Konfirmaatiojuhla

Allunkotilo

Onko järkevää pitää konfirmaatiojuhlia?

13

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 567654

      tyhmää kysellä täällä..se on aika henkilökohtainen juttu

    • luejatee

      Se on Luterilainen tapa, mutta sellaisesta kuten konfirmaatio ei ole mitään Raamatussa.

    • Sanniinakukka

      Minusta on tosi typerää kutsua koko suku, naapurit, vanhempien työkaverit juhliin. "Matti" lähetti kutsun heille 3 kk ennen konfirmaatiota..TÄ?

    • naurettavaaitkemistä

      Vittujakos se kenellekään kuuluu pitää juhlia vai ei! Ei niihin ole pakko osallistua jos ei ole halua eikä kunnioitusta kutsun lähettänettänyttä kohtaan!

    • Täysin turhaa juhlia moista hölynpölyä.

    • Ollikollipollinolli

      Taitaa olla vain rahankeruujuhla jos koko suku naapureineen yms. pitää kutsua.

      Eikö rippikoululaisille pitäisi kertoa, että kun he menevät töihin niin he joutuvat maksamaan kirkollisveroa n. 2%. Olen varma, että useimmilla ei ole hajuakaan tuosta asiasta.

    • olkaaMukana

      Konfirmaatiolla Luterilainenkirkko varmistaa veronmaksajansa.

      • AliisaD

        Jep, niinpä.


      • vaikkaeisullekannata

        Eipä niinkää, mutta vaikka uskonto ei olis mukana jutus, niin jonkunmoinen aikuistumis- riitti olis kumminkin. Näin se näyttä olovan joka kulttuuris ympäri pallon.


    • Ollikkapollikka

      Kaupan kassajonossa kuuntelin kahden rouvan keskustelua: "Tiinalta" tuli eilen kutsu rippijuhliin vaikka pääsee vasta heinäkuussa ripille. En minä sinne viitsi mennä, en tunne sitä tyttöä, äidin kylläkin.

    • pönkköhameinsinööri
    • nottanäin

      Mitä siinä konfirmaatios juhlitaan ? Mulle epäselvää.

    • Järvikylänen

      Kuinka moni on keittänyt rippiviinansa itse ? Naapurin pojan kanssa keitettiin - 70 luvulla ja sitten isommalla porukalla ryypättiin oikein kunnolla. Sitten krapuloissaan käytiin eroamassa kirkosta. Eropäätös on pitäny vieläkin, vaikka kirkon pirskeissä on usein kuulemma "lihaa tarjolla" .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe