Tulisiko hapekkaampaa kahvia, jos keittäisi kahvin kuplivaan vissyveteen? Mahtaako kahvinkeitin tykätä kivennäisaineista kyttyrää? Nehän saattaa ehkä tarttua lämpövastukseen?
Mutta jos ei huomioida mahdollisia valmistuksesta aiheutuvia ongelmia, niin tulisiko kahvista kuitenkin raikkaampaa?
Kahvi vissyveteen?
2
5111
Vastaukset
- Kokeile_kerro
"Tulisiko hapekkaampaa kahvia", ei tulisi, koska vissyssä ja ylipäätään kivennäisvesissä on hiilidioksidi se mikä porisee - ei happi. Toki voit saada keittimesi rikki moisella kokeilulla, kivennäisvesi (CO2 -pitoinen) kiehuu aika näppärästi ja seuraukset voivat olla mielenkiitoiset, mutta eivät maukkaat.
- ettäkö
No jaa. Ulkomaalaisilla teefoorumeilla jotkut komentelevat, että vettä ei saisi kiehuttaa kuin muutaman kuplan verran ettei "happi katoa vedestä". Se muka heikentäisi teen liukenemista veteen... En kylläkään usko tuollaiseen.
Mökillä joskus hätätilanteessa, kun juomakelpoinen vesi on käyny vähiin, niin olen lisännyt kahvinkeittoveteen kivennäisvettä. Ihan olen suht. tyydyttävät kahvit saanut keitettyä sillä tavalla, vaikka normaalisti en tietenkään kivennäisvettä käyttäisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä402997- 702467
- 1742324
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?332008- 181416
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411366Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221363- 131249
- 101244
- 221221