Nopeuskamera tappoi taas

vuoden.poliisi.not

SSS hallituksen sakotusautomaatit kääntyvät itseään vastaan, kun automaatit ovat ryhtyneet tappamaan sakonmaksajia, jotka myös muita veroja maksavat.

Miksi liikenteen ei sallita soljua luonnollisella nopeudella, vaan sinne pitää hallituksen toimesta aiheuttaa häiriöitä?

Perussuomalaiset puolueena tulisi asettaa syytteeseen liikenteenhäirinnästä ja kuolemantuottamuksesta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016041321411961_uu.shtml

Kuva tappajakamerasta: http://static.iltalehti.fi/uutiset/viitosjuttujh130416_uu.jpg

19

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahankeruutolpat

      Aiheuttiko jonkin äkkinäisen liikeen ja poks?
      Siivottava pois tälläiset liikenteen vaarantajat.

    • AinaSataaAltaPois

      Kun minä tutkin, näen kuvasta seuraavaa::: Nysväri pässi jarrutti liikaa kameratolpan kohdalla (peloteltu osaamaton autoilija) Takaa tulija on tullut "normaalivauhdilla" ! Jarrutusjäljet ja suistuminen väärälle kaistalle näkyvät hyvin, yritti vielä viimmetipassa väistää peloteltua nysvääjäää !
      Eihän kukaan NORMAALI ihminen rakentele moisia pelotuskameroita maantielle, mutta luonnevikaiset metsästäjä jahtaajat niitä pystyttävät !
      Ja seuraukset näkyvät...... ;(((((((((

    • Easydrv

      Liikenneonnettomuuteen on yleensä pääasiallinen syyllinen ylinopeutta, myös ylisuurta tilannenopeutta muuhun liikenteeseen nähden käyttävä kohteltaja-autoilija.
      Tämä urpo ei ymmärrä sujuvan liikenteen edellytyksenä olevan kaikkien liikennealueilla olevien huomointia.
      Ulkopuoliset tekijät kuten liukkaus, sade tai pimeys eivät ole syyllisiä saati liikennevalvontakamerat. Ajolupa vaan pois noilta koheltajilta vuosikausiksi eikä palautusta ennen psykologista soveltuvuustestiä.

      • LiikenteelläOnRytmi

        Jaaha*, Easydriver= Nysväri ilmoittautui....... jospa menisit "kotikulmilta" johonkin muualle opettelemaan SUJUVAA liikennettä jossa jokainen tietää mitä toinen tekee, Nysväreistä kun ei koskaan tiedä mitä ne yhtäkkiä pelästyy...... ja halvaantuu....


      • Tuo ei itse asiassa onnettomuustutkintalautakuntien tutkimusten perusteella pidä paikkaansa. Suurin syy on kuskin huono kunto, sitten ajoneuvon huono kunto. Ylinopeus on pääasiallisena syynä vain luokkaa promilleissa onnettomuuksista.

        > Tämä urpo ei ymmärrä sujuvan liikenteen edellytyksenä olevan kaikkien liikennealueilla olevien huomointia.

        On hyvä, että tiedät vajavuutesi. Nyt vain opettelemaan.


      • Easydrv
        TheRat kirjoitti:

        Tuo ei itse asiassa onnettomuustutkintalautakuntien tutkimusten perusteella pidä paikkaansa. Suurin syy on kuskin huono kunto, sitten ajoneuvon huono kunto. Ylinopeus on pääasiallisena syynä vain luokkaa promilleissa onnettomuuksista.

        > Tämä urpo ei ymmärrä sujuvan liikenteen edellytyksenä olevan kaikkien liikennealueilla olevien huomointia.

        On hyvä, että tiedät vajavuutesi. Nyt vain opettelemaan.

        Ylisuurien nopeuksien tiedetään aiheuttavan suurimman osan mm. nuorten tieliikenneonnettomuuksista. Iäkkäillä ovat taas yleisimpiä risteysonnettomuudet. Tästä onkin melko helppoa päätellä, että koheltajat ajavat liian kovaa, koska tieltä suistumisonnettomuudet ovat yleisimpiä juuri heidän ryhmässään. Tähän asiaan ottavat vakuutusyhtiöt kantaa mm. Saksassa ja Britanniassa.
        Easydrv ajelee ihan sujuvasti semiautonomisella autollaan pääkaupungin ruuhkaliikenteessäkin ilman polkimien tarpeetonta kuluttamista! Ja maanteillä satoja kilometrejä polkimiin koskematta!


      • LuepaRottaLähde
        TheRat kirjoitti:

        Tuo ei itse asiassa onnettomuustutkintalautakuntien tutkimusten perusteella pidä paikkaansa. Suurin syy on kuskin huono kunto, sitten ajoneuvon huono kunto. Ylinopeus on pääasiallisena syynä vain luokkaa promilleissa onnettomuuksista.

        > Tämä urpo ei ymmärrä sujuvan liikenteen edellytyksenä olevan kaikkien liikennealueilla olevien huomointia.

        On hyvä, että tiedät vajavuutesi. Nyt vain opettelemaan.

        Rotta, jospa kerrankin myöntäisit omat "haasteesi", esim lukutaidossa.

        VALT 2014 vuosiraportti, taulukko 33.

        Löytyy täältä http://www.lvk.fi/fi/tilastot-ja-raportit/onnettomuuksien-tutkinnan-raportit/

        43% tutkituttujen onnettomuuksien ajoneuvoista oli ajanut vähintään pientä ylinopeutta. "Hiukan" enemmän kuin tuo promille.


      • LuepaRottaLähde kirjoitti:

        Rotta, jospa kerrankin myöntäisit omat "haasteesi", esim lukutaidossa.

        VALT 2014 vuosiraportti, taulukko 33.

        Löytyy täältä http://www.lvk.fi/fi/tilastot-ja-raportit/onnettomuuksien-tutkinnan-raportit/

        43% tutkituttujen onnettomuuksien ajoneuvoista oli ajanut vähintään pientä ylinopeutta. "Hiukan" enemmän kuin tuo promille.

        Entäpä jos sinä opettelisit lukemaan? Avainsanat viestistä johon vastasin: "pääasiallinen syyllinen".

        Jeps. Aina kun joku ajaa ylinopeutta, se tuohon mainitaan. Oli se onnettomuuden syy tai ei.

        Esimerkiksi jos kännissä tekee itsemurhan ajamalla päin rekkaa, ylinopeus tulee listattua. Mutta ei se onnettomuuden syy silti ole.


      • Vokkelo
        TheRat kirjoitti:

        Tuo ei itse asiassa onnettomuustutkintalautakuntien tutkimusten perusteella pidä paikkaansa. Suurin syy on kuskin huono kunto, sitten ajoneuvon huono kunto. Ylinopeus on pääasiallisena syynä vain luokkaa promilleissa onnettomuuksista.

        > Tämä urpo ei ymmärrä sujuvan liikenteen edellytyksenä olevan kaikkien liikennealueilla olevien huomointia.

        On hyvä, että tiedät vajavuutesi. Nyt vain opettelemaan.

        Vai promilleluokkaa, perjantaina kuoli nuori menetettyään auton hallinnan ylinopeuden seurauksena. Samana päivänä kaksi loukkaantui Lahdessa samasta syystä. Ja lisää on odotettavissa, valitettavasti.


      • Vokkelo kirjoitti:

        Vai promilleluokkaa, perjantaina kuoli nuori menetettyään auton hallinnan ylinopeuden seurauksena. Samana päivänä kaksi loukkaantui Lahdessa samasta syystä. Ja lisää on odotettavissa, valitettavasti.

        Minä puhuin lähinnä kyllä kuolonkolareista. Jos kaikki kolarit lasketaan mukaan, niin ylinopeuden merkitys vähenee. Suurin osa kolareista on kolhuja parkkipaikoilla, yms. Sitten tulevat peräänajot... Näissä ei juuri porukkaa kuole.

        Olet siis keksinyt yhden tapauksen, joka tukisi teoriaasi. Paitsi ettei tuota ole vielä tutkittu. Olikohan kuski esimerkiksi humalassa/kamoissa? Yrittikö itsemurhaa? Tai ehkä hän vain ajoi liian suurta nopeutta (vedetään nyt sinun mieliksesi ylinopeuden ja liian suuren tilannenopeuden välille yhtäläisyysmerkit, kun et kuitenkaan eroa suostuisi hahmottamaan)... Entäpä sitten? Vuodessa kuolee muutama sata henkilöä liikenteessä. Ehkä tämä sitten oli se yksi joka kuoli ylinopeuden takia...

        Ai niin, luuletko, että nopeuskamera hidastaa näitä, jotka ajavat luokkaa 100 km/h yli rajoituksen? Ei tietenkään. Poliisi saattaisi hidastaa, mutta kameroiden lisääntyessä, todellinen valvonta on vähentynyt. Voidaan siis hyvin perustellen väittää, että nimen omaan kameravalvonta aiheutti tämänkin kuolonkolarin.


      • Vokkelo
        TheRat kirjoitti:

        Minä puhuin lähinnä kyllä kuolonkolareista. Jos kaikki kolarit lasketaan mukaan, niin ylinopeuden merkitys vähenee. Suurin osa kolareista on kolhuja parkkipaikoilla, yms. Sitten tulevat peräänajot... Näissä ei juuri porukkaa kuole.

        Olet siis keksinyt yhden tapauksen, joka tukisi teoriaasi. Paitsi ettei tuota ole vielä tutkittu. Olikohan kuski esimerkiksi humalassa/kamoissa? Yrittikö itsemurhaa? Tai ehkä hän vain ajoi liian suurta nopeutta (vedetään nyt sinun mieliksesi ylinopeuden ja liian suuren tilannenopeuden välille yhtäläisyysmerkit, kun et kuitenkaan eroa suostuisi hahmottamaan)... Entäpä sitten? Vuodessa kuolee muutama sata henkilöä liikenteessä. Ehkä tämä sitten oli se yksi joka kuoli ylinopeuden takia...

        Ai niin, luuletko, että nopeuskamera hidastaa näitä, jotka ajavat luokkaa 100 km/h yli rajoituksen? Ei tietenkään. Poliisi saattaisi hidastaa, mutta kameroiden lisääntyessä, todellinen valvonta on vähentynyt. Voidaan siis hyvin perustellen väittää, että nimen omaan kameravalvonta aiheutti tämänkin kuolonkolarin.

        Tutkittu on mm yli 100 vakavaa tieltäsuistumisonnettomuutta, joista 73 pros. oli ylinopeuden aiheuttamaa kuivalla kelillä, 14 pros. huonoissa tieolosuhteissa.


      • Vokkelo kirjoitti:

        Tutkittu on mm yli 100 vakavaa tieltäsuistumisonnettomuutta, joista 73 pros. oli ylinopeuden aiheuttamaa kuivalla kelillä, 14 pros. huonoissa tieolosuhteissa.

        Saahan noita tuloksia, jos haluaa tutkia...

        Tässä minä puhuin vain Suomessa tapahtuneista kuolonkolareista. Tutkittu noin 1400 tapausta. Niistä pääsyynä ylinopeus oli promilleluokkaa olevissa tapauksissa.


    • Välit_liian_pienet

      Niinpä niin. Yksi nukahti rattiin ja törmäsi toiseen. Perässä roikkuneet ajoivat sitten samaan läjään. Parikymmentä metriä eli sekunnin verran lisää väliä, niin ei olisi tarvinnut.

      • tolppa-apina

        Ei tuohon keskellä päivää rattiin nukahtamiseen usko kukaan. Vielä vähemmän kun auto on täynnä eläkeläisiä, jotka eivät taatusti rieku öisin ja nuku päivisin.

        Koko nukkumisväite on jonkun viranomaisen lehdistölle vuotama teoria, jolla huomiota saadaan siirretyksi pois varsinaisesta kameratolpasta, joka johti tähän onnettomuuteen.

        Jos SSS ei leikkaisi eläkeläisiltä, niin eläkeläisilläkin olisi varaa maksaa vahingossa tulleet ylinopeussakot. Mutta koska ei ole varaa, niin sakkoja pitää vältellä vaikka sitten väistämällä kameratolpan kohdalla vastaantulijan puolelle.


      • Lupsumisen.analysointi

        Eikä se tolppa lähetä muistutuksia, jos vireystila on laskenut liian matalien nopeusrajoitusten vuoksi.


    • onnellinen.5iskä

      Mistä päättelet että nopeuskamera tappoi ?

      Toiseks, en ole perussuomalainen, mutta kivast tekivät, usittiin pari perheen autoa. Pari uutta mondeoa tuli tyttärillemme kun lähtevät opiskelun tielle.

    • olet.hyvä.mies

      "vuoden.poliisi.not"

      vuoden aikamiespoika, tuu jo äidin helmoista.

    • Varokaa_kameroita

      Varpaisjärvellä löytyi vappuaamuna puuhun ajettu pakettiauto, jossa kaksi kuollutta miestä. Valvontakamerat aiheuttavat onnettomuuksia siis jopa 25 kilometrin päässä sijaintipaikastaan.

    • ksfslkflslk

      Valvontakameroihinhan voisi liittääkin aseen joka ampuisi kuljettajan jos ylinopeutta olisi 0,1 kmh. Uskoisin että ylinopeudet loppuisivat siihen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1355
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      78
      910
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      817
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      747
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      701
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      694
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      675
    Aihe