(USKOVAISTEN) TAIVAS ON TOTTA

20

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kullanjakiiltävänperään

      Aika hullu on tämäkin kuvaus taivaasta ja vielä enemmän ihmettelen joidenkin hinkua sinne kultaisille kaduille....

      Johanneksen ilmestys 21

      1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
      2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
      3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
      4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
      5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
      6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
      7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
      8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
      9. Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon".
      10. Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
      11. ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspis-kivi;
      12. siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
      13. idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
      14. Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
      15. Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
      16. Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
      17. Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
      18. Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
      19. Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
      20. viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
      21. Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia. 22. Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
      23. Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
      24. Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
      25. Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
      26. ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
      27. Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.21.html

      • MaterialistiJahve

        Varsinaista materian palvontaa tuo kuvaus taivaasta. Vaikka kyseessä olisikin kielikuva, niin miksi kuvata paratiisia kielikuvilla, joita muissa asiayhteyksissä yhdistettäisiin mammonan palvontaan, ahneuteen ym. muihin negatiivisiin kuviin uskonnollisesta näkökulmasta?


      • RSLJ
        MaterialistiJahve kirjoitti:

        Varsinaista materian palvontaa tuo kuvaus taivaasta. Vaikka kyseessä olisikin kielikuva, niin miksi kuvata paratiisia kielikuvilla, joita muissa asiayhteyksissä yhdistettäisiin mammonan palvontaan, ahneuteen ym. muihin negatiivisiin kuviin uskonnollisesta näkökulmasta?

        Kyllä se on ennen kaikkea, sitä, mitä Roomalaiskirje sanoo: "Sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä." Taivas on ennen kaikkea koti täydellisessä paikassa. Jumala on valmistanut lapsilleen vain parasta, kuten huomaa. Siksi siellä on kultakadut jne. Jeesus kehotti opetuslapsiaan nimenomaan keräämään aarteita taivaaseen eikä maan päälle. Mieletöntä on kerätä aarteita maanpäälle, koska niistä joutuu kerran luopumaan. Jos joku ihminen olisi päässyt suunnitelemaan taivasta, se ei olisi täydellinen paikka.
        Suurin asia on tietenkin se, että siellä on Jumalan ja Karitsan valtaistuimet. Jeesuksen arvet näkyvät hänen käsissään ja jaloissaan sielläkin muistutuksena siitä, että hän omalla verellään osti pelastetut Jumalalle.


      • MaterialistiJahve
        RSLJ kirjoitti:

        Kyllä se on ennen kaikkea, sitä, mitä Roomalaiskirje sanoo: "Sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä." Taivas on ennen kaikkea koti täydellisessä paikassa. Jumala on valmistanut lapsilleen vain parasta, kuten huomaa. Siksi siellä on kultakadut jne. Jeesus kehotti opetuslapsiaan nimenomaan keräämään aarteita taivaaseen eikä maan päälle. Mieletöntä on kerätä aarteita maanpäälle, koska niistä joutuu kerran luopumaan. Jos joku ihminen olisi päässyt suunnitelemaan taivasta, se ei olisi täydellinen paikka.
        Suurin asia on tietenkin se, että siellä on Jumalan ja Karitsan valtaistuimet. Jeesuksen arvet näkyvät hänen käsissään ja jaloissaan sielläkin muistutuksena siitä, että hän omalla verellään osti pelastetut Jumalalle.

        "Jumala on valmistanut lapsilleen vain parasta, kuten huomaa."

        Parasta kenelle? Kullan ja jalokivien arvo on ihmisen määrittelemä. Tuo taivaskuvaus on minulle ainakin henk. koht. irvokas ylistyslaulu mammonalle. Kylmä paikka näennäisestä loistosta huolimatta.

        Itse viettäisin ikuisuuden mielummin idyllisessä, muurittomassa maalaiskylässä, jota ympäröisi laajat niityt ja rehevät metsät.


      • RSLJ
        MaterialistiJahve kirjoitti:

        "Jumala on valmistanut lapsilleen vain parasta, kuten huomaa."

        Parasta kenelle? Kullan ja jalokivien arvo on ihmisen määrittelemä. Tuo taivaskuvaus on minulle ainakin henk. koht. irvokas ylistyslaulu mammonalle. Kylmä paikka näennäisestä loistosta huolimatta.

        Itse viettäisin ikuisuuden mielummin idyllisessä, muurittomassa maalaiskylässä, jota ympäröisi laajat niityt ja rehevät metsät.

        Raamattu sanoo, että Jumala on rakkaus. Minulle Raamatun ilmoittama taivas on täydellinen paikka. Siellä ei tarvita aurinkoa, vaan Jumalan kirkkaus valaisee kaikkialla. Se on kaikin puolin täydellinen olotila. Mutta ymmärrän hyvin, että et sinne kaipaa, koska et ole Jumalan lapsi. Helvetti on Jumalan selän takana. Sinne ei loista armon pieninkään säde. Siellä ei olla Jumalan rakkauden kohteina.


      • MaterialistiJahve
        RSLJ kirjoitti:

        Raamattu sanoo, että Jumala on rakkaus. Minulle Raamatun ilmoittama taivas on täydellinen paikka. Siellä ei tarvita aurinkoa, vaan Jumalan kirkkaus valaisee kaikkialla. Se on kaikin puolin täydellinen olotila. Mutta ymmärrän hyvin, että et sinne kaipaa, koska et ole Jumalan lapsi. Helvetti on Jumalan selän takana. Sinne ei loista armon pieninkään säde. Siellä ei olla Jumalan rakkauden kohteina.

        Et ymmärtänyt tekstiäni (ilmeisesti tahallisesti), joten väännetään rautalangasta. Ihmiset ovat yksilöitä, kun sanot "Jumala on valmistanut lapsilleen vain parasta, kuten huomaa." on kyseessä oma subjektiivinen mielipiteesi.

        "Mutta ymmärrän hyvin, että et sinne kaipaa, koska et ole Jumalan lapsi."

        Epäoleellista ja et ymmärrä sitä todellakaan hyvin. Vaikka tulisinkin uskoon, niin pidän kiinni tuosta itse kuvaamastani taivaspaikasta, koska kuten totesit "Jumala on valmistanut lapsilleen vain parasta, kuten huomaa."


      • RSLJ
        MaterialistiJahve kirjoitti:

        Et ymmärtänyt tekstiäni (ilmeisesti tahallisesti), joten väännetään rautalangasta. Ihmiset ovat yksilöitä, kun sanot "Jumala on valmistanut lapsilleen vain parasta, kuten huomaa." on kyseessä oma subjektiivinen mielipiteesi.

        "Mutta ymmärrän hyvin, että et sinne kaipaa, koska et ole Jumalan lapsi."

        Epäoleellista ja et ymmärrä sitä todellakaan hyvin. Vaikka tulisinkin uskoon, niin pidän kiinni tuosta itse kuvaamastani taivaspaikasta, koska kuten totesit "Jumala on valmistanut lapsilleen vain parasta, kuten huomaa."

        En ala enempää väittelemään. Totean vain, että jos ihminen itse keksisi taivaan, se olisi kutakuinkin samanlainen, kuin muslimien taivas. Jos tulisit Jumalan lapseksi, hän itse vaikuttaisi Henkensä kautta sinussa rakkautta kaikkea sitä kohtaan, mistä Raamattu puhuu. Unohtaisit omat "haavekuvasi". Uskovaiseksi tuleminen on uudestisyntymistä ylhäältä. Se on yhtä kongreettinen asia, kuin fyysinenkin syntymä. Siksi uudestisyntynyt ihminen kaipaa luonnostaan Jumalan puoleen. Jumala antakoon sinulle mielenmuutoksen, että kääntyisit Jeesuksen puoleen.


      • RSLJ kirjoitti:

        En ala enempää väittelemään. Totean vain, että jos ihminen itse keksisi taivaan, se olisi kutakuinkin samanlainen, kuin muslimien taivas. Jos tulisit Jumalan lapseksi, hän itse vaikuttaisi Henkensä kautta sinussa rakkautta kaikkea sitä kohtaan, mistä Raamattu puhuu. Unohtaisit omat "haavekuvasi". Uskovaiseksi tuleminen on uudestisyntymistä ylhäältä. Se on yhtä kongreettinen asia, kuin fyysinenkin syntymä. Siksi uudestisyntynyt ihminen kaipaa luonnostaan Jumalan puoleen. Jumala antakoon sinulle mielenmuutoksen, että kääntyisit Jeesuksen puoleen.

