Nettitilaaminen ja tullauksen kesto

Tilasin Yhdysvalloista paketin ja sain tulliselvitettävän lähetyksen saapumisilmoituksen. Tein tulliselvityksen melkein heti ja siitä on tähän päivään noin kaksi viikkoa.

Selvitys pitää tehdä 20 päivän sisään ja maksukin vissiin? En ole vielä saanut mitään laskua tai maksua. Kuinka kauan tullilla yleensä kestää nettitilausten kanssa?

19

9128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei_kiireitä

      Voi mennä kuusi vuotta, tullissa on vähän ruuhkaa.

      • idk ite tilaan aasiasta ja pyydän niitä kirjoittaa pakettiin että sen sisältö on halvempi kuin kullitullin raja


      • ewrew4r4
        SISCONHENTAI kirjoitti:

        idk ite tilaan aasiasta ja pyydän niitä kirjoittaa pakettiin että sen sisältö on halvempi kuin kullitullin raja

        Mun ei ole tarvinnut edes pyytää, kun tekevät sen automaattisesti. Syytönhän minä silloin olen...


      • ewrew4r4 kirjoitti:

        Mun ei ole tarvinnut edes pyytää, kun tekevät sen automaattisesti. Syytönhän minä silloin olen...

        Kaikilla yrityksillä ne ei tee


      • SISCONHENTAI kirjoitti:

        Kaikilla yrityksillä ne ei tee

        Mää tilaan ruuatkin aasiasta. Ja mää ennemmin hyökkäisin tulliin kuin oottaisin vuosia lisää


    • Tullaajamani

      Kerääkö tulli tilauksia yhteen ja perii alvin ja tullimaksut sitten?
      eli onko tuo kuitenkin mahdollista tullin osalta?

      • Tullaajamani

        Eikö kukaan tosiaan osaa vastata?


      • mallaajaTuni

        Jospa kysyt tullin nettisivulta...


      • Tullaajamani
        mallaajaTuni kirjoitti:

        Jospa kysyt tullin nettisivulta...

        Ei siellä mitään sellaista lue ja kaikki on muutenkin epäselvästi ilmoitettu.
        Kylläkait luulis jonku tietävän että jos tilaa eri tuotteita eri maksulla mutta samasa liikkeestä niin eikai niitä edes ole sallittua koota yhdeksi paketiksi, vai onko?


      • haIoooooo

        No ei vitussa kerää, raja on aina per tilaus.


      • Tullaajamani
        haIoooooo kirjoitti:

        No ei vitussa kerää, raja on aina per tilaus.

        Tämä n hyvä jos näin on, ihmettelinkin että eikai tuollainen ole edes sallittua, mutta netissä nyt lukee vähän mitä sattuu joten en ollut varma.


    • tumblari

      Tilailen itse tullattavaa tavaraa suhteellisen usein (n. 5-12 krt / vuosi) ja tullaan lähetyksen tullin nettipalvelussa. Tullauksen tehtyäni saan yleensä muutaman minuutin sisällä tiedon maksettavasta summasta ja linkki nettitullista vie minut suoraan omaan verkkopankkiini maksamaan sen.

      Maksun jälkeen on tavara yleensä ollut lähipostissa seuraavana tai sitä seuraavana päivänä.

      Ja kuten aiemminkin kerrottiin, ei tulli kerää erillisiä tilauksia yhteen vaan kaikki on tullattavana erillisinä lähetyksinä.

      Suosittelen hyvin lämpimästi ottamaan yhteyttä tullin asiakaspalveluun, koska odottamasi aika on epätavallisen pitkä. Jos tulli on laittanut paketin eteenpäin, sitten yhteys postiin. Ovat meinaan hävittäneet minunkin lähetyksiä (ja reklamaation laittaessa paketti löytää kyllä nopeasti perille).

      • Anonyymi

        Itse maksoin puolessa tunnissa tullausilmoituksesta.. Paketista joka tuli briteistä, mut kai se siirtymä meni jo. Maksusta useampi päivä ja edelleenkin seurannassa näkyy viimeisimpänä merkintänä maksettu tullaus.. Tiiä sit.. Ehkä se tänävuonna tulee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse maksoin puolessa tunnissa tullausilmoituksesta.. Paketista joka tuli briteistä, mut kai se siirtymä meni jo. Maksusta useampi päivä ja edelleenkin seurannassa näkyy viimeisimpänä merkintänä maksettu tullaus.. Tiiä sit.. Ehkä se tänävuonna tulee?

        Ei tartte vielä tullata brittien paketteja:
        "Britanniasta toimitettavat tilaukset tullataan ja verotetaan 1.1.2021 alkaen, kuten verkkokauppaostokset EU:n ulkopuolelta.
        Jos lähetyksen tavaroiden arvo ylittää 22 euroa, lähetys on verollinen ja se pitää tullata."


    • Paljontullannut

      Tulli ei lähetä laskua asiakkaalle. Ohjelma laskee veron määrän ja veron pääsee maksamaan samantien nettituonnin linkin kautta. Maksun jälkeen lähetys vapautuu kuljetukseen. Lähetyksiä säilytetään tullipostissa 20 päivää siitä päivästä lukien kun se on saapunut maahan. Ellei veroa ole tuossa ajassa maksettu, lähetys palautuu lähettäjälle. Postin lähettämässä saapumisilmoituksessa on tarkat ohjeet, ja nettituontiohjelmassa on myöskin ohjeita.
      Tullilla on myös nettituonnille oma palvelunumeronsa jonne voi soittaa ja pyytää neuvoja, numeroa en nyt muista mutta löytyy nettituontiohjelmasta.

    • Paskat_ite_myyvät

      Kun ne on aikansa nuuskineet sun kokkelipakettias, niin voi olla että et saakkaan tuomiota kun siellä ei ole enää mitään laitonta jäljellä.

    • jumalansuoni

      itse tilaan tullattavaa tavaraa kuukausittain eikä koskaan tarvi mitään ihme lippuja ja lappuja täytellä sen vuoksi, ehkä kannattaa miettiä ensikerralla mistä tilaa? nyt ei auta kun odottelu.

    • Petueli

      Kun netissä on tehnyt tulliselvityksen, niin ihan jo muutamassa minuutissa tulee tieto, paljonko tulee maksaa (Usein vain alv, riippuen mitä ostaa) alv:oa tai mahd myös tullia.
      Ohjautuu kätevästi pankin sivuille, jossa maksetaan. Yhtä automaattisesti tulee tullin ilmoitus, että postipaketille on annettu lupa toimittaa paketti vastaanottajalle. Posti tarvitsee vaihtelevasti aikaa, mutta tavallisesti 3 pv:n tai ainakin viikon sisällä paketti tulee perille. Jos kestää 20 pv, kestää liian kauan.
      Tavallisesti muuten postilta tulee kirje, missä tarjoavat palveluna tullausta tai teetkö tullauksen netissä itse. Jos tuota ilmoitusta ei ole tullut, on Posti tyrinyt. Tai jos pyydät kirjeet elektronisesti on siinä jotain häikkää.
      Katso myyjän (nettisivuilla) toimitusseurannasta, missä vaiheessa pakettisi kulkee. Jos on tullut Suomeen, etkä ole kuullut Postilta mitään rupea kyselemään saamasi toimitus/seurantanumeron mukaista lähetystä.

    • Anonyymi

      kyllä tulliin voi jäädä , jos siemeniä tilaa esim hollannista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe