrätty spironolaktonia? Sehän on verenpainelääke (nesteenpoisto) joten siltä osin lääkitys on pysyvä. - zatziki
Niin mutta spiron voi taas lopettaa hyvin hiljalleen. Eli vähentää annostusta pikkuhiljaa jolloinka ei aiheuttaisi samanlaista shokkia kuin e-pilleiden lopetus.
Mulla ei ole siis perinnöllistä hiustenlähtöä. Ainoastaan stressi ja hormonimuutokset tekevät sitä.
Sain spirestä stressiperäiseen hiustenlähtööni lääkkeeksi mutta en kerennyt aloittamaan kun hiustenlähtö jo lakkasi. Spirohan auttaa myös akneen joten e-pillereiden lopetukseen liittyvät näpyt voisi varmaan myös jäädä tällöin tulematta.- Vaihtoehtoja_on
Spiron antiandrogeeninen teho on hyvin pieni. Jos haetaan voimakkaampaa vaikutusta, hoitoon käytetään vahvempia antiandrogeeneja (löytyy myös e-pillereinä).
- Maukumaisaaa
Mitä e-pillereitä tai vahvempia löytyy?
- Ainakin_yksi_merkki
Jos on todettu liiallista testosteronin tuotantoa ja sen vuoksi miestyyppistä hiustenlähtöä, parempi e-pillerivaihtoehto on Diane Nova.
- titipuuuu
Diane Novaa ei enää määrätä vuotta pidempään, eikä se ole hyväksytty edes eJenkeissä myyntiin, sillä saatte vaan hormonit lopullisesti sekaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882