        "Totean vain, että jos ihminen itse keksisi taivaan, se olisi kutakuinkin samanlainen, kuin muslimien taivas."
        Kuinka henkisesti kypsää on vetää kotiinpäin ihmisen kuvittelemissa asioissa? "Mun taivas on parempi kuin sun taivas"...


      • MaterialistiJahve
        RSLJ kirjoitti:

        En ala enempää väittelemään. Totean vain, että jos ihminen itse keksisi taivaan, se olisi kutakuinkin samanlainen, kuin muslimien taivas. Jos tulisit Jumalan lapseksi, hän itse vaikuttaisi Henkensä kautta sinussa rakkautta kaikkea sitä kohtaan, mistä Raamattu puhuu. Unohtaisit omat "haavekuvasi". Uskovaiseksi tuleminen on uudestisyntymistä ylhäältä. Se on yhtä kongreettinen asia, kuin fyysinenkin syntymä. Siksi uudestisyntynyt ihminen kaipaa luonnostaan Jumalan puoleen. Jumala antakoon sinulle mielenmuutoksen, että kääntyisit Jeesuksen puoleen.

        "En ala enempää väittelemään."

        Ok, itse pidin tätä keskusteluna, enkä väittelynä.

        "Totean vain, että jos ihminen itse keksisi taivaan, se olisi kutakuinkin samanlainen, kuin muslimien taivas."

        Millä perusteella? Oman ennakkoasenteesi? Rikkaan ihmisen/arvokasta omaisuutta haalivan taivas olisi kutakuinkin samanlainen, kuin Raamatun taivas.

        "Jos tulisit Jumalan lapseksi, hän itse vaikuttaisi Henkensä kautta sinussa rakkautta kaikkea sitä kohtaan, mistä Raamattu puhuu."

        Onko tuo itse kuvaamani taivasversio niin irvokas ja saastainen, että uskoon tultuani näkisin valon ja alkaisin sen sijaan haaveilemaan puhtaasta kullasta tehdystä kaupungista ja jalokivistä?

        "Unohtaisit omat "haavekuvasi". Uskovaiseksi tuleminen on uudestisyntymistä ylhäältä."

        Pistit sanan "haavekuvasi" heittomerkkeihin, eli et usko että vilpittömästi haluaisin elää sellaisessa taivaspaikassa kun itse kuvasin.

        "Jumala antakoon sinulle mielenmuutoksen, että kääntyisit Jeesuksen puoleen."

        Huoh, et vieläkään ymmärtänyt pointtiani.


      • RSLJ
        MaterialistiJahve kirjoitti:

        "En ala enempää väittelemään."

        Ok, itse pidin tätä keskusteluna, enkä väittelynä.

        "Totean vain, että jos ihminen itse keksisi taivaan, se olisi kutakuinkin samanlainen, kuin muslimien taivas."

        Millä perusteella? Oman ennakkoasenteesi? Rikkaan ihmisen/arvokasta omaisuutta haalivan taivas olisi kutakuinkin samanlainen, kuin Raamatun taivas.

        "Jos tulisit Jumalan lapseksi, hän itse vaikuttaisi Henkensä kautta sinussa rakkautta kaikkea sitä kohtaan, mistä Raamattu puhuu."

        Onko tuo itse kuvaamani taivasversio niin irvokas ja saastainen, että uskoon tultuani näkisin valon ja alkaisin sen sijaan haaveilemaan puhtaasta kullasta tehdystä kaupungista ja jalokivistä?

        "Unohtaisit omat "haavekuvasi". Uskovaiseksi tuleminen on uudestisyntymistä ylhäältä."

        Pistit sanan "haavekuvasi" heittomerkkeihin, eli et usko että vilpittömästi haluaisin elää sellaisessa taivaspaikassa kun itse kuvasin.

        "Jumala antakoon sinulle mielenmuutoksen, että kääntyisit Jeesuksen puoleen."

        Huoh, et vieläkään ymmärtänyt pointtiani.

        Ehkäpä haluaisit asua vilpittömästi. Ajattelen enneminkin, että luulet haluavasi. Ei kai kukaan jaksaisi iäisyyttä viettää sellaisessa paikassa, jota kuvasit. Tuskin sinäkään. Muutenkin onhan selvä, että ainoastaan täydellinen Luoja kykenee valmistamaan täydellisen paikan.
        Huvittaa hieman, kun mikään ei kelpaa. Johtunee ennakkoasenteista. Varmaan pitäisi olla savikadut ja savimajat, että alkaisi kelpaamaan. Portit voisi olla vaikkapa harmaata terästä. Muurina olisi halpaa tiiltä ja ilamasto olisi armelias Suomen talvi ja Intian kesä, jolloin ihanat monsuunit hävittäisivät säännöllisesti mutapohjalla olevat savimajat. Se varmaan alkaisi sinullekin kelpaamaan.


      • MaterialistiJahve
        RSLJ kirjoitti:

        Ehkäpä haluaisit asua vilpittömästi. Ajattelen enneminkin, että luulet haluavasi. Ei kai kukaan jaksaisi iäisyyttä viettää sellaisessa paikassa, jota kuvasit. Tuskin sinäkään. Muutenkin onhan selvä, että ainoastaan täydellinen Luoja kykenee valmistamaan täydellisen paikan.
        Huvittaa hieman, kun mikään ei kelpaa. Johtunee ennakkoasenteista. Varmaan pitäisi olla savikadut ja savimajat, että alkaisi kelpaamaan. Portit voisi olla vaikkapa harmaata terästä. Muurina olisi halpaa tiiltä ja ilamasto olisi armelias Suomen talvi ja Intian kesä, jolloin ihanat monsuunit hävittäisivät säännöllisesti mutapohjalla olevat savimajat. Se varmaan alkaisi sinullekin kelpaamaan.

        "Ehkäpä haluaisit asua vilpittömästi. Ajattelen enneminkin, että luulet haluavasi."

        No se vastaukseni olikin hypoteettinen.

        "Ei kai kukaan jaksaisi iäisyyttä viettää sellaisessa paikassa, jota kuvasit. Tuskin sinäkään."

        Jos en jaksaisi viettää iäisyyttä sellaisessa paikassa jonka kuvasin, niin vielä vähemmän sellaisessa paikassa kuin tuo anonyymi kirjoittaja Raamatussa.

        "Muutenkin onhan selvä, että ainoastaan täydellinen Luoja kykenee valmistamaan täydellisen paikan."

        Tuo kuvaamani paikka ei olisi ilman Jumalan läsnäoloa.

        "Huvittaa hieman, kun mikään ei kelpaa. Johtunee ennakkoasenteista."

        Älä pistä sanoja suuhuni, tuollaista en ole väittänyt.

        "Varmaan pitäisi olla savikadut ja savimajat, että alkaisi kelpaamaan. Portit voisi olla vaikkapa harmaata terästä. Muurina olisi halpaa tiiltä ja ilamasto olisi armelias Suomen talvi ja Intian kesä, jolloin ihanat monsuunit hävittäisivät säännöllisesti mutapohjalla olevat savimajat. Se varmaan alkaisi sinullekin kelpaamaan."

        Onko kiva piestä olkinukkea?


      • heh-heh-heh-

        Tuon kuvauksen sienipöllyssä keksinyt typerä paimentolaismies ei edes ymmärtänyt sitä, että jos kultaa riittää katujen päällystämiseen ja talojen rakentamiseen, se on menettänyt arvonsa. Kullan ja jalokivien arvo perustuu niiden harvinaisuuteen, mutta eihän unelmoiva paimentolaistollo sitä tajunnut.


      • utti
        heh-heh-heh- kirjoitti:

        Tuon kuvauksen sienipöllyssä keksinyt typerä paimentolaismies ei edes ymmärtänyt sitä, että jos kultaa riittää katujen päällystämiseen ja talojen rakentamiseen, se on menettänyt arvonsa. Kullan ja jalokivien arvo perustuu niiden harvinaisuuteen, mutta eihän unelmoiva paimentolaistollo sitä tajunnut.

        No onhan kulta sentään hyvä sähkönjohde. Ehkä Jahve saa taivaassaan porukan tanssahtelemaan kun taikoo vähän virtaa katuun.

