EV-Power EU! Winston & Calb LiFePO akut- Prahasta

1-Markkinat

12

1063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • litiumpoweria

      mieti ihan rauhassa....

    • 1-Markkinat

      Niin....Näillä akuilla tehtyjä sähköautoja ja Priuksia on palanut Suomessakin.

      Suurin ongelma on näiden akkujen epätasalaatuisuus ja suuri sisäinen vastus. Pikalataus ei onnistu ja akut ei pysty antamaan suuria virtoja.
      Jos sitä yritetään, niin akut lämpenee. Muovikuoristen akkujen jäähdytys on vaikeaa.
      Käytössä kennon ydin lämpenee helposti liikaa.

      • metsäveli

        "Markkinat" puhuu nyt kyllä sekaisin pötyä, asiaa ja omiaan.
        Näiden akkukennojen ominaisuudet ovat paremmin metsäveljellä tiedossa, ja tämä koska niitä itse käytän, testaan ja keksin uusia juonia joilla välttää näiden hirmuvirtojakin tuottavien käytössä vaanivat
        virheet ja vaarat.
        Vaaroja löytyy vaikka minkälaista, mutta itse akkukennot eivät niitä
        itse tuota.
        Jos jotain sattuu niin vika on käyttäjässä joka ei osannut ennakoida
        asiaa.
        Näitä kennoja myyvä yritys kyllä yrittää parhaansa mukaan varoitella
        ja opastaa käyttäjiä, mutta hyvät neuvot pyrkivät hukkumaan
        infotulvan sekaan.
        Pitäisi metsäveljen laatia ohjeet suomeksi kun asian tunnen, mutta
        kun se vaatisi viikkojen savotan.
        Onko autoja palanut Suomessa ?
        Empä ole havainnut tuollaista tapahtuneen , mutta sehän ei tietenkään
        ole mikään este etteikö joku olisi kärähtänytkin.
        --
        Mikä käräyttää ?
        Pitäisin vaarallisimpana sitä että kennoista rakennettu akkupaketin
        johdotus on koottu väärin.
        Suuri kiusaus on johtaa monet akkua valvovat johtimet taikka jopa
        suuret päävirtajohdot tuosta vaan kennojen yli ja ilman sulakkeita.
        Kaukanakin akkupaketista tapahtunut oikosulku sitten sulattaa
        salamannopeasti sulan kuparilammikon muovikuorisen kennon
        päälle,
        Sattuupa olemaan omakohtainen kokemus asiasta.
        Mitatessa kennojen jännitettä viallinen johto nappasi oikosulun ja
        pikkuruinen kuparipisara alkoi polttaa reikää akkukennoon.
        Jos en olisi asiaa välittömästi hoitanut, niin seuraavaksi kennosta
        olisi pössähtänyt ulos elektrolyyttiä jonka liuotinosa on palavaa.
        --
        Johtojen mitoitus vastaan sulakkeen koko on oltava oikein, ja tämä
        vähintään.
        Akkupaketti tätyy olla mekaanisesti luja kestämään kolaritilanteet,
        mutta mitään johtavaa rakennetta ei saa olla lähellä kennojen virtajohtoja, ja kennojen liikkuminen tulee estää takuuvarmaksi.
        --
        Laturit ovat eräs vaaran lähde ja ennenpitkään sellaisen kärähtäminen
        tulee jokaisella eteen.
        Niitä ei saa sijoittaa auton rakenteisiin.
        Niiden oikea paikka on vaikkapa autotallin betonilattia , eikä palava
        seinäkään saa ola lähellä.
        LiFePO4 tyyppistä kennoa ei saa syttymään edes ylilatauksella, vaikka
        se piloille muuten meneekin.
        Täysin oikosulkemalla saattaa saada kennon tuleen, mutta vika
        ei ole silloinkaan kennossa, vaan siinä että jokin virtajohto alkaa
        hehkua punaisena.
        Pitää ottaa huomioon että varsin pienelläkin lifepo akulla voi
        vaikka puikkohitsata, - en kuitenkaan suosittele.
        --
        Lifepo kennojen lämpiäminen käytössä ei ole täällä Suomessa
        ongelma.
        Kennojen sisäinen rakenne johtaa mainiosti lämmöt ulos kennosta,
        la tämä johtuu siitä että päällekkäin ladottujen kennolevyjen
        metalliset virtafoliot tulevat lähikontaktiin kennoje ulkosivun
        kanssa.
        Kennon painosta on kiusallisen suuri osuus kuparia ja alumiinia,
        jotka tosin sitten takaavat hyvän tien hukkalämmön poistumiseen.
        Sehän on mitättömän pieni lifepo tyypin kennoissa.
        Esimerkiksi purettaessa 100 ampeerin virralla 180 ampeeritunnin
        lifepo kennoa, sen 3,32 voltin kennojännitteestä noin 0,1 - 0,15
        voltin osuus muuttuu lämmöksi.
        Eli 100 ampeeria kertaa 0,15 volttia tekee peräti ja oiken 15 wattia
        lämmitystä.
        Tämä samaan aikaan kun hyödyksi häipyy 350 watin teho kennoa
        kohti.
        Ei mitään ongelmaa Suomessa, ja Saharassakin voidaan helposti
        tuollainen mitätön lämpövuo poistaa akkukotelosta tunnetuilla
        tavoilla.


      • 1Markkinat

        http://www.i4wifi.cz/img.asp/?attid=255114

        Akun vaarallisuus liittyy vahvasti akun energiatiheyteen sen nopeuteen...Virta-antoon.

        Ensimmäisen sukupolven akut on turvallisia, koska niissä on suuri sisäinen vastus.

        180Ah akun impedanssi 1kHz AC singnaalilla on 0.6mohmia. Sisäinen vastus on DC-pulssimenetelmällä 1.5mohmia.

        Oikosulussa EI VÄLTTÄMÄTTÄ synny TULIPALOA.

        A123 nano litiumrautafosfaattiakku antaa VALTAVAN oikosulkuvirran nopeasti ! 10 kertaa tehokkaammin....Oikosulussa tulipalo on todennäköinen.

        Sama NCA, LICO, NMC...

        Huono akku on turvallinen. Hyvä on dynamiittia.

        https://www.youtube.com/watch?v=kgJl53frwzQ

        Dow Kokam kaatui Yhdysvalloissa. Xalt Energy jatkaa ja sekin on kaatumassa.

        https://www.youtube.com/watch?v=TSdkCelolz8


      • 1Markkinat

    • EIKIINNOSTAULKOMAANJUTUT

      KETÄ KIINNOSTAA ?

      • 1-Markkinat

    • litiumpoweria

      titityyyyyy !!!!

      • titityytyytyyyyyyy

        Taas olet iltalääkkeesi unohtanut !!


    • poweria_löytyy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moikka rakas

      Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6805
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

      Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2323
    3. Mitä haluaisit kysyä

      Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1877
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

      Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1271
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

      https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1075
    6. Mitä haluaisit nähdä

      Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

      Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      91
      971
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

      Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      33
      863
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

      Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

      Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      154
      789
    Aihe