Ajattelua kaikesta ja vähän vähemmästä

Nuorinaisenalkujossain

Mulla alkaa olemaan ihan hyvä olla tässä ja nyt. Täällä kaikkeudessa, jossa millään ei oikeasti taida hirveästi olla merkitystä. Oon kamppaillut omia ajatuksiani vastaan monen monta vuotta vaikka olen vielä melko nuori. Päätin joitain kuukausia sitten että annan niiden ajatusten vaan tulla ja mennä, kirjoittamalla niistä osan ylös..
En tiedä haluaako kukaan ymmärtää tai edes ajatella mitään tällaista, mutta kokeilen jos täältä löytyisi muitakin ajattelijoita.
Pelkäsin ennen ajatuksiani ja nyt päätin olla pelkäämättä. Tässä tulee eräs niistä.

Aika menee vain eteenpäin, se jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Ei minun osaltani tai sinun osaltasi mutta yleensäkkin täällä kaikkeudessa. Kukaan meistä ei tiedä onko se joskus alkanut vai onko sillä edes alkua. Emme ole olleet meidän elämämme alussa tässä kaikkeudessa läheskään samanlaisia kuin mitä olemme nyt. Olemme saaneet alkumme jostain mitä kukaan tällä planeetalla ei voi selittää tai edes tietää. Emme taida koskaan ikinä sitä saada selville vaikka kuinka yritämme.

Olemme kulkeneet pitkän matkan tällä planeetalla. Olemme aina olleet täällä jonain pienenä eliönä, soluna tai hiukkasena. Olemme taistelleet tähän päivään ja täällä me vielä olemme. Lisäännymme ja kuolemme. Meistä tuli ajattelijoita, älykkäitä ja olimme vailla selitystä tälle kaikelle. Kaiken merkitykselle, miksi oikein olemme täällä? Mikä on meidän päämäärämme? Jouduimme keksimään erinlaisia uskomuksia siitä miten synnyimme ja miksi täällä elämme.

Epäilen että näiden uskomusten takia olemme jatkaneet lisääntymistä. Koska tuohan se turvaa, kun voi sokeasti uskoa että jokin parrakas herra tuolla taivaassa meistä huolen pitää. Mutta minä en voi tai pysty niin uskomaan. En usko että kukaan tai mikään meistä täällä oikeasti huolen pitää.

Olemme osa jotain paljon suurempaa, jotain mitä emme osaa oikein käsittää. Se jokin kasvaa kasvuaan ja me olemme pienen pieni osa tätä kaikkea. Ja tämä kaikki, tämä maailmankaikkeus on syntynyt jostain käsittämättömästä asiasta ja sen suurin osa ihmisistä haluaa ajatuksistaan sivuttaa. Näin luulen.

Mietin useasti tulevaa, sitä kaukaista tulevaa. Tuhoammeko itse itsemme? Vai tekeekö sen maailmankaikkeus. Kasvaako meidän aurinkomme? Tuhoaako aurinkomme meidät? Koska sen tiedän että jokin sen tekee, koska täällä ei ole mikään pysyvää. Haluanko tulevaisuuden jälkikasvuni kokevan kaiken sen ja kaiken tässä välissä. Kaiken pahan ja kaikki valheet. Keksityt tarinat. Vaikka kaikki tuo, kaikki menneisyydessä, tässähetkessä, tulevaisuudessa ja kaikkeudessa on todella kaunista kun sitä vain uskaltaa ajatella.

Kuinka uskallan itse elää, kun en huomaa tai näe muiden ajattelevan näitä asioita. Jos näitä ajatellan miksei puhuta ääneen? Ovatko ne niin pelottavia ja on helpompi uskoa että jumala meidät tänne on luonut?

Surullista ja niin kaunista.

1

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuorinaisenalkujossain

      Pahoittelen jos löytyy paljon kirjoitusvirheitä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe