Onko järkevää pitää konfirmaatiojuhlia?
Konfirmaatiojuhla
13
232
Vastaukset
- 567654
tyhmää kysellä täällä..se on aika henkilökohtainen juttu
- luejatee
Se on Luterilainen tapa, mutta sellaisesta kuten konfirmaatio ei ole mitään Raamatussa.
- Sanniinakukka
Minusta on tosi typerää kutsua koko suku, naapurit, vanhempien työkaverit juhliin. "Matti" lähetti kutsun heille 3 kk ennen konfirmaatiota..TÄ?
- naurettavaaitkemistä
Vittujakos se kenellekään kuuluu pitää juhlia vai ei! Ei niihin ole pakko osallistua jos ei ole halua eikä kunnioitusta kutsun lähettänettänyttä kohtaan!
Täysin turhaa juhlia moista hölynpölyä.
- Ollikollipollinolli
Taitaa olla vain rahankeruujuhla jos koko suku naapureineen yms. pitää kutsua.
Eikö rippikoululaisille pitäisi kertoa, että kun he menevät töihin niin he joutuvat maksamaan kirkollisveroa n. 2%. Olen varma, että useimmilla ei ole hajuakaan tuosta asiasta. - olkaaMukana
Konfirmaatiolla Luterilainenkirkko varmistaa veronmaksajansa.
- AliisaD
Jep, niinpä.
- vaikkaeisullekannata
Eipä niinkää, mutta vaikka uskonto ei olis mukana jutus, niin jonkunmoinen aikuistumis- riitti olis kumminkin. Näin se näyttä olovan joka kulttuuris ympäri pallon.
- Ollikkapollikka
Kaupan kassajonossa kuuntelin kahden rouvan keskustelua: "Tiinalta" tuli eilen kutsu rippijuhliin vaikka pääsee vasta heinäkuussa ripille. En minä sinne viitsi mennä, en tunne sitä tyttöä, äidin kylläkin.
- pönkköhameinsinööri
https://www.youtube.com/watch?v=zZMJWuTl7DU
Tuonmoista ameriikan meininkiä kattelen, usseinkin. - nottanäin
Mitä siinä konfirmaatios juhlitaan ? Mulle epäselvää.
- Järvikylänen
Kuinka moni on keittänyt rippiviinansa itse ? Naapurin pojan kanssa keitettiin - 70 luvulla ja sitten isommalla porukalla ryypättiin oikein kunnolla. Sitten krapuloissaan käytiin eroamassa kirkosta. Eropäätös on pitäny vieläkin, vaikka kirkon pirskeissä on usein kuulemma "lihaa tarjolla" .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921806- 851272
- 1101133
- 73987
- 105909
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56838- 36752
- 47751
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673