        Mutta onhan tuo paimentolaistollojen mielikuvitus tosiaan aika säälittävää jos metallinen katu on hienointa mitä keksivät. Itse kyllä kävelisin ennemmin vaikka ruoholla kuin metallilla. Ja vaikka se kullan arvo ei määrästä romahtaisikaan, niin mitäs arvoa sillä on siinä kadussa, taivaassa?


      • parasttis
        marathustra kirjoitti:

        "Totean vain, että jos ihminen itse keksisi taivaan, se olisi kutakuinkin samanlainen, kuin muslimien taivas."
        Kuinka henkisesti kypsää on vetää kotiinpäin ihmisen kuvittelemissa asioissa? "Mun taivas on parempi kuin sun taivas"...

        Siinä se näkyy, se on ihmisten mielikuvitusta.


      • urbaania_legendaa
        utti kirjoitti:

        No onhan kulta sentään hyvä sähkönjohde. Ehkä Jahve saa taivaassaan porukan tanssahtelemaan kun taikoo vähän virtaa katuun.

        Mutta onhan tuo paimentolaistollojen mielikuvitus tosiaan aika säälittävää jos metallinen katu on hienointa mitä keksivät. Itse kyllä kävelisin ennemmin vaikka ruoholla kuin metallilla. Ja vaikka se kullan arvo ei määrästä romahtaisikaan, niin mitäs arvoa sillä on siinä kadussa, taivaassa?

        Kulta kadun materiaalina on yhtä nerokas ajatus kuin suomalaiselta laivanvarustamolta luksuslaivan tilannut venäläinen joka halusi saunan lauteet tehtäväksi kuparista.


    • utti

      Tuokin pastori lienee kreationisti kun ymmärrys biologiasta on ainakin sitä luokkaa:

      "hän auttoi muun muassa raskaana ollutta naista synnyttämään kalan."

      Kait joku silmänkääntötemppu on taas mennyt joihinkin täydestä.

      • "hän auttoi muun muassa raskaana ollutta naista synnyttämään kalan."
        Eikös tuo ole juuri sitä kretujen hypettämää evo-oppia?


      • utti
        marathustra kirjoitti:

        "hän auttoi muun muassa raskaana ollutta naista synnyttämään kalan."
        Eikös tuo ole juuri sitä kretujen hypettämää evo-oppia?

        Niin tuo voi olla kretuversiota siitä. Kretuillehan ei evoluutioksi muu kelpaakaan kuin että ihmisestä tulee kala tai jotain vastaavaa.

        Mutta voihan tuo olla nykymuotoista puhdasta kretuiluakin jos ihminen ja kala ovat sama baramiini. Vai onko jossain määritelty baramiinilajit vai mennäänkö niiden määrittelyissä edelleen ihan vain tunteella päivän fiiliksen mukaan?


      • utti kirjoitti:

        Niin tuo voi olla kretuversiota siitä. Kretuillehan ei evoluutioksi muu kelpaakaan kuin että ihmisestä tulee kala tai jotain vastaavaa.

        Mutta voihan tuo olla nykymuotoista puhdasta kretuiluakin jos ihminen ja kala ovat sama baramiini. Vai onko jossain määritelty baramiinilajit vai mennäänkö niiden määrittelyissä edelleen ihan vain tunteella päivän fiiliksen mukaan?

        Enpä tiedä onko baramiinilajeja lyöty lukkoon, kretut on sangen varovaisia tuollaisten asioiden kanssa - ehkä he odottavat baramiinifossiililöytöjä ennen kuin sanovat viimeisen sanansa. Ihminen ei kai sisälly sinänsä siihen baramiiniporukkaan - esimerkiksi Matti Nykästä, Idi Aminia ja Bruce Leetä edustivat ne 8 ihmistä siellä Arkissa. Ja kretulogiikalla kalat eivät pakosta olleet Arkissa, vaan sen ulkopuolella. Tai ehkä Arkissa oli akvaario poikineen. Vain mielikuvitus on rajana...


    • Jos olisi vieraillut helvetissä (niinkuin uskovaisilla öisin kuorsatessaan on tapana), olisi saattanut hieno Samsung Galaxy kärähtää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      182
      1981
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      274
      1499
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1305
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1097
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      72
      1082
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      77
      1017
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      180
      1010
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      3
      848
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      825
    Aihe