Tilasin Yhdysvalloista paketin ja sain tulliselvitettävän lähetyksen saapumisilmoituksen. Tein tulliselvityksen melkein heti ja siitä on tähän päivään noin kaksi viikkoa.
Selvitys pitää tehdä 20 päivän sisään ja maksukin vissiin? En ole vielä saanut mitään laskua tai maksua. Kuinka kauan tullilla yleensä kestää nettitilausten kanssa?
Nettitilaaminen ja tullauksen kesto
19
10468
Vastaukset
- ei_kiireitä
Voi mennä kuusi vuotta, tullissa on vähän ruuhkaa.
idk ite tilaan aasiasta ja pyydän niitä kirjoittaa pakettiin että sen sisältö on halvempi kuin kullitullin raja
- ewrew4r4
SISCONHENTAI kirjoitti:
idk ite tilaan aasiasta ja pyydän niitä kirjoittaa pakettiin että sen sisältö on halvempi kuin kullitullin raja
Mun ei ole tarvinnut edes pyytää, kun tekevät sen automaattisesti. Syytönhän minä silloin olen...
ewrew4r4 kirjoitti:
Mun ei ole tarvinnut edes pyytää, kun tekevät sen automaattisesti. Syytönhän minä silloin olen...
Kaikilla yrityksillä ne ei tee
SISCONHENTAI kirjoitti:
Kaikilla yrityksillä ne ei tee
Mää tilaan ruuatkin aasiasta. Ja mää ennemmin hyökkäisin tulliin kuin oottaisin vuosia lisää
- Tullaajamani
Kerääkö tulli tilauksia yhteen ja perii alvin ja tullimaksut sitten?
eli onko tuo kuitenkin mahdollista tullin osalta?- Tullaajamani
Eikö kukaan tosiaan osaa vastata?
- mallaajaTuni
Jospa kysyt tullin nettisivulta...
- Tullaajamani
mallaajaTuni kirjoitti:
Jospa kysyt tullin nettisivulta...
Ei siellä mitään sellaista lue ja kaikki on muutenkin epäselvästi ilmoitettu.
Kylläkait luulis jonku tietävän että jos tilaa eri tuotteita eri maksulla mutta samasa liikkeestä niin eikai niitä edes ole sallittua koota yhdeksi paketiksi, vai onko? - haIoooooo
No ei vitussa kerää, raja on aina per tilaus.
- Tullaajamani
haIoooooo kirjoitti:
No ei vitussa kerää, raja on aina per tilaus.
Tämä n hyvä jos näin on, ihmettelinkin että eikai tuollainen ole edes sallittua, mutta netissä nyt lukee vähän mitä sattuu joten en ollut varma.
- tumblari
Tilailen itse tullattavaa tavaraa suhteellisen usein (n. 5-12 krt / vuosi) ja tullaan lähetyksen tullin nettipalvelussa. Tullauksen tehtyäni saan yleensä muutaman minuutin sisällä tiedon maksettavasta summasta ja linkki nettitullista vie minut suoraan omaan verkkopankkiini maksamaan sen.
Maksun jälkeen on tavara yleensä ollut lähipostissa seuraavana tai sitä seuraavana päivänä.
Ja kuten aiemminkin kerrottiin, ei tulli kerää erillisiä tilauksia yhteen vaan kaikki on tullattavana erillisinä lähetyksinä.
Suosittelen hyvin lämpimästi ottamaan yhteyttä tullin asiakaspalveluun, koska odottamasi aika on epätavallisen pitkä. Jos tulli on laittanut paketin eteenpäin, sitten yhteys postiin. Ovat meinaan hävittäneet minunkin lähetyksiä (ja reklamaation laittaessa paketti löytää kyllä nopeasti perille).- Anonyymi
Itse maksoin puolessa tunnissa tullausilmoituksesta.. Paketista joka tuli briteistä, mut kai se siirtymä meni jo. Maksusta useampi päivä ja edelleenkin seurannassa näkyy viimeisimpänä merkintänä maksettu tullaus.. Tiiä sit.. Ehkä se tänävuonna tulee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse maksoin puolessa tunnissa tullausilmoituksesta.. Paketista joka tuli briteistä, mut kai se siirtymä meni jo. Maksusta useampi päivä ja edelleenkin seurannassa näkyy viimeisimpänä merkintänä maksettu tullaus.. Tiiä sit.. Ehkä se tänävuonna tulee?
Ei tartte vielä tullata brittien paketteja:
"Britanniasta toimitettavat tilaukset tullataan ja verotetaan 1.1.2021 alkaen, kuten verkkokauppaostokset EU:n ulkopuolelta.
Jos lähetyksen tavaroiden arvo ylittää 22 euroa, lähetys on verollinen ja se pitää tullata."
- Paljontullannut
Tulli ei lähetä laskua asiakkaalle. Ohjelma laskee veron määrän ja veron pääsee maksamaan samantien nettituonnin linkin kautta. Maksun jälkeen lähetys vapautuu kuljetukseen. Lähetyksiä säilytetään tullipostissa 20 päivää siitä päivästä lukien kun se on saapunut maahan. Ellei veroa ole tuossa ajassa maksettu, lähetys palautuu lähettäjälle. Postin lähettämässä saapumisilmoituksessa on tarkat ohjeet, ja nettituontiohjelmassa on myöskin ohjeita.
Tullilla on myös nettituonnille oma palvelunumeronsa jonne voi soittaa ja pyytää neuvoja, numeroa en nyt muista mutta löytyy nettituontiohjelmasta. - Paskat_ite_myyvät
Kun ne on aikansa nuuskineet sun kokkelipakettias, niin voi olla että et saakkaan tuomiota kun siellä ei ole enää mitään laitonta jäljellä.
- jumalansuoni
itse tilaan tullattavaa tavaraa kuukausittain eikä koskaan tarvi mitään ihme lippuja ja lappuja täytellä sen vuoksi, ehkä kannattaa miettiä ensikerralla mistä tilaa? nyt ei auta kun odottelu.
- Petueli
Kun netissä on tehnyt tulliselvityksen, niin ihan jo muutamassa minuutissa tulee tieto, paljonko tulee maksaa (Usein vain alv, riippuen mitä ostaa) alv:oa tai mahd myös tullia.
Ohjautuu kätevästi pankin sivuille, jossa maksetaan. Yhtä automaattisesti tulee tullin ilmoitus, että postipaketille on annettu lupa toimittaa paketti vastaanottajalle. Posti tarvitsee vaihtelevasti aikaa, mutta tavallisesti 3 pv:n tai ainakin viikon sisällä paketti tulee perille. Jos kestää 20 pv, kestää liian kauan.
Tavallisesti muuten postilta tulee kirje, missä tarjoavat palveluna tullausta tai teetkö tullauksen netissä itse. Jos tuota ilmoitusta ei ole tullut, on Posti tyrinyt. Tai jos pyydät kirjeet elektronisesti on siinä jotain häikkää.
Katso myyjän (nettisivuilla) toimitusseurannasta, missä vaiheessa pakettisi kulkee. Jos on tullut Suomeen, etkä ole kuullut Postilta mitään rupea kyselemään saamasi toimitus/seurantanumeron mukaista lähetystä. - Anonyymi
kyllä tulliin voi jäädä , jos siemeniä tilaa esim hollannista